Toon posts:

Hitteoverlast met AMD XP

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Asus A7V333 met een XP1700+, gekoeld met standaard heatsink op 5000rpm en niet getweakt

Nu loopt de warmte stressed soms wel op tot zo'n 70 graden. Van het moederbord zit op een mooie 38 graden (naar mijn aannemen).

Wat kan er fout zijn?

BTW erg warm is altijd wel in dat kleine kamertje waar erg actief gegamed wordt...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe zit het met de airflow in je kast (zitten er casefans in)? En zit er wel koelpasta tussen de core en de heatsink?

Verwijderd

Is redelijk normaal. Plaats er 2 case fans in en de temp is 57. De 1800+ meet met de interne diode, dus vergeet alles wat je vantevoren had!!!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je er pasta onder hebt zitten is het toch geen plakje roze kauwgum he?
das echt slechte zooi.
dan kan je er beter van die witte, goedkope pasta tussendoen want dat koelt nogsteeds beter (spreek uit ervaring hierzow, scheelde 4 graden bij mij en Arctic Silver zou het nog beter moeten doen, maar dat moet ik nog gaan halen).

en uiteraard moet de airflow ook goed zijn, want zonder introom van verse, koude (naja koeler dan CPU) lucht en afvoer van hete lucht kom je nog nergens.

Als je nog geen casefans hebt raad ik aan minstens 2 fans bij te plaatsen.
Een 80mm voorin onder die verse lucht aanzuigt en een 60mm (in sommige gevallen een 80) ter hoogte van de CPU tegen de achterkant die hetelucht uit de kast blaast.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Heb je die koeler zelf gemonteerd ? Zit er Arctic Silver I (II) tussen ? Zit er Uberhaubt wel Koel paste tussen :?

Waarmee meet je je Temps ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
volgens mijn "adviseur" kon de koeling zonder problemen met het op het koelblok aanwezige stickertje gemonteerd worden op de cpu, zonder pasta...

niet zo'n goed advies geweest dus???

en ik heb 1 fan aan de voorzijde, dus misschien is een tweede niet zo'n slecht idee

thx

Verwijderd

Topicstarter
de temps haal ik uit de bios hardware monitor, of pc probe van asus...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
De afgelopen dagen zijn er ook een aantal van deze topics voorbij gekomen en de tips zijn in feite altijd hetzelfde. Ik stel je voor daar eerst eens naar te kijken. Ik doe 'm dicht omdat we dit onderwerp al erg vaak behandeld hebben en ik geen behoefte heb aan een stortvloed van "mijn XP is te warm" topics. Hier enkele hints: AMD 1800 XP te heet en XP2200 te warm? Dat het geen XP1700's zijn maakt natuurlijk niks uit. Veel succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.