Toon posts:

zelf bewegende optische muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw muis te kopen, maar weet niet welke...
In heb nou een goedkope optiche muis, maar deze heeft als probleem dat ie de cursor soms vanzelf laad bewegen...
De cursor gaat dan ineens trillen en verspringt een stukje (wat ZWAAAAAR irritant is)

ik zoek dus een optische muis(met draadje) waar ze dat trillen en verspringen bij hebben weggewerkt, welke muizen zijn dat tegenwoordig?

heeft iemand hier ervaring of de Logitech mouseman dua optical dit probleem nog heeft of niet?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien proberen de gevoeligheid te verlagen van je huidige optic?

LinkedIn WoT Cash Converter

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36

TdV

logitech dual optical doet het in ieder geval niet, en de nieuwe microsoft muis geloof ik ook niet (maar ik vind die logitech veel fijner).

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Kun je niet beter eerst kijken of je de oorzaak van het trillen/verspringen weg kunt halen? Misschien ligt het wel aan een bureaulamp of andere licht-/electrische spanningsbron die te dicht in de buurt staat. Scheelt je weer geld ;)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57
neem eens een goede muismat

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 19:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb voor een vriendin ooit een QTec optische bij de Kijkshop gekocht. Heeft ze nu een jaar en werkt nog perfect.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al geprobeerd om het te verhelpen...
maar het ligt echt aan mijn muis.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Wildfire

Joy to the world!

De Logitech Dual Optical Wheelmouse is echt een droom van een muis... nog nooit problemen mee gehad en werkt uiterst nauwkeurig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 18:54
mijn dual optical verspringt soms ook wel eens hoor!!

En dat maakt niet uit met welke muismat of ondergrond.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
Hennie-M schreef op 11 augustus 2002 @ 10:52:
mijn dual optical verspringt soms ook wel eens hoor!!

En dat maakt niet uit met welke muismat of ondergrond.
heb ik geen last van hoor :?

dual optical roelt... niet dat ik single optical heb meegemaakt... maar dual is echt stukken beter als een balletje.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

Ik heb een Logitech Dual Optical.. Kwa beweing is het de beste muis die ik ooit gebruikt heb...

Probleem is dat ie veelste klein is voor mijn grote handen en ik dus kramp in mn vingers krijg... :(

50 euro weggegooid denk ik, want ga maar een Microsoft kopen, die zijn stuk groter.

(Als je de mogelijkheid hebt trouwens, gebruik hem dan PS/2, ipv USB. Om een of andere reden hapert een muis in USB nog wel eens bij mij en anderen. De Dual Optical van Logitech kan ook PS/2).

Verwijderd

Ligt aan muismat! Had ik zelfs met mijn 150 gulden dure Microsoft intelli explorer.
Probeer op een ander voorwerp.

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 08:38

daaf258

For Aiur

Tip voor alle optical muis gebruikers: Leg er eens gewoon een simpel A4 (of welke maat dan ook) standaard kopieer papier onder. Bij mij verhielp dat het probleem. Ik heb een intellimouse explorer optical van MS.
En idd ps/2 gebruiken ipv usb.

- specs - audioscrobbler -

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt inderdaad aan de ondergrond, ik heb er trouwens bijna nooit last van. Heel soms draait ie wel eens zachtjes rondjes uit z'n eigen.. ziet er wel lache uit :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
Tip voor topicstarter:
Ga voor Logitech, in MS muizen zit een design fout die na verloop van tijd voor een breuk in je kabel zorgt.

Muis Advies

Er staat in dat topic nog een link naar een ander topic waarin hetzelfde word beweerd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat van die kabelbreuk is waar, maarja gewoon kabel afknippen en handmatig vastsolderen op de print en hij doet het weer :) Heb ik trouwens pas gedaan nadat ik een mooie nieuwe Intellimouse Explorer gekocht had, heerlijk muisje gewoon.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
'k heb hier een cheap-ass "Chic" optisch muisje van Gistron. Werkt perfect, heb jou euvel nog nooit meegemaakt hoor...

Verwijderd

Hier de Typhoon Optisch & Draadloos (met oplader) was 30 euro, is perfectos !

• Flex
  • Laatst online: 27-07 12:56
Alleen bij de dual optical moet je wel usb gebruiken wil je de volledige 800dpi gebruiken :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
bij mij werkt USB juist beter als ps/2 :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben van plan een nieuw muis te kopen, maar weet niet welke...
In heb nou een goedkope optiche muis, maar deze heeft als probleem dat ie de cursor soms vanzelf laad bewegen...
De cursor gaat dan ineens trillen en verspringt een stukje (wat ZWAAAAAR irritant is)
Het is algemeen bekent probleem gelukkig heeft microsoft een nieuwe versie op de markt gebracht.
Het uiterlijk is klein beetje veranderd zie => de kleine vorige en vooruit knop.
Afbeeldingslocatie: http://shop.powerline.nl/s/info/MU210410.gif

De nieuwe muis is 4x beter dan de ouder versie, omdat de oude versie 1500x/sec is, en deze nieuwe maakt 6000x/sec.
Zelf uit eigen ervaring heeft deze nieuwe MS muis geen probleem meer dat je muis spontaan gaat trillen en verspringen. Een aanrader!!!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
Bigs schreef op 11 augustus 2002 @ 13:33:
Dat van die kabelbreuk is waar, maarja gewoon kabel afknippen en handmatig vastsolderen op de print en hij doet het weer :) Heb ik trouwens pas gedaan nadat ik een mooie nieuwe Intellimouse Explorer gekocht had, heerlijk muisje gewoon.
Hmm, daar had ik het nou net niet over; de design fout zit 'm waar de kabel de muis in gaat, dat gat is te klein en eigenlijk had er een rubbertje om gemoeten.

Tampie, bij mij is 't juist andersom. Als windows de programma's opstart die aan het begin moeten worden opgestart dan wil een USB muis nogal stotteren, een ps/2 muis gaat juist wel soepel.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ilovetechno
  • Laatst online: 17-04 12:49
Logitech dual optical RULEZ!!!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 18:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tampie2000 schreef op 11 augustus 2002 @ 13:47:
bij mij werkt USB juist beter als ps/2 :? :)
Hier ook, zal wel aan mijn Dual Optical liggen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

MST_Morpheus schreef op 11 augustus 2002 @ 15:07:
[...]

Hier ook, zal wel aan mijn Dual Optical liggen.

USB levert met mij dual optical in games en gewoon windows soms vertragingen op. Met PS/2 nergens last van.

Maar ik gebruik dan ook niet de logitech mosueware zut.. want als ik dat doe heb ik ALLEEN MAAR problemen :P
Pagina: 1