Het grote Overnet topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04
>:) Overnet >:)

De opvolger van populaire Edonkey :*).. Heeft inmiddels versie 0.29 bereikt

Bespreek in dit topic al je problemen/vragen enz.. :?

-----------------------------------------------------------------------------------
Links

Officiele website
GUI Client
Command Line Client
Command Line Client (Linux)
Microsoft .NET framework Benodigd voor het draaien van de GUI client

-----------------------------------------------------------------------------------

Utillities 8)7

eD/OV Switch : Een tool om te kiezen of je Edonkey links met Overnet of met Edonkey geopend worden.
Fstats : Tool om meer info over het netwerk te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF doet die installatie van UCMore erin? :?
Kan dat er niet rapido worden uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Als je hem niet aanvinkt installeert hij ook niet. Sim-pel.

Verder hebben er meer mensen last van dat de laatste tijd niks te downloaden valt. Terwijl er toch flink gevonden kan worden op de files. Weet dat dit ook al in de buglist staat.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem niet aanvinkt installeert hij ook niet. Sim-pel.
Dat weet jij, dat weet ik, maar de gemiddelde gebruiker installeert die zooi.
Meteen eruit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Waar ik nu benieuwd naar ben, is of er veel tweakers het nu gebruiken? Er zijn niet echt veel topics over Overnet langsgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Inderdaad niet echt bekend hier... I guess dat er te veel alternatieven zijn inmiddels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:00:
[...]

Dat weet jij, dat weet ik, maar de gemiddelde gebruiker installeert die zooi.
Meteen eruit slopen.
en de gemiddelde mens zal het ook een worst wezen of dat proggie op zn pc staat.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dat zeg ik Sim-Pel.

Overnet is in theorie en gedeeltelijk in praktijk goed programma. Alleen nog een hele brakke search en hele brakke download engine. Maar goed het zijn nog beta's. De ontwikkeling staat nog niet stil.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van overnet t.o.v bestaande programma's zoals winmx? of kijk de hele lijst van afternapster maar door? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:44:
Wat is het voordeel van overnet t.o.v bestaande programma's zoals winmx? of kijk de hele lijst van afternapster maar door? :?
Op dit moment is er nog geen voordeel, omdat het nog beta is. Overnet is de serverloze versie van Edonkey.

Op dit moment heb je er nog weinig aan, ik heb het eventjes gebruikt, maar echt lekker loopt het nog niet. als je edonkey gebruiker bent, blijf lekker edonkey gebruiken, werkt veeeeeeel beterder :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

ik gebruik beiden inmiddels.... overnet voor de search en edonkey voor de download. Voordeel ten opzichte van winmx. Makkelijker zoeken. Sites met links die je kunt klikken voor downloads. Software is best makkelijk in gebruik. En zeker met overnet ben je NIET afhankelijk van een server.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Blue_White_Army schreef op 10 augustus 2002 @ 16:22:
[...]

Op dit moment is er nog geen voordeel, omdat het nog beta is. Overnet is de serverloze versie van Edonkey.

Op dit moment heb je er nog weinig aan, ik heb het eventjes gebruikt, maar echt lekker loopt het nog niet. als je edonkey gebruiker bent, blijf lekker edonkey gebruiken, werkt veeeeeeel beterder :)
* SiHiDa stemt volledig met je in. :)

Dat Overnet serverloos is, vind ik de aardigste feature. Nog steeds ben ik elke keer als ik iets wil downloaden een tiental minuten te kloten om een vrij goede server te connecten (zelfs met eDonkeybot). Als het aanbod op Overnet nog wat vergroot wordt, kan Overnet eDonkey wel eens naar de achtergrond verdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Het werkt ook heel goed in combinatie met dit mag niet, foei! !!!:)

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 31-10-2002 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

sharereactor en filenexus + de forums zijn :9~

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

SiHiDa schreef op 10 augustus 2002 @ 17:19:
[...]
* SiHiDa stemt volledig met je in. :)

Dat Overnet serverloos is, vind ik de aardigste feature. Nog steeds ben ik elke keer als ik iets wil downloaden een tiental minuten te kloten om een vrij goede server te connecten (zelfs met eDonkeybot). Als het aanbod op Overnet nog wat vergroot wordt, kan Overnet eDonkey wel eens naar de achtergrond verdrijven.
Dat snap ik niet, gebruik gewoon de update file van Maurice of ED2K utils om je serverlijst up to date te houden.

Ik heb no problems om te connecten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Blue_White_Army schreef op 11 augustus 2002 @ 11:51:
[...]

Dat snap ik niet, gebruik gewoon de update file van Maurice of ED2K utils om je serverlijst up to date te houden.

Ik heb no problems om te connecten. :)
Ik gebruik ook eDonkeybot. Maar heel vaak krijg ik te zien dat ik op connection queue ben toegevoegd en dan 10 seconden later: No connection. Dat vind ik irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Laatst online: 24-08 13:58
MR_VIPER schreef op 10 augustus 2002 @ 21:40:
sharereactor en filenexus + de forums zijn :9~
En wat dacht je van (knip)

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 10-09-2002 20:20 . Reden: link mag geloof ik inderdaad niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds met overnet het probleem dat ik firewalled sta. Ik heb het geinstalleerd op mijn pc die via internet delen van ms op internet gaat. Altijd melding firewalled, maar ik heb geen firewall. Nu las ik iets van poorten forwarden enz, maar hoe doe ik dit in vredesnaam? als ik donkey op port 80 zet nog steeds firewalled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Uh.. in windows XP zit een firewall ingebakken.. Als je die uitzet dan heb je dat probleem niet meer geloof ik..

Je kunt hem uitzetten bij verbindingen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilovetechno schreef op 11 augustus 2002 @ 12:27:
Uh.. in windows XP zit een firewall ingebakken.. Als je die uitzet dan heb je dat probleem niet meer geloof ik..

Je kunt hem uitzetten bij verbindingen ofzo
vergeten te melden. Die staat uit. Het heeft iets met dat connection sharing te maken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de donkey goed wil gebruiken en alle mogelijkheden wil benutten, kan je onwijs veel tweaken. Zo kan je je upload speed dmv een tweak zo instellen dat je maximale DL speed hebt. Verder kan je je ID omhoog laten gaan door je poorten te FFWD'en. Servers zijn ook geen probleem. In de server.met kan je ze vast laten zetten. (Mr. SPock's server, staan alle Ned. releases op)

Het grote voordeel van OverNet dat er geen servers zijn, maar voorlopig haal ik met de donkey populaire Sharereactor files binnen met 120 KB terwijl dezelfde file op OverNet binnen komt op 30 KB.

Ik blijf dus nog bij de donkey totdat Sharereactor besluit om alle links om te zetten naar OverNet en ook als iedereen zijn files heeft geimpotrteerd in OverNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 12:30:
Het grote voordeel van OverNet dat er geen servers zijn, maar voorlopig haal ik met de donkey populaire Sharereactor files binnen met 120 KB terwijl dezelfde file op OverNet binnen komt op 30 KB.

Ik blijf dus nog bij de donkey totdat Sharereactor besluit om alle links om te zetten naar OverNet en ook als iedereen zijn files heeft geimpotrteerd in OverNet
Ik mag blij zijn als ik de 15 haal :'( maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit binnen een paar maanden helemaal goed komt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 17:21

TdV

Het overnet netwerk moet gewoon nog wat groeien om net zo goed als edonkey te worden, en als alle mensen met connectieproblemen met de donkey overstappen zal dat snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Natuurlijk gebruik ik dit niet.

Ik heb nog geen Linux versie kunnen ontdekken.

Sterker nog, je hebt .NET nodig..

[ Voor 0% gewijzigd door Expander op 11-08-2002 12:41 . Reden: .NET toegevoegd ]

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expander schreef op 11 augustus 2002 @ 12:40:
Natuurlijk gebruik ik dit niet.

Ik heb nog geen Linux versie kunnen ontdekken.

Sterker nog, je hebt .NET nodig..
Aan de LINUX versie wordt hard gewerkt, daar veel mensen dit gebruiken. Denk alleen dat er veel getweaked gaat worden want iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk downloaden.

Een ander nadeel vind ik dat je geen "friends" kan toevoegen. Zo heb ik bepaalde mensen die vaak een release doen en een goede upload speed hebben, daar staan. Kan je meteen zien op welke server ze zijn en gaan...gaan..gaan >:) Die functie mogen ze van mij wel erin bouwen. Anders wordt het searchen helemaal een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Heeft er toevallig al iemand skins??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 12:53:
Kan je meteen zien op welke server ze zijn en gaan...gaan..gaan >:)
Aangezien overnet niet meer server-based is en je (voor zover ik weet) geen invloed uit kan oefenen op welke client je mee connect zou je er niet zo veel aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik installeer net overnet en ik vind het nu al fijner dan edonkey2000
- hij zegt meteen Connected ;)
- search werkt goed genoeg
- download werkt momenteel ook goed (wel dat queue shit helaas maar kan niet anders )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

ik heb overnet gedowned, maar hij kan me nie regge en ik kan nix searche

hoe werkt dit?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
HIValicious schreef op 12 augustus 2002 @ 23:01:
ik heb overnet gedowned, maar hij kan me nie regge en ik kan nix searche

hoe werkt dit?
Werk je achter een router/firewall? Dan moet je ff de porten forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

neej maar hoe moet ik die poorten forwarden en welke moet ik fowarden dan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
HIValicious schreef op 13 augustus 2002 @ 13:07:
neej maar hoe moet ik die poorten forwarden en welke moet ik fowarden dan?
Q: What ports does it use and how do you change them?

TCP port 4662 is used to transfer files between nodes. The UDP port used for searching and publishing is random. You can see what ports you are using by typing 'vo' in the message box at the bottom.

You can change the TCP port by typing 'port ####' in the message box at the bottom.

You can change the UDP port by typing 'uport ####' in the message box at the bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh ja ok, het poorten aanpassen snap ik. Maar hoe zie je welke er vrij zijn? zo zet ik bv de poort op 80 (zit op netwerk te internetten, geen firewall) en toch zegt i firewalled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Omdat je via het netwerk zit en waarcshijnlik achter NAT, moet je in je router zelf je poorten kiezen en die doormappen naar jou pc.

Welke vrij zijn? Probeer eerst maar gewoon de standaard poorten de hierboven staan.

Dat 'firewalled' komt vanwege je netwerk en niet goed doormappen

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:52:
[...]

uh ja ok, het poorten aanpassen snap ik. Maar hoe zie je welke er vrij zijn? zo zet ik bv de poort op 80 (zit op netwerk te internetten, geen firewall) en toch zegt i firewalled
Ik zou hem niet op 80 zetten omdat dat voor HTTP gereserveerd is, doe liefst de standaard poorten. Hoe je poorten moet forwarden? Kijk hier: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Stormtrooper
  • Laatst online: 20:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

ErHa schreef op 13 augustus 2002 @ 17:38:

Dat 'firewalled' komt vanwege je netwerk en niet goed doormappen
Niet helemaal waar: zie de documentatie op de Overnet site, hoofdstuk Help for Firewalled Users ( http://www.overnet.com/documentation/blocked.html)

ik quote nogmaals:
"When Overnet returns that it is 'Firewalled' it is saying that for some reason it is able to contact the outside world, but the outside world is not able to initiate contact with it. To avoid false reporting, Overnet waits for a response from several different clients before deciding if it is firewalled or not. During this initial time it will return 'Unclear' this is normal. "

Ik heb zelf de juiste portforwardings staan. Meestal krijg ik dan ook status "open". Soms echter niet en dat is simpelweg omdat Overnet binnen een bepaalde tijd geen response krijgt (te druk met hashing en dergelijke) en dus bepaald dat het geheel "firewalled" is.... Afsluiten en opnieuw opstarten helpt meestal.... Er zit blijkbaar een bepaalde timeout in.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• ilovetechno
Stormtrooper schreef op 15 augustus 2002 @ 21:28:
[...]

Niet helemaal waar: zie de documentatie op de Overnet site, hoofdstuk Help for Firewalled Users ( http://www.overnet.com/documentation/blocked.html)

ik quote nogmaals:
"When Overnet returns that it is 'Firewalled' it is saying that for some reason it is able to contact the outside world, but the outside world is not able to initiate contact with it. To avoid false reporting, Overnet waits for a response from several different clients before deciding if it is firewalled or not. During this initial time it will return 'Unclear' this is normal. "

Ik heb zelf de juiste portforwardings staan. Meestal krijg ik dan ook status "open". Soms echter niet en dat is simpelweg omdat Overnet binnen een bepaalde tijd geen response krijgt (te druk met hashing en dergelijke) en dus bepaald dat het geheel "firewalled" is.... Afsluiten en opnieuw opstarten helpt meestal.... Er zit blijkbaar een bepaalde timeout in.
Aha.. weet iemand of er al programma's zijn om dit te faken of zoiets.. Dat het voor overnet lijkt alsof je upstream hebt maar eigenlijk dus niet })

Verwijderd

ilovetechno schreef op 15 augustus 2002 @ 23:20:
[...]

Aha.. weet iemand of er al programma's zijn om dit te faken of zoiets.. Dat het voor overnet lijkt alsof je upstream hebt maar eigenlijk dus niet })
Ja joh laten we daar met zun allen gezellig aan meewerken |:(

Volgens mij snap jij niet helemaal de bedoeling van dit soort netwerken :+

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

ilovetechno schreef op 11 augustus 2002 @ 20:59:
Heeft er toevallig al iemand skins??
dit is de eerste (en enige) volgens mij:
Afbeeldingslocatie: http://neoxed.netfirms.com/overnet-skin-grey.gif
[url=ed2k://|file|Overnet.Skin.Silver.XP.NeoXed.rar|52007|961e68f8295199efed450ae6869e7f9f|/]Overnet.Skin.Silver.XP.NeoXed.rar [/url] (ff de link kopieren en in je adresbalk plakken)

B)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

ilovetechno schreef op 15 augustus 2002 @ 23:20:
[...]

Mmmmm, de basis is dus dat iedereeen gewoon lekker ook upload. Als iedereen alles dichtimmerd, krijg jij ook niet veel meer binnen..... Dus gewoon sharen...

Dit is juist wat Edonkey/Overnet zo moi maakt. Al die andere P2P tools valt een hoop aan te doen met als gevolg dat iedereen alleen maar download. Lekker P2P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Stormtrooper schreef op 16 augustus 2002 @ 09:27:
[...]

Mmmmm, de basis is dus dat iedereeen gewoon lekker ook upload. Als iedereen alles dichtimmerd, krijg jij ook niet veel meer binnen..... Dus gewoon sharen...

Dit is juist wat Edonkey/Overnet zo moi maakt. Al die andere P2P tools valt een hoop aan te doen met als gevolg dat iedereen alleen maar download. Lekker P2P :+
Maar toch haal ik met die andere P2P's wel hogere snelheden, terwijl er door niet alle users geshared wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

SiHiDa schreef op 16 augustus 2002 @ 09:47:
[...]

Maar toch haal ik met die andere P2P's wel hogere snelheden, terwijl er door niet alle users geshared wordt. :+
Omdat niet iedereen dichttimmerd. Voordeel van andere tools is dat ze connecten met specifiek 1 gebruiker. Heeft die een snelle verbinding, dan profiteer je daar direct van. Bij eD2K/Overnet natuurlijk anders omdat je de file deelt met velen en haalt bij velen (soms zelfs tegelijk).... Daardoor heb ik regelmatig met Overnet een hele snelle download omdat hij bij 4 à 5 personen tegelijk wordt gehaald.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Het nadeel van overnet is wel dat zeldzamere files bijna niet te krijgen zijn. (probeer al 2 weken een speciefieke cd te downen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik MLdonkey (http://www.freesoftware.fsf.org/mldonkey/), een linux client voor het edonkey(dus niet overnet) netwerk. Veel beter dan edonkey zelf... Je kunt de 'core' ook doorpoorten naar een windows GUI wat het makkelijker maakt hem te 'managen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Iemand al meegedaan met dat
'TransmissionFilms.com' verhaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
SillyJW schreef op 17 augustus 2002 @ 16:00:
Iemand al meegedaan met dat
'TransmissionFilms.com' verhaal ?
WTF is dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

quote van www.edonkey2000.com
Also everyone should check out Transmission Films. It is the independent film arm of the donkey. The site is launching August 1, but we are posting daily news, updates, and promotions. You can submit a film for distribution with the Transmission machine by emailing us at submissions@transmissionfilms.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
hier stond onzin

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Ik zie net op www.overnet.com dat er een nieuwere test versie is 0.29.1

Heeft iemand die al geinstalleerd en wat is het verschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 18:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

ErHa schreef op 18 augustus 2002 @ 16:48:
Ik zie net op www.overnet.com dat er een nieuwere test versie is 0.29.1

Heeft iemand die al geinstalleerd en wat is het verschil :?
ik heb em net gedownload, hier de changelog :) :
New:
Clc will now take a controller
Don't index keywords less than 3 letters long
No more close to tray, now minimize to tray
Added "cls" command for message box

Fixed:
Fixed upload crack
Reduced cpu usage
Fixed crash when proxy info was wrong
Sharing folder twice
Search tabs correctly display ampersands

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Het lijkt wel alsof deze nog meer 'extra bandbreedte' gebruikt dan 0.29 (dus bovenop je ingestelde upload max) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

0.30 is uit, zie Meuktracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:55
ik vind eht trouwens wel vreemd dat heel veel mensen zeggen dat hun download snelheid dmv ON omlaag is gegaan [30 ipv 120kb/s]
terwijl ik juist het andersom heb
ik had met Edonkey [met geupdate serverlijsten enzo telkens en goede instellingen'] maar mar 20 kb/s, maar kheb nu met ON telkens 50+ downloads, gewoon echt UREN lang

echt super...ik heb nu in een week tijd meer binnen als in een maand Donkey

trouwens, heeft iemand al 0.30 getest?
wil niet snel een goedlopend programma updaten, met de kans dat ie dan slomer/slechter gaat

pr0mpt - It never hurts to help!

• DoctorV64
  • Laatst online: 21-09 09:58

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb vandaag 0.30 op mijn pc gezet en vind het ten opzichte van edonkey (versie .61) wel een vooruitgang. Het connecten duurt op zich niet lang, maar voordat je een groot aantal je users connected hebt dat kost wel tijd. Het DL gaat voor mij in ieder geval sneller.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 23:48

L0g0ff

omg

Ik haal met edonkey maar gemiddeld 1.5 k en met overnet is het helemaal drama. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• ErHa

ErHa

OhMyGod schreef op 29 augustus 2002 @ 18:48:
Ik haal met edonkey maar gemiddeld 1.5 k en met overnet is het helemaal drama. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
wat krijg je als status bij Overnet: open/closed/firewalled?
En bij edonkey, hoe hoog is je ID?

Kan namelijk aan je poortmappings liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 21:17
Zijn er al wat meer gebruikers bij Overnet? Want wat is nu het gemiddelde aantal gebruikers bij Overnet dat zich aanmeld? :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

heb er nu 124518 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
De linux versie gebruikt nu continu de volle cpu, zorgt dus voor een hoge load. De UI is dezelfde als de edonkey client, niet zo heel erg geweldig dus. Ik zou liever een curses based ui zien.

Als ze nog wat gaan tweaken aan de linux versie zet ik em permanent aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ik snap er niets van.. ik gebruik het progje icm sharereactor.. hij zegt netjes.. hashing en dan looking.. en dan blijft ie zo staan :(

edit: hij staat wel op open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Wimo. schreef op 03 september 2002 @ 17:41:
Ik snap er niets van.. ik gebruik het progje icm sharereactor.. hij zegt netjes.. hashing en dan looking.. en dan blijft ie zo staan :(
Het kan idd even duren voordat hij meerdere gebruikers vindt...heb ik nu ook 'last' van bij sum of all fears cd 2 via de sharereactor link

Komt vanzelf goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

ErHa schreef op 03 september 2002 @ 17:44:
[...]

Het kan idd even duren voordat hij meerdere gebruikers vindt...heb ik nu ook 'last' van bij sum of all fears cd 2 via de sharereactor link

Komt vanzelf goed :D
ok, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 21:17
isovernet ook wat sneller dan Edonkey, want Edonkey zelf is hier niet al te snel :( of is hij met overnet langzamer? :?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
jdiezrequejo schreef op 03 september 2002 @ 19:49:
isovernet ook wat sneller dan Edonkey, want Edonkey zelf is hier niet al te snel :( of is hij met overnet langzamer? :?
Mijn ervaring is dat eDonkey (met uiteraard eDonkeybot, dus goede server) sneller is. :+

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Even mijn ervaring met Overnet:

Meer potentie dan eDonkey. Je moet het echter aanzetten en laten gaan, langzaam krijg je meer resources en gaat het downloaden sneller.

En anders is er altijd soulseek nog :) Films en software doe ik via Ezel-netwerk, muziek via soulseek.

Zijn er trouwens nog meer mensen met problemen met branden nadat of tijdens dat ze overnet draaien (ezel vreet geheugen enzo en geeft het volgens mij na het afsluiten niet goed vrij)

And Bob's your uncle ...

• SiHiDa
Scharnout schreef op 05 september 2002 @ 08:58:
Even mijn ervaring met Overnet:

Meer potentie dan eDonkey. Je moet het echter aanzetten en laten gaan, langzaam krijg je meer resources en gaat het downloaden sneller.

En anders is er altijd soulseek nog :) Films en software doe ik via Ezel-netwerk, muziek via soulseek.

Zijn er trouwens nog meer mensen met problemen met branden nadat of tijdens dat ze overnet draaien (ezel vreet geheugen enzo en geeft het volgens mij na het afsluiten niet goed vrij)
Hier geen problemen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErHa schreef op 29 augustus 2002 @ 18:50:
[...]

wat krijg je als status bij Overnet: open/closed/firewalled?
En bij edonkey, hoe hoog is je ID?

Kan namelijk aan je poortmappings liggen
bij mij staat firewalled, dit zal waarschijnlijk aan mijn edimax router liggen, maar valt hier nog wat aan te doen?
of ik nu 1 file of 10 files ik ook aan het downen ben , ze blijven zo rond de 6 hangen met uitschieters naar 10 kB/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:03:
[...]

bij mij staat firewalled, dit zal waarschijnlijk aan mijn edimax router liggen, maar valt hier nog wat aan te doen?
of ik nu 1 file of 10 files ik ook aan het downen ben , ze blijven zo rond de 6 hangen met uitschieters naar 10 kB/s :(
Poorten 4661 tot 4665 openzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 14:48

Zoefff

❤ 

Ik ben best wel tevree over overnet, heb nu al redelijke download speeds, 50kb/sec, kan meer, maar is acceptabel :)

Enige nadeel is dat overnet ongeveer 500 MB van mn kostbare ram heeft opgegeten.... Hebben meer mensen daar last van!??!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Zoefff schreef op 07 september 2002 @ 10:55:
Ik ben best wel tevree over overnet, heb nu al redelijke download speeds, 50kb/sec, kan meer, maar is acceptabel :)

Enige nadeel is dat overnet ongeveer 500 MB van mn kostbare ram heeft opgegeten.... Hebben meer mensen daar last van!??!
500 MB? Sjeez, dat is wel erg veel, zoveel heb ik er zelfs niet in zitten... ;)

Ook bij mij gebruikt hij wel erg veel resources, zelfs als ik nog niets download... (25 MB) Dat mogen ze idd dus wel 'ns veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zo dat de makers van edonkey / overnet de sourcecode niet gaan vrijgeven.... anders eindigt het netwerk zoals GNUtella ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Bij mij gebruikt ie lang niet zoveel, meer tussen de 15 en 20. Wel word het systeem er wat slomer door, vooral internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Bij mij gebruikt hij ook zo veel geheugen, maar voornamelijk veel van de swap file terwijl ik nog zat gewoon ram over heb volgens statbar :?

Nou ja, het werkt en blijft werken, terwijl edonkey na een aantal minuten gewoon spontaan besluit ermee op te houden en zichzelf helemaal afsluit zonder foutmeldign of iets :( ... (kan ook zijn omdat ik dat error reporting heb uitgezet in XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:03:
[...]

Wat is je ID?? Bij een hoog ID heb je snellere snelheden.. meer staat hierover op de overnet site!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Waar kun je je ID zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Wat zijn jullie instellingen eigenlijk?

Ik heb:

Max download speed = 0
Max upload speed = 10
Line speed down = 0
Max connections = 5000

Wat hebben jullie bij max connections?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zoefff schreef op 07 september 2002 @ 10:55:
Selecteer maar eens i.v.p. het download scherm het home scherm en minimize 'm dan naar de system tray.
Bij mij ging ON hierna van 75Mb naar 32 Mb !!!
Hier staat in 't ON forum ook e.e.a. over te lezen....

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 08-09-2002 00:27 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:09:
Ik hoop zo dat de makers van edonkey / overnet de sourcecode niet gaan vrijgeven.... anders eindigt het netwerk zoals GNUtella ;(
Net ff op het forum van Overnet kunnen lezen: http://forums.edonkey2000.com/phpBBovr/viewtopic.php?t=41618

er is dus wel degelijk beweging rond the eD2K en ON programma's. Jammer omdat dit inderdaad het geheel kapot zou kunnen maken als men iets gaat veranderen aan de koppeling tussen up- en download.

Aan de andere kant zijn er ook al discussies in hoeverre de connecties eerlijk verlopen. Schijnt nu aan de hand van een aantal megabytes te zijn en niet aan de hand van tijd. Er zijn er uiteraard die het daar weer niet mee eens zijn.

Ach de tijd zal het leren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Zoefff schreef op 07 september 2002 @ 19:29:
Wat zijn jullie instellingen eigenlijk?

Ik heb:

Max download speed = 0
Max upload speed = 10
Line speed down = 0
Max connections = 5000

Wat hebben jullie bij max connections?
Ik heb meestal max upload op 8 staan om dat ik dan sneller download dan dat ik em op 10 zet :? Heel vaag, maar door dat extra dataverkeer wat ON genereerd slipt mijn internet verbinding anders dicht als dikke stront door een trechter.

Verder max connections op 200 of 250, anders kan ik voor de rest ook niet meer internetten oid.

Dat niet meer kunnen internetten zou verder niet zo erg zijn als ik er zelf niet ben, maar ik deel mijn adsl verbinding met mijn buurvrouw en die wil ook wel eens een mailtje versturen een website bekijken. (gelukkig trekt ze ook niet meer bandbreedte weg dan dat :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb max upload juist op 10 staan, omdat je dan ulimited download hebt...maar blijkbaar kan jou connectie dat niet aan :p

Ik kwam trouwens wat tegen, ben nu oa connected met deze gast:

212.90.93.8:22222 (00000000000000000000000000031337)

Check zn id?! Is dat toeval!??!?!

Jaja, ik weet dat dat 1337 gedoe flauw begint te worden, maar vond het toch wel grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Hoe kun je bij Overnet nou achter je id komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Typ in het "command-venster" "g" en druk op enter :)

En als je nieuwsgierig bent naar de andere commands, typ je "?" en dan enter...

• Artcore
  • Niet online
Ok bedankt! :)

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/instalerenfout.JPG
Deze fout krijg ik met het installeren van overnet weet iemand de oorzaak
hetzelfde probleem heb ik ook met edonkey2000

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ben lekker aan het downloaden met Overnet, krijg ik opeens de volgende reeks messages:
Not all written(0,511585309)
Corruption found in Star_Wars_II_Attack_Of_The_Clones_(2002).CD2.DVDRIP.TCF.VCDistro.Sharereactor.bin at 1
Corruption found in Star_Wars_II_Attack_Of_The_Clones_(2002).CD2.DVDRIP.TCF.VCDistro.Sharereactor.bin at 2
Corruption found in Star_Wars_II_Attack_Of_The_Clones_(2002).CD2.DVDRIP.TCF.VCDistro.Sharereactor.bin at 3

...etc...

Corruption found in Star_Wars_II_Attack_Of_The_Clones_(2002).CD2.DVDRIP.TCF.VCDistro.Sharereactor.bin at 51
Vervolgens schiet de desbetreffende file opeens van 380 mb naar 500 mb (het binnengehaalde deel dus) en gaat vrolijk verder met downloaden. Zal eens kijken als ie klaar is met downloaden maar het zal wel een corrupt bestand worden. Rare bende hoor.
Is me ook nog nooit overkomen, ook niet met eDonkey.

• ErHa

ErHa

Illumination schreef op 12 september 2002 @ 20:33:
Ben lekker aan het downloaden met Overnet, krijg ik opeens de volgende reeks messages:

[...]

Vervolgens schiet de desbetreffende file opeens van 380 mb naar 500 mb (het binnengehaalde deel dus) en gaat vrolijk verder met downloaden. Zal eens kijken als ie klaar is met downloaden maar het zal wel een corrupt bestand worden. Rare bende hoor.
Is me ook nog nooit overkomen, ook niet met eDonkey.
Maakt niets uit, het gedeelte dat fout ging, gooit overnet/edonkey zelf weg als je tenminste bj opties hebt uitgevinkt: save corrupt files en download het daarna opnieuw

• Zoefff

Zoefff

❤ 

ErHa schreef op 12 september 2002 @ 21:26:
[...]

Maakt niets uit, het gedeelte dat fout ging, gooit overnet/edonkey zelf weg als je tenminste bj opties hebt uitgevinkt: save corrupt files en download het daarna opnieuw
NEE JUIST NIET!!!!!!

Het "save corrupt files" heeft niets te maken met kleine corrupte stukjes, het heeft er alleen mee te maken als de héle file corrupt is.

Het kan dus gebeuren dat er zo veel corrupte stukjes tussen zitten, dat overnet m compleet corrupt verklaart, of dat het niet meer te repareren is ofzow, maar vaak werkt het nog wel dan....

Heb je dan "save corrupt files" uitgevinkt staan, dan delete ie het alsnog, staat het aan, dan slaat ie het op, en kan je het (mijn ervaring) meestal gewoon goed gebruiken/kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 11:48
Ik heb Overnet vanmorgen ook geïnstalleerd, maar mijn vraag is nu wat de beste instellingen zijn voor de poorten. Ik wil eDonkey ernaast kunnen gebruiken, dus daar moet geen conflict mee zijn. Op dit moment zijn mijn instellingen:
TCP 4665 (zelf ingesteld, omdat eDonkey 4662 en 4663 gebruikt)
UDP 3926 (standaard)
Kan dit zo of zijn er betere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
AgeOfPanic schreef op 13 september 2002 @ 12:29:
Ik heb Overnet vanmorgen ook geïnstalleerd, maar mijn vraag is nu wat de beste instellingen zijn voor de poorten. Ik wil eDonkey ernaast kunnen gebruiken, dus daar moet geen conflict mee zijn. Op dit moment zijn mijn instellingen:
TCP 4665 (zelf ingesteld, omdat eDonkey 4662 en 4663 gebruikt)
UDP 3926 (standaard)
Kan dit zo of zijn er betere instellingen?
Aan de poortnummers zal het denk ik niet liggen. Wat maakt dat nou uit? Je moet gewoon een niet-conventiele poort gebruiken, dan is alles klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Heb net ook overnet geinstalleerd. En ik krijg dit als response als ik 'g' intik :
g
(open)
ID: 69b1d32bd8e2feb07aacd7bec0c215c3
Users: 52428 Files: 129761
Volgens mij is dit goed? Maar toch begint ie niet met downloaden van BF1942. Status blijft bij alle files op 'looking' staan, zonder dat er '+' voor verschijnt (net zoals bij ED2K). Kan er toch nog iets verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Nee dat heb ik ook vaak. Je moet gewoon geduld hebben en af en toe op pause en dan weer op resume drukken, totdat je een zooi sources hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Even geupdate, misschien handig om dat bovenin ook te doen?

v0.30 is namelijk ondertussen uit (al vanaf 21-08), en je linkte nog steeds naar 0.29, dingen die bold gemaakt zijn, zijn veranderd
ilovetechno schreef op 10 augustus 2002 @ 13:29:
>:) Overnet >:)

De opvolger van populaire Edonkey :*).. Heeft inmiddels versie 0.30 bereikt

Bespreek in dit topic al je problemen/vragen enz.. :?

-----------------------------------------------------------------------
Links

Officiele website
GUI Client
Command Line Client
Microsoft .NET framework Benodigd voor het draaien van de GUI client

-----------------------------------------------------------------------

Utillities 8)7

eD/OV Switch : Een tool om te kiezen of je Edonkey links met Overnet of met Edonkey geopend worden.
Fstats : Tool om meer info over het netwerk te verkrijgen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
Persoonlijk vind ik dat ze maar eens op moeten schieten met de Availability counter... In je search kunnen zien hoeveel man 'em heeft vond ik erg handig. Voorderest is het programma niet vooruit te branden op mijn Dual P2 233 (servertje), vreet geheugen, is niet mee te werken omdat het niet 256 kleuren is (Terminal Server :)), etc. Moet nog veel aangebeuren. Ze hadden het imho nog niet moeten releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Goed, m'n vorige probleem is dus opgelost. (niet beginnen met downloaden, opgelost door pause/resume te doen) Maar nu het volgende :

De downloads gaan vrolijk met een 10-15K binnen komen, is toch wel veel trager als dat ik met edonkey haalde (daar was 30-50K heel normaal). Het gekke is dat ik helemaal GEEN uploads heb? De maximale uploadsnelheid staat op iets van 10K/sec in de opties. Iemand ervaring hiermee?

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Hier is Edonkey heel traag, en kan ik amper connecten. Dat edonkeybot ding kan ik nergens vinden (zal m'n ogen wel weer dicht hebben) en overnet wil hier niet installeren. Als ik de installfile draai zegt ie eerst dat ie succesfull is, dan dat ie twee pakketten moet downen om te werken (waaronder dat .NET gedoetje), klik ik dan op ok, loopt ie vast.
Als ik .NET los installeer, dus zelf van MS downen, dan krijg ik de melding: Invalid Drive H:\.
Maar die bestaat helemaal niet :?
Bij Edonkey heb ik een ID van ergens in de 2 miljard, lijkt me ook niet echt geweldig...
Ik zit hier niet achter m'n eigen bak, maar achter een P4 1.8ghz aan een DSL verbinding...
Iemand die mij helpen kan?

Verwijderd

Shit, heb ff overnet gebruikt, er weer af gehaald, maar als ik nu een edonkey link aanklikt zegt ie dat ie hem niet kan vinden :(

Oplossingen?

• stylezzz
Mijn oplossing? Overnet en ed2k eraf kicken en e-mule installeren. Werkt (hier althans) stukken beter.......

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:47:
Shit, heb ff overnet gebruikt, er weer af gehaald, maar als ik nu een edonkey link aanklikt zegt ie dat ie hem niet kan vinden :(

Oplossingen?
kijk in je registry naar HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\shell\open\command
je ziet daar dat dan on.exe met een %1 als parameter dient.... Verander daar maar eens het pad en on.exe naar alles van eDonkey2000.

Kan zijn dat eD2K opnieuw installeren ook werkt, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Verwijderd

Net als Dominator heb ik maar 1 advies: overstappen op Emule!

..geef het in ieder geval een kans, anders weet je echt niet wat je mist :)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:12:
Net als Dominator heb ik maar 1 advies: overstappen op Emule!

..geef het in ieder geval een kans, anders weet je echt niet wat je mist :)
Ben ut helemaal met je eens!!

Was ineens gek van overnet, maar nu ben ik nog gekker van eMule 8)7

Pagina: 1 2 Laatste