Toon posts:

Rare lage FPS in UT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg lage FPS(60.3 @ max detail EN low detail een vriend van me heeft 100 met een geforce2 32mb ddr) en 3d marks score (5012)
met het volgendew systeem

Amd Athlon XP 1900+
Msi k7t266a pro2-ru
512Mb DDR
Chaintech Geforce4 ti4200 SE @ 315/560
Hercules Game theater XP 6.1

Ik heb de laatste DirectX (8.1a?) en Win XP

Weet iemand de reden voor die lage scores ?
Bvd

(ps Ben tot vanaaf weg dus reply niet.)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... VSync aan staan zeker... Dan MAG ie niet boven de 60FPS.

[Edit] Is op te lossen door EN op de driver van je vid kaart vsync uit te defaulten EN op de console van URT "preferences" in te tikken en bij de gebruikte vid driver (onder rendering) dit ook uit te zetten...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
waar staat dat vsync ?

• Aetje

Aetje

Bij de NVidia Drivers vindt je het bij de Display Properties - Advanced - Additional properties - OpenGL / DirectX (alleen OpenGL is op de driver instelbaar).

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
vsync hebbik uitgezet...nogsteeds maar 60.3 fps in UT :'(

Verwijderd

Update je UT naar 4.36 misschien dat dit ook werkt en probeer eens om dynamic lighting in UT uit te zetten. En zet "Maximum desirate framerate" eens op 80 of 100 ofzo.

• Aetje

Aetje

Kijk eens naar mijn Edit. Ook bij de preferences van URT ZELF moet ie uit...

Forget your fears...

Verwijderd

ja :S raar met zon systeem zon "lage" fps.
"laag" voor dat spel dan :P met die specs <+:)

• Aetje

Aetje

Ik zelf op Sevvy (zie specs) hev tussen de 140 en 80FPS (hangt af van hoeveel gibs me om de oren vliegen) in 1280*786, alles high detail.

Forget your fears...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Let er wel op dat bij een localgame je fps wel 22000 keer hoger zijn dan bij een multiplayergame. Netspeed bepaalt daar o.a. de max fps, netspeed 10000 zit je op max 100 ongeveer, netspeed 5000 (isdn) op 60 ofzo.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe je in UT een soort van een benchmark draaid ??

Ik heb deze optie rot gezocht, op internet gekeken en op de UT site maar wel een hoop andere dingen gevonden wat nuttig was maar een benchmark ???

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Met NVMAX de vsync uitzetten !!

Bij mij heeft het geholpen bij gta3 ! ,nu kan ik eindelijk gta3 goed spelen !! ,ben mie blij :P

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Installeer ook effe een refreshfix tooltje (mbv. RivaTuner kan het ook), want je refreshrate zit maar op 60hz. Als je monitor geen hogere rates op de huidige resolutie aan kan, dan kun je beter op een lagere reso gaan spelen, anders heb je toch niks aan de meer fps.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bartjuh schreef op 10 augustus 2002 @ 10:45:
Met NVMAX de vsync uitzetten !!

Bij mij heeft het geholpen bij gta3 ! ,nu kan ik eindelijk gta3 goed spelen !! ,ben mie blij :P
Zal nie zo boeien, ik heb GTA3 nog nooit boven de 40FPS uit zien komen, slechte engine. (Of je had een refreshrate van 30Hz :P)

Ontopic --> het is vreemd maar waar, ik heb versie 4.36 en ik moet in de console preferences intypen en dan VSYNC aanzetten ( :? don't know why) dan gaat hij juist uit .....

Had ik ook dit probleem, en iemand raadde mij dit aan en het werkte, succes en give it a try :)

edit:

GEVONDEN : UT en andere games Vsync

check mijn laatste post, het werkte echt :)

De meeste mensen deugen!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 08:15:
Kan iemand mij vertellen hoe je in UT een soort van een benchmark draaid ??

Ik heb deze optie rot gezocht, op internet gekeken en op de UT site maar wel een hoop andere dingen gevonden wat nuttig was maar een benchmark ???
het volgende in de console invoeren:

timedemo 1
start cityintro

na de demo komt in de console te staan wat je min/max en avg fps zijn

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

VinnieM schreef op 10 augustus 2002 @ 11:37:
Installeer ook effe een refreshfix tooltje (mbv. RivaTuner kan het ook), want je refreshrate zit maar op 60hz. Als je monitor geen hogere rates op de huidige resolutie aan kan, dan kun je beter op een lagere reso gaan spelen, anders heb je toch niks aan de meer fps.
Of je zet gewoon ff Vsync uit |:( ... daar zijn we nu mee bezig he :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Hebben jullie ook van de DirectX 8.1 Unreal patch gehoord?? Kleine tool die unreal op 8.1 laat draaien & visueel er Vet Uitziet, maar zelfs op een 1200mhz + gf3 ti 500 hapert deze :(, dit kan ook zijn door de brakke engine van Unreal, zeker op langzame computers kun je het merken, Weining aan te doen dan op een lagere resolutie te spelen...

Die unreal patch moet je gezien hebben , Visueel 10x beter dan de vorige, ook voor openGl is deze beschikbaar :9

• VinnieM
marzzman schreef op 10 augustus 2002 @ 12:23:
Of je zet gewoon ff Vsync uit |:( ... daar zijn we nu mee bezig he :P
Ja, maar dan haal je in feite nog steeds maximaal maar 60fps omdat de monitor maar 60 beeldjes per seconde laat zien. Als je nu de refreshrate omhoog gooit heb je er tenminste wat aan. Op 60hz gamen is echt uit de tijd :)

Verwijderd

:Gaming Advice: <85hz>

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Das waar, VinnieM :)

LiSm, nee van die patch heb ik nog nooit gehoord |:( waar kan ik die vinden dan ?

Ik haal bij die cityintro 75 FPS average :P UT engine blijft zwaar, Quake3 is op de een of andere manier veel lichter :?

De meeste mensen deugen!

• Bossie
VinnieM schreef op 10 augustus 2002 @ 12:27:
[...]
Ja, maar dan haal je in feite nog steeds maximaal maar 60fps omdat de monitor maar 60 beeldjes per seconde laat zien. Als je nu de refreshrate omhoog gooit heb je er tenminste wat aan. Op 60hz gamen is echt uit de tijd :)
Hoezo onzin

Ik zit zelfs vast aan 60Hz met mijn monitor, en ik ben er errug tevrede mee ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
UT engine is zwaar omdat die op 3fx kaarten is gebouwd en met die geforcjes gaat die op de CPU draaien :)
Quake3 is veel lichter, omdat die meer op de geforcjes weer draait..

Tweakers Discord

• VinnieM
TLRnZ schreef op 10 augustus 2002 @ 12:35:
[...]

Hoezo onzin

Ik zit zelfs vast aan 60Hz met mijn monitor, en ik ben er errug tevrede mee ;)
Jij hebt een TFT, ik bedoel een CRT uiteraard :P

• Aetje

Aetje

... Okee, dit gaat zeer n00bachtig overkomen, maar bij nog steeds gebrek aan goede search... Refreshratefix tooltje? Wat/waar? Ik wil m'n monitor ook wel weer op 1024/786/85hz hebben... :'(

Forget your fears...

• Bossie
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:27:
Hebben jullie ook van de DirectX 8.1 Unreal patch gehoord?? Kleine tool die unreal op 8.1 laat draaien & visueel er Vet Uitziet, maar zelfs op een 1200mhz + gf3 ti 500 hapert deze :(, dit kan ook zijn door de brakke engine van Unreal, zeker op langzame computers kun je het merken, Weining aan te doen dan op een lagere resolutie te spelen...

Die unreal patch moet je gezien hebben , Visueel 10x beter dan de vorige, ook voor openGl is deze beschikbaar :9
URL plz

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:27:

dude.......dit is nep.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
tadaa:
je moet ff een driver instaleren die de optie geeft Vsync voor D3D uit te zetten (de Omega drivers bijv.) dan ga je naar beeldscherm eigenschappen-> instellingen->selecteer je videokaar bijv Gayforce3 ti300-> dan naar het tab blaadje direct3d daar ondering-> meer D3D en daar Vsync uit zetten
bij OpenGL heet dit ''vertical synchronisatie standaard uit''
dan download je 'Reforce 1.0' om je refresh reet omhoog te krijgen in games
et voila
je moet wel je monitor geinstaleerd hebben
heb je er geen drivers voor dan kan je er met Powerstrip een maken :)
als je er niet uitkomt moet je ff @ msn 'ejraaverok@hotmail.com'

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1