Toon posts:

Computer sluit na 3 seconden af??

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een nieuw moederbord gekocht (liteon AA 280 Socket A / VIA KT333) en nieuw geheugen (256 MB DDR 333 kingston). Ik ga dus alles installeren, eindelijk zit alles goed op z'n plaats, zet ik hem aan, zwart scherm en niks piept er ofzo.

De koelers enzo draaide wel dus ik check even of alles goed vast zit en ik start hem weer op. Weer niks, maar het begint ineens wel te stinken. Maar ik met m'n stomme kop denk natuurlijk dat dat normaal is dus ik doe weer een bios reset en ik druk weer alles aan, en start hem weer op. Begint ie na 10 seconden flink te roken! :( :(

Dus die voeding kan ik nu wel vergeten, maar ik heb nu dus een nieuwe voeding gekocht maar m'n moederbordje sluit zichzelf nu na 3 seconden steeds weer af!

Ik heb alles al geprobeerd, nieuwe processor, bios reset, nieuwe videokaart. Maar niks helpt, is m'n mobo nu dood of kan ik nog iets proberen?? :?

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
Ik vrees het ergste voor jou moederbord...zeker als je alle andere onderdelen al een keer vervangen hebt. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Mobo, na een paar seconde schakelde die ook steeds uit. Moest toen helaas een nieuwe aanschaffen :'(

Verwijderd

alleen je moederbord aansluiten? verder alles losmaken. Check ook even het aantal afstandsbusjes onder je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Weer niks, ik heb hem ook al opgestart met zo weinig mogelijk.

Maar belangrijk is, is het mogelijk dat de voeding de oorzaak is dat m'n moederbord kapot is gegaan? Een paar uur ervoor deed ie het wel maar dan met een andere voeding. Graag jullie reactie daarover, want ik heb de voeding ergens anders gekocht dan het moederbord, dus wie moet ik aansprakelijk stellen?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 07:39
:+

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik wil ook zo'n pc die in 3 seconden afsluit :+
Die van mij doet er een halve minuut of langer over :(

Verwijderd

Topicstarter
Ruilen?

Verwijderd

Hoeveel wat is die voeding?

Verwijderd

Topicstarter
300 watt, zat standard bij een blue line kast.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 00:20 . Reden: typo ]

Verwijderd

Is voldoende (zeker als je alles los hebt!)
laat me even denken.............................................................................................................
Weet je 300% zeker dat er nergens sluiting gemaakt wordt met kast ofzo?

Probeer eens zonder CPU en zonder geheugen moederbord aan te sluiten en
kapt ie dan nog?

PS. 256 MB DDR 333 kingston, toemaar geld zat hé?!
Weet je wat nou zo "leuk" is van zo'n forum, probeer je iemand te helpen, reageert ie niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik keek even op een ander forum, ik ga nu meteen ff proberen zonder cpu en ddr op te starten.

En ja, ik had misschien sluiting met 1 zo'n draadje van een kabel die je normaal in je harddisk of cdrom speler doet. Is dat misschien het hele probleem geweest??

Verwijderd

Lijkt me stug (met 1 zo'n draadje van een kabel die je normaal in je harddisk of cdrom speler doet) want die zijn toch geisoleerd met een plastic stekker!

Echte tweakers zijn altijd 's nachts aan het klooien he?! hahaha

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik natuurlijk weer als '"echte tweaker" had een eigen kabel gemaakt met een paar van die losse kabeltjes en die weer aan een koeler gemaakt. Dus zo had een goedkope casefan, want na dat reepje kingston was het geld weer ff op!

Maareh, denk je dat het geloofwaardig is als ik zo terug ga naar de winkel? Ik zie niet zoveel aan dat mobo of weten hun wel wanneer ik iets heb gedaan?

Tjah 's nachts heb je toch niks te doen he, dus dan maar de computer open en weer ff maken wat je overdag hebt gesloopt ;)

Verwijderd

Aha nu moet t toch opgelost zijn he? een kleine sluiting kan al voor al die ellende zorgen...
Laat je het wel even weten zo?

//update//

Dat zullen ze heus niet zien, maar eh kun jij zo goed liegen met een stalen gezicht?
Zeg wel het volgende:

1) aardings armbandje (aan CV) gebruikt.
2) expres geen statische kleding aan.
3) super voorzichtig gewerkt, volgens handleiding (als je die had!)
4) wel meer gedaan hoor!....

Verwijderd

Gebruik dat in je profile als signature is lachen man!

"Tjah 's nachts heb je toch niks te doen he, dus dan maar de computer open en weer ff maken wat je overdag hebt gesloopt"

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds niet :( . Maarja kga morgen maar terug en zien wat ervan komt. Trouwens zie het positief in, als dat geheugen kapot zou zijn zou het meer kosten (109 Euro) dan het moederbord (89 Euro).

Best wel budget eigenlijk he? Maarja dan hoeft het niet meteen stuk natuurlijk :'(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

domme vraag maar zit de koeler er wel fatsoenlijk op zit er pasta tussen en dan bedoel ik niet een centimeter of over de hele cpu of zo he ;)

eerm nog meer

probeer een ander mobo

kijk eens of je niet ee nvan de spacers (de schroeven die je in de kast zet en daar het mobo op) niet tegen het mobo zelf komen waar ze NIET horen check dat effe door ze er allemaal af te halen en dan met een stift op alle gaaten een puntje te zetten en daar dan de spacers in

erm kijk eens of je niet een schroef ergens tussen heb laten vallen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Wauw "shunt" echte praat van een ervaren tweaker! geen grapje...

toch kan een moederbord heel wat hebben he? ff verhelpen en 9 van de 10 keer doet ie het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer goede replys, dat meen ik hoor. Jullie weten schijnbaar precies wat ik allemaal fout gedaan heb jah. Khaal er zo nog een schroefje tussen uit!

Ik kan me wel voor me kop slaan, dis m'n 5e zelf gemaakte computer alweer! Nooit ging er iets fout en nu met m'n duurste computer alles kapot.........

Verwijderd

Kuche Kuche Kuche, dat meen je toch niet he???????????????????????????????????
o o o

Ik hoop dat alles nu opgelost is voor je jongen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens bij elke computer zaak bekend dat als het moederbord na 3 seconden uitgaat dat het dan aan kortsluiting ligt??? Kan ik zeker fluiten naar m'n garantie..............

Verwijderd

zit in de moederboard geen dipswitch voor CPU Core??? zoals mijn eerste asusA7V 266 is wel het geval. ik keek niet naar (default staat ie op athlon, terwijl als je XP CPU er in zet, de dipswitch naar palomino moeten gezet worden....) dus weer terug naar de winkel en zeg...

"mobo + cpu is defect mevrouw....kan ik een nieuwe krijgen??" O-) .... en na 5 min. kreeg ik weer een nieuwe mobo + cpu... })
(tip...zoekt naar een vrouw achter de balie of een nervous baliemedewerk(st)er...maakt niet uit wie... het helpt... :) )

Verwijderd

Goede vraag, maar maak je toch niet zo druk jo.
Alles nog een keer los, stap voor stap nakijken zeker wat shunt zegt enzo.
dan bidden en nog eens bidden.

En je zal zien dat ie werkt

trouwens ik kreeg die celeron 900 met convertercard de eerste 3 keer ook niet aan de praat.
Ineens (weet niet meer hoe) lukte het wel...

leuk:

(tip...zoekt naar een vrouw achter de balie of een nervous baliemedewerk(st)er...maakt niet uit wie... het helpt... )

hi hi

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik maar weer m'n eagle moederbord met SDRam uit de kast halen. Natuurlijk best wel zonde met een 1700+ maar kheb niet veel meer hoop.
Iemand een Kt333 kopen? :(

Verwijderd

was da?

Verwijderd

Topicstarter
Dat eagle ding? Zo'n micro ATX met alles onboard. Niet echt fantastisch volgens mij van PC chips.

Verwijderd

Werkt ie nou nog niet?

pak een hamer sla dat ding helemaal kuis verrot en SCREAM IT OUT BOY!
(geld zat joh...)

gaan we dubbel posten? oh je zag t zelf al...

Verwijderd

Topicstarter
Double post

Verwijderd

Topicstarter
Ik geld zat? Kheb nu nog 2 euro. Dus daarom sta ik hier flink te balen.....

Verwijderd

Maar je hebt wel 2 PC's anders kon je nu niet internetten...
of heb jij alleen het modem nodig zonder cpu en mainboard... haha

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, neej computers zat hier. Maar de mijne is (was) de snelste. En ik kan niet eeuwig op de bak van m'n pa.

Verwijderd

Ben je nu nog aan het repareren of wat!!!!!!!!!
anders ga ik nl. slapen.........zzZZZz

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het oefenen wat ik morgen ga zeggen, want ik heb ongeveer alles gedaan wat ik moest proberen van jullie. Dus wens me succes.......

pS sig zo goed?

Verwijderd

Succes en welterusten kijk morgen wel ff naar dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
ik laat morgen wel weten wat ervan geworden is. Ik vrees het ergste, weer hard werken voor geld.......

Jij ook welterusten trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Yaah, een doorbraak. Hij sluit nu niet meer na 3 seconden af, maar hij doet het nog steeds niet :( .

Ik heb nu het moederbord los liggen dus het raakt nu niet meer de kast aan. Alleen ik krijg nu 1 lange piep, heeft er iemand nog tips ?

Verwijderd

Ja das logisch!
Komt omdat CPU en/of geheugen en/of vgakaart er niet in zit, dan piept ie.

(kon niet slapen) en als ie piept is ie niet DOOD.

zie dat je mijn raad opgevolgt hebt mbt je signature...leuk

Verwijderd

Topicstarter
Das het jammere, die zitten er wel in. Is er nu nog wel hoop? En soms piept ie niet maar dan gebeurd er niks.

Verwijderd

wat ook een mogelijkheid is, is dat je powerswitch sluiting maakt .
dus geeft hij het signaal aan....uit....aan....uit .

en nu ff de video kaart goed aandrukken.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

als de powerswitch idd sluiting maakt, ff stekkertjes loshalen en gewoon met een schroevendraaiertje het contact maken.

en idd ff alles goed aandrukken mem/vid

en de signature is ok :)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Shunt

Shunt

Boe

eeey ik heb een iddeeeee leg jem mobo uit de kast en dan aleen mem vid kaart en proc er in en voeding natuurlijk ;)

test het dan eeens

werkt het dan nog niet naar de winkel de vermoorde onschuld uit hangen O-)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
thx voor die signature. Ik heb trouwens nu een andere probleem. Hij geeft nu 1 lange piep en ik heb alles goed aangesloten. Ik ben er al minstens 3 uur mee bezig geweest en het lukt echt niet meer.

Dus ik ga over 10 minuten naar de winkel terug, om te kijken of ik nog iets terug kan krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik alles gewoon op m'n kleed leggen?? Dan kan ik dat nog ff proberen natuurlijk.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Neeeeee, niet op een -statisch- kleed!! |:( Pak een plank of zo'n niet geleidend matje.

Als het alleen je mobo is; teruggaan en zeggen dat het mobo niet opstart of alleen piept. Andere onderdeeltjes getest? Dan krijg je vast wel een andere mobo.

Verwijderd

Topicstarter
ah goedzo, dan probeer ik dat als ik terug ben van die winkel. Als ie het in de winkel niet doet dan heb ik tenminste nog 1 dingetje dat ik kan proberen.

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Als je nieuwe voeding de oorzaak is dat je mb kapot gaat je hele kast me nemen waar je de voeding gekocht hebt, dan hun het uit laten zoeken als zij jou kapot spul geven zijn ze verantwoordelijk en moeten ze als de voeding de oorzak is de rest vergoeden.
Maar kijk eerst goed of de voeding wel de oorzaak is. kijk vooral of je je mb wel goed in je kast heb gezet. zorg dat je alle schroefjes op de juiste plaats hebt zitten.

yep it's me

• Shunt

Shunt

Boe

jah idd
gewoon zo van kijk ik koop voeding ik koop mobo ik koop mem
en voeding maakt alles stuk ik boos
nu 2 keuzes of ik maak jullie stuk of jullie geven mij de amd xp 2200 met een asus A7V333 en 1 Gb aan PC 2700 mem van een brand on brand merk })

dit alles onder begelijding van een knok ploeg is het efectiefste })

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben dus net naar de winkel geweest, kheb alleen maar een voeding vergoed gekregen! Flinke discussie gekregen en m'n vader is zelfs nog boos weggelopen, maar geen nieuw moederbord.

Viel niks tussen te krijgen, dus ik ga het nu maar proberen door het moederbord naar gistron te sturen, er zijn nergens brandplekken te zien dus misschien krijg ik hem vergoed.

Trouwens nog een keer, misschien is ie niet helemaal dood dus daarom. Hij geeft steeds een lange piep, alles zit er in (mobo + mem + videokaart). Ook met pci videokaart geeft ie een piep. En hij geeft steeds zwart scherm, bios reset gedaan. Alles volgens mij, alleen geen nieuw mem geprobeerd.

Is er nog een oplossing?

• Shunt

Shunt

Boe

hmm ik zou de cpu en vid kaart eens in een ander sys testen en btw JIJ HEB RECHT OP VERGOEDING altijd als er foutive hardware is mee gegeven en je kan aan toonen dat jij er niets vreemds mee heb gedaan kan jij gewoon er mee trug gaan en zeggen vergoeden jah

anders moetje gewoon effe consumenten bond bellen ;) of de maneger van de winkel effe aan spreken met een kompleete knokploeg ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Ja de manager van die winkel is nog niet van me af! Kga hem maandag bellen en dan zal ik wel ff vertellen wat er aan de hand is.

Als het dan nog niet lukt zal ik is ff slechte reclame maken hier op tweakers

• Shunt

Shunt

Boe

welke winkel en in welke stad ?? want het klinkt dat je een persoon me moet hebben die precies weet hoe zon persoon aan te pakken ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Cd-rom land in Breda. Ga jij 'm ff aanpakken? >:)

Oh ja nog wat, het lampje op het moederbord is rood. Betekend dat dat ie aanstaat of dat er wat mis is?

• Shunt

Shunt

Boe

hmm geen ervaring met die borden effe in het boekje kijken maybe
ik woon in tilburg dus beetje lang fietsen ;)

Game PC

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
heb je btw al geprobeerd met een PCI videokaart..
Als in je bios de Voeding voor AGP op 3.3 Volt staat en je kaart wil 3.4 volt dan gaat hij ook na een aantal seconden uit.

Zie:
BIOS start niet meer op

Verwijderd

mobo

wat wil je er voor hebben heb nog een amdxp 2100 liggen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nu naar de 2e winkel gestuurd, gistron dus. Ik hoop maar dat ik hier wel m'n garantie krijg, keep my fingers crossed! Anders, wie wil er een mobo kopen, zo goed als nieuw, klein defect >:)
Pagina: 1