D-Sub[Stand alone DVD op PC monitor]

Pagina: 1
Acties:

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 17:13
Ik wil een Home cinema set kopen en dat aansluiten op mijn Iiyama Pro 450 beeldscherm. Ik ben op dat idee gekomen doordat ik soms tegenkom dat de DVD-speler een RGB uitgang heeft. Ik denk dat daar SCART mee bedoeld wordt, maar dat RGB trok de aandacht. Dat Iiyama beeldscherm beschikt namelijk over een D-sub aansluiting en volgens mij is dat ook Rood Groen en BLauw.
Iemand een idee of dat te koppelen is?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 10:45
via via moet het kunnen, kijk eens op deze site
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/
maar ik denk dat je meer hebt aan een dvd-speler in je pc, die zal hogere kwaliteit leveren

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

4POX

Everybody is wired

arjandijk schreef op 09 augustus 2002 @ 22:21:
via via moet het kunnen, kijk eens op deze site
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/
maar ik denk dat je meer hebt aan een dvd-speler in je pc, die zal hogere kwaliteit leveren
Inderdaad.. Want dan kun je een dvd film zien in 1600x1200 :D

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Die site heeft niets nuttigs in te brengen verder. Ik weet wel dat computer rgb meer gescheiden zijn dan RGB van een dig. sat of standalone dvd speler. Bij de computer is het synchro signaal ook op 1 of 2 extra lijnen gezet. Aansluiten van een dvd/sat op de monitor op deze manier is dus niet rechtstreeks mogelijk. Wanneer je het synchro signaal kan scheiden uit het RGB dan kan je hem wel rechtstreeks op de monitor aansluiten. Daar moet je dus ff op zoeken, dan ben je bijna klaar

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 10:45
je moet ook zorgen dat je de 50 hz uit je dvd omzet in een hogere frequentie, anders kijkt het niet prettig

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 17:13
Ehm, moeilijker dan ik dacht, dus. Het is zo dat ik die DVD set koop als audio set, dus CD-DVD keuze. Het zou niet slim zijn om een CD speler te kopen vandaag de dag (ook omdat ik op die CD speler MP3-tjes wil afspelen. Iets anders is dat ik mijn video camera OOK op zo'n set aan kan sluiten en dat wilde ik OOK gelijk op mijn pc monitor afspelen.
Naja, misschien iets te hoog gegrepen.

Verwijderd

arjandijk schreef op 10 August 2002 @ 22:20:
je moet ook zorgen dat je de 50 hz uit je dvd omzet in een hogere frequentie, anders kijkt het niet prettig
Ondersteunden veel DVD-spelers niet een PAL-60 modus, die PAL over een 50Hz signaal uitzendt? Dit is eigenlijk bedoeld voor landen waar het lichtnet 60Hz is, maar waar men wel PAL gebruikt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Die standalone dvd speler stuurt een interlaced RGB signaal uit en je monitor heeft liever een progressive RGBHV signaal. Je kunt wel een scaler/linedoubler achter de standalone dvd speler zetten, maar die dingen zijn net zo duur als een nieuwe pc. Als je dan toch dvd op een monitor wilt kijken kun je beter die 50,- euro neerleggen voor een dvd drive en daarnaast een losse geluidsset kopen.

Een uitzondering is dacht ik een of andere revoy of kiss speler, deze kun je modden naar een RGBHV progressive uitgang dacht ik. Maar dan nog is een dvd drive goedkoper :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op 18 June 2003 @ 19:34:
Die standalone dvd speler stuurt een interlaced RGB signaal uit en je monitor heeft liever een progressive RGBHV signaal. Je kunt wel een scaler/linedoubler achter de standalone dvd speler zetten, maar die dingen zijn net zo duur als een nieuwe pc.
Nee hoor, er is zelfs een softwarematige oplossing die helemaal gratis is:

http://deinterlace.sourceforge.net/

D'oh! Ik hield er geen rekening mee dat je je DVD-speler op de een of andere manier direct op de VGA-aansluiting van je monitor wilde aansluiten (zonder een computer ertussen dus). DScaler (zie die link) werkt alleen met TV-kaarten. En bovendien heb je dan nog altijd een computer nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:11 ]

Verwijderd

of koop bij de kijkshop een marquant dvd-speler (is eigenlijk een lenco kloon) en die heeft gewoon een vga uitgang. ook verkrijgbaar bij de macro overigens en lenco krijgt deze volgende maand als het goed is ook met vga uitgang.
Pagina: 1