Toon posts:

17 of 19" maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een IIyama PRO 450 die naar volle tevredenheid werkt ik heb echter nog een scherm nodig en weet nog niet of dit een 17 of 19" gaat worden. Nu heb ik de laatste tijd veel slechte dingen over IIyama gelezen en zit nu te denken aan Samsung n.l. de 757DFX (17") of de 957DF Dynaflat (19") !! Wie kan mij advies of ervaringen geven omtrend mijn nieuwe aanschaf.
b.v.d.
Druup

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Hier zijn ook al andere threads over. Ik zou je adviseren gewoon eens bij een pc-boer te gaan kijken, b.v. powerline in zoetermeer. Die hebben een heel stel monitoren uitgestald in een showroom. Dan kan je met eigen ogen bepalen wat goed is en wat niet.

Ik ben zelf ook bezig met de keuze van een 19" monitor en bij mij zijn er in principe nog 3 opties over:
- Samsung 957DF Dynaflat (met 0.20 dotpitch)
- Iiyama VMP 454 (0.25 dotpitch in het midden en 0.27 aan de randen)
- Philips 109P40 (0.24 dotpitch)

Allemaal hebben ze hun voor- en nadelen.

Verwijderd

Ik heb pas dezelfde keuze gemaakt en ik heb gekozen voor de Iiyama MA901U ( Vision Master Pro 452) . Prima monitor waar ik zeer over te spreken ben.

Kuul

Verwijderd

GEEN IIYAMA!!!!!

daar moet je "geluk" hebben om een goeie te bemachtigen :(

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Die samsungs schijnen wel veel last van moire te hebben (inherent aan gewone CRT + kleine .dp)
Als je tegen moire kunt geen probleem, anders zou ik liever voor een trinitron model gaan.
Ook zijn niet 100% plat, maar een bollebuis (beetje bol maar) met een rechte glasplaat ervoor.
Je kunt van 1 lamp dan ook 2 reflecties zien, een in de bolle buis, en 1 op de vlakke glasplaat.

Samsung heeft ook trinitron monitoren, maar die hebben weer lijntjes natuurlijk.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:48:
GEEN IIYAMA!!!!!

dan heb ik al 5x geluk gehad !

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Sonic- schreef op 09 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

dan heb ik al 5x geluk gehad !
en ik 2x (van de 2)!

Verwijderd

Denk 's aan Belinea en ViewSonic; je komt ze niet zo veel tegen in Nederland maar deze merken hebben mooie 19'' pijpen voor redelijke bedragen.

Verwijderd

GEEN IIYAMA!!!!!

Wat een onzin... Ik heb al behoorlijk wat Iiyama's verkocht en heb dr misschien 1 of 2 gehad die niet helemaal jofel waren, maar ga nou niet vertellen dat dat met andere merken niet het geval is...

En dan drbij, de garantie van Iiyama is perfect. Monitor stuk ? geen probleem we komen hem halen en komen hem ook weer terugbrengen (3 jaar lang)...
dus...

De Iiyama VMP 452 is het meest doorgaande model, wil je een iets hogere res. dan moet je de VMP 454 hebben (deze heeft ook de M2 technologie, waardoor er 2x zoveel lichtopbrangst is. Dit kijkt een behoorlijk stuk prettiger kan ik je vertellen. Maar dat is misschien een kwestie van smaak)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb laatst bij de Lidl (jawel) een 19 inch gekocht, 100% flatscreen, 0.25 dpi en dat voor het ongehoorde bedrag van 249 ¤, ben er erg goed te spreken over. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor advies overn een 19" monitor moet je dit topic eens lezen. Voor 17" monitoren staat er bij THG wel een shootout of zoiets :)

Verwijderd

En ook geen samsung 957DF, daar krijg ik mega hoofdpijn van, na 5 minuutjes een text te hebben gelezen, moire bestellen of whatever helpt niet.

Ik ga de mijne of omruilen voor iets beters.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GEEN IIYAMA!!!!!

Heb vandaag me hm703ut binnen gekregen en doet het perfect!!!! geen beschadigingen of wat dan ook!!
Draait in een dualhead opstelling....
17" hm703ut op 1280x1024 @85 hz
15" yakumo op 1024x786 @75 hz

de 15" is wel wat minder strak maarjah kun je niet veel aan doen voor een gratis monitor :)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
MICHIEL123 schreef op 09 augustus 2002 @ 17:04:
[...]

Heb vandaag me hm703ut binnen gekregen en doet het perfect!!!! geen beschadigingen of wat dan ook!!
Draait in een dualhead opstelling....
17" hm703ut op 1280x1024 @85 hz
15" yakumo op 1024x786 @75 hz

de 15" is wel wat minder strak maarjah kun je niet veel aan doen voor een gratis monitor :)
Ik heb ook een Iiyama HM703UT 17" Echt een zeer strakke monitor!!
Vooral de 85Hz op 1280x1024 vind ik persoonlijk erg netjes voor een 17" :)
Werkt superlekker :)

Verwijderd

ach ik signaleer alleen maar en spreek uit eigen ervaring

IIyama Pro 451 probleem

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:47:
Ik heb pas dezelfde keuze gemaakt en ik heb gekozen voor de Iiyama MA901U ( Vision Master Pro 452) . Prima monitor waar ik zeer over te spreken ben.

Kuul
Deze kost je nog maar ¤ 364,- en het is echt een goede monitor.
Aan de andere kant is die Samsung ook echt geen verkeerder keuze, maar als je Iiyama gewend bent, zou ik niet overstappen naar een ander merk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Wat een onzin... Ik heb al behoorlijk wat Iiyama's verkocht en heb dr misschien 1 of 2 gehad die niet helemaal jofel waren, maar ga nou niet vertellen dat dat met andere merken niet het geval is...

En dan drbij, de garantie van Iiyama is perfect. Monitor stuk ? geen probleem we komen hem halen en komen hem ook weer terugbrengen (3 jaar lang)...
dus...
dan zal ik je maar ff uit je droom helpen...Iiyama maakt de monitoren niet zelf, dat is uitbesteed aan Teleplan (www.teleplan.nl)....en daar gebeurt het wel eens dat de zaken niet netjes worden opgelost...:(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:45:

dan zal ik je maar ff uit je droom helpen...Iiyama maakt de monitoren niet zelf, dat is uitbesteed aan Teleplan (www.teleplan.nl)....en daar gebeurt het wel eens dat de zaken niet netjes worden opgelost...:(
Ik geloof best dat er problemen zijn met een aantal monitoren. Ze hebben 1 serie gehad die ook echt niet goed was, maar dan kan je niet zeggen dat Iiyama sucks.

Ik heb 2 vrienden die een Iiyama hebben. Die hebben ze nu al denk ik ruim 7 jaar staan. Nog helemaal in goede staat. (Die kochten ze toen voor een prijs richting de fl. 2000,-). Ikzelf heb nu 2 jaar een Iiyama en geen enkel probleem.

IBM heeft toch ook zoveel problemen gehad met HDD's. Dit weerhoudt mij en velen anderen er ook niet van opeen nooit meer een IBM te kopen. Je hebt altijd nog de garantie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

iiyama discussie is wel uitgekauwd zo langzamerhand en :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560274#ervaring
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.