[ADSL Tweak] kpn die moeilijk doet?

Pagina: 1
Acties:

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:58
Als je je ADSL modem tweaked naar pro versie kan kpn dan moeilijk doen? Was laatst in Vobis computer winkel en een medewerker vertelde me daar dat hij was afgesloten door kpn omdat hij zijn modem had getweaked...kan dit/klopt dit?
Ben zelf ook van plan om mij modem te tweaken, maar weet het nu niet echt meer of het wel zo slim is...
Iemand die hier iets meer over weet, had er zelf nog nooit wat over gehoort of gelezen...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Onzin, die modem is van jou en jij mag ermee doen wat je wilt. Je kan er het netwerk niet extra mee belasten, je kan er ook niet sneller mee, etc etc. 't Is geen chello.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik werk bij de KPN (MxStream) en ik kan jou zo vertellen dat het een lulverhaal van die kerel is geweest.
Niemand zal jou afsluiten voor een modemtweak.
Het is jouw apparatuur dus als je het verklooit dan is dat jouw probleem.
Met een gehuurd kabelmodem zou het wellicht anders zijn omdat zo'n modem dan niet jouw eigendom is.
Maarja, daar hebben we het niet over, het gaat om een gekocht ADSL modem. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:58
Ok heel erg bedankt voor jullie snelle antwoord. :)
Kan hem nu rustig tweaken zonder me zorgen te maken :)

Verwijderd

Onzin verkooppraatje, hij probeerde je waarschijnlijk een routertje te verkopen.

Verwijderd

He Basz2000, weet jij ook hoe je poorten kan afsluiten op die modem na de tweak?

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:08:
He Basz2000, weet jij ook hoe je poorten kan afsluiten op die modem na de tweak?
Nee sorry, ik weet wel wat mag of niet, maar hoe het zit met het tweaken van een modem met alles dat daarbij hoort weet ik niets. :P
Wat dat betreft kun je beter ergens een how-to vandaan trekken om daar de info uit te halen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Je verliest wel je garantie op het modem, da's eigenlijk het enige...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik geloof dat KPN zelfs geen moeite heeft met een thuisnetwerk aanleggen. wat dus gewoon mag. Met 50 Kb/s max is dat ook wel te doen.

50Kb/s haal je altijd, of je nou een pc gebruikt 2 of nog meer. KPN zal het worst zijn of die nu naar een pc gaan of naar meerdere.

Die tweak is verder zo doodsimpel toe te passen (niet solderen, prutsten) en makkelijk ongedaan te maken, dat KPN zich daar verder ook geen zorgen over maakt. Zij hoeven niet een duurdere modem uit te geven, maar hebben wel nieuwe klanten die wel even Maxstream met een zelf gemaakte Pro versie lusten. M.a.w. voor KPN geen nadeel, alleen voordeel
Pagina: 1