Toon posts:

Shuttle SS-51: de ideale game/internet PC?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shuttle je weet wel van die Mini PC's maatje broodrooster heeft een nieuw model uit met AGP slot en ruimte genoeg voor een TI 4600...
USB 2.0, firewire, ethernet, (brakke) video en 5.1 geluid onboard,
dus dat ene PCI slot moet genoeg zijn...(voor gamen en internet)
Volgens de reviews lekker stil en stabiel, en licht (aluminium case) voor de LAN party's of wat dan ook...
Linkjes naar o.a. reviews vond ik op deze site:

http://www.ece-it.nl/articles/shuttle/index.htm

Heb er eentje besteld bij Salland Automatisering, ze zijn net een paar dagen leverbaar in Nederland...
Nog meer liefhebbers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ece-it.nl/articles/shuttle/images/ss51.jpg
Wordt het niet erg warm in zo'n kastje??
Ik denk dat hij bedoeld is voor kantoor oplossingen enzo..

audio = digitaal, dus een gewoon setje speakers erop kan al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wordt niet te heet met een GF4 volgens de reviews en je kan er wel degelijk speakers aanhangen, achterop stikt 't van de uitgangen... en anders is er altijd nog een PCI slot vrij naast de AGP.
Het mooie is dat al deze systeempjes totnutoe nooit een AGP slot hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 22:51
kvind hem wel mooi :D als bv dvd box naast je tv...
en gelijk game masien naast je tv :) hehe moet je wel videokaart hebben met s-video out ofzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:34
Ik vind hem echt oooongeloofelijk lelijk :r. Geef mij maar een grote bak (hoewel die wel handig is om mee te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 24-09 20:51
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 01:28:
Heb er eentje besteld bij Salland Automatisering, ze zijn net een paar dagen leverbaar in Nederland...
Nog meer liefhebbers???
Wat kost ie bij Salland? Denk dat ik er ook een koop, of misschien toch afwacht op de AMD versie met een NFORCE mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
414 incl btw, staat net een dag op de website, volgens de reviews het stilste P4 systeem.
Ga 'm mooi zwart spuiten voor naast mijn Neovo TFT.
Werd niet goed van de herrie van mijn systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PICS van Shuttles in meerdere kleuren en mods:

http://www.viahardware.com/computex02sff_1.shtm

De gekleurde versies schijnen echter nog alleen in Japan verkocht te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder dit een "is dit een goede configuratie om een systeem te bouwen" te willen laten worden: hoe zouden jullie deze kast uitbouwen qua spullen?

zoiets:
*Shuttle kast (standaard)
Shuttle PSU (standaard)
Shuttle koeling (standaard)
*Intel Processor [1.8Ghz vanwege niet al te veel herrie?]
*DVD/CDRW combodrive IDE
*Western Digital 120MB 8MB cache IDE (vanwege ata100 limiet van 128GB)
*1024MB geheugen
*Creative Labs SoundBlaster Audigy 5.1player
*Flopdrive :P
*Video:
-Matrox Parhelia :?
-Ati Radeon8500 All-In-Wonder 64MB :?
-Ati Radeon9700 All-In-Wonder 128/256MB :?

al met al is zo'n klein kastje, geheel uitgebouwd, nog behoorlijk duur!
excl TFT['s]...

900 piek voor een kastje 8)7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel stil, die P4 1,8 kan je altijd nog FSB opklokken via het BIOS...
Mobo ondersteunt overigens ATA 133...
Bij mij gaat er in: Maxtor 740X 80 Gb fluid bearing, Lite On brander (zwart)
Winfast Ti 4400, 512 Mb DDR, even kijken hoe die onboard 5.1 sound is (geen EAX..)
En dan of de Audigy er in of een TV kaart
Maar eerst zwart spuiten met een paar laklagen voor bij de zwarte TFT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EN vergeet niet:
4x USB 2.0, 3 x firewire, 5.1 sound, koeler, en 100Mb ethernet zitten bij de prijs in (en redelijke video onboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 23:30

Memendo

V4-power/Team BSD

Het lijkt mij meer iets voor een lan kastje, wat klein en handzaam moet wezen en toch een beetje presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Erg mooi kastje. Echter erg krap vanbinnen omdat ie zo klein is, AMD zal wel voor teveel hitte zorgen :P
Helaas niks voor mij omdat ik toch om de zoveel tijd makkelijk wil kunnen upgraden. Heb geen geld teveel om een aparte LAN kast te gaan samenstellen...helaas...hehe

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielkej schreef op 09 augustus 2002 @ 01:37:

audio = digitaal, dus een gewoon setje speakers erop kan al niet..
usb speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit 5 kanaals analoge output op! En de prestaties doen niet onder voor een ander systeem met gelijke CPU/memory! En voor gamen en internet heb je niet meer slots nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dingetje, hoe zwaar zou zo ding zijn als die vol zit met hardware in verband met menemen. Ik neem aan dat het AGP poort toch niet geshared is met pci slot zoals met meetste mobo's volggens mij vaak wel geval is met 1e pci slot. Ik zit er aan te denken om er 1 tje te gaan kopen omdat ik op 2 plekken woon zodat ik dan in plaats van een harddisk in een bracket gewoon steeds mijn pc mee neem in de trein elke weekend door heel nederland heen. Jammer dat ik eigelijk met het geld wat anders wou gaan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
De case zelf weegt zo'n 4,5 kilo, dus tel maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een ethernetkaart in de vrije pci, en je hebt een lekker compact servertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
D'r zit ethernet ingebouwd dus da's nie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SS51 weegt maar 3kg, daar komt nog 'n AGP kaart, HD, CDR + CPU bij....

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

jaja supergeil, superleuk ... maar je wilt wel gebruik kunnen maken van de max. fsb bus ... en dat betekent dus 2,26 of 2,53 P4 pentium er in.... weet je wat dat wel niet kost?
Ok je krijgt agp en usb2.0 er voor terug.
Interesseert je dat niet echt ... koop dan een SS40. Like me! ;) Ik ben geen gamer meer, maar gewoon muziek en internetnerd.

Pjottr ... thanx for mentioning my site ... dat betekend dat ik 'm maar weer eens moet updaten. Een makkelijkere link is trouwens: http://shuttle.ece-it.nl
:*)

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 21:10
Op de shuttle site staat ook een persbericht over de sn40, die is ook wel interresant http://www.ece-it.nl/articles/shuttle/sn40.htm

Verwijderd

Topicstarter
Shuttle staat hier inmiddels stilletjes te draaien, De twee fannetjes van de Ti 4400 draaien via een schakelaar lekker stil op 5 Volt en krijgen voor gamen de volle 12 Volt..
Zo is een GF4 zelfs stil te krijgen. Het witte papier achter het plexiglas door zwart vervangen vanwege mijn verder zwart setup...Eindelijk een stille game/internet PC.
De gecombineerde case/CPU fan houdt de boel koel op de lage snelheid (1800 rpm)
Bij 60 gr CPU gaat ie automatisch naar 3000 toeren, maar zelfs met dit warme weer is dat niet nodig...Echt een stille PC dus!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De zeer compacte kasten zijn vooral bedoeld om als multimedia pc of 'mediaplayer' van te maken en die in huiskamer te plaatsen. Is andere (luxe) oplossing voor op de tv en 5.1 soundinstallatie. Grote kast is lelijk en valt teveel op. Dit kleine kast is ideaal en kun je beetje wegstoppen.
Omdat standalone DVD spelers nog niet DivX of RM kunnen afspelen (er komt nog wel DivX speler en met upgraded X-Box kan dat ook, maar niet zo geweldig) kun je met minimale onderdelen een pc maken om alleen dvd films en avi's af te spelen.

Ik heb kleine gemaakt dat me totaal aan 800 Euro aan onderdelen kost maar dan heb je ook beste onderdelen erin: Terratec six pack, videokaart met prima tv-out, celly 800 op mini-atx moederbord van Chaintech. En netwerk erin. Als keyboard gebruik ik radio-controlled keyboard van Lenco (met ingebouwd muisknop) voor meer vrijheid (gekocht uit Kijkshop)
Ik moet nog alu behuizing zelf maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al met spanning op de SN40. (Ben anti-Chipzilla :) ) Dat wordt m'n volgende.

Voor een review van de SS51G: http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=ss51g&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ander mogelijkheid van zeer kleine kasten maar toch meer upgradeable is microatx systeem.

Aopen heeft keuze uit vele microatx kasten, en verkoopt aardig wat mobo's. Zo'n kast zoals H340A kost 62 Euro. Mobo kost rond 160 Euro. Maar dan heb je ook 1 AGP en 3 PCI.

Nog kleiner is flex-ATX mobo, maar zulke mobo's raad ik af. Deze flex-atx mobo's komen voor in barebone kasten, zoals hierboven getoond.

ECS is andere fabrikant in microATX mobo, en heeft ook zeer compacte kasten die niet lelijk zijn: http://www.ecs.com.tw/products/bookpc2.htm Er zitten paar leuke stijlen tussen.

http://www.ecs.com.tw/products/inote.htm zijn ook compacte kasten.

Het is kiezen tussen cube-vormige barebone kasten zoals hierboven getoond of meer standaard maar toch heel platte systeemkast en niet zo groot (wel handig om in de kast te plaatsen in huiskamer, weinig groter dan videorecorder)

Aan je de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Wat losse opmerkingen:
- microatx? http://matx.ece-it.nl *gniffel gniffel* ;) ben al tijdje gestopt met updaten.
- FlexATX is compleeeeet weet anders als mini-ATX, wat Shuttle gebruikt. correctie ... volgens diverse reviews is het toch flexatx?!
- JAMF thanx for da paga man ... toegevoegd op http://shuttle.ece-it.nl :)

Shuttle is echter met iets gekomen waar MSI, Gigabyte, Asus niet aan kan tippen. Degene die dat wel kunnen .. Teknakom en Soldam. Shuttle luistert echter heel goed naar z'n klanten en komt telkens met nieuwe innovativiteiten ... ICE heatpipe, onboard firewire (Al vanaf de SV24), USB 2.0, nForce2, etc.

Wie ook beweert dat deze systeem alleen ideaal of bedoeld zijn voor Divx/DVD kletst uit z'n nek! Ja de SV24/25 zijn daar zeer geschikt voor, maar de SS40/SS50/SS51 zijn desktop vervangers! Niet alleen voor bedrijfsmatig gebruik, maar met de SS51 ook voor de gamer c.q. professioneel grafisch gebruik.

Pjotrr ... hoe kan ik nader met jou in contact treden? Wil met name even babbelen over dat overclocken. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Rhy op 17-08-2002 11:39 . Reden: vergissing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Is die voeding wel sterk genoeg voor een Geforce 4 Ti 4600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

200W voeding volgens de specs. Lijkt me voldoende.

UPDATE, quote uit de review bij VIAHardware:
To test the cooling in this system I did a few things. First off I ran the system with onboard video and recorded idle temperatures for the system and the CPU, and then recorded temperatures after 45 minutes of Quake 3. I used a Pentium 4 1.6A in my testing of the box, and also overclocked the CPU to 533MHz FSB/2.13GHz and recorded temperatures at that speed as well. After doing that I added in a monster of a video card - the GeForce 4 Ti4600 - and ran the same temperature tests. With the fan guardian on to keep the rear 80mm fan running slowly as much as possible (set to come on at 60° C), these are the numbers that I came up with. The P4 only got up to 60° C when overclocked to 2.13GHz and with the GeForce 4 inside

[ Voor 0% gewijzigd door Rhy op 16-08-2002 16:13 . Reden: feiten gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Ernie, ik heb icq onder het stof vandaan gehaald en je aan mijn cantactlist toegevoegd...
Hoor wel van je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

thank you!
heb ook nog andere reviews gevonden en weer toegevoegd.

Ga trouwens toch een SS51 erbij kopen voor gaming :)
Even overlegd met Pjotr en verhogen van FSB van 100 naar 133 geeft je gewoon -- in het geval van een P4 1.8 -- een P4 2.4 (op 533MHz). Dan wordt het qua kosten weer interessant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Mij lijken die Shuttle barebones echt ideaal. Het is dat ik momenteel geen geld heb (collegegeld en dat soort grappen :( ) maar zodra ik het geld ervoor heb haal ik ook zo'n dingetje. Ideaal voor LAN's enzo, en bovendien neemt het niet zoveel ruimte in, en ik ben die herrie naast mijn oor ook zat onderhand dus zo'n stil doosje spreekt mij wel aan.

Kwa prestaties hoeft zo'n ding echt niet onder te doen voor een gewone pc. Je bent alleen wat beperkt met interne uitbreidingen, maar je kan er toch al redelijk wat in kwijt en met die enorme hoeveelheid USB en firewire (!) poorten kan je nog zat andere hardware erbij prikken als je dat wilt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

offtopic:
Loooooooser .... doe je computertechniek? Hoeveelste jaars? Heb je al spijt? muhahahaha :D

Je had je geld inderdaad beter kunnen spenderen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Laatst online: 18:10
Ja dit lijkt mij zeker ook wel vet zo'n compact systeem. Vraagje aan Pjotrr, wat vind jij van het onboard geluid en de onboard netwerkkaart, werkt dit goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allebei toppie, helaas geen EAX ondersteuning.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 23:05 . Reden: dubbelpost.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, wat is dat? Een nieuwe review? :

http://www.whiningdog.net...020820-Shuttle-SS51G-XPC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Staat er ook weer bij. Ik kan helaas niet alles in de gaten houden. Ben vooral bezig met ontwikkeling van nieuw 'artikel' c.q. database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het in de nieuwslinks gemist heeft, Creative Labs heeft nu ook een SFF (Shuttle Form Factor) behuizing, maar het is wel gewoon een SS51G....

http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1030154971,28390,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

De zogenaamde Creative Slix (las het ook, alleen dan op VIA Hardware Forum).

Specsheet (in het Zweeds helaas): http://www.etcnordic.se/bilder/Creative_SLiX.pdf

De prijs van de Slix in Zweden schijnt beduidend lager te zijn B) , dan de SS51. Nu maar hopen dat dat verschijnsel zich ook in Nederland voordoet :9~

Dit is allemaal mogelijk omdat Creative Labs een NDA (Non-disclosure Agreement) heeft met Shuttle.
bron: Odin (medewerker bij Shuttle) op VIA Hardware forum: http://forums.viahardware.com/messageview.cfm?catid=33

[ Voor 0% gewijzigd door Rhy op 27-08-2002 21:47 . Reden: 'prijsopgave' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb vandaag zo'n barebon gehaald
me 1.6 gelijk op 133FBS te zetten zondra voltage verhoging
me voltage wordt weergegevens als 1.45!!!

Lekkere kast jo had me twijfels mede door hitte problemen hij is nu 47C draaiend op 2.1Ghz daar kunnen meeste niet eens aan tippen en zeker niet in zo'n kleine kastje met MAAR 1 fan!!!

Hmm als ik MBM opstart gaat de FAN wel Veel harder. MBM geeft 15000 aan LOL

Wie is de distribueert deze kasten?. Wellicht wel soon ga verkopen...

Al met al een geweldig kast en de geluid is zelfs beter dan me vorige moederbord waar inprincipe hetzelfde geluidschipset erin zit. Ik ben echt SUPER te vrede met deze kast. Hitte?? geen probleem

Ik wil soon paar linux kasten in elkaar knutselen (om me linux skillz te vergrote) en dan neem ik de nforce2 versie wel in overweging..

Alhoewel deze SS51G echt een TOPPER is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 07:41

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik heb zelf ook zo'n Shuttle gevalletje ( pruts test server voor Novell 6 en W2k AS :7 ) Het enigste nadell van het gevalletje is dat de Fan ontzettend veel herrie maakt en de behuizing best warm word. Maar voor de rest een ideaal systeempje voor erbij als je niet al te veel ruimte hebt ( lees krijgt van je ouders :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Volgens mij zijn die barebones ook ideaale gameservers!
Gameserver hebben alleen nodig:
-CPU
-genoeg geheugen (256 of meer)
-10 of 100mbit

En een 20 gig is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm tja alles kopen is natuurlijk wel makkelijk maar wrom doen zo weinig mensen de moeite om gewoon zelf iets grappigs te bouwen met Micro ATX ofzo...

Of heeft iedereen hierzo te weinig vrije tijd ? dacht ut niet toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 399 gespot bij norrod in groningen al sinds 3 week!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit pc'tje misschien kopen voor m'n vriendin, ik heb echter 1 vraagje... Er is onboard ethernet maar bij haar thuis werken ze nog met een bus topologie (je weet wel, alle pc's aan elkaar met coax en afsluiten met een terminator).
Bestaan er convertors van ethernet UTP -> coax? Anders zou ik een PCI slot moeten opofferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn hubjes met zo'n ingang, maar kweet niet of ze ook met een uitgang te hebben zijn. Bouw het netwerk om naar UTP. :P Doneer de coax aan een goed doel. :)
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 12:59:
voor 399 gespot bij norrod in groningen al sinds 3 week!!!!!
Ehm, al eens kennis gemaakt met de pricewatch? Niet dat het altijd even overzichtelijk is.
Bij behuizingen vind je ook de Barebones.
http://www.tweakers.net/pricewatch/34399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:53:
Bouw het netwerk om naar UTP. :P Doneer de coax aan een goed doel. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan zo'n Shuttle systeem aan te schaffen maar ik zit nog met een klein probleempje. Ik moet een LPT poort in de machine hebben. Nu zie ik op het bord en in de handleiding dat het moederbord wel is voorzien van de aanslujiting maar dat de betreffende connector niet wordt meegeleverd.

Heeft iemand hier ervaring mee?????

Hoe wordt de connector ingebouwd, moet ik hier het PCI slot voor opofferen of is er een uitsparing in de behuizing waar de connector ingebouwd kan worden?????

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Heb er geen ervaring mee
2 PCI bracket zeer waarschijnlijk, dus ook PCI zeer waarschijnlijk

Misschien een oplossing: een USB->LPT (en nog wat andere aansluitingen) adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB -> LPT adapters zijn meestal alleen voor Printers geschikt en ik moet een MultiPass aansluiten, ik weet niet of dat kan en ik kan er niets over vinden.

Tevens moet ik nog een losse scanner aansluiten en daarvoor ben ik dan de PCI aansluiting nodig om de controller van de scanner in te steken.

Als er geen uitsparing in de behuizing zit is er dan ruimte om zelf een uitsparing in de achterzijde te zagen. Aangezien de kast van Alu is zal dit niet zo moeilijk moeten zijn???

Verwijderd

http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=89 een nieuwe review van de SS40G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Hey daar ben ik weer eens ... ben mijn Shuttle pagina nu echt groots aan het opzetten. Voortaan graag linken/bookmarken/favouriten naar http://shuttle.ece-it.nl 8)

De SS51G heeft inderdaad plaats voor aansluiting voor een LPT1 poort. Hiervoor hoeft geen PCI slot te worden opgeofferd. Er is een uitsparing gereserveerd bovenin achter op de kast. De SS50C/SS40G heeft deze uitsparing niet!

En ik heb besloten om mijn eigen (en nog geen maand gebruikte) SS40G en SSG50C te verkopen ... zie:
http://www.tweakers.net/aanbod/64347 en http://www.tweakers.net/aanbod/64344
Compleet en vakkundig geassembleerd.

Verwijderd

Kijk eens naar dit draadje: [rml][ CM] De perfecte mini-kast/barebone ?[/rml]
Alles wat de Shuttle heeft, plus een extra 5,25"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: "The quietest case/heat-pipe fan in the market"
2: "Specially designed noise reduction cable"
3: "Pre-shaped noise reduction material"

1: WTF???? Die is standaard al in de "G" versies... of hebben ze een andere fan erop gezet? (Papst)

2: Hebben ze de kabel een vachtje omgedaan? Welke kabel moet dat zijn?

3: OK, dit klinkt als het meest logische produkt in het pakket.

Dit klinkt toch eerder als een upgrade voor de SS40 en de SS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Ik ben ook toe aan een nieuwe PC. Huidige pc is een bigtower met AMD Athlon maar vooral nu door ervaringen op mijn werk heb ik nu heel erg de neiging om naar P4-N te gaan. En toen kwam ik op het werk dit (SS51G) bakje tegen >:) :P.
Zit nu heel sterk er over na te denken zo'n bakje als volgend slachtoffer te nemen :*).

Behalve internet en mail, office, wat netwerken en gedoe wil ik toch een redelijk vette gamepc hebben waar ik nog een beste tijd spellen op kan spelen. Op dit laatste punt zit ik dus nog te twijfelen om dit bakje aan te schaffen. Volgens review's zijn de prestatie's van het moederbord erg goed (klopt dit wel?), redelijk goed overklokbaar en zeer stabiel.

Als ik hem zou nemen zou ik denk ik dit erin stoppen:
- P4-Nothwood 1.8 400Mhz (laten lopen op 533Mhz)
- 512 CL2 DDR333 merkgeheugen (siemens, kingston, zoiets)
- 80 of 100/120 gig Western Digital met 8mb cache (maxtor heeft geen 8mb cache als ik het zo bedenk. anders voor maxtor)
- ATi Radeon 8500 of nVidia Geforce4 Ti-200 en wat overklokken. Jammer dat er geen 8x AGP ondersteuning is. Dan had ik er een ATi Radeon 9700 (Pro) in gekund ;) >:)
- Goeiuh (waarschijnlijk Lite-On) CDRW met DVD read combo.

In het PCI slot zou ik waarschijnlijk een goeie 5.1 geluidskaart zetten. van Hercules of Phillips of zoiets. Creative heb ik het niet meer zo op door hun gekraak en alles ;). Want weet zo niet of dat onboard 5.1 geluid is via spdif out maar heeft zowieso al geen AEX zoals eerder gezegd. wel jammer.

Wie kan advies/argumenten geven?

edit:
En om op J.A.M.F. te reageren: Ik moest zo'n ding dus voor een klant bouwen/klaarmaken en die heatpipe/fan combo zat er inderdaad standaard in. Met een sunon fan geloof ik. Ik zou dan inderdaad ook wel willen weten wat er zo anders is aan deze combo

[ Voor 0% gewijzigd door X1pheR op 24-09-2002 16:48 . Reden: reactie op J.A.M.F. ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Wat verwacht je nu dat we gaan zeggen dan? Doe je huiswerk eens joh! http://shuttle.ece-it.nl
Als 20 gerenomeerde reviewers zeggen dat het klopt, dan klopt het natuurlijk! |:(

Lite-On is trouwens geen goede oplossing, die van LG/Samsung wel. ;) Checkout mijn systeempje ter vergelijking: http://mygear.ece-it.nl
Vragen? Email me maar op info@ece-it.nl

En die ATI Radeon 9700 kan er zo ook wel in, want ATI werkt niet in 8x AGP. (fijne bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Hey, Hey, relax my man! rustig ;)
Keek nog ff m'n post na maar bleek dat wat miste wat ik toch meende getypt te hebben. Zal wel per ongeluk verwijderd zijn door het editen daarna. Had bij moeten staan dat er dus ook reviews zijn die aangeven dat ie net als gamepc bedoelt is. Eng gewoon dus tegenstrijdig tussen verschillende reviews. Bij de één was iets goed/perfect maar bij de andere niet, snapie. Zo is het jammer dat:

- er geen gameport op zit
- de spdif aansluitingen eigenlijks verkeerd om zitten. de uitgang zit aan de voorkant en de ingang aan de achterkant. Dus aansluiten op je home theatre setje bijvoorbeeld moet je via de voorkant doen. Deze connecter zijn ook niet om te wisselen aan de binnenkant jammer genoeg.
- wat slechte geheugenperformance / DDR333 instabiliteit (weet dus niet of het met de nieuwe biosupdate verholpen is)
- over algemeen wordt gezegd dat ie wel wat overklokbaar is maar niet heel erg door bijv. ontbrekkende geheugentimings, etc...
- er slechte P4 533Mhz ondersteuning is. (weet dus ook niet of het met de nieuwe biosupdate verholpen is).
- geen EAX support is. Dus een echte gamer zal al de PCI slot voor een goeie geluidskaart moeten gebruiken. Of een externe oplossing van SB of iets dergelijks.
- ook met onboard audio ingeschakeld de performance nogal daalt dus zowieso met gaming het nog een keer dubbel zo aangeraden is een interne/externe audio oplossing te nemen.

Dus toch wel wat research gedaan ;)
Misschien moest ik wat duidelijker zijn en dus daarna nog ff één laatste keer de post checken maar nu begrijp je dus de twijfel hoop ik.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het zijn leuke doosjes, maar ik hoop dat de schoonheidsfoutjes en andere minpuntjes bij de nieuwe nVidia chipset opgelost zijn. SV40/41? :)

• X1pheR
Ik had nog niet echt gekeken naar de rest van de kastjes eigenlijks (gewoon algemeen alle merken). er zijn er ook zo veel. heb al veel tijd besteed aan het informatie zoeken voor de SS51G van Shuttle. Ik weet dus zo niet of er nog betere zijn. Neem aan van niet aangezien er bij veel reviews wordt gezegd dat dit op dit moment het sublieme is op het gebied van barebone's.

En vond ook net forumentrie waar bleek dat er een nieuwe audiodriver is voor onboard welke AEX ondersteuning inschakeld. http://forums.sudhian.com...m?catid=33&threadid=21432
Ook heeft diegene getest met onboard en hercules geluidskaart en bleek geen performanceverlies te zijn. Dus dat punt is ook al weg van dat lijstje wat ik hierboven had. En bleek ook al op jouw site te staan erniemars. ;)
Zo wordt dit nog meer aantrekkelijker. Jij had hem ook toch? bijna de gehele serie toch? mafkees ;). Dan zou je zeker wel kunnen zeggen hoe het met die puntjes staat op de lijst.?

Out of order...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Ikzelf heb zo'n mooie SS51 aangeschaft als multitainer. Specs:

- P4 2.4@533 -> normaliter underclocked 1.8@400 tegen de warmte, maar in crunchtime overclocked naar 2.61@580.
- ATi Radeon 8500AIW, vanwege vid out/in én kewle afstandsbediening :)
- 512Mb DDR333
- Pioneer slot-in DVD speler (branders genoeg in de andere systemen)
- géén floppy drive.... kan alleen maar misbruikt worden ;)

In de toekomst wordt hier nog een SB-Audigy EX bij geplakt, maar ik denk dat ik maar even wacht op versie 2 daarvan.

Systeem draait als de beste. Helaas ben ik, door die ATi kaart verplicht om de ATi DVD player software te gebruiken..... Ik heb liever PowerDVD, dus dat wordt nog even soft-tweaken om die in de ATi afstandsbediening te krijgen.

Overigens ken ik de bovengenoemde problemen met DDR333 of FSB533 ondersteuning helemaal niet, beide lopen zonder problemen. Performance dalingen door audio zijn mij ook onbekend (al moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe op een cellie 1200 heb gewerkt, dus performance is zowieso al 10 keer beter dan ik gewend ben :D)

Wat het systeempje dus doet bij mij thuis:
- DVD's afspelen (duh!)
- DivX afspelen (over het netwerk, vanaf de server)
- MP3 afspelen via stereo installatie (over het netwerk, vanaf de server)
- TV progs opnemen als ik niet thuis ben
- Diezelfde TV progs weer afspelen
- DivX encoden
- MP3 encoden
- Playstation spellen spelen (via ePSXE, met USB gamepad ;))
- Indrukwekkend staan voor als we bezoek hebben :D
- Internetten op de TV (niet aan te raden, slecht beeld!)

En als ik nou eens naar een lan party ga, kan hij natuurlijk gewoon mee, in mijn broekzak (Nou ja, bijna dan toch!)

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:26
Ik was aan het kijken op http://shuttle.ece-it.nl en toen zag ik het volgende: http://www.spacewalker.com/german/faq/xpc_bag.htm#hd001 weet iemand toevallig waar ik die tas in Nederland kan kopen? Is namelijk heel handig en veilig voor LAN parties :)

• X1pheR
Croga: Wat voor hd('s) heb je er wel dan niet in? Als je tv-progs opneemt heb je heel erg veel schijfruimte nodig. Maar waarom je je CPU nou elke keer via de bios weer onderklokt snap ik niet :?. Ik las in veel tests dat ie zo'n proc gewoon koel kan houden, zelfs met een Ti4600 erin. En dat ding heeft je wel veel gekost. Zo veel, en dan gewoon als extra pc voor naast de tv :? ;) I don't get it. Ok ok, ook nog PS games spelen ;) Normaal zou je voor die dingen wel een wat minder krachtig pc'tje kunnen nemen toch? Alleen die PSX emulator waarschijnlijk. Die zal wel veel nodig hebben. Hoe draait dat trouwens btw? Beeld zal wel mooi zijn omdat het toc via de tv is ;)

Out of order...

• Rhy

Rhy

Shuttle SN41 XPC/barebone (Nforce2 AMD based) in oktober!

Oh en die mafkees met de hele serie barebones .... dat ben ik dus :P
SV24, SS40, SS50, SS51 en straks dus ook de SN41.

>>
Q: er geen gameport op zit
A: Wat moet je met een gameport? Als al je joysticks tegenwoordig USB zijn ... toch? :P

Q: de spdif aansluitingen eigenlijks verkeerd om zitten. de uitgang zit aan de voorkant en de ingang aan de achterkant. Dus aansluiten op je home theatre setje bijvoorbeeld moet je via de voorkant doen. Deze connecter zijn ook niet om te wisselen aan de binnenkant jammer genoeg.
A: klopt als een bus. De uitgang zit aan de voorkant zodat je AC3 signaal voor DVD's kijken makkelijk kunt doorlussen. (dat zullen ze waarschijnlijk gedacht hebben bij Shuttle)

Q: wat slechte geheugenperformance / DDR333 instabiliteit (weet dus niet of het met de nieuwe biosupdate verholpen is)
A: Volgens mij ben je in de war met de SS50C. Want de SS51g heeft excellente stabiliteit. Overclocken gaat namelijk zeer gemakkelijk en stabiel.

Q: over algemeen wordt gezegd dat ie wel wat overklokbaar is maar niet heel erg door bijv. ontbrekkende geheugentimings, etc...
A: Tja het is geen Abit moederbord. Maar als je P4 1.8a koopt bijvoorbeeld en FSB naar 133MHz schakelt. Dan heb je dus wel een P4 2.4 (533). En als je kijkt op m'n site: http://shuttle.ece-it.nl zijn is met voltagemod nog meer uit te slepen.

Q: er slechte P4 533Mhz ondersteuning is. (weet dus ook niet of het met de nieuwe biosupdate verholpen is).
A: onzin ... SS51G heeft zelfs support voor hyperthreading ...

Q: geen EAX support is. Dus een echte gamer zal al de PCI slot voor een goeie geluidskaart moeten gebruiken. Of een externe oplossing van SB of iets dergelijks.
A: laatste driver update v3.30 doet EAX het in UT2003 ... bij een SB live is dat niet het geval ... zet je toch te denken ;)

Q: ook met onboard audio ingeschakeld de performance nogal daalt dus zowieso met gaming het nog een keer dubbel zo aangeraden is een interne/externe audio oplossing te nemen.
A: valt wel mee. Ja tuurlijk is er een performance hit. Maar een Audigy kopen oid? nee geldverspilling dus.
<<

Als je vragen hebt ... kan je ze ook gewoon per e-mail stellen: info@ece-it.nl

[ Voor 0% gewijzigd door Rhy op 26-09-2002 16:28 . Reden: QA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Da_Killah schreef op 25 september 2002 @ 09:32:
Croga: Wat voor hd('s) heb je er wel dan niet in? Als je tv-progs opneemt heb je heel erg veel schijfruimte nodig.
Op MPEG2 formaat, DVD kwaliteit kun je op 20GB ongeveer 7 uur opnemen, dus dat gaat redelijk goed.... Daarnaast hangt ie via het netwerk aan mijn server, zie de specs in het onderschrift... nog zo'n 150GB harddisk ruimte beschikbaar ;)

In de shuttle zelf ligt een 40GB maxtor (helaas..... de liquids zijn te slecht leverbaar :'()
Maar waarom je je CPU nou elke keer via de bios weer onderklokt snap ik niet :?. Ik las in veel tests dat ie zo'n proc gewoon koel kan houden, zelfs met een Ti4600 erin.
Klopt, hij heeft verder ook geen problemen op 2.4... De versnelling van de fan ligt op 62 graden, en dat heeft ie nog nooit gehaald. Ik denk ook dat ik hem maar gewoon op 2.4 laat draaien... Maar het blijft uitproberen natuurlijk..... De belangrijkste reden dat ik hem koel wil houden is dat die fan op lage snelheid kan blijven draaien....
En dat ding heeft je wel veel gekost. Zo veel, en dan gewoon als extra pc voor naast de tv :? ;) I don't get it.
Hey, je bent een tweaker of je bent het niet he ;)
Voor mij is het een heel groot deel hobbyisme, en ook nog wat nut (Is wel dé ideale manier om je DivXjes af te spelen, én MP3s in de huiskamer te hebben)
Ok ok, ook nog PS games spelen ;) Normaal zou je voor die dingen wel een wat minder krachtig pc'tje kunnen nemen toch? Alleen die PSX emulator waarschijnlijk. Die zal wel veel nodig hebben. Hoe draait dat trouwens btw? Beeld zal wel mooi zijn omdat het toc via de tv is ;)
Ja, dat PSX gebeuren draait nog niet helemaal, aangezien ik de emu kwijt ben.... En aangezien mijn ADSL aansluiting nog niet verhuisd is (wonen pas anderhalve maand in dit huis) heb ik ook niet de snelheid om hem weer op te gaan zoeken... Zodra dit ook naar behoren draait laat ik weten hoe het loopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Croga: Je kunt de temp waarbij de fan sneller gaat draaien gewoon instellen tot zelfs rond de 90 graden geloof ik. En dan gaat dat opnemen lekker jah ;) En inderdaad laat het ff weten, ben zeer benieuwd hoe dat playstation gebeuren draait. >:)

[b]erniemars:[b] De 2e post van mij hierboven had ik al genoemd dat ik het had gevonden van die nieuwe (3.30 nu) audiodriver en zeer kleine performancehit (dat die gast heeft vergeleken met Hercules en er geen verschil was, zelfs dat met onboard minder cpu% is). ;)

Ik zit er sterk aan te denken om er echt één te halen. En de oplossing dat jij (Croga) hebt gedaan lijkt me zelf ook wel wat. M'n vriendin en ik hebben hier een Phillips 82cm breedbeeld waar zo'n bakje behalve als mijn eigen pc ook mooi naast kan staan ;) >:). Maar om nou 2 te gaan kopen... Beetje te veel van het goeie denk ik. Volgens mij zonde... Moet maar eens kijken naar een andere oplossing. Iemand ideeën? ;)

And last but not least. Ik had immers gezegd dat ik op het werk voor de baas zo'n ding moest bouwen. Nou heb ik niet echt kunnen letten op het aantal dB dat het dingetje produceert door alle andere pc's/servers die aan staan continu ter test enzo. Maar nu moest er nog even een extra HD bij en toen merkte ik wel op dat ie toch nog wel wat kabaal maakt. Zo ver tenminste dat je je er volgens mij wel aan gaat ergeren. Nou zat er ook een Gainward Geforce3 Ti200 in waarvan de cooler volgens mij ook veel kabaal maakte. Maar hoe zit dit precies bij jullie?

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Het 'lawaai' dat je hoort komt van de fan in de PSU en de fans op de Geforce. Fans zijn te vervangen, dan wel op 7V te laten lopen. (eigen risico).

Maar ik ga m'n tijd niet meer verdoen op GOT. Ik ben overgestapt op www.sudhian.com en het bijbehorende forum. Voor al je vragen over barebones ... stel ze daar; daar zitten gewoon mensen die er (wel) echt verstand van hebben.
GOT is uitgegroeid tot teveel wannabees (o.a. betreffende barebones) ... jammer.

Tabee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Voor het geval dat je het nog leest. Mocht je (ook) doelen op mij; Natuurlijk weet ik dat een fan te vervangen is door een stillere en/of zo'n 5v mod toepassen, maar zoals ik eerder aangaf zit er bijvoorbeeld al zo'n Sunon fan in. En zeker jij zal moeten weten dat deze altijd heel stil zijn aangezien je ze zelf ook verkoopt op je site en onder dit motto aanbied!

Tabee ja

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K, de eerste quick preview van de Shuttle nForce2 is online.
http://www.ukgamer.com/article.php4?id=198&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Da_Killah schreef op 30 September 2002 @ 10:47:
Voor het geval dat je het nog leest. Mocht je (ook) doelen op mij; Natuurlijk weet ik dat een fan te vervangen is door een stillere en/of zo'n 5v mod toepassen, maar zoals ik eerder aangaf zit er bijvoorbeeld al zo'n Sunon fan in. En zeker jij zal moeten weten dat deze altijd heel stil zijn aangezien je ze zelf ook verkoopt op je site en onder dit motto aanbied!
Zo het is alweer een tijdje geleden en heb tegenwoordig weer wat meer tijd vrij.

Ik wou nog even reageren op je post.

De specs van de Sunon fans die in de kast zitten:
- SS51 PSU fan - Sunon KD1204PFB1-8 - 7400RPM 7.3CFM 31DBA - 40x40x10mm
- SS51 rear fan - Sunon KD2408PTB1 - 3200RPM 42.5CFM 36.5DBA - 80x80x25mm
Daarbij wil ik 36.5DBA dus absoluut NIET stil noemen.

De fans die ik verkoop mijn site zijn van het type Sunon KD1208PTS3 fan (2700RPM 36.5CFM 30DBA). Met zoals je ziet heel andere specs.

Wil je je SS51 systeempje modden? Checkout dan Sudhian forum: http://forums.sudhian.com...m?catid=33&threadid=22772

En waar ik eerder op doelde is dat Shuttle barebones vet ondergewaardeerd worden op GOT (Als het bestaan ervan uberhaupt wordt erkend). Niemand kijkt verder dan hun neus lang is en wordt alleen maar meegeblaat over VIA Eden's, terwijl er nog zoveel goedkoper en beter ander moois is.

Zo die frustratie is ook weer uit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

Maximus

There is no substitute

kzat eerst te twijfelen tussen deze kast of een lianli. Ik neem de lianli maar als ik later HBO of zo ga doen dan neem ik wel een Barebone

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op 09 August 2002 @ 23:27:
Leuk dingetje, hoe zwaar zou zo ding zijn als die vol zit met hardware in verband met menemen. Ik neem aan dat het AGP poort toch niet geshared is met pci slot zoals met meetste mobo's volggens mij vaak wel geval is met 1e pci slot. Ik zit er aan te denken om er 1 tje te gaan kopen omdat ik op 2 plekken woon zodat ik dan in plaats van een harddisk in een bracket gewoon steeds mijn pc mee neem in de trein elke weekend door heel nederland heen. Jammer dat ik eigelijk met het geld wat anders wou gaan doen :(
De AGP en PCI kun je niet sharen, ISA en AGP/PCI wel. Dit kun je zien want de beeldkant van de kaart zit bij ISA boven en bij PCI en AGP onder. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen iets voor sinterklaas :D

Die prijs dat valt echt wel mee! neem wel eentje met pentium want kep al zo veel amd's en het is maar een euro duurder

• Rhy

Rhy

Voor de geinteresseerden .. ik heb m'n site http://shuttle.ece-it.nl weer geupgrade met laatste modellen SK41G, SB51G, SS51H, SN41G2

Voorkomt veel vragen.

• Rhy

Rhy

MASTER-TWEAKER schreef op 11 november 2002 @ 13:28:
[...]

De AGP en PCI kun je niet sharen, ISA en AGP/PCI wel. Dit kun je zien want de beeldkant van de kaart zit bij ISA boven en bij PCI en AGP onder. :*)
Waarschijnlijk wordt er IRQ sharing bedoeld ...
en om eerlijk te zijn, ik heb geen flauw idee :*) Maar heb beide sloten in gebruik gehad. AGP met Asus Ti4400 en PCI met Creamware Elektra (professionele geluidskaart) en geen problemen whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb mijn vooroordelen opzij gezet..net als wat Euro's, en heb mijn SS51 alweer een tijdje.
Prima pc, wordt echt niet te warm, en je kan altijd snellere proc, andere GPU en meer geheugen bijprikken. Mocht het zo zijn dat ik over de snelheden ga upgraden, dan weer een barebone.

* 2Dutch is verkocht :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om ook zo'n shuttle te halen, ik weet nog niet welk model, maar ik wil hem voornamelijk gebruiken voor divx encoding, aangezien ik rustig wil werken op m'n workstation. Nu is me alleen niet echt duidelijk of er veel verschil zit tussen een AMD en een P4 proc qwa encoding snelheid. (ik heb tot nu toe alleen met amd's gewerkt) Wie weet of er inderdaad een aanzienlijk verschil is?

• Rhy

Rhy

check tom's hardware benchmarks over CPU's om verschillen in P4 vs. AMD te illustreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het wachten is voorbij. De ideale SFF XPC is er, de SN41 :
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=sn41g2&page=1

Nu nog ff verder sparen en tijd vrijmaken om alles bij elkaar te brengen. Carnaval lijkt me geschikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

beetje piep om dit topic nog te bumpen. Des te meer omdat SN41G2 al meer dan 2 weken leverbaar is ... :9
En hij is verre van ideaal. Dik 9 maanden uitgesteld (omdat nVidia geen nForce2 chipset uit kon leveren) en dus is Geforce4 MX onboard beetje zinloos. Je prikt er in de praktijk nogsteeds een AGP kaart in terwijl je wel voor die onbaordshit betaald.
Wil je budget gamen? Koop een SK41 + ATI 9500/9700 (Pro) AGP kaart en of you go! (kan alleen geen 333 FSB aan)
Volgens mijn bronnen bij Shuttle USA en Germany komt er binnenkort trouwens weer een nieuwe barebone aan met 2 PCI sloten ipv 1xPCI+1xAGP. En op lange termijn de SB61. (nog weinig tot niets over bekend).

Maargoed ;), voor meer reviews van de SN41G2 kan je voorlopig(!) nog kijken op http://shuttle.ece-it.nl/sn41.htm :P
ik ben tegenwoordig namelijk staff member van de nieuwe #1 Shuttle barebone site ... http://www.SFFtech.com. Mijn advies voor alle GOTters als je info zoekt over Shuttle XPC (maar ook andere Small Form Factor PCs) is om daar te kijken, omdat http://shuttle.ece-it.nl op dit weekend naar SFF Tech verhuist.
Afbeeldingslocatie: http://www.sfftech.com/images/sff_logo.gif

[ Voor 48% gewijzigd door Rhy op 01-02-2003 16:12 . Reden: advies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM!!! ;) :P
Nee, de SN41 is ideaal. Het gaat mij ook niet om de interne graphics. Die zijn prima voor non-game functies. Nee, de bedoeling was altijd al dat er een high-end of een transplant in komt. Ik zit met een K7S5A en de SN41 wordt mn mobo-upgrade. RAM volgt met de release van "IL2: Forgotten Battles".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staffmember?
OK, regel ff het volgende dan:
Shuttle kast met onboard TV-tuner en PCI-X.

ff serieus: ik zit over hetzelfde na te denken als JAMF: K7S5A -> Shuttle kastje.
alleen RAM is nog vereist, en aangezien ik nog een TNT2 heb en daar mee kan leven qua gamen (wow!) hoef ik voor de Nforce2-kast geen videokaart te kopen. Scheelt al weer een hoop qua overgangskosten.
Dan blijf ik uiteraard wel benieuwd (want in testen een hoop herrie) of ie niet veel herrie maakt met een Duron1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Ach boeiuh dan is het een keer spam. Voor EPIA VIA ga je tenslotte ook naar mini-itx.com Ookal kan dat binnenkort ook op SFF tech >:)
Voor sommige dingen kan je gewoon niet op GOT terecht en dat mag best wel eens gezegd worden lijkt me.

Oh eh Sudhian != Shuttle ;) Maar wordt gewoon lid van het SFF tech forum. Aantal mensen van Shuttle USA zelf ("Odie" o.a.) zitten op ons forum en geniale ideetjes worden doorgepaast naar de Shuttle R&D afdeling.

Tuurlijk scheelt het overgangskosten. Maar de SIS315/Savage8 die in de meeste andere Shuttle Barebones zit sjeest je TNT2 ook al voorbij hoor ;)
Die videokaarten zitten namelijk ookal op het nivo van ongeveer een Geforce2-Geforce2MX.
Probeer gewoon eerst te kijken wat je wilt, wat je uit wil geven en koop dan pas iets.

Wil je namelijk performance kan je veel beter voor SB51G gaan (ondersteunt HT itt SS51, maar SS51 heeft overclock opties >:) daarom loopt mijn P4 1.8a@2.4 ... ideale budgetoplossing voor de tweakert ;) dus).
Ik heb nu zelf dus een SS51, heb 9 maanden lang moeten wachten voordat eindelijk de final specs van SN41G2 bekend waren en op de onboard dolby decoder (van nForce2 chipset) na, vind ik het een vette teleurstelling. Dit ligt mede aan de teleurstellende performance van AMD 2700 FSB333. Waarbij AMD -- als je niet overclocked ;) -- natuurlijk wel veel betere prijs/prestatie heeft dan Intel en is dus ideaal voor een gaming platform.

Tis jammer dat Shuttle nu achter gaat lopen met innovativiteit. Kastje met 2x5.25" extern is ookal een jaar geleden aangekondigd, maar Soldam en Checkercube (http://www.caseoutlet.com...be-2215/checker-2215.html) hebben de primeur al een tijdje.

En wat betreft de standaard fans ... tja die zijn zo gekozen dat het systeem nog stabiel loopt in de meest extreme omstandigheden (snelste processoren met meeset bruut warm wordende videokaarten, etc). Je bent dus beter uit met de standaard fans te vervangen ;), zie: http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=30036

[ Voor 62% gewijzigd door Rhy op 02-02-2003 15:08 . Reden: hoop blaat eraf, en ander geblaat er weer bij :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniemars schreef op 02 februari 2003 @ 14:32:Wil je namelijk performance kan je veel beter voor SB51G gaan (ondersteunt HT itt SS51, maar SS51 heeft overclock opties >:) daarom loopt mijn P4 1.8a@2.4 ... ideale budgetoplossing voor de tweakert ;) dus).
Ik heb nu zelf dus een SS51, heb 9 maanden lang moeten wachten voordat eindelijk de final specs van SN41G2 bekend waren en op de onboard dolby decoder (van nForce2 chipset) na, vind ik het een vette teleurstelling. Dit ligt mede aan de teleurstellende performance van AMD 2700 FSB333. Waarbij AMD -- als je niet overclocked ;) -- natuurlijk wel veel betere prijs/prestatie heeft dan Intel en is dus ideaal voor een gaming platform.

En wat betreft de standaard fans ... tja die zijn zo gekozen dat het systeem nog stabiel loopt in de meest extreme omstandigheden (snelste processoren met meeset bruut warm wordende videokaarten, etc). Je bent dus beter uit met de standaard fans te vervangen ;), zie: http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=30036
Tja, Intel valt voor mij af, omdat ik anti-monopolie/pro-underdog ben...

De nForce2 is beter dan de KT400, en de onboard sound is 'gratis'. Dan kan mijn Aureal (zie je, ook de underdog.) op mijn K7S5A blijven, waar ik met Voodoo2 kaart oudere games op kan spelen. Ik vind btw dat Shuttle de I.C.E. ook apart op de markt moet brengen.

Als de XPF met standaard fans minder lawaai maakt dan mijn huidige systeem, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Ik heb gisteren een shuttle SB51 inelkaar gezet met de volgende specs:

- P4 2,4 Ghz
- Maxtor 120Gb disk (Diamond Max Plus 9 met 8Mb cache)
- 2 x 512 PC2700 DDR333 geheugen

Daar heb ik een Radeon 8500 LE (uit een andere pc) bijgezet om hem compleet te maken :)

Tot nu toe valt het qua hitte en geluid erg mee, ik heb er maar even een koetje op gezet om te kijken hoe heet hij wordt als hij het druk heeft....

Persoonlijk vind ik de koptelefoon-uitgang op de voorkant alleen niet zo goed, zit bij mij een hoop storing in. Als ik bijvoorbeeld met de muis heen en weer ga hoor ik allerlij rare storing. Heeft er iemand nog meer problemen met het geluid op de voorkant?

Verder ben ik er erg tevreden mee! Zo veel power is zo weinig ruimte! Ik vroeg me trouwens ook af of iemand weet waar je accesoires zoals een verlichtte voorkant en een draagtas kan kopen? (Altijd handig voor LAN-parties..hehe..)

[ Voor 1% gewijzigd door BAWLS op 07-02-2003 16:24 . Reden: sB ipv ss :) ]

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 19:27
BAWLS, check ff pricewatch...ik weet niet meer hoe de winkel heet maar ik heb die draagtas meteen bij mn shuttle besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Super, bedankt :) Ik heb hem gewoon over het hoofd gezien... Doh! (Heb er ook maar gelijk een blauw verlichtte voorkant bij besteld...hehe...)

Abom: heb jij op je koptelefoon poort ook zoveel storing?

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

ik heb ook koptelefoon storing (op m'n SS51). Dat is 'normaal' ;)
Je kan het voorkomen door kabeltje te vervangen door eentje met shielding of door alle kanalen te muten die je niet gebruikt (in het bijzonder de CD player ingang) en het is al stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gerucht over een Shuttle Opteron barebone:
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030327091228.html

Een review op AMDZone van de SN41 G2
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=1259

Sudhian test geheugen op een SN41G2:
http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=355

AMDZone heeft een probleem met de bereikbaarheid van de BIOS reset jumper. Ik zou dan de jumper verlengen met kabeltjes en een schakelaar buiten de behuizing monteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen worden blijkbaar nog lager:

http://www.digitimes.com/...003/06/02&pages=04&seq=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hey,

ik heb een vraagje ben niet echt zo'n computerexpert, maar ik heb nu een hele grote a-open kast. Ik ga op kamers en wil dus graag een kleinere.
Wat ik er nu in heb zitten is:
-athlon 1800xp
-512mb
-40g hd
-geforce 4 ti 4200 64mb ddr

Nu is het geheugen volgens mij oud geheugen niet dat ddr iig. En mijn HD wil ik ook graag groter.

Nu dacht ik er dus aan om zo'n shuttle te kopen maar welke heb ik dan nodig de sk 31g of de sn 31 g2. Ik wil graag die aan degene die aan de voorkant aluminium is maar om daar nou 100 euro extra voor te betalen?
En hoe zit het met het geluid bij een amd? (gaat hier voornamelijk over p4's) En maakt het veel uit als ik bijvoorbeeld een 2400xp neem kwa stabiliteit/lawaai?
En mijn videokaart past die er gewoon in? er staat iets over alleen 1.5v videokaarten valt die van mij in deze categorie? (is van het merg xfx of zo de doos had een bulldog er op staan).
Het is dus niet zo erg als ik nieuwe componenten moet kopen maar als het kan zet ik ze natuurlijk gewoon over.
Ik wil dus wel nieuw geheugen en een nieuwe hd, iemand een tip voor een hd rond de 100 euro?

Alvast bedankt!

edit: En ik heb een dvd drive of een dvd combo drive of zo nodig ;) passen alle drives hier gewoon in? en wat staat mooier bij die metallic look beige of zwart?

[ Voor 8% gewijzigd door StephaN900 op 08-06-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN schreef op 08 June 2003 @ 16:15En hoe zit het met het geluid bij een amd? (gaat hier voornamelijk over p4's)
Als je kwaliteit bedoelt is volgens de reviews die van de SN41G2 heel goed.
En maakt het veel uit als ik bijvoorbeeld een 2400xp neem kwa stabiliteit/lawaai?
Als een 3200xp werkt, zou de 2400xp dat ook moeten. ;)

Lawaai? Kijk hier.
En mijn videokaart past die er gewoon in? er staat iets over alleen 1.5v videokaarten valt die van mij in deze categorie?
Yep, de Gf4 is een van de 1.5Volt generatie. 3.3V is nog voor de Gf2 tijd IIRC.

[/quote]Het is dus niet zo erg als ik nieuwe componenten moet kopen maar als het kan zet ik ze natuurlijk gewoon over.[/quote]Alles behalve het geheugen kan mee. (Als het iig klopt dat die van het SDR-DRAM type is. Welk mobo heb je nu?)

Voor 100€ krijg je 80GB.

(Seagate Barracuda V of IV, Western Digital WD800JB, Maxtor DiamondMax Plus 9, Samsung)

[/quote]..passen alle drives hier gewoon in?[/quote]Ja (Of je zou een freaky lange 5.25 geval moeten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik bedoelde met het geluid meer hoeveel lawaai hij maakt ten opzichte van de p4 :) bedankt voor alle informatie trouwens maar welk geheugen moet ik nu nemen dan? 266 333 of 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je klaar wil zijn voor de toekomst en evt. zou willen overklokken, neem je de 400Mhz DDR's. Ik weet niet hoe het verschil is tussen de SS5x en de SS4x serie. In het linkje dat ik in de vorige post gaf heeft iemand nu last van zijn harddisk, nadat hij de voedingfan vervangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
ah ik hoef niks te upgraden denk ik gebruik hem alleen voor internet en winamp en zo ;) ben nu van plan dit te kopen:

sn31g2 300euro
dvd speler 50euro
512mb pc400 of 333? 100euro
athlon 2600xp 333 120euro
samsung 80gb 7200rpm (staat dat hij heel stil is) 100euro
dus samen zo'n 670 euro. ik hoop dat dit ik nu een goede combo heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij de 3 en de 4 verkeerd op je toetsenbord staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die shuttles zijn idd beestige dingetjes, en de heatpipe zal de cpu wel "koel" genoeg houden, maar ik vraag me af hoe gezond zo'n shuttle is voor je HD...
temps in de case zelf lopen toch snel erg op en dit kan toch niet goed zijn voor je HD?
Pagina: 1 2 Laatste