[WinXP] internet begrenzen?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
bij mij thuis heb ik 2 PC's die via een HUB op internet zitten (ja 2 IP's, komt binnenkort een router!)
mijn bak specs eventueel below!
en mijn zusjes bak, zij zit alleen maar te msnnen,kazaa,surfen, en nog meer van dat soort dingen.

nou vroeg ik mij af kan ik op 1 of andere manier ook bijvoorbeeld Maximuum Download op 75 Kb/s zetten en Maximuum Upload op 2 kb/s? >:)

zei draait overeingens WinXP!

iRacing Profiel

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:53

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wat zijn we weer gemeen hahaha ik zou het niet weten maar ik zou dat ook wel willen kunnen gheghe

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

Stuk of 20 pingboxjes naar je zusjes pc moeten dat kunnen doen :P

Maar hier ben ik ook wel geinterreseerd in, dus als iemand een proggie hiervoor heeft?

The cyclographing developer

Verwijderd

Wingate is een nog oude tool & daarmee kun je alles instellen, of er een versie is voor XP weet ik nog niet, heb het nooit werkende gekregen anyway, Maar het is een oplossing, anders 1 extra pc erbij met daarop wingate die het downloaden verdeelt.

Hf running it under XP :)

Laat me ff weten als je toch een XP versie hebt gevonden :9

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je even het Xcat Capper tooltje van SKunkah installeert op je server dan kan je je zusjes pc via die proxy laten connecten naar het internet. In die proxy kan je dus een snelheid instellen.

klik on pic to go to site!
Afbeeldingslocatie: http://www.xcat-industries.com/softwarepic.php?id=16

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

op deze manier dus niet... alleen als je idd via een proxy laat connecten oid

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
zij zit dus via de hub direct op internet! ik heb dus geen server! binnenkort heb ik waarschijnlijk wel een router!
moet eigenlijk een progje hebben die ik op haar bak installeer om het internet te limiteren :D

iRacing Profiel

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
dus, ik ben ook wel benieuwd hoe je dat progje van xcat gebruikt. Ik heb een router met 2 PC, maar ik hoef alleen maar op 1 PC de upload te cappen zodat mijn download in stand blijft.
Maar ik krijg dat ding niet aan de praat, dwz ik heb geen enkel idee hoe ik software nu via dat progje moet laten lopen, en het gaat vnl. om DC (DC++)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, je kan de proxy lokaal installeren en dan de local host als proxy gebruiken, dat moet wel werken >:)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

ik ben ook al heel lang op zoek naar een prog dat dat kan maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden (ik heb zelf geen standalone server maar een router)

Verwijderd

Damn, het wordt tijd voor "het grote Trafficshaping topic" of iets dergelijks. Steeds meer mensen zitten thuis (met zusjes/broertjes/huisgenoten) op een netwerk merk ik. Veel van die mensen hebben een probleem zoals dat van jou. Lees ook *mijn topic* hierover en de search staat ook vol met topics hierover.
Ik overweeg een klein FAQje te maken over dit onderwerp, maar helaas ben ik zelf ook nog geen ECHt goede oplossing tegengekomen voor Windows. Mijn conclusie is voorlopig iig dat wil je dit écht goed doen, je Linux moet gebruiken.

• Stefke
WhizzCat schreef op 01 oktober 2002 @ 00:04:
Nou, je kan de proxy lokaal installeren en dan de local host als proxy gebruiken, dat moet wel werken >:)
Nja, ik heb geprobeerd om IE via 127.0.0.1:1080 te laten lopen, of via 192.168.1.2:1080, terwijl het progje draait, maar beide opties werken niet.

eedit: Ik heb btw in winXP dat Qos geprobeerd, maar ik merk geen verschil tussen de 20% standaardwaarden en bijvoorbeeld 90%

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Volgens mij kan je ook nog wel wat uithalen met die QoS pakketplanner.. die reserveert normaal gesproken al 20% van je bandbreedte..
(als administrator inloggen dan start-->uitvoeren-->gpedit.msc-->computer configuratie-->beheersjablonen-->netwerk-->QoS-pakketplaner-->reserveerbare bandbreedte beperken)

en dan nog uitrekenen hoeveel je heb en daarvan wil beperken in %.. :p

• Stefke
nu was ik ook niet als superadmin ingelogd..ik kan niet bij die account, die kan ik nergens selecteren (is me eigen computer ja)

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

even uitloggen dan 2x ctrl+alt+delete, login: Administrator en je pass weet je als het goed is zelf..

• Stefke
ow, eens proberen dan

Maar zou dat iets uitmaken bij de QoS?

EN weet iemand nog hoe je nou dat kleine progje moet gebruiken, dus mijn XP -computer moet begrensd worden, daar moet het progje ook op draaien (heb geen aparte server).
Ik heb geen verstand van proxy's, dus ik weet niet precies wat ik moet doen. Had die lokale IP al geprobeerd zonder resultaat, zou niet weten wat nu te doen.

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

stefijn schreef op 01 oktober 2002 @ 09:30:
ow, eens proberen dan

Maar zou dat iets uitmaken bij de QoS?

EN weet iemand nog hoe je nou dat kleine progje moet gebruiken, dus mijn XP -computer moet begrensd worden, daar moet het progje ook op draaien (heb geen aparte server).
Ik heb geen verstand van proxy's, dus ik weet niet precies wat ik moet doen. Had die lokale IP al geprobeerd zonder resultaat, zou niet weten wat nu te doen.
Als het goed is moet je dan de programma die je wil begrenzen laten connecten via een proxy. Die proxy houdt dan de snelheid in als het te bont wordt.
Als een programma geen proxy ondersteunt houdt dus ook op (wat dit tooltje betreft).

Wees consequent, maar niet altijd

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

stefijn schreef op 01 oktober 2002 @ 00:21:
[...]
eedit: Ik heb btw in winXP dat Qos geprobeerd, maar ik merk geen verschil tussen de 20% standaardwaarden en bijvoorbeeld 90%
Nee daar is het ook niet voor bedoeld. de QOS heeft helemaal geen enkele invloed op de netwerkdoorvoer. Het heeft alleen invloed op programma's die daar voor zijn geschreven. En vooral met het IP6 protocol.
Ga eens naar www.microsoft.com Daar staat keurig uitgelegd hoe het werkt en wat het doet
Correcting Some Incorrect Claims About Windows XP QoS Support
There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in End Computers That Are Running Windows XP" section of this article correctly describes the behavior of Windows XP systems.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Stefke
Ook schreef op 01 oktober 2002 @ 09:35:
[...]
Als het goed is moet je dan de programma die je wil begrenzen laten connecten via een proxy. Die proxy houdt dan de snelheid in als het te bont wordt.
Als een programma geen proxy ondersteunt houdt dus ook op (wat dit tooltje betreft).
In DC++ kan ik niks vinden over proxyconnecten, dus das jammer dan weer. Maar bij andere progs, hoe meot ik dat doen dan? (IE bijvoorbeeld)

Verwijderd

hmm met die QoS pakketplanner kan je inderdaad de verbindingssnelheid limiteren. het enige probleem is: hij geeft dan bijv. mijn pc 25% van de beschikbare snelheid van 64kb/sec. Dat is prima als we hier met 4 pc's aan het internetten zijn, maar als er slechts 2pc's aanstaan wil ik dus dat beide pc's 50% tot hun beschikking hebben, en als ik de enige ben die internet, wil ik de volledige bandbreedte kunnen benutten. Weet iemand of het op deze manier kan??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.