Is R/G/B t.o.v. S-Video de moeite waard ?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Mijn denon versterker, dvd speler en mijn sony breedbek ding hebben allemaal ondersteuning voor zowel S-Video als losse R/G/B component video signalen.

Momenteel gebruik ik nog S-Video, ik vraag me echter af, is het de moeite waard om alles om te zetten naar losse R/G/B signalen ? Of scheelt het niet zo veel ?

IP Rocks

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:10
hoezo omzetten? De aansluiting op je pc voor je monitor is RGB.. die zou je dan kunnen gebruiken ipv de tv out.

vraag me alleen af wat je versterker met een video signaal moet ;)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
zei ik iets over vga / pc ??? Ik heb het over component video R/G/B zoals je die b.v. achterop sommige dvd spelers kunt vinden.

Mijn versterker heeft ook aansluitingen voor video in en uit zodat die netjes mee switchen met de diverse inputs.. een input voor de dvd, input voor de framegrabber aan mijn pc, output aan de pc en klaar..

Ik vraag me alleen af of het de moeite wel waard is om alle s-video kabels te vervangen

IP Rocks

Verwijderd

RGB is zeker beter dan SVHS, net zo groot verschil als van svhs en coax video kabeltje. kleuren zijn dieper, scherper beeld, vollere kleuren...enz.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

zie onder...

[ Voor 0% gewijzigd door Tentacle1 op 08-08-2002 23:08 . Reden: trage server... ]

System specs

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

sanderb schreef op 08 augustus 2002 @ 22:26:
hoezo omzetten? De aansluiting op je pc voor je monitor is RGB.. die zou je dan kunnen gebruiken ipv de tv out.

vraag me alleen af wat je versterker met een video signaal moet ;)
Mijn sony STR 940 receiver heeft dus drie s-video ingangen en een s-video uitgang... wat ie ermee doet? Hij schakelt de juiste s-video ingang naar de s-video uitgang zodat je video meeschakelt met je audio en het geeft de optie om een O.S.D. van de versterker op je tv te tonen :).

Verders ben ik wel van plan om mn DVD (die ik morgen ga ophalen) via de RGB scart uitgang aan te sluiten op mn RGB scart ingang van mn tv (t schijnt het mooiste beeld te geven). Of het echt merkbaar beter beeld geeft weet ik (nog) niet.

System specs

Verwijderd

O.S.D. van Sony STR 9xx op je tv?? wow! Kan dat ook met mijn STR-DB930?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
RGB is zeer zeker beter dan S-video, maar alleen als de bron goed genoeg is. Als bijvoorbeeld de TV-out van je videokaart RGB aan kan, moet je die zeker gebruiken. Echter, een DVD-speler geeft veel minder scherpe kleuren zodat het verschil daar minder dramatisch is. RGB is echter nooit slechter dan S-video, dus indien mogelijk RGB gebruiken.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:11:
O.S.D. van Sony STR 9xx op je tv?? wow! Kan dat ook met mijn STR-DB930?
De 930 :? Uhm, die kan ik zowiezo niet vinden bij Sony, maar k weet het niet.. T zou in je boekje moeten staan als het kan en bovendien ook op je afstandsbediening.

System specs

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hier nog ff wat pics :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/receiver1.jpg
Het on screen knopje levert het volgende resultaat...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/receiver2.jpg
Je kunt een geluids vorm kiezen...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/receiver3.jpg
Maar ook de instellingen wijzigen..

Leuk toch, maar als ik mn RGB gebruik heb ik er dus niks aan :/

(Let niet op die zwarte balk door het beeld, komt door de webcam i.c.m. de tv ;))

System specs

Verwijderd

is RGB mooier?! ik dacht altijd SVHS beter was. Zal ik dus wel weer ff mijn dikke RGB kabel pakken..

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

redguy schreef op 08 augustus 2002 @ 22:06:
Mijn denon versterker, dvd speler en mijn sony breedbek ding hebben allemaal ondersteuning voor zowel S-Video als losse R/G/B component video signalen.

Momenteel gebruik ik nog S-Video, ik vraag me echter af, is het de moeite waard om alles om te zetten naar losse R/G/B signalen ? Of scheelt het niet zo veel ?
In theorie is RGB beter dan s-video, in de praktijk is het verschil, zeker bij bewegende filmbeelden, meestal niet zo heel erg zichtbaar en zeker niet zo groot als het verschil tussen composiet en s-video. Het is in ieder geval zeker NIET aan te bevelen om het beeld van je dvd speler via je versterker te laten lopen en dan naar je tv, dat levert alleen maar verlies in kwaliteit op. En waarschijnlijk heeft je versterker sowieso geen rgb aansluitingen om dit te kunnen doen, als je rood/groen/blauwe tulp aansluitingen op je versterker hebt, zijn dat waarschijnlijk component (YUV of YCbCr) in/uitgangen en dat is niet hetzelfde als RGB.
Overigens, bij mijn tv (Loewe Xelos) gaf het RGB signaal van mijn dvd speler in eerste instantie een kleine storing in de vorm van een lichte balk bovenaan het beeld, wat zich niet voordeed bij s-video. Dit bleek achteraf te liggen aan het macrovision signaal, waar de RGB versterkers in de tv niet goed tegen konden. Ik heb toen m'n speler macrovision vrij moeten laten maken om hier vanaf te zijn. Ik weet niet of andere merken hier ook wel eens last van hebben, maar wellicht iets om even van te voren te checken!
Maar concluderend zeg ik dus: in principe zul je waarschijnlijk het mooiste beeld krijgen als je je dvd speler met een goede (!) scart rgb kabel op je tv aansluit. Of je het verschil ziet c.q. de moeite waard vindt, is een kwestie van proberen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
rgb gaat bij mij over de scart. klopt dat?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dnc1n schreef op 09 augustus 2002 @ 01:01:
rgb gaat bij mij over de scart. klopt dat?
RGB gaat inderdaad meestal via scart.

Verwijderd

Tentacle, jouw knopje 'on screen' heet bij mij 'guide' :-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

9 pins-scart : reken maar uit he :
R G B/ L R G(ground) = dus neit alles gescheiden :{

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

jasjenl schreef op 09 augustus 2002 @ 01:59:
[...]
RGB gaat inderdaad meestal via scart.
Okee, maar let er dan ook op of er ook RGB over gaat, want dit is lang niet zo en moet echt staan aangegeven, ook op je TV! Om gebruik te maken van RGB op je scart moet je een full connected scart nemen (dus alle 21 pinnen verbonden) en het liefst nog ook afgeschermd. Zowiezo zijn deze scart kabels duurder dan de 'gewone' huis tuin en keuken exemplaren ;)

System specs

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
en wat houd dat yuv dan in ?

IP Rocks

Verwijderd

Bij yuv worden de luminantie (helderheid, y) en chrominantie (kleuren, uv) apart verstuurd over verschillende draadjes. Meestal een draadje voor helderheid(y) en een voor draadje chrominantie(uv). Y/C connectors (SVHS) zijn yuv aansluitingen.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 17:28:
Bij yuv worden de luminantie (helderheid, y) en chrominantie (kleuren, uv) apart verstuurd over verschillende draadjes. Meestal een draadje voor helderheid(y) en een voor draadje chrominantie(uv). Y/C connectors (SVHS) zijn yuv aansluitingen.
Bijna :)
Hoe het ook alweer precies zat, weet ik even niet uit m'n hoofd, maar bij YUV heb je 3 signalen/draadjes, één luminantie (Y) en twee chrominantie (ik meen voor rood en blauw, vandaar volgens mij Cr en Cb) componenten. S-video heeft de kleurcomponenten Cr en Cb niet gescheiden en is daarom net iets minder dan YCrCb (of YUV). YUV (vaak 'component' genoemd) wordt in Europa niet vaak voor gewone tv's gebruikt, in Amerika is het volgens mij bijna net zo standaard als hier RGB (wat ze daar weer bijna niet kennen).
Zoiets was 't, als ik 't mis heb, corrigeert iemand me vast wel weer ;).
Tentacle1 schreef op 09 augustus 2002 @ 09:22:
[...]
Okee, maar let er dan ook op of er ook RGB over gaat, want dit is lang niet zo en moet echt staan aangegeven, ook op je TV! Om gebruik te maken van RGB op je scart moet je een full connected scart nemen (dus alle 21 pinnen verbonden) en het liefst nog ook afgeschermd. Zowiezo zijn deze scart kabels duurder dan de 'gewone' huis tuin en keuken exemplaren ;)
Niet alle 21 hoeven verbonden te zijn, maar dan heb je inderdaad in ieder geval wel de garantie dat 't werkt. Als je écht optimaal qua RGB wilt gaan, bestaan er ook specifieke RGB scart kabels, zoals deze QED Sqart. Bij die kabel zijn juist alle voor RGB niet benodigde verbindingen weggelaten, om zo min mogelijk negatieve beïnvloeding van bijv. audio signalen die over één van de andere draadjes gaan te voorkomen. Heel mooi, maar heel duur :).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Component video is het best, dan RGB, dan S-Video, dan coax.

Ik vind het verschil tussen S-Video en RGB niet zichtbaar op een Sony 72 cm 100hz TV (met een Pioneer DV343), coax is rotzooi, en component video heb ik niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 04-03 10:15
Component video is het best, dan RGB, dan S-Video, dan coax.

Ik vind het verschil tussen S-Video en RGB niet zichtbaar op een Sony 72 cm 100hz TV (met een Pioneer DV343), coax is rotzooi, en component video heb ik niet.
Component is een verzamelnaam voor oa. RGB en YUV. Coax is geen signaalsoort maar een kabelsoort. Component wordt ook regelmatig over coax verstuurd, meestal in de betere setups.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dr. Strangelove
Hoe noem je dan die blauw/rood/groene tulpingangen op sommige (duurdere) TVs en AV receivers dan? Volgens mij heet dat component video. Dat schijnt toch echt een stapje beter te zijn volgens mijn bronnen (Audio, Hifi Choice, What Hifi?).

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 04-03 10:15
Da's inderdaad component, en dan RGB of YUV (YCrCb). In de vorm RGB is het gewoon hetzelfde als wat door de scart wordt verzonden, echter, en dat maakt voor veel high-enders het verschil, het wordt verstuurd door aparte kabels. Met van die mooie dure bnc pluggen erop :). Dat zal ongetwijfeld resulteren in net dat beetje extra. Maar in de basis is en blijft RGB gewoon RGB.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JakeNL
  • Laatst online: 03-01 17:13
Hmm, ben net een nieuwe topic gestart ([rml]D-Sub[ Stand alone DVD op PC monitor][/rml]). Hier de inhoud. ik denk dat'ie hier beter op zijn plaats is
"Ik wil een Home cinema set kopen en dat aansluiten op mijn Iiyama Pro 450 beeldscherm. Ik ben op dat idee gekomen doordat ik soms tegenkom dat de DVD-speler een RGB uitgang heeft. Ik denk dat daar SCART mee bedoeld wordt, maar dat RGB trok de aandacht. Dat Iiyama beeldscherm beschikt namelijk over een D-sub aansluiting en volgens mij is dat ook Rood Groen en BLauw.
Iemand een idee of dat te koppelen is?"

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
RooD-GroeN-BlauW modus on

:D

• Dr. Strangelove
Da's inderdaad component, en dan RGB of YUV (YCrCb). In de vorm RGB is het gewoon hetzelfde als wat door de scart wordt verzonden, echter, en dat maakt voor veel high-enders het verschil, het wordt verstuurd door aparte kabels. Met van die mooie dure bnc pluggen erop . Dat zal ongetwijfeld resulteren in net dat beetje extra. Maar in de basis is en blijft RGB gewoon RGB.
Weer wat geleerd :) Vraag me dan af of dat wel zo essentieel is op mijn nieuwe TV.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RGB is veel beter ..... dit merk je (misschien niet) met een 34 cm tv tje maar zeker wel met je grootbeeld 70cm of beamer

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RGB is veel beter ..... dit merk je (misschien niet) met een 34 cm tv tje maar zeker wel met je grootbeeld 70cm of beamer

niet alleen om dat alle singalen gecheiden worden aangeboden maar ook omdat dan de minste (analoge) singaal conversies gedaan worden

Iperf

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Zo dan, ik heb dus vanaf vrijdag mn DVD speler binnen uiteindelijk en het verschil tussen RGB en gewoon video signaal via scart bekeken... (geen s-video). Eerst dacht ik dat het beeld op mn tv als RGB was toen ik Lord of the Rings ging bekijken en vond het allemaal erg mooi... Maar omdat ik op mn tv geen RGB icoontje kreeg (wat volgens de handleiding moet gebeuren als er een RGB signaal wordt gebruikt) ben ik verder gaan zoeken. Eerst gekeken naar de scart verbindingen maar deze waren goed (de scartkabel zelf is zeer goed, verguld dubbel afgeschermd etc. etc.). Dus ik maar ff gaan kijken in mn dikke handleiding van de DVD speler, en ja hoor ik moest em nog op RGB instellen. Mijn verbazing bleek groot te zijn toen ik zag hoe super strak het beeld werdt!!! RGB is zeker een aanrader, als je dacht dat het beeld van een DVD al strak was met een normaal signaal heb je nog nooit een RGB signaal gezien :Y).

System specs

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 24-02 15:49
YUV (YCrCb) is in principe het beste voor DVD, dit omdat MPEG gecodeerd word in YUV. Alleen werken onze TV's met RGB, dus voor RGB is ook wat te zeggen.
Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken, en hangt het waarschijnlijk meer af van de techniek van de TV.

Coïtus ergo sum

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Chilly_Willy schreef op 11 augustus 2002 @ 12:08:
YUV (YCrCb) is in principe het beste voor DVD, dit omdat MPEG gecodeerd word in YUV. Alleen werken onze TV's met RGB, dus voor RGB is ook wat te zeggen.
Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken, en hangt het waarschijnlijk meer af van de techniek van de TV.
Het schijnt dat in 100 hz tv's de digitale beeldverwerking juist ook in yuv gebeurt, dus voor dat soort tv's zou yuv juist ook daarom wel weer eens het beste kunnen zijn. Als je tv dat ondersteunt tenminste, en dat doen ze niet allemaal.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
De omzetting van yuv naar rgb is en blijft een simpele matrix vermenigvuldiging. De conversie leidt dus niet tot verlies mits de vermenigvuldigers accuraat genoeg zijn (en zover ik weet zijn ze dat altijd). Overigens wordt de processing in philips 100Hz tv's inderdaad op yuv signalen gedaan, meestal met YUV 4:2:2.

De omzetting van het scart signaal naar een digitaal format (A/D conversie) levert natuurlijk wel verlies op! Maar als de data naar het digitaal domein is getransformeerd is er dus geen verlies meer

[ Voor 0% gewijzigd door Munchkin op 12-08-2002 09:16 . Reden: opmerking a/d verlies ]

Verwijderd

jasjenl schreef op 11 augustus 2002 @ 12:51:
[...]
Het schijnt dat in 100 hz tv's de digitale beeldverwerking juist ook in yuv gebeurt, dus voor dat soort tv's zou yuv juist ook daarom wel weer eens het beste kunnen zijn. Als je tv dat ondersteunt tenminste, en dat doen ze niet allemaal.
In digitale tv's wordt inderdaad meestal met yuv 4:2:2 gewerkt. 4:2:2 wil zeggen dat de digitale data (meestal) als volgt in het geheugen staat:
[y][u][y][v] : Dus voor elke twee Y samples een u en een v sample. Deze vermindering van data (2 bytes per pixel, ipv 3 bytes voor rgb) houdt de geheugenbandbreedte binnen de perken. En daar het oog minder gevoelig is voor kleurinformatie dan voor helderheidsinformatie zien we dat (bijna) niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 14:15 . Reden: typo ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 14:34
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 22:36:
RGB is zeker beter dan SVHS, net zo groot verschil als van svhs en coax video kabeltje. kleuren zijn dieper, scherper beeld, vollere kleuren...enz.
COMPOSITE geen coax, das gemoduleerd en heel wat anders

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

mijn excuses ik kon al niet op de juiste benaming komen....

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 14:34
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 15:25:
mijn excuses ik kon al niet op de juiste benaming komen....
excuses aanvraagd :D

if broken it is, fix it you should

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Hm dit topic komt me als geroepen.

Ik heb sinds gisteren een mooie Marantz DV4200 DVD Speler, en daar kreeg ik een mooie scartkabel ter waarde van 46 euro bij, die uiteraard uitermate geschikt is voor RGB.

Mijn TV, een wat oudere 28inch 100 HZ sony breedbeeld, heeft RGB ondersteuning (kan ik instellen in het menu), maar het beeld met RGB is verstoord, er komen strepen door het beeld, S-video gaat overigens wel goed.

Is het nu zo dat dit waarschijnlijk door de Macrovision komt?
Dan moet ik zien te regelen dat de macrovision uit gaat.

• Dr. Strangelove
Als het dat is, voor de DV4200 is een remote hack te vinden die MV uitschakelt, moet je ff op het net zoeken, zo gevonden.

• StanTheMan
had ik al gedaan.. en er stond inderdaad bij dat het een region en MV hack is, maar dat is dus te betwijfelen, ga nu even proberen een stukje op te nemen op video.. kijken of de MV uit staat of niet..

• StanTheMan
Wel macrovision, maar er is alleen storing bij NTSC dvd's, dan komen er af en toe strepen door het beeld. Als ik de DVD speler dan op Pal zet dan heb ik dat niet..

Lijkt er dus op dat m'n (multi-system) tv een probleem heeft met Macrovision in combinatie met NTSC.

Moet ik toch een hack zien te vinden om de macrovision uit te schakelen, vrees dat die er niet is.. NTSC afspelen op Pal levert een schokkend beeld op.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Na dit verhaal uitvoerig en zelfs twee keer over gelezen te hebben,

keek ik maar eens op mijn DVD en TV.

Op mijn DVD zit een Y Cb Cr en op mijn TV een scart poort die RGB ondersteund.

Vraag ?
Kan ik nu naar de winkel, en de verkoper diep in zijn ogen kijkend en ondertussen de specificatie van mijn aansluitingen geven.

zonder dat ik die dodo blik in zijn ogen krijg van "Don't look at me, I am just a box pusher....!!!!"

Tot zo ver mijn brein even de vrije loop latende,

Is da mogelijk Y Cb Cr naar scart RGB en zo ja waar.......

Ja ja ja Nee !!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

pdxnet96 schreef op 15 augustus 2002 @ 19:24:
Op mijn DVD zit een Y Cb Cr en op mijn TV een scart poort die RGB ondersteund.

Vraag ?
Kan ik nu naar de winkel, en de verkoper diep in zijn ogen kijkend en ondertussen de specificatie van mijn aansluitingen geven.

zonder dat ik die dodo blik in zijn ogen krijg van "Don't look at me, I am just a box pusher....!!!!"

Tot zo ver mijn brein even de vrije loop latende,

Is da mogelijk Y Cb Cr naar scart RGB en zo ja waar.......
YCbCr is niet compatible met RGB, dus wat jij wil kan niet, als je tv alleen RGB en geen YCbCr ondersteunt. Er bestaan wel kabels om die aansluiting te maken, maar wat je in jouw geval zou krijgen is groen beeld. De playstation 2 heeft dit 'probleem' bij het afspelen van dvd's ook: heel veel mensen die hun ps2 via RGB met hun tv hebben verbonden, hebben bij het afspelen van dvd's groen beeld. Dat komt, doordat de europese ps2 dan YCbCr geeft in plaats van RGB (één of andere kromme 'beveiliging' van Sony). Alleen als je TV het signaaltype YCbCr ondersteunt kun je dit weergeven (ik weet toevallig dat mijn Loewe tv dat kan, ik heb een keer een ps2 geleend en had dan ook via een rgb kabel wel gewoon kleur, nadat ik m'n tv op YCbCr had ingesteld).

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is RGB nou hetzelfde als vga-out?

Ik heb hier een trust televiewer en daar zit een RGB uitgang op die er precies hetzelfde uitziet als een vga-out stekker.

Hoe moet ik dat nou connecten met m'n tv? Heb ik dan een scartkabel nodig met aan 1 kant een vga stekker ofzo :?

edit: Heb net in een oude doos de juiste kabel gevonden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Gizz schreef op 16 augustus 2002 @ 00:48:
Is RGB nou hetzelfde als vga-out?
Nee, absoluut niet! Qua timing, signaal e.d. is vga iets heel anders dan een tv video signaal (of 't nu rgb, composiet of iets anders is). Vga kan in principe allerlei resoluties en frequenties zijn, bij een tv signaal ligt dit veel vaster (pal, ntsc, dan heb je 't grof gezegd gehad).
Ik heb hier een trust televiewer en daar zit een RGB uitgang op die er precies hetzelfde uitziet als een vga-out stekker.
Dat ze dezelfde connector gebruiken als, wil natuurlijk nog niet zeggen dat er hetzelfde signaal uitkomt. Ik heb wel eens een kabel gehad met aan de ene kant een vga connector en de andere kant scart, maar dat was bedoeld voor aansluiting op bijv. een mpeg decoder kaart waar de tv-out ook een vga connector had (wellicht hetzelfde als bij jouw trust kastje).

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 12:08

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Voor zover ik weet (zo hebben wij dat ook op de zaak voor het hele colourmanagement-gebeuren) hebben monitoren met een RGB-ingang voor elke kleur een aparte ingang (drie ingangen dus:9) en wat betreft tv gaat dat via de scart (zie het hele verhaal hierboven) Dus ik weet niet of die DVD direct met je monitor te coneecten is. Misschien wel via je tv-kaart, vooropgesteld dat ie zo'n D-geval ondersteund. (kweet eerlijk gezegd niet eens wat dat is8)7) Misschien staat dar meer over in je handleiding.

edit:
Dit was dus een reply op Jakenl, vorige page, onderaan

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Ben op zoek naar een goede (redelijk goed) RGB scart kabel voor m'n DVD. Is dit een goede kabel en prijs. Ik wil meer bestellen bij die shop en dus vroeg ik mij af of ik gelijk een goede RGB erbij koop of niet.
Pagina: 1