De Euro en Got

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Kan het dan niet gewoon? Moet je:
parsen? - Wat is dat?
&curren? - Wat is dat?

Waarom zien we het niet? Wat is de technische verklaring hiervoor?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

c70070540 schreef op 09 augustus 2002 @ 11:55:
[...]

parsen? - Wat is dat?
&curren? - Wat is dat?

dit: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/layout/prs-logo.gif zegt genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

c70070540 schreef op 09 augustus 2002 @ 11:55:
[...]

parsen? - Wat is dat?
&curren? - Wat is dat?

Omdat het als HTML afgehandelt wordt en daar hebben normale users geen rechten voor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Marzman schreef op 09 augustus 2002 @ 11:57:
[...]

Omdat het als HTML afgehandelt wordt en daar hebben normale users geen rechten voor.
het is trouwens pas na maandag zo daarvoor werkte het nog "gewoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Irritatiebehang. Ik begin er langzaam een beetje moe van te worden. ¤ is geen euro. En alt-0128 is ook geen euro. Het is het internationale currency symbol, een kruisje met daarover een rondje geplakt.

Sommige besturingssystemen (ik zal geen namen noemen) interpreteren het verkeerd en laten het eigen currency symbool zien. Dat is natuurlijk helemaal verkeerd. Als een japanner met Windows (oeps, toch gezegd) hier komt dan ziet hij overal Yen staan in plaats van euro.

Kijk even in de ISO 8859-15 tabel waar de euro zit, of stel je toetsenbord in op US International en doe alt gr-5. Dan gaat het goed. Anders zien Macintosh-gebruikers zoals ik, en vele Linux-gebruikers, het verkeerde symbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rollebol schreef op 09 augustus 2002 @ 12:05:
Irritatiebehang. Ik begin er langzaam een beetje moe van te worden. ¤ is geen euro. En alt-0128 is ook geen euro. Het is het internationale currency symbol, een kruisje met daarover een rondje geplakt.

Sommige besturingssystemen (ik zal geen namen noemen) interpreteren het verkeerd en laten het eigen currency symbool zien. Dat is natuurlijk helemaal verkeerd. Als een japanner met Windows (oeps, toch gezegd) hier komt dan ziet hij overal Yen staan in plaats van euro.

Kijk even in de ISO 8859-15 tabel waar de euro zit, of stel je toetsenbord in op US International en doe alt gr-5. Dan gaat het goed. Anders zien Macintosh-gebruikers zoals ik, en vele Linux-gebruikers, het verkeerde symbool.
ja, maar IK zie hier het eurosymbool, en react maakt daar het currency symbool van, dat is het hele probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
alt gr-5

Uh, waar zit die gr knop? Ik heb geen flauw idee welke knop dat is :P Zal wel niet de enige zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 12:15:
alt gr-5

Uh, waar zit die gr knop? Ik heb geen flauw idee welke knop dat is :P Zal wel niet de enige zijn.
koop een laptop :P
nee, als je die niet hebt is het ctrl+alt

edit:
kom er net achter dat mijn nieuwe laptop geen altgr heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
erkens schreef op 09 augustus 2002 @ 12:08:
[...]
ja, maar IK zie hier het eurosymbool, en react maakt daar het currency symbool van, dat is het hele probleem...
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Maar mijn klaagzang blijft onverminderd geldig. Want in e-mails doen mensen het ook altijd verkeerd. :)

En als die nieuwe forumsoftware eindelijk fatsoenlijk werkt hoop ik dat mensen van die alt-0128 afblijven zodat het goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rollebol schreef op 09 augustus 2002 @ 12:21:
[...]Sorry, je hebt helemaal gelijk. Maar mijn klaagzang blijft onverminderd geldig. Want in e-mails doen mensen het ook altijd verkeerd. :)
komt omdat alt+0128 in een tijdschrift (:X) heeft gestaan, en het werkt toch? :r
nee, ¤ moet gewoon weer werken :(

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 09-08-2002 12:25 . Reden: o=0 en geen O :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 12:15:
Als je een gewoon US-toetsenbord hebt en je stelt je toetsenbordindeling in op US International, dan is Alt-Gr de rechter Alt-knop. Als je een US International toetsenbord hebt dan zie je dat er op de rechter-alt de lettertjes Gr erbij staan. Dat is voor zover ik weet het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:43

Dido

heforshe

Toch ff testen dan :?

[ Voor 0% gewijzigd door Dido op 09-08-2002 12:56 . Reden: En als je edit ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mensen wat zeuren jullie toch.
FYI: de fix zit al in de cvs versie, het enige wat nog moet gebeuren is de boel door Parse laten checken, zend-encoden en op de server zetten.

De problemen hebben zeer weinig met parse en/of react te maken en niets met de db. Simpelweg het gebruik van htmlentities dat in php een beetje de nare gewoonte heeft de asci waarde van de ¤ die in de iso-8859-1 characterset zit te vervangen door &current;, wat dus dat gekke rondje met die streepjes oplevert.
In iso-8859-15, de officiele characterset met euro's, is dat echter de euro (kwa asci-waarde) en daardoor wordt de euro (op je scherm) vervangen door een fout teken, niet € etc)

edit:

Waarom doet &current; niks?
En waarom doet de euro het met alt+0128 het wel :?

Btw, testen jullie trouwens wel de tekens die bij topix de laatste paar maanden werkten?
De genen die daar niet werkten zullen in react ook niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 09 augustus 2002 @ 13:34:
FYI: de fix zit al in de cvs versie, het enige wat nog moet gebeuren is de boel door Parse laten checken, zend-encoden en op de server zetten.
¤n wann¤¤r gaat dat g¤b¤ur¤n :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ACM schreef op 09 augustus 2002 @ 13:34:

De problemen hebben zeer weinig met parse en/of react te maken en niets met de db. Simpelweg het gebruik van htmlentities dat in php een beetje de nare gewoonte heeft de asci waarde van de ¤ die in de iso-8859-1 characterset zit te vervangen door ¤t;, wat dus dat gekke rondje met die streepjes oplevert.
In iso-8859-15, de officiele characterset met euro's, is dat echter de euro (kwa asci-waarde) en daardoor wordt de euro (op je scherm) vervangen door een fout teken, niet ¤ etc)

edit:

Waarom doet ¤t; niks?
En waarom doet de euro het met alt+0128 het wel :?

Btw, testen jullie trouwens wel de tekens die bij topix de laatste paar maanden werkten?
De genen die daar niet werkten zullen in react ook niet gaan werken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
choeso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

¤

En dit was dus een CTRL-ALT met US-International. Ik snap er nu helemaal niets meer van.

Kan iemand nu even stap voor stap uitleggen in duidelijke taal wat ik moet doen om het EURO symbool te krijgen?

En ik snap de ballen wat parsen en curren is dus leg dat dan ook uit aub.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 0% gewijzigd door Gé Brander op 10-08-2002 14:54 . Reden: ¤ ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Euro symbool werkt nog niet op got.

¤ is HTML taal voor het euro symbool, als ik me niet vergis

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

&euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 10 augustus 2002 @ 15:06:
Euro symbool werkt nog niet op got.

¤ is HTML taal voor het euro symbool, als ik me niet vergis
Eh, ¤ is geloof ik het icoon voor dat blokje met die streepjes hoor :?
€ is het euro teken in HTML iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online

wat is het probleem ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij jou zo'n raar blokje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Check mijn ondertitel. Ik kan op mijn kop staan, maar het werkt niet. In de test-huischkamer werkte het perfect. De bug (ja, het is duidelijk een bug) is er dus ingeslopen, met een nieuwe ingevoegde feature, of bij het oplossen van een andere bug.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mOrPhie schreef op 11 augustus 2002 @ 02:20:
Check mijn ondertitel. Ik kan op mijn kop staan, maar het werkt niet. In de test-huischkamer werkte het perfect. De bug (ja, het is duidelijk een bug) is er dus ingeslopen, met een nieuwe ingevoegde feature, of bij het oplossen van een andere bug.
sinds afgelopen maandag is het al, maar ik geloof dat er aangewerkt word, althans dat mag ik hopen voor ze, de prutsers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 01:03
erkens schreef op 11 augustus 2002 @ 10:37:
[...]
sinds afgelopen maandag is het al, maar ik geloof dat er aangewerkt word, althans dat mag ik hopen voor ze, de prutsers :X
Zie bericht ACM hierboven :? :?

Damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Azrael schreef op 11 augustus 2002 @ 12:24:
[...]

Damn..
ja erkens je hoeft niet alles 100 keer te zeggen. de euro komt vast wel een keer terug :)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Azrael schreef op 11 augustus 2002 @ 12:24:
[...]

Damn..
n00b | IA schreef op 11 augustus 2002 @ 12:26:
[...]

ja erkens je hoeft niet alles 100 keer te zeggen. de euro komt vast wel een keer terug :)
nooit een smilie gezien |:(

Ik vind het alleen raar waarom ze nooit meer op mijn bug topic hebben gereageerd, daarom hier maar, want hier kijken ze misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

erkens schreef op 11 augustus 2002 @ 12:35:
[...]

[...]
nooit een smilie gezien |:(

Ik vind het alleen raar waarom ze nooit meer op mijn bug topic hebben gereageerd, daarom hier maar, want hier kijken ze misschien wel.
dan doe je dat over msn/icq of kick je bug topic weer een keer als je het wil oplossen maar ze zijn nog steeds bezig duz :)

|:(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00b | IA schreef op 11 augustus 2002 @ 12:38:
[...]

dan doe je dat over msn/icq of kick je bug topic weer een keer als je het wil oplossen maar ze zijn nog steeds bezig duz :)

|:(
(nomfi) :9 :P
Pagina: 1 2 Laatste