Toon posts:

[Blokker] DVD LOTR tik in het geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb een raar probleem, mijn huisgenoot heb een DVD gekocht bij de Blokker van Lord of the Rings... Nu is dit een aanbieding, met een extra DVD dus byzonder interessant.

Zij het niet dat;

Er een tik zit in het geluid :? Ik speel de DVD op mijn regio vrije en macrovision vrije Pioneer DV 444-s. Hij staat op Eng. Dolby Digital EX 5.1 te spelen in het engels, endan geeft ie tikken.
Zet in de settings vervolgens op Eng Dolby Digital 5.1 (francais), dan zit de tik er niet in :?

We hebben zojust de DVD omgeruild @ Blokker, voor een andere en die doet precies etzelfde :|

Nu is het een DVD die uitgebracht is door FUworks en nog meer rare nederlandse logo's die je ook in het begin ziet.
In mijn ogen is het dus een productie fout, of een gare DVD die gezien zijn prijs wel erg goedkoop was (dubbel DVD voor 24 euro).

Zijn er meer mensen die hier al achter zijn gekomen? Hij ligt vanaf vandaag nl in de stores @ Blokker.

Ik heb dit nog nooit gehad met mijn DVD speler, terwijl ike r toch al veel DVD"s op gespeeld heb :(

Iemand :? :|

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer die DVD eens op een PC oid. Maar als je 2 nieuwe dvds op de zelfde speler draait met de zelfde probleem is het 99% de schuld van de speler zelf.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MMM MediaMarkt 17,00 euro...

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ReseT schreef op 08 augustus 2002 @ 20:09:
Probeer die DVD eens op een PC oid. Maar als je 2 nieuwe dvds op de zelfde speler draait met de zelfde probleem is het 99% de schuld van de speler zelf.
twee dezelfde dvd's :|
zelfde LOTR uitgave...

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Probeer eens op een andere speler?

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 13:03
Heb je een Denon of Onkyo receiver? Kans is groot dat het aan de DD EX track ligt. Om precies te zijn de bitstream flags voor het EX kanaal, de DSP (decoder/processor in je receiver) is incompatible hiermee wat uiteindelijk resulteert in het kort stilleggen van het geluid. Zeker niet alle receivers hebben dit probleem, het zijn er een handvol. Probleem is al bekend bij dolby en de authoring bedrijven en de nieuwe flags zouden niet meer worden toegevoegd, maar kennelijk gaat niet alles goed.
Dat verklaard ook dat de franse track het wel doet, daar deze geen EX is. De enige oplissing is een eventuele decoder van de dvd speler zelf gebruiken, of anders de PCM track -> dolby pro-logic te gebruiken, maar daar zit natuurlijk ook niemand op te wachten. Anders moet je de DTS track gebruiken, maar ik weet niet of die er op zit (heb de dvd zelf niet).

als het een heel ander soort tikken zijn, beschouw dit dan maar gewoon als nuttige info ofzow...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 08 augustus 2002 @ 21:15:
Heb je een Denon of Onkyo receiver? Kans is groot dat het aan de DD EX track ligt. Om precies te zijn de bitstream flags voor het EX kanaal, de DSP (decoder/processor in je receiver) is incompatible hiermee wat uiteindelijk resulteert in het kort stilleggen van het geluid. Zeker niet alle receivers hebben dit probleem, het zijn er een handvol. Probleem is al bekend bij dolby en de authoring bedrijven en de nieuwe flags zouden niet meer worden toegevoegd, maar kennelijk gaat niet alles goed.
Dat verklaard ook dat de franse track het wel doet, daar deze geen EX is. De enige oplissing is een eventuele decoder van de dvd speler zelf gebruiken, of anders de PCM track -> dolby pro-logic te gebruiken, maar daar zit natuurlijk ook niemand op te wachten. Anders moet je de DTS track gebruiken, maar ik weet niet of die er op zit (heb de dvd zelf niet).

als het een heel ander soort tikken zijn, beschouw dit dan maar gewoon als nuttige info ofzow...
Gewoon gelijk hebben,
er staat idd een bonkyo hiero....

en idd op niet DD5.1 mode, maar gewoon ff DPL II gaat et prima :|

vaaag

Verwijderd

Info over de Nederlandse DVD van LOTR, van Rovision: http://www.rodirect.nl

SPEELFILM: TOPPERS & FLOPPERS - LORD OF THE RINGS

Voor het uitbrengen was er al veel tumult over deze release. Het feit, dat zo'n mega-film in Nederland door een independent wordt uitgebracht, baart menig liefhebber zorgen. De geruchten, dat de Nederlandse versie niet de originele Engelse, maar de Franse aftiteling bevat, zijn helaas waar. Iets wat werkelijk niemand kan bevatten. Volgens uitgever A-Film moest dat op last van de Amerikaanse uitgever New Line. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen, dat de Amerikanen de vookeur geven voor onbegrijpelijk Frans (voor velen althans) in plaats van origineel Engels. Met name voor Amerikanen zijn de vermeldingen bij de aftiteling zeer belangrijk. Het is een status, als je daar eervol vermeld mag worden in zo'n film als Lord of the Rings. Wie wil daar niet tussen staan ? In het Frans weet nauwelijks iemand, wat ieders bijdrage geweest is. Daar kijk je niet eens meer naar.
En dan nog: De film moet van begin tot einde origineel zijn, zoals de film bedoeld is. Geen discussie.
Het lijkt er eerder op, dat Nederland het (wederom) met de Franse master moet doen. Meestal in verband met Benelux-vestigingen en Franstalig-Belgie. De 'Nederlandse' DVD bevat dus twee talen en bij de Franse taal is Franse aftiteling blijkbaar verplicht. Met zo'n release als Lord of the Rings, waarvan men verwacht dit jaar 1 miljoen DVD's in de Benelux af te zetten, lijkt mij naast de Franse eventueel een originele release (met de Engelsen?) best rendabel. Bovendien is DVD interactief genoeg om de Franse aftiteling uitsluitend te tonen, als de DVD-speler door de Fransen logischerwijs op Frans is ingesteld. Nog simpeler.

Maar goed. De meeste mensen zullen zich niet storen aan deze Franstaligheden. Zeker voor de prijs, waarvoor de DVD in Nederland wordt aangeboden, kan zoiets plotseling minder storend werken. Als de DVD voor de rest maar vet in orde is, nietwaar ?

Wat extra's betreft en beeldkwaliteit, mogen we met de Nederlandse uitgave ook zeker niet klagen. Die lijken overeen te komen met versies uit Engeland en Amerika. Het geluid is een ander verhaal. Ik ga zelf altijd voor puur origineel, dus heb ik de Amerikaanse DVD mogen aanschouwen. Het was voor mij de eerste keer, dat Dolby Digital geluid op DVD zo'n indruk maakte. Werkelijk voortreffelijk ! Op alle punten ! Center, laag, verspreiding. Optimaal genieten !
Nu blijken de Europese uitgaves hier toch flink onder te doen. In de openingsscene met de voice-over is het al duidelijk te horen. De stem op de Regio 1 versie is groots verdeeld over de 3 voorste speakers, met een royale scheut ruimtelijkheid naar de achterkanalen toe. Op de regio 2 versie blijft de stem zielig op de center kanaal hangen, met minimale verspreiding naar de front- en achterkanalen. Wanneer de muziek begint, is meteen duidelijk dat de regio 1 veel helderder klinkt. De instrumenten zijn beter te onderscheiden, en de lage tonen zijn prominenter. De regio 2 is over het geheel gezien dof en krachteloos.....

Misschien zijn we hier iets te kritisch over dit tussendoortje. Tenslotte komt over een paar maanden de Director's Cut uit (ruim een half uur langer !). Deze zal ook DTS-ES moeten worden, dus is er hoop voor een betere Europese soundtrack. Of we in Nederland wederom met Franse aftiteling opgescheept worden, is nog niet helemaal duidelijk.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 17:27:
Nu blijken de Europese uitgaves hier toch flink onder te doen. In de openingsscene met de voice-over is het al duidelijk te horen. De stem op de Regio 1 versie is groots verdeeld over de 3 voorste speakers, met een royale scheut ruimtelijkheid naar de achterkanalen toe. Op de regio 2 versie blijft de stem zielig op de center kanaal hangen, met minimale verspreiding naar de front- en achterkanalen. Wanneer de muziek begint, is meteen duidelijk dat de regio 1 veel helderder klinkt. De instrumenten zijn beter te onderscheiden, en de lage tonen zijn prominenter. De regio 2 is over het geheel gezien dof en krachteloos.....
Hoe kan dit nou dan? Waarom wordt het geluid niet gewoon rechtstreeks overgenomen?

Of heeft dat ermee te maken dat ze in de V.S. 23,976FPS hebben en wij 25. Dat wordt simpeltjes opgelost door de film wat sneller af te spelen, en daardoor moet het geluid bewerkt worden?

Wat is de precieze reden?

Siditamentis astuentis pactum.

• ReseT
  • Niet online
Weet iemand ook hoe het zit met regio 3? dat is ook wel leuk om te weten...

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Het lijkt er eerder op, dat Nederland het (wederom) met de Franse master moet doen. Meestal in verband met Benelux-vestigingen en Franstalig-Belgie. De 'Nederlandse' DVD bevat dus twee talen en bij de Franse taal is Franse aftiteling blijkbaar verplicht. Met zo'n release als Lord of the Rings, waarvan men verwacht dit jaar 1 miljoen DVD's in de Benelux af te zetten, lijkt mij naast de Franse eventueel een originele release (met de Engelsen?) best rendabel. Bovendien is DVD interactief genoeg om de Franse aftiteling uitsluitend te tonen, als de DVD-speler door de Fransen logischerwijs op Frans is ingesteld. Nog simpeler.
Toen mijn vader een dvd speler kocht hebben we dat ding in het bios ingesteld op het Nederlands. Maar veel films die wij huurden krijgen we het franse menu ervoor met franse ondertitelingen.. Dus heb ik de speler op UK gezet en nu krijg je alles wel braaf zoals het hoort.

Maar ik merkt steeds en steeds meer dat ik gewoon een creditkaart moet gaan nemen om de regio1 versies van dvd's te bestellen. Ze zijn een stuk goedkoper en je krijgt er ook meer waar voor je geld (DTS, meer achtergronden)

AKA Rinkel weblog

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik vind dit wel weer typisch. Ik importeer al sinds 1999 bijna alle nieuwe releases uit de VS, simpelweg omdat het er eerder is. Nu ook nog blijkt dat de DVDs in Europa kwalitatief minder zijn, is het werkelijk uit met het kopen van Europese DVDs.

Franse aftiteling... :r

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op 08 augustus 2002 @ 21:15:

Welke modellen van DENON zijn gevoelig daarvoor???

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:37:
[...]

Welke modellen van DENON zijn gevoelig daarvoor???
Alle revisies van de AVC A1SE zover ik weet, en nog wat andere modellen...

/edit
haha, nee man, ik weet dat jij die hebt :o
Ik weet niet precies welke dat zijn, zou ik ff op moeten zoeken. Ik geloof dat het meer voorkomt bij Onkyo.

/edit2
Zover ik het kan vinden zijn het de Denon modellen 1602 rn 1802, Onkyo's modellen 797, 898 en 989. Als iemand nog meer weet, voel je vrij de lijst aan te vullen :)

[ Voor 0% gewijzigd door ShittyOldMan op 09-08-2002 22:20 . Reden: :P ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Het heeft totaal NIETS met de DVD te maken. Ik heb hier zelf exact diezelfde DVD liggen(ja ook van blokker) en die doet het prima. Geen problemen met het geluid op welke wijze dan ook.

=( Protected by witchcraft )=

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 10:43
Ik heb die DVD ook van de blokker, en ik heb nergens last van, dus het moet dan aan je speler liggen

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 18:03
Wat ShittyOldMan zegt klopt. Dit is hetzelfde probleem als dat van o.a. Pearl Harbor. Een (lange :P) quote van Dolby.com, waarin wordt uitgelegd wat het probleem is en waarin eventuele oplossingen worden aangedragen:
Question
Can you give me more information about the difficulties in listening to the Dolby Digital soundtrack on certain recent DVDs?

Answer
Dolby has investigated this issue, and has identified specific conditions that cause audio dropouts when the Dolby Digital soundtrack of specific DVDs is played. The audio dropout problem is caused by an incompatibility between a new set of features added to the Dolby Digital system and certain makes and models of A/V receivers.

Dolby has regularly incorporated improvements in its professional studio encoders by means of software updates. In our most recent Dolby Digital encoder release, Dolby added several new parameters to the Dolby Digital bitstream, including (among other items) a Dolby Digital Surround EX flag.

Unfortunately, certain makes and models of A/V receivers contain incompatibilities that cause them to suffer audio dropouts in the presence of these new bitstream flags.

Specifically, in some receivers, the digital signal processor (DSP) chip responsible for decoding the Dolby Digital bitstream triggers a control signal output whenever the new bitstream flags are present. In many products, this control signal is active but causes no audio problems. In other products, the receiver responds to this control signal by momentarily muting the audio outputs. This results in frequent audio dropouts (or even continuous muting) whenever the new bitstream flags are encountered.

As soon as these incompatibilities were identified, Dolby contacted all major DVD authoring facilities and encouraged them to switch off the new bitstream flags as a means of preventing further incompatibilities with the affected decoders. Dolby has also been working closely with the manufacturers of the hardware products and components to fully understand the problems and identify potential solutions in these areas.

Only a limited number of DVD titles were released using the new bitstream flags. It is worth noting that none of these titles were mastered incorrectly—the Dolby Digital soundtracks on these discs were created properly in accordance with the new bitstream syntax specification. However, because this new syntax is not compatible with all A/V receiver products, both Dolby and the DVD content industry are working together to avoid releasing any further content in this format.

If you experience audio dropouts while playing a recently released DVD, you may have one of the affected receivers. There are four different ways you can still enjoy the picture and the sound.

1) Change your DVD player configuration to play PCM digital audio instead of Dolby Digital audio through the digital output jack. This way you do not need to change any wiring in the system. Just remember to set it back to play Dolby Digital audio after the movie! (See your DVD player manual for specific instructions on how to change this setting).

2) Connect your DVD player’s analog audio output jacks to the analog audio inputs on your receiver. Then select the analog audio inputs instead of the digital audio inputs while watching the movie.

Methods one and two both allow you to listen to the DVD soundtrack in stereo; or you can turn on Pro Logic or Pro Logic II in your receiver for excellent surround sound effects.

3) If your DVD player has 5.1-channel analog audio outputs, and your receiver has 5.1-channel analog audio inputs, you can connect these together to enjoy fully discrete multichannel sound.

4) If the DVD disc has an alternative soundtrack option, this may also be used.

On behalf of our customers who own affected receivers, Dolby and its partners are continuing to work together to identify solutions to this problem. For example, Dolby has developed and is currently deploying a new version of encoder software that allows the Surround EX flag to be used on future DVDs in a way that is compatible with all existing A/V receivers. This new encoder release will provide a longer-term solution enabling everyone to enjoy Dolby Digital DVD soundtracks, whether they are mastered in stereo, 5.1, or Dolby Digital Surround EX.

In addition, Dolby has been working with several consumer electronics manufacturers to develop remedies for this problem at the decoder device level. Consumers who continue to experience this problem should contact their A/V receiver manufacturer for more details on available service options.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
kut regio 2 dvd's, toch maar de regio 1 lotr dvd halen dan...

Verwijderd

Dick schreef op 08 augustus 2002 @ 20:12:
MMM MediaMarkt 17,00 euro...
Naar mijn weten 17,99.

Maar ehmz, je werkt bij MM?

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 10:05
En ligt het probleem nou gedeeltelijk aan dat je 'm bij de blokker gehaald hebt, of hebben anderen dit probleem ook terwijl ze 'm bij een fatsoenlijke winkel gekocht hebben?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Tokus schreef op 14 augustus 2002 @ 21:00:
En ligt het probleem nou gedeeltelijk aan dat je 'm bij de blokker gehaald hebt, of hebben anderen dit probleem ook terwijl ze 'm bij een fatsoenlijke winkel gekocht hebben?
Aan de DVD zelf, sommige Denon modellen (bv. 1802, maar ook andere merken) kunnen niet goed omgaan met de audiotrack op de DVD, Dolby Digital 5.1 EX.

Verwijderd

Dit ligt gewoon aan de gebruikte decoders in de denon's en de onkyo's en eigenlijk dat niet eens. Dolby stapt met dat Ex verhaal af van de standaard en daar hebben sommige decoders het terecht moeilijk mee. Hoe ze het gaan oplossen .... goede vraag. Ik heb hiervoor een Marantz gehad, nergens problemen mee en nu een Harman/kardon ook nergens last van bij Ex materiaal.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 10:38:
[...]

Naar mijn weten 17,99.

Maar ehmz, je werkt bij MM?
is toch echt 17,00 hoor

do or do not, there is no try

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hmm... niet in nederland kopen dus die dvd. 'k haal me dvd's altijd uit Engeland (via www.play.com). Daar zit echt geen franse aftiteling bij :)

Verwijderd

Denon gaat een terugroepactie doen. Kenwood denkt erover.
Onkyo is onbekend. En aangezien ik m'n spullen ook in Duitsland heb gekocht hoop ik dat Onkyo ook mee gaat doen.

http://www.areadvd.de/news/2002/200208/0808200203.shtml
http://www.areadvd.de/news/2002/200208/0708200202.shtml

Eigenlijk mag ik van geluk spreken dat er nu zoveel aandacht voor deze problematiek komt dat de producenten actie gaan ondernemen. Wel triest eigenlijk,maar er gebeurt nu eindelijk iets.
Ik vind dat als je 2100 Euro uitgeeft voor een receiver je mag verwachten dat het apparaat het gewoon goed doet. Punt.

Verwijderd

Harkelaar schreef op 15 augustus 2002 @ 12:50:
[...]

is toch echt 17,00 hoor
12 euro bij Blokker met 2 ducaten geloof ik :+

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hmm.. mijn PS2 heeft daar (tot nu toe) nog geen last van :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:00:
Ik speel de DVD op mijn regio vrije en macrovision vrije Pioneer DV 444-s. |
Vraag: heb je deze zo gekocht of zelf regiovrij gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 20:32:
[...]

Vraag: heb je deze zo gekocht of zelf regiovrij gemaakt?
regiovrij laten maken,
en oook macrovision vrij laten maken
Pagina: 1