[Abit]Service??

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Beste Tweakers, die hier even de tijd voor willen nemen :),

Een tijdje geleden heb ik mijn ABIT KA7 opgestuurd naar de ABIT Dealer/ importeur van Europa, die in Venlo zit. (Amor Computers BV). De reden van opsturen was omdat tijdens spelletjes de computer vanzelf opnieuw op ging starten, ook met andere videokaarten.
Ik kreeg mijn bordje een tijdje later weer teruggestuurd, ikke blij en dat ding aansluiten! Helaas, gebeurt er weinig, de ventilatoren gaan allemaal draaien, alleen ik krijg geen beeld en geen geluid vanuit de speaker in de computer. Ik had geen idee wat er mis zou kunnen zijn, ik opende een topic en kwam erachter dat iemand anders het zelfde probleem had en zijn proc. Kapot was.
Ik balen en natuurlijk contact zoeken met Abit in Venlo.
DIt schreven ze mij terug
Geachte Heer, Het enigste wat ik in ieder geval wil aanraden is om/of eerst te testen of het Toch niet de CPU kan zijn, als dit uitgesloten is mij het formulier te sturen met het oude RMA nr erop en een repair report als die voorhanden is. Ik kan alleen maar mededelen dat je het als het MB is je het opnieuw in moet zenden. De ? 15 vervallen dan die komen voor onze rekening. Best Regards, AMOR Computer B.V. ABIT Europe Service Center
Ik kon niet testen dus ik sprak met hun af in Venlo. Ikke naar Venlo (vanuit Zwolle) met mijn proc. Zodat ze die konden testen. Natuurlijk, mijn proc was kapot en met mijn mobo was weinig aan de hand. Ze hadden nog wel wat veranderd voor de stabiliteit, er waren allerlei condensatoren vervangen zodat het systeem minder warm zou worden (ofzo) Nou, klonk wel leuk, maar toch balen, ik moest op zoek naar een nieuwe porcessor.
Na een hoop zoeken eentje gevonden. Ikke blij. Procje gekocht, een 800MHz voor maar liefst ¤ 100,– Maar goed, dat deerde mij niet zoveel. Mijn bordje zou het weer doen en ik zou weer blij zijn. Ik kreeg een nieuw probleem en stuurde deze mail naar Abit:
Email naar Amor computers in Venlo
Ik kwam erachter dat mijn floppy station het niet deed, of ik heb thuis 3 kapotte liggen, maar goed, ik heb nog een LS-120 drive, die het wel deed. Het aansluiten van de harde schijven gaf veel problemen. Het leek bijna wel onmogelijk om 2 harde schijven tegelijkertijd aan te sluiten. (ik weet wat ik moet doen, master / slave, dus daaraan ligt het niet). Ik heb dus maar 1 hd aangesloten en geprobeerd te booten. Dit lukte niet echt. Een vriend van mij hielp mij en had zijn eigen pc bij zich. Met behulp van zijn pc heb ik mijn hd geformatteerd met de systeembestanden. Tegelijkertijd had ik een autoexec.bat en een config.sys aangemaakt, zodat de cdrom speler geladen zou worden. Dit ging allemaal goed. CDROM erin en windows98se installeren. NA de installatie, computer uitgedaan en gedacht dat we klaar waren. Maar wat blijkt, na elke koude stop, wil de computer niet meer booten. Ik krijg te zien dat hij alles ziet: hdd en cdrom. en daarna gaat dat del(ete) weg (om nog in de bios te komen) en vanaf daar bevriest het beeld. Hij doet dan helemaal niks meer. CTRL+ALT+DEL helpt niet meer. Je moet de powerknop 5 secs indrukken om de compu uit te schakelen. Als ik alle pci sloten vrijmaak en dus alleen een hd en een apgkaart erin heb, dan wil hij het soms nog wel eens doen.
Na opnieuw "op hoop van zegen" de computer te hebben aangedaan, startte hij win98(se) op [ik heb een digitale kaart van dmx en die wordt niet ondersteund in xp... :( ]. Toen hij bijna was opgestart, kreeg ik 3x een piep te horen en toen ging de computer vanzelf uit. ?? Nou ja, maar weer aandoen, maar dat hielp niet, de computer bleef uit. G#@!! Wat nu weer? kast kapot? Na veel dingen geëëlimineerd te hebben, bleef er maar 1 ding over, en dat was van kasten ruilen. Kameraad van me zag er een beetje tegen op, maar goed, hij zit al in de computers, net als ik, sinds de atari en msx. Boel overgezet. Zijn systeem deed het wel in mijn kast, maar mijn systeem bleef dood in zijn kast.
En hoe reageert Abit?
Hallo, Ik heb al nagevraagt en het antwoord is simpel KA7 ondersteund een AMD CPU tot 700 MHZ en daarboven niet dat is de reden waarom het niet werkt. Het moet zo is mij verteld een Classic AMD processer zijn.
Mijn reactie was: In de manual van mijn AbitBord staat op blz 1-2 (Chapter 1) dat de cpu supports AMD AThlon 500 ~ 1 GHz processors based on 100 MHz fsb, > 200 MHz Alpha EV6 FSB for the AMD Athlon processor. En daarop die van hun:

Hallo, Je hebt gelijk het staat in het handboek maar van die CPU's zijn er geen meer gemaakt, ik kan eigenlijk heel weinig voor je doen. Helaas heb ik je laatste mail als eerste gelezen en ben daarna nagaan vragen wat er aan de hand kon zijn, die vroegen gelijk welke CPU er nu op zat. Ik zou geen oplossing voor je weten dan te kijken naar een Classic CPU onder of to 700 MHZ.
En sindsdien heb ik niks meer van hun gehoord.
Hoe moet ik hierop reageren? Hoe zit dat met bepaalde rechten enzo?
De reden dat ik mijn mobo opstuurde was omdat ik geen garantie meer had bij de winkel.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.