SLOT A proc. helemaal niet meer aan te komen?

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Omdat mijn proc kapot is, ben ik dus de zak. Ik had een leuk mobo, maar daar heb ik dus niet veel meer aan. Ik heb geschreven naar AMD, maar die geeft helemaal geen garantie en naar Abit, die vertelden mij dat ik langs mocht komen.
Daar gekomen gekeken of het aan mijn mobo lag of aan mijn proc. Helaas, het lag aan mijn proc...
DUs een nieuwe...
Ik heb echt 20 winkels geschreven of zij nog iets op zolder hadden liggen dat op mijn bordje (ABIT kA7) zou passen, maar nergens dus. Of, in het ergste geval: Ja, vorige week hadden we er nog een, maar die hebben we.... |:(

Jammerrrrr

Zou iemand op tweakers weten hoe ik moet zoeken naar een slotA? Zou er ergens nog een winkel zijn die 2e hands dingen verkoopt? Misschiene en school? (weet ik veel)

Ik wil graag eerst zoeken voordat ik een ander moederbord ga kopen. Want je zult altijd zien... heb je een nieuwe, vind je wat je nodig had. Enne zo traag was mijn systeempje niet.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Struin eens wat computerbeurzen af, daar zou je een grote kans hebben denk ik.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Veilingsites?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Dingen zijn slecht te krijgen. Zoeken in 2e hands site's
Of regelmatig: Vraag en Aanbod bekijken of iemand er 1 over heeft :)

offtopic:
Overigens heb ik er 2,5 jaar geleden ook een KA7 gehad met een Athlon 800 maar die was echt mega bagger, 5 keer terug met opgeblazen geheugenmodulles en 2 borden versleten, heb nu van MyCom :Y) een XP 1700+ gekregen die ik nu al een jaartje heb ofzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Op http://www.marktplaats.nl/ worden een aantal Slot-A processoren aangeboden, al dan niet in combinatie met motherboard. (Onder Computers/Hardware -> Processors).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zult inderdaad moeten zoeken naar tweedehandjes. Linkjes zijn hierboven al gegeven. Maar mocht je liever een spiksplinternieuw processortje te willen hebben om de mogelijke euvels te voorkomen, die je zo nu en dan bij tweedehandjes meemaak. Ik adviseer je dan om gewoon een cheapass, doch als betrouwbaar bewezen, ECS K7S5A te nemen. Daarop kun je nog altijd je SDRAM kwijt en heb je ook gelijk ruimte om tot DDR te upgraden zonder aanschaf van wéér een nieuw moederbord. Deze dingen kun je makkelijk voor rond de €65 krijgen. Voor rond de €50 kun je daarbij een lekkere Duron 1GHz nemen en je kan er weer tegenaan :)

Verwijderd

Weetje wat je ook kan doen :? @ prostore.nl ken je een asus Slot 1 confertor kopen naar 370 en dan een andere cpu op zetten

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:
Weetje wat je ook kan doen :? @ prostore.nl ken je een asus Slot 1 confertor kopen naar 370 en dan een andere cpu op zetten
|:( we hebben het hier over slotA, geen slot 1.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 20:32
ja een m8 van me heeft ook een slot-a en wil ook zon converter naar socket-a ervoor kopen, iemand een idee waar je die kan halen?

Verwijderd

Ehm, ik zeg tja...
Het gaat hier om een Slot A bord, voor Athlon Classics, niet een Slot 1 bord voor Intels...

[edit: hmm, ik was een beetje laat zie ik.. ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is al eerder langs geweest: hoe heet dat? Slot -> Socket. :)

• Brent
Bong-One schreef op 02 augustus 2002 @ 14:40:
ja een m8 van me heeft ook een slot-a en wil ook zon converter naar socket-a ervoor kopen, iemand een idee waar je die kan halen?
die bestaan niet.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 20:32
slot a naar socket a bestaat wel

[ Voor 0% gewijzigd door dvdgrs op 02-08-2002 14:43 . Reden: hmm dit was dus een reply op Amp :) ]

• Brent
Bong-One schreef op 02 augustus 2002 @ 14:42:
slot a naar socket a bestaat wel
nope, die bestaan niet. dat was te instabiel om levensvatbaar te zijn. jij bent in de war met slot1>socket 370.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bong-One en Breepee, check mijn linkje :)

Verwijderd

owjah sorry :|:( dacht idd de slot 1

amd jah dat word een beurz ofzo

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

omitz schreef op 02 augustus 2002 @ 14:00:
Omdat mijn proc kapot is, ben ik dus de zak. Ik had een leuk mobo, maar daar heb ik dus niet veel meer aan. Ik heb geschreven naar AMD, maar die geeft helemaal geen garantie en naar Abit, die vertelden mij dat ik langs mocht komen.
Daar gekomen gekeken of het aan mijn mobo lag of aan mijn proc. Helaas, het lag aan mijn proc...
DUs een nieuwe...
Ik heb echt 20 winkels geschreven of zij nog iets op zolder hadden liggen dat op mijn bordje (ABIT kA7) zou passen, maar nergens dus. Of, in het ergste geval: Ja, vorige week hadden we er nog een, maar die hebben we.... |:(

Jammerrrrr

Zou iemand op tweakers weten hoe ik moet zoeken naar een slotA? Zou er ergens nog een winkel zijn die 2e hands dingen verkoopt? Misschiene en school? (weet ik veel)

Ik wil graag eerst zoeken voordat ik een ander moederbord ga kopen. Want je zult altijd zien... heb je een nieuwe, vind je wat je nodig had. Enne zo traag was mijn systeempje niet.
Volgens mij heb ik nog een K7650 (slot 1) cpu liggen...

Interesse?

• Brent
BalusC schreef op 02 augustus 2002 @ 14:48:
Bong-One en Breepee, check mijn linkje :)
waarom ik?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omdat je uitdrukkelijk zei dat ze niet bestaan. Maar ze bestaan degelijk wel, alleen werden ze zeer sporadisch gebruikt door bijvoorbeeld OEM's die van hun bulk SlotA producten kwijt wilden :)

• Brent
BalusC schreef op 02 augustus 2002 @ 14:55:
Omdat je uitdrukkelijk zei dat ze niet bestaan. Maar ze bestaan degelijk wel, alleen werden ze zeer sporadisch gebruikt door bijvoorbeeld OEM's die van hun bulk SlotA producten kwijt wilden :)
uiteraard hebben ze ze wel geprobeerd te maken, maar zoals in je eigen tekstje staat : The converter was only available for system integrators during migration phase of AMD processors.These were only intended for testing purposes during transition time. echt gebruikt zijn ze dus nooit (ook niet door oems). ze hebben het alleen getest.

• omitz
BalusC schreef op 02 augustus 2002 @ 14:55:
likkie schreef op 02 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

Volgens mij heb ik nog een K7650 (slot 1) cpu liggen...

Interesse?
Bij Abit vertelden de enigi's mij dat ik absoluut niet zo'n convrtr erop moest zetten. Het zou absoluut niet goed werken.

En interesse in een slot 1 cpu... nee dank je :) Zoals al gezegd, ik ben op zoek naar een prehistoriche slotA

Hmm, lijkt wel alsof ik opzoek ben naar een nog levende dinosaurus... ;(

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Bij Thatsit in Den Haag, http://www.nowthatsit.nl hebben ze regelmatig oer-Athlon procs en mobo's liggen. Die mobo's kom ik nog regelmatig tegen.
Heb een 900Mhz (die waren al zeldzaam) op een beurs gescoord....was NIET goedkoop...!!!
Daarom heb ik een 750Mhz over 8)

edit:
Slot A hebben we 't over hè

iRacing Profiel

• broes_willems
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

hij zei wel 'K7650'... misschien toch een slot a?

• omitz
ahhh niet gezien... typfoutje... sorrie...

Verwijderd

Ben net met Omitz ff naar Schutte Systems geweest in Lemeleveld (oosten v/h land). Ze hadden daar nog slot a procs liggen. Omitz heeft een 800Mhz versie voor 100 pleuro gekocht.

Ze hadden nog 15 stuks daaro in voorraad. Dus voor diegen die nog aan het zoeken is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:36:
Ben net met Omitz ff naar Schutte Systems geweest in Lemeleveld (oosten v/h land). Ze hadden daar nog slot a procs liggen. Omitz heeft een 800Mhz versie voor 100 pleuro gekocht.

Ze hadden nog 15 stuks daaro in voorraad. Dus voor diegen die nog aan het zoeken is...
Ligt het aan mij of ben ik de enige die het een beetje duur vind?

• omitz
yep mail naar info@schuttesystems.nl
Hahaha, het werkt!!!

cool :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Man das de prijs van een Ath XP 1700+ ...

Kan je beter effe een ECS mobo bijkopen

• omitz
Ja, dat is wel het nadeeltje.
Maar goed, ik heb ook een AMD1800+@ASUS a7v333.
Ik heb niet nog een mobo nodig. En de KA7 is een goed bord!
Maar goed, je hebt gelijk, het is veel geld. Gelukkig is de computer ook meteen mijn hobby...

• Falconey
  • Laatst online: 19-07 22:27
Bij de regenboog hebben ze er nog een wat liggen, wel duur, 700 voor 60 euro of zoiets..

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn werkgever heeft ook nog een stapel AMD Slot-A procs liggen. Het zijn de Tbird versies, 700, 800 en 900 Mhz. Je moet wel eerst kijken of je bios ze ondersteund. Prijzen zijn het aantal Mhz/10, dus 70, 80 en 90 euro respectievelijk. Waarschijnlijk gaan die nog wel dalen.

www.meek-it.com maar je vind ze niet op de site hoor.

Verwijderd

Op mijn Abit ka7 is een elco gaan lekken met een kortsluiting tot gevolg en dat bijna alles van mijn pc kapot is. Tot nu toe is wat ik heb kunnen testen is dat alleen mijn videokaart en 1 netwerkkaart het hebben overleeft. Ik weet niet of de processor het overleeft heeft want ik kan hem niet testen. Het gaat hier om een athlon 700 waar ik de kunstof kap af heb gehaald zodat de gfd erop past. Indien je interesse heb kan je hem voor een klein prijsje euro of 5 /10 ophalen of kan ik hem naar je opsturen

interesse
m.woltering@softhome.net

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb hier nog een slot-a 700 liggen, aopen mobo was doorgefikt. dingetje liep op 950 no probs :) Zelf ben ik nog vrij slot-a die hard :P check mijn sig maar beestje loop nu al 1,5 jaar op 1 ghz. :) tjeez, dat je nog zo trots kan zijn op een processor :P. maar goed september p4 'tje kopen.

kortom, er ligt hier nog een slot-a 700 mhz met dikke globalwin VOS32 heatsink erop (ding is echt HUGE, past makkie een 80mm op of 2x 60mm ). heb je interesse? mail Kwintaan@hotmail.com

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

omitz schreef op 02 augustus 2002 @ 14:00:
DUs een nieuwe...

Jammerrrrr

Regenboog Computer systems in Margraten heeft ze nog liggen, tot 700MHz. Ook nog moederborden... Verkoop tegen dumpprijzen. Als je in Limboland woont, een tip misschien.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Klein schopje:

Ik ben op zoek naar een moederbord voor een Slot A ..
Heb al gekeken op http://www.nowthatsit.nl , maar daar is de prijs wat aan de hoge kant (bijna nieuw systeem voor die prijzen.

Iemand die weet waar ze nog te koop zijn?
Kheb al gezocht op diverse sites, maar daar worden voornamelijk de cpu's aangeboden.
Ook mail gestuurd naar Schutte Systems in Lemeleveld, maar daar moet ik nog reactie van krijgen.

Mag wel wat verouderd zijn, maar ben zeer tevreden over deze Slot A zzzzz :)

• Big4SMK
  • Laatst online: 03-08 12:08
edit:

sorry, had niet gezien dat de thread al uit 2 bladzijdes bestond 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:36:

nou lekker dan, 100 Euro voor een 800Mhz... Koop dan gewoon een Duron800 voor pakweg 35 Euro nieuw, en dan een goedkoop moederbord (ECS K7S5A) voor 60 Euro en een coolertje ergens vandaan en je hebt voor misschien 10 of 15 Euro meer een perfect setje ook voor later up te graden...

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 23:04:
Klein schopje:

Ik ben op zoek naar een moederbord voor een Slot A ..
Heb al gekeken op http://www.nowthatsit.nl , maar daar is de prijs wat aan de hoge kant (bijna nieuw systeem voor die prijzen.

Iemand die weet waar ze nog te koop zijn?
Kheb al gezocht op diverse sites, maar daar worden voornamelijk de cpu's aangeboden.
Ook mail gestuurd naar Schutte Systems in Lemeleveld, maar daar moet ik nog reactie van krijgen.

Mag wel wat verouderd zijn, maar ben zeer tevreden over deze Slot A zzzzz :)
Zoals ik al zei, Regenboog Margraten heeft nog wat Slot-A procs en mobo's liggen, 59 euro als ik me het goed herinner.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

koop gewoon een ECS mobo'tje voor 30 euro (sdram) + een durontje

want een duron SOCKET A is op dezelfde clocksnelheid als een slot A thunderbird EVEN SNEL OF IETS SNELLER !

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 07:20:
koop gewoon een ECS mobo'tje voor 30 euro (sdram) + een durontje

want een duron SOCKET A is op dezelfde clocksnelheid als een slot A thunderbird EVEN SNEL OF IETS SNELLER !
En dat geloof je zelf? Kom maar eens met benchmarks dan... :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

slot a is langzaam, socket a en slot a hebben een compleet andere verdeling van het cache (8>

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
/edit [blaat] al gezegd: mm voor 100 pleuro heb ik een 1.3 ghz duron nieuw met mobo...dus of zich dat loonde :? [/blaat]

Wel een wonder dat je cpu opeens dood is, heb je al eens naar je condensatoren gekeken op dat KA7 bordje :P Zeker allemaal uitgelopen zodat de cpu een spanningspiek kreeg waardoor ie afgefikt is.
Zelf al het mobo een keer ge rma'd, wat doen die n00bies nu bij abit, zetten ze me 20 nieuwe condesatoren om de cpu en laten ze de lekkende bij me agp en mem slots zitten! Laatste tijd dus weer onstabiel... :'(
Tijd voor nieuwe pc :/

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:59
Hier zo ik weer niet waar jij vandaan komt maar dit persoon heeft er nog een liggen?!?! vraag en aan bod op tweakers site, Bel hen en vraag of je hem werkend mag zien. Dan weet jij het zekker dat hij het doet en Tweede Hands is vaak stukken goed koper dan "nieuw bij een "winkel" vandaan" Net Als een Oud AMD Athlon 200FBS winkel 150Euro Tweede hands 95Euro of zo.

http://www.tweakers.net/aanbod/65900

Mazzel Danny Boot

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• avwolferen
  • Laatst online: 11-12-2024
Modbreak
Jouw post is gewist.. Voor V&A kun je op www.tweakers.net/aanbod terecht

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 16-10-2002 10:31 ]

Specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat hoeft niet meer als je hier regelmatig komt.. Hierbij wil ik je met klem op deze mededelingtopic wijzen: Begroeting onder posts & replies :)

En wat betreft dit topic: ik wens géén V&A posts te zien. Daarvoor hebben we dus de V&A afdeling op Tweakers.net.. Anders wordt dit zo'n allegaartje :/

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Unique schreef op 15 oktober 2002 @ 12:08:
/edit [blaat] al gezegd: mm voor 100 pleuro heb ik een 1.3 ghz duron nieuw met mobo...dus of zich dat loonde :? [/blaat]

Wel een wonder dat je cpu opeens dood is, heb je al eens naar je condensatoren gekeken op dat KA7 bordje :P Zeker allemaal uitgelopen zodat de cpu een spanningspiek kreeg waardoor ie afgefikt is.
Zelf al het mobo een keer ge rma'd, wat doen die n00bies nu bij abit, zetten ze me 20 nieuwe condesatoren om de cpu en laten ze de lekkende bij me agp en mem slots zitten! Laatste tijd dus weer onstabiel... :'(
Tijd voor nieuwe pc :/
Gewoon weer naar de rma afdeling sturen... zij hebben hun werk gewoon niet goed gedaan toch?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• avwolferen
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik dacht die gozer te helpen :)

soz..

Specs

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

een tent genaamd that's it met http://www.nowthatsit.nl heeft zulke dingen op voorraad en geeft garanties op de processors.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Modbreak
Hiervoor hebben we dus V&A (www.tweakers.net/aanbod) en email..

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 16-10-2002 13:33 . Reden: lees de draad voor je blaat :( ]

Pagina: 1