Toon posts:

Welke speaker is dit??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.961 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand welke speaker dit is?? Ik geloof dat het een magnat is, maar welk type?? Heeft iemand er ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gebral/images/magnat.jpg

Verwijderd

wat staat er op de achterkant?

Mischien kan je ook eens kijken op de produktgalery van magnat

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 22:06

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 01:36:
weet iemand welke speaker dit is?? Ik geloof dat het een magnat is, maar welk type?? Heeft iemand er ervaring mee?
afbeelding
Het is een magnat, staat erop ja!! :X
Welk type, idd kijk ff op de achterkant. Zo niet surf ff naar de magnat site.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

misschien dat ie em op marktplaats gezien heeft en em wil kopen, beetje moeilijk om dan op de achterkant te kijken :P

de betaler vervuilt

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

GA!S schreef op 08 augustus 2002 @ 02:35:
misschien dat ie em op marktplaats gezien heeft en em wil kopen, beetje moeilijk om dan op de achterkant te kijken :P
Hehe, ja ok :+

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 10:07
Model komt me niet bekend voor, maar het ziet er vrij goedkoop uit, schat zo'n 150,- euro nieuw? Wellicht de voorloper van de Motion serie ofzo. Over het algemeen staan deze bij wit-/bruingoed winkels, misschien daar ff proberen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 08 augustus 2002 @ 02:35:
Klopt

Goedkoop??? de verkoper heeft het over 500 euro nieuw. Hoe kom je er bij dat hij goedkoop is?

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ze lijken een beetje op de vintage:

http://www.magnat.de/home...ie=Vintage&area=4&lang=en

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

voor 500 euro koop je toch echt wat beters

Verwijderd

Topicstarter
zijn die vintages niet goed dan?? de verkoper had het over een project 4.1 maar daar kan ik nergens wat over vinden

Verwijderd

volgens mij zijn ze wel goed hoor maar 500 euro vind ik beetje veel voor die boxen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze voor 150 euro van hem kopen, hij heeft er zelf ooit 500 voor betaald 4 jaar geleden. Wat ik er voor betaal is iig minder dan de de prijs van de goedkoopste speaker van magnat, dus dat zal wel goed zitten mits ze niet beschadigd zijn.

• PowerFlower
  • Laatst online: 15:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:00:
[...]
Goedkoop??? de verkoper heeft het over 500 euro nieuw. Hoe kom je er bij dat hij goedkoop is?
Well DÛH! Omdat het een Magnat is ;) Niet echt een merk dat bekend staat als heel erg hoogstaande HiFi apparatuur. Voor E 500 koop je idd wel wat beters. Wat vraagt hij ervoor dan?

Verwijderd

150 euro :P

Verwijderd

Topicstarter
Wagner & Wagner is de Nederlandse representant voor internationaal succesvolle merken van topniveau op het gebied van Home-Hifi, Home-Cinema, Car-Hifi en hoogwaardige HiFi accessoires.
Volgens de website van magnat zijn ze wel goed 8)

Verwijderd

Pas wel op voor die neppers.... die circuleren ook altijd. Dus maak goeie afspraken over waar de koop plaats gaat vinden. Dus bij hem thuis. Ik vind 500 euro belachelijk veel voor een setje speakers. Je moet ook weer niet te miereneukerig worden op het gebied van geluidskwaliteit. Ruis etc filter je er niet uit bij de speakers, maar bij de andere hardware (vergulde aansluiting, seperate versterkers, etc).

(zeker aan dat kastje naast die speaker te zien vind ik het nogal raar klinken dat zo iemand dergelijke, dure speakers heeft)

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 19:52

dop

Windows needs to reboot now

magnat project 4.1 nieuw prijs rond de 150 guldens per stuk

speaker van niks 120 watt 4 Ohm 30 tot 25.000 hz gevoeligheid 1,5 watt

ik heb ze zelf gehad Ooit in mijn jonge jaren

radio correct rotterdam verkocht ze vroeger prijs ben ik dan ook redelijk zeker van

EPC Debian Gnu Linux

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:33:
[...]
ROFLMAO :D dat zie je idd ook wel aan die 1337 paintjob

• PowerFlower

PowerFlower

dop schreef op 08 augustus 2002 @ 10:14:

radio correct rotterdam verkocht ze vroeger prijs ben ik dan ook redelijk zeker van
Ik wou net zeggen: ga eens ff kijken wat ze bij de Kijkshop kosten 8)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:33:
[...]
Ja, duh. Volgens de website maakt Trust ook fatsoenlijke hardware...

500 euro is echt veel te veel, bouw zelf en je hebt voor de helft van het geld nog betere speakers. Speakers 2e hands kopen is IMHO ook not-done, is erg gevoelig spul en repareren is meestal vrij prijzig.

de betaler vervuilt

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

PowerFlower schreef op 08 augustus 2002 @ 09:21:
[...]

Well DÛH! Omdat het een Magnat is ;) Niet echt een merk dat bekend staat als heel erg hoogstaande HiFi apparatuur. Voor E 500 koop je idd wel wat beters. Wat vraagt hij ervoor dan?
Doe nou es ff normaal man, jij hebt waarschijnlijk nog nooit een Magnat speaker in je bezit gehad. Je moet niet zomaar wat blaten. Ja sorry hoor, maar dit gaat me nu even te ver ik heb zelf een setje uit de Motion serie , en dat is echt een prachtig geluid. Voor de muziek waar ik naar luister, een speaker koop je niet om het merk. Maar ook om of ie bij je past de ja de nee.

Altijd mensen die maar met de horde mee gaan bleren, B&W dit B&O al die andere kloten merken :r is op!!!.
Laat mensen toch in hun waarde!. Ook al is het een Alfa met een Ferrari vergelijken, dat doe je ook niet! Ieder merk heeft zn klasse, en zijn specificaties. Ook Magnat heeft goede spreakers.!

Ik hoop dat het duidelijk is, want ik wordt er nu redelijk ziek van de mensen die altijd de wat onbenkendere merken zitten af te kraken!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:38
Alfa_33 schreef op 08 augustus 2002 @ 16:34:
[...]

Doe nou es ff normaal man, jij hebt waarschijnlijk nog nooit
* knip hoop txt*
Ik hoop dat het duidelijk is, want ik wordt er nu redelijk ziek van de mensen die altijd de wat onbenkendere merken zitten af te kraken!
*cough* Blijkbaar toch nog behoorlijk frustrerend om magnats te hebben *cough*

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Zou zeggen luister eerst en dan pas kopen ik weet niet of ze te duur of goepkoop zijn maar als jij ze geluisterd hebt en je hebt er dan 150 euro voor over wat is dan het probleem. Ik zou anders eens die vent is mailen en is vragen naar het type. En er zijn zoveel goede speakers op de markt dat je door de woofers de box niet meer ziet .

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik heb ook wat Magnat geluisterd de laatste weken. Weet de types niet meer, maar in de prijsrange van €400 tot €500 p. stuk.

Geen slechte boxen, maar een beetje een discogeluidje. Net zoals JBL. Persoonlijk hou ik meer van wat B&W, KEF, Dali en AE produceren.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb ze nu gekocht voor 150 euro en gewoon bij hem thuis opgehaald, ik hoop dat dop geen gelijk heeft want dan ben ik flink afgezet. Maar nieuw koop je nergens dit soort speakers voor 150 euro volgens mij. (let wel het gaat om 2 speakers. Ik vroeg ook eigenlijk alleen ofiemand specs had want op de site van magnat kan ik niets vinden.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

klopt, magnatspiekurs van 150 gulden ps maar dat was een ander model hoor, 2kanaals

It seemed like a good idea at the time

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze lijken een beetje op vector 55's. maar waarom mail je die knakker niet gewoon. SPeakers koop je alleen als je weet dat je ze goed vindt klinken, toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zich zijn Magnats niet slecht, maar ik moet toegeven dat ik op die foto de paintjob niet helemaal vertrouw. Heeft die dat zelf gedaan of zo? Waren ze eerst bruin of zo? Ik kan me niet voorstellen dat dat de kwaliteit is waarmee ze uit de fabriek zijn gekomen. Het zou ook nog eens kunnen zijn dat er Magnat-plaatjes op geplakt zijn, want ik heb echt geen goed gevoel bij die foto, het ziet er gewoon niet strak uit en je mag van Magnat toch echt beter verwachten. Maar het kan zijn dat het aan de foto ligt. Maar toch, de verkoper moet toch met een type kunnen komen?

Daarnaast trouwens, een speaker is zo ongeveer het belangrijkste deel van je installatie en dus is het niet iets wat je zo maar koopt. Ik zou ze in ieder geval zelf willen beluisteren voordat ik de koopbeslissing neem(maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel bedacht had).

Good luck

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:35:
Pas wel op voor die neppers.... die circuleren ook altijd. Dus maak goeie afspraken over waar de koop plaats gaat vinden. Dus bij hem thuis. Ik vind 500 euro belachelijk veel voor een setje speakers. Je moet ook weer niet te miereneukerig worden op het gebied van geluidskwaliteit. Ruis etc filter je er niet uit bij de speakers, maar bij de andere hardware (vergulde aansluiting, seperate versterkers, etc).
wat een geouwehoer. ruis filter je er inderdaad niet uit met een speaker, maar een slechte speaker levert veel meer vervorming op dan welk ander onderdeel in je set (nouja, of je moet je versterker constant laten clippen).

jij vind de kwaliteit van je vergulde aansluitingen belangrijker dan de kwaliteit van je speakers? je denkt echt dat je die vergulde aansluitingen hoort op een setje speakers van een paar 100 euro?

ga maar es wat luister en vergelijk werk doen in een audiozaak.

elke gek hoort het verschil tussen twee verschillende speakers (ook in een blinde test), vrijwel niemand kan in een blinde test het verschil horen tussen wel/geen vergulde aansluitingen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
gevoeligheid 1,5 watt??? kan je dat even uitleggen?

• PowerFlower

PowerFlower

Cannondale schreef op 08 augustus 2002 @ 18:51:
*cough* Blijkbaar toch nog behoorlijk frustrerend om magnats te hebben *cough*
ROFL...

Persoonlijk ben ik trouwens erg tevreden met m'n B&W's. En die heb ik niet om het merk gekocht, maar om hoe ze klonken. Kwestie van persoonlijke voorkeur idd, bovendien kosten die ook 500 euro dus dat is kennelijk dezelfde prijsklasse :P

Verwijderd

Inderdaad, magnat speakers zijn gewoon erg goed, met een fikse prijs/prestatieverhouding. Maar ik zou denk ik zelf ook richting andere merken neigen, zoals Mordaunt-Short, B&W,tannoy, dynaudio. Maar de motion serie is voor het geld absurd goed vind ik. ( maat van me heeft de motion 80's met een marantz sr 7200 en dat klinkt best lekker)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Ga gewoon lekker luisteren, vind je ze goed klinken koop ze dan. Vind je van niet, koop ze dan niet

Hop,hop,hop!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:00:
[...]

Klopt

staat dat er dan ??

• Raymond
  • Laatst online: 24-12 21:59
hmm, dit topic is net te oud om op deze manier verder te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.