[Switch] Welke switch

Pagina: 1
Acties:

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
durf dit dus bijna niet te vragen. Maar, ik heb nu lang genoeg gewacht tot de search het weer doet...

Ik zoek dus een kwalitatief goede 2e hands 10/100 autosensing minimaal 8 poorts switch. Het zou mooi zijn als deze in de toekomst is te upgraden naar een gigabit. Vraag: welke raden jullie aan :?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hhhmmm...valt een switch dan te upgraden??

Waarom zou je voor een 2e hands gaan? E-Tech heeft behoorlijk goedkope switches. Ik zal de prijs nog even opzoeken.

Amigo heeft goedkope switches. Die van mij was zo'n 90 euro (8 poorts). Ik zie nu dat ik een E-Tech heb gekregen. :)

Ik ben er nu uit!

Het is een E-Tech Amigo (of zoiets). Hij kostte ongeveer 90 euro.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
volgens mij hebben sommige switches plaats vrij voor kaarten (o.a. gigabit)

[edit] 2e hands is nu eenmaal stukken goedkoper, waardoor professioneel spul betaalbaar wordt. vraag is idd of dit noodzakelijk is. [edit]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 19:28:
volgens mij hebben sommige switches plaats vrij voor kaarten (o.a. gigabit)

[edit] 2e hands is nu eenmaal stukken goedkoper, waardoor professioneel spul betaalbaar wordt. vraag is idd of dit noodzakelijk is. [edit]
hmm, maar dat zal dan geen goedkope switch zijn. ook 2e hands niet.
je kan beter nu gewoon een 100mbit switch kopen. en als 1 gigabit switch normaler zijn. zal de prijs ook wel gedaald zijn. ben je waarschijnlijk in totaal ook goedkoper uit zijn

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
okay, nieuw is ook een optie. maar is het dan verstandig om voor een 3com of iets dergelijks te gaan (qua kwaliteit en performance.

• Croccifixio
Mijn switch is trouwens een 10/100. Wel handig om te weten.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
-TheGrimReaper- schreef op 07 augustus 2002 @ 19:37:
Mijn switch is trouwens een 10/100. Wel handig om te weten.
ik zie 'm niet in de pricewatch...

• Croccifixio
Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 19:40:
[...]

ik zie 'm niet in de pricewatch...
Klopt, ik zag hem ook niet staan. Het is een no-name dingetje....

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

een switch met mogelijkheid om te upgraden is reteduur. Op got was iemand die ze 2de hands aanbood, kijk eens in dit topic (of een van de voorgaande)

hij was goedkoop, maar het blijven dure dingen (vooral die modulles)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Ik heb een Edimax 8 poorts bij memo gehaald, maar das nu failliet... jammer... :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Jouw vraag is wel redelijk onzin.
Je vraagt advies voor een 2de hand switch.

Bij 2de hands hang je af van het aanbod en niet van de vraag.
Maw leuk dat iemand jou advies geeft voor een bepaald type switch als je er niet aan kan komen ...

Verder kost bv een Cisco 2912-XL (12p) of 2924-XL (24p) waar je 2 1000base-T modules in kan steken 2de hands nog meer dan een nieuwe 16p switch.
Komt daar nog bij dat je 2de hands niet snel aan zo'n module geraakt en die daarbij ook nog es erg duur zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:21
ik heb 2 8poorts trust switches, nooit problemen mee gehad, ik heb ze gekocht voor 149 'GULDEN' (!!) (per stuk)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

idd predator heeft (weeral :o) gelijk ;)

Je kan best nu voor een 10/100 switch gaan & in de toekomst kan je nog verder zien...

System Specs!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Predator schreef op 07 augustus 2002 @ 19:45:

Maw leuk dat iemand jou advies geeft voor een bepaald type switch als je er niet aan kan komen ...

Verder kost bv een Cisco 2912-XL (12p) of 2924-XL (24p) waar je 2 1000base-T modules in kan steken 2de hands nog meer dan een nieuwe 16p switch.
Komt daar nog bij dat je 2de hands niet snel aan zo'n module geraakt en die daarbij ook nog es erg duur zijn.
onzin :?

ik ben aan het orienteren en heb wel degelijk 2e hands switches gezien met verschillende mogelijkheden. Ik vraag me dus alleen af wat slim is. Kennelijk is een upgradeble switch zonde van mijn geld.

Dan blijft de vraag: zal ik voor een 2e hands "professionele" switch gaan of een nieuwe van misschien mindere kwaliteit...

Voorbeeld ter verduidelijking:

3com superstack II 3000 12 poorts 10/100Mbit vraagprijs 2e hands EUR 150

of bijv nieuw

3Com 3C16734B, 8xUTP, 10/100Mb Switch nieuwprijs EUR 154

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 19:50:
[...]

onzin :?

ik ben aan het orienteren en heb wel degelijk 2e hands switches gezien met verschillende mogelijkheden. Ik vraag me dus alleen af wat slim is. Kennelijk is een upgradeble switch zonde van mijn geld.

Dan blijft de vraag: zal ik voor een 2e hands "professionele" switch gaan of een nieuwe van misschien mindere kwaliteit...
Ik zoek dus een kwalitatief goede 2e hands 10/100 autosensing minimaal 8 poorts switch. Het zou mooi zijn als deze in de toekomst is te upgraden naar een gigabit. Vraag: welke raden jullie aan
Lijkt me toch dat je een merk & type switch wilt/wou horen ofwel is er iets mis met m'n ogen :P

Wat zijn je eisen ?
Met een manageable switch kan je wel erg leuke dingen doen maar als je nooit gaan gebruiken ...
Ben je van plan te poort trunken ?
Met MRTG grafiekjes van de belasting op je switch uitlezen ?
VLAN's gebruiken ?
Heb je echt een grote backplane nodig ?

Als je gewoon een switch wilt die ethernet packetjes over en weer gooit en verder niets moet kunnen, koop dan een cheapo 8 of 12 poort switchje.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 19:50:
[...]

[..]

[..]
Een pro argument: 3com heeft levenslange garantie....

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
okay eens

"Vraag: welke raden jullie aan" had moeten zijn "Vraag: wat raden jullie aan"

Thanx voor de info trouwens

Op dit moment wil ik de switch puur voor "packetjes" gebruiken, maar mogelijk in de toekomst meer.

Kwaliteit is dus geen issue begrijp ik??

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

het is geen zonde van je geld maar heb je het wel nodig???

stel je hebt nu 4 comps later komen er eventueel nog 2 bij dan is een goedkoop 8poorts switch (stel 100 EUR) voldoende ipv een retedure bak (stel 2dehands 300 EUR) waar je retedure 1000Mbps modulles (stel nog eens 300EUR per stuk) kan insteken.

Stel binnen 5 jaar wil je 1000 Mbps dan koop je gewoon een nieuw goedkoop (stel op dat moment 200EUR) 8 poort 10/100/1000 Mbps switch

dat is ff 400EUR uitgespaard

[ Voor 0% gewijzigd door Yalopa op 07-08-2002 20:04 . Reden: zware EUR probs hier ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Steven schreef op 07 augustus 2002 @ 20:00:
[...]

Een pro argument: 3com heeft levenslange garantie....
hmmm, ook zonder bon?

Verwijderd

ik heb net een cisco 2924xl gekocht voor 450 euro ...

24x 10/100 2x module slot , vlan , trunken :)

Verwijderd

Je moet het garantie certificaat wel opsturen, ja.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Kwaliteit is dus geen issue begrijp ik??
Kwaliteit is maar wat je kwaliteit noemt.
Je kan een switch nemen met een grote backplane (meer packets/sec doorswitchen)
Maar als er op die switch van bv 16p toch nooit echt met 16p tegelijk gaat 100mbit gebruiken ...
Kwa robuustheid:
alles kan kapot gaan, ook professioneel materiaal :)

Wat Steven zegt is wel een argument (levenslange garantie bij 3com) maar ik ben niet zeker dat ze dat nog altijd doen.
Vroeger deden ze dat iig wel.
"Vraag: welke raden jullie aan" had moeten zijn "Vraag: wat raden jullie aan"
Goed je openingspost nalezen :)
Dan kan soms verschillen tussen slotje/geen slotje uitmaken ;)

Verwijderd

Predator schreef op 07 augustus 2002 @ 20:12:
Wat Steven zegt is wel een argument (levenslange garantie bij 3com) maar ik ben niet zeker dat ze dat nog altijd doen.
Ja, dat is nog steeds zo, vandaag nog een switch onder die voorwaarde retour gekregen van 3com.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:18:
[...]
Ja, dat is nog steeds zo, vandaag nog een switch onder die voorwaarde retour gekregen van 3com.
En wat als diegene van wie de switch was het garantiecertificaat reeds heeft opgestuurd. Kan een ander persoon dan gebruik maken van die garantie??

(zo ja vind ik deze misschien toch wel interessant: 3com superstack II 3000 12 poorts 10/100Mbit voor 150 euro)

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 20:22:
[...]

En wat als diegene van wie de switch was het garantiecertificaat reeds heeft opgestuurd. Kan een ander persoon dan gebruik maken van die garantie??

(zo ja vind ik deze misschien toch wel interessant: 3com superstack II 3000 12 poorts 10/100Mbit voor 150 euro)
Nee, dat kan niet.

Misschien dat je zoiets kan overschrijven, maar dan moet je even bellen, maar ik geef je weinig kans.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 20:22:
[...]

nee de garantie is niet overdraagbaar (las het net op de 3com site)

quote: "not transferable to a subsequent end user"

A wise man's life is based around fuck you

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Nah ik stond dus voor dezelfde vraag, en heb de keuze gemaakt hoor. Het is een El Cheapo Edimax ding geworden, en die doet het prima. Ik heb op de eerste zes poortjes een zootje pc's zitten, de zevende is m'n server, acht uplink naar oude 3com hub 10mbps. En daar zitten vervolgens m'n printer, router, moeders pc, etc op :)

• Goshimaplonker298
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 18:30

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

tsja, ik verkoop vrij regelmatig 2de hands netwerk spul ook switches en zo.

het is eigenlijk de volgende vraag die je jezelf zou moeten stellen.

wat wil ik er mee doen.

veel professionele switches hebben allerlij functionaliteit ingebouwd die je dan kan managen. maar de doorsnee huis tuin en keuken gebruiker wil eigenlijk alleen maar dat als hij zijn kabeltje er in plugt het ook werkt zonder dat hij er dingen aan moet gaan instellen
(oke oke we be tweakers dus wij zijn anders :P )
als je switch gigabit poorten heeft ( glas of copper) en het enige wat je doet is internet delen over een aantal pc's lijkt het me een beetje overkill. maar ben je van plan om samen met een aantal vrienden op een lan party in een tent te gaan zitten en je wilt perse bandbreedte hebben. tsja dan zou ik me wat kunnen voorstellen.

maar even als vergelijk
een 3com superstack II 3000 switch 12 poorten 10/100 die gaan normaal voor iets van 150 euro
een 3com superstack II 3300 switch 24 poorten 10/100 gaat normaal voor iets van 300 euro
maar een
cisco 2924 XL switch ( fixed config) 24 poorten 10/100 gaat toch voor rond de 500 euro de deur uit.

zowel de 3300 en de 2924 xl is een 24 poorts 10/100 switch. nu maakt het merk verschil uit in de prijs en de mogenlijkheden. aan de cisco kan je gewoon meer instellen ( lees verzieken ) en de 3com is makkelijker te configureren. en zo zijn er nog vele andere merken

ook is het zo dat een professionele switch meestal 19" formaat is en ze doorgaans ook allerlij herriemakende fannetjes er in hebben zitten voor de koeling

my point being. ik verkoop iemand graag een switch.
maar denk toch eerst eens goed na wat je er mee wilt. ik kan zelf de meest waanzinnige switches uitkiezen om thuis te gebruiken. maar ik heb gewoon een 10mbit hubje tussen mijn internet pc's staan. om de simpele reden dat het lekker stil is ......

ik zou dus nog even goed nadenken wat je er mee wilt doen.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

en bij veel tweede hands upgradable switches die aan geboden worden kun je niet meer of tegen extreem hoge kosten aan je upgrade modules komen...

en giga-bit netwerk... voor de pci-bus in de huidige vorm heb je er weinig aan (bus te traag, schijven te traag enz...) maar voor een backbone is het leuk... kijk maar eens naar een merk als netgear (semi-prof spul) nog net betaalbaar en een iets wat beter kwaliteit als edimax imho

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb (met een oudere nickname) een topic gemaakt over een switch. Misschien heb je er iets aan Is deze 3Com switch ok?. Ik heb deze nu nog en ben er nog altijd erg tevreden mee. Ding is zelfs een keer uit mijn handen gepleurt en werkt nog goed :+.

Nu, 1 1/2 jaar later (ongeveer) ben ik wel bezig met een groter switchje. Maar ik vraag me af of het veel nut heeft om daar bij je eerste kleine switch al rekening mee te houden.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Bedankt voor alle info jongens!

Ben nu in het stadium beland dat ik heb besloten geen pro-switch te kopen. Die Netgear switches zien er idd interessant uit. 3com heeft natuurlijk een naam, maar is weer duurder.

Ik ga maar 'ns een flinke websearch doen...

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 07 augustus 2002 @ 22:27:
Ik ga maar 'ns een flinke websearch doen...
Doe dat voortaan voordat je een topic opent ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Heb zelf een Etech/amigo switchje, 16 prt.. performt hier perfect, enorme backplane is toch niet nodig voor thuisgebruik.....
Oude switch was iets krachtiger, was een KTI, maar die had maar 8 poortjes :)

Ligt hier nu mooi als spare-part en om uit te lenen/lannen enzovoorts..

Die amigo had ook t voordeel dat er 19" beugels bij zaten, nu zittie mooi in de patchkast.. als main switch... verder een hubje en een 10Mbit switch (100 up) erbij voor de internet-only gebruikers, dan maakt het al helemaal geen fuck uit.. (of je moet een enorme pijp hebben liggen)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 22:38:
[...]
Doe dat voortaan voordat je een topic opent ;)
heheh, had ik gedaan op 2e hands switches en werd helemaal gek :X

Verwijderd

Predator schreef op 07 augustus 2002 @ 19:45:

Yep, predator is right again, en trouwens het upgraden van een switch is niet echt mogenlijk daar je bij de duurdere workgroup switches dan nog maar 2 1gb poorten zou kunnen toevoegen, of je moet modulair willen, dan zou ik even kijken naar hetgeen die roel derx op 2ehands aanbied, een 3com corebuilder of zo, ik dacht wel dat die ruim boven de E2000 lag. Dus tja, het is maar wat je wil, tzal i.i.g. zeker niet worden wat je hoopt.

Verwijderd

Predator schreef op 07 augustus 2002 @ 20:12:
[...]
Kwaliteit is maar wat je kwaliteit noemt.
Je kan een switch nemen met een grote backplane (meer packets/sec doorswitchen)
Maar als er op die switch van bv 16p toch nooit echt met 16p tegelijk gaat 100mbit gebruiken ...
Kwa robuustheid:
alles kan kapot gaan, ook professioneel materiaal :)

[...]
Goed je openingspost nalezen :)
Dan kan soms verschillen tussen slotje/geen slotje uitmaken ;)
ha ha ha , levennslange garantie betekend dat je er zo'n beetje je hele leven op kunt wachten, kheb er helaas ervaring mee die 3com garantie, een ss II ds 500 heeft ruim 9 maanden bij 3com gelegen.
Pagina: 1