Toon posts:

Is deze 3Com switch ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een goede switch. Ik heb wat andere topics gelezen en ben bij de 3COM OfficeConnect Switch 800 8-p 10/100 Mbit 3c16734b uitgekomen. Is dit een echte switch en geen switching-hub ofzowiets? En ik wil wel graag van mensen iets horen die deze switch hebben (en misschien hebben gekocht). Hij zal gebruikt worden om met een aantal mensen te gamen en in een gewoon thuis netwerk.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
hoi,

ikzelf was ook op zoek naar een switch,
en heb nu een Linkpro 8 poort switch.
Ben er ZEER tevreden over :), en hij kostte
maar fl. 249 ! (metalen behuizing etc).

kijk eens bij: www.mr-at.nl

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 07:07
Ik heb hem besteld denk dat ik hem maandag wel zal hebben (hoop ik) maar ga hem pas volgende week zondag "echt" gebruiken met een kleine lan

En het is een "echte" switch, wat jij bedoelt met switching hub (10/100Mbit ondersteuning) noemt 3Com Dualspeed hub's

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het gewoon niet meer :).

Heeft iemand een goede rede waarom ik de een zou nemen of juist niet? De prijs van deze 2 maakt mij niet zo veel uit.

Ik weet niet of de snelheid per switch verschilt maar als het een merkbaar verschil is ga ik toch liever voor de snelste :).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 20:01 schreef -MAD- het volgende:
Ik heb hem besteld denk dat ik hem maandag wel zal hebben (hoop ik) maar ga hem pas volgende week zondag "echt" gebruiken met een kleine lan
Je hebt het hier over de 3Com? En waar heb je hem besteld?

• -MAD-
Ik heb het over de 3Com idd en heb hem bij Informatique besteld.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[geen reclame mode]
Bij www.takeitnow.nl is ie geloof ik ook niet duur....
[/geen reclame mode]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 22:35 schreef Bulldog het volgende:
[geen reclame mode]
Bij www.takeitnow.nl is ie geloof ik ook niet duur....
[/geen reclame mode]
Dat is alleen een 3C16734B-ME ik weet niet of het veel uitmaakt...

Wat is trouwens beter? een 3Com of Linkpro?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52
En het is een "echte" switch, wat jij bedoelt met switching hub (10/100Mbit ondersteuning) noemt 3Com Dualspeed hub's
Klopt. Een switching hub is volgens 3Com en diverse andere grote fabrikanten een hub waarvan de poorten in meerdere groepen geschakeld kunnen worden, zie het als een soort voorloper van VLAN's. Deze groepen worden dan aangesloten op een poort van een switch, meestal via de backplane.

De meer op de prive markt gerichte fabrikanten zijn switching hub gaan gebruiken om dualspeed hubs aan te duiden, want er zit immers een switch in, en voor de massa is switch=snel...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat is trouwens beter? een 3Com of Linkpro?
3com zal wat beter zijn echter daar is de prijs ook naar. je betaalt echter ook een hoop voor de naam 3Com

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu dus de 3COM OfficeConnect Switch 800 8-p 10/100 Mbit 3c16734b kopen. Weet iemand een winkel in de buurt van Rotterdam waar ik hem voor donderdag kan hebben? (:))

• -MAD-
Als je hem bij informatique besteld heb je hem woensdag...

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx allemaal! Heb um nu besteld bij Informatique

Verwijderd

Dat is precies het type wat ik afgelopen week heb gekocht..... voor maar 375,00

En ik moet zeggen hij werkt prima.. zowel op 100 Mbit als op 10 Mbit en ook gecombineerd :9

Verwijderd

Ik heb er ook 2 van deze 3com's gekocht de b-me. Werken perfect. Veel minder overhead vergeleken met een hub. Hou veel meer bandbreedte over.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
De switch van Edimax werkt ook 100% Ok. Zowel op 100MBit 10MBit en gecombineerd

Verwijderd

die switch is goed hoor
heb er hier ook 1 staan en voor lannen is hij perfect
voor de rest gaat er internet doorheen voor de pc van m'n pa en af en toe wat bestanden...

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op woensdag 28 februari 2001 00:26 schreef rednar het volgende:
Ik heb er ook 2 van deze 3com's gekocht de b-me. Werken perfect. Veel minder overhead vergeleken met een hub. Hou veel meer bandbreedte over.
Explain overhead een hub o switch voegt echt geen extra infromatie toe aan de data een switch routeert en een hub nie
Pagina: 1