tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik zou het eens proberenFairy schreef op 07 augustus 2002 @ 18:15:
cdromspelers loskoppelen, 2x booten zonder cdrom en daarna weer aan pluggen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Het heeft 3 maand goed gewerkt, dus ik snap niet waarom ze elkaar in de weg zullen zitten, maar ik haal ff de IDE kabels los en uninstall damon-tools [virtuele cdrom drives] en zie na wat reboots wel wat er gebeurt ..SiHiDa schreef op 07 augustus 2002 @ 19:05:
Je kunt ook ff die virtuele drivers eruit gooien, misschien zitten die mekaar wel in de weg.
\o/
Doen ze het btw in DOS wel?-=!ME!=- schreef op 07 augustus 2002 @ 19:07:
[...]
Het heeft 3 maand goed gewerkt, dus ik snap niet waarom ze elkaar in de weg zullen zitten, maar ik haal ff de IDE kabels los en uninstall damon-tools [virtuele cdrom drives] en zie na wat reboots wel wat er gebeurt ..
Onder "IDE ATA/ATAPI controllers" juist die uitgangen waar de DVDs/CDs aan hangen op "PIO mode only" zetten .. "DMA if available" kan problemen geven.. weet ik uit ervaring...
Je moet wel weten welke kanaal het een ander zit... Ik hoop dat het lukt zo..
Die kanalen staan al op "PIO mode only"henkleerssen schreef op 08 augustus 2002 @ 09:38:
Volgens mij is het gewoon het volgende:
Onder "IDE ATA/ATAPI controllers" juist die uitgangen waar de DVDs/CDs aan hangen op "PIO mode only" zetten .. "DMA if available" kan problemen geven.. weet ik uit ervaring...
Je moet wel weten welke kanaal het een ander zit... Ik hoop dat het lukt zo..
windows ZIET ze wel, maar zegt
Maar waarom zou windows zulke enorm standaard drivers niet kunnen laden¿This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)
Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.
De help zegt :
Maar hij geeft bij de IDE devices geen problemen...Device Manager Error Code 31
This device depends on another device that is not functioning correctly.
Ik zal ook de IDE devices en all Via 4-in-1 drivers eens opnieuw installeren...
Edit:
net alle via drivers etc opnieuw geinstalleerd maar wondoos weigert de cdromspelers te laten werken
* StarLite voelt een windoos reinstall aankomen
\o/
Iemand nog een ID¿
\o/
Verwijderd
Dat is bijna zeker de controller voor je CDROM drives. Als daar een conflict is of er geen drivers aan hangen, kan hij je CDROM drivers ook niet laden.
Gooi die eens eruit en dan rebooten?
Die heeft er altijd al gestaan, dat ik volgens mij de ATA66 controller [hangt een backup HD aan, word niet zoveel gebruikt]Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:57:
Ik zie in de screenshot in de eerste post een "mass storage controller" staan.
Dat is bijna zeker de controller voor je CDROM drives. Als daar een conflict is of er geen drivers aan hangen, kan hij je CDROM drivers ook niet laden.
Gooi die eens eruit en dan rebooten?
Maar ik zal het eens proberen.
Nog irirtanter
Heb net upgrade naar Windows XP gedaan en ik nog steeds EXACT HETZELFDE probleem! ARGHS!
In welke inf file staan de cdrom spelers¿ Dan flikker ik die file er met geweld uit, zodat hij GEFORCEERD word nieuwe drivers van de WinXP Cd te pakken [nu pakt hij gewoon steeds de kapotte drivers uit de windows dir
Doe ik liteon DVD speler » update driver » Location » C:\winxp\ [ff via netwerk winxp cd naar hd gekopieerd]
Zegt ie dat hij geen drivers kan vinden in die map!
\o/
Verwijderd
Heb je toevallig Roxio Easy CD Creator gedeinstalleerd?? Als dat het geval is en sinds dien werkt het niet, laat dan het volgende .reg bestand. Deze zal de drivers activeren, wanneer je foutcode 31 (geloof ik) krijgt.
Tnx, ik probeer het, heb geen Roxio spul geinstalleerd, maar misschien dat een ander programma hetzelfde deed.
Ik neem aan dat ik moet rebooten¿
\o/
Waar heeft dat #$^%#($* windows nou toch last van¿
\o/
Ik wil alle driver files die windows gebruikt voor de cdrom weggooien, maar windows zet ze doodleuk gewoon weer terug
Ik heb de manier gebruikt die ik via de search heb gevonden, maar die werkt dus niet
Okay, File System protection uitgekregen, maar windows BLIJFT beweren dat de huidige drivers beter zijn [terwijl hij GEEN ENKELE file heeft geladen als driver
Als ik hem handmatig de windows cd aanwijs zegt hij dat hij de driver niet kan laden, omdat ie corrupt is
\o/
Als het zo simpel was dan hat ie al gewerktzetje01 schreef op 21 augustus 2002 @ 23:34:
kun je niet gewoon even je ide-controllers verwijderen en rebooten?
Waar ik windows ook heen wijs [c:\winnt\, de kopie van de winXP cd op me HD, de c:\winnt op andere PC op netwerk, of een gesharede winXP CD op netwerk] hij WEIGERT gewoon de juiste drivers te installeren
Ik krijg na de install van de device [windwos ZIET ze wel goed etc] deze errors

En daarna deze:

Shot van device manager

Ik kan de devices nu trouwens ook niet meer UNINSTALLEN, dan krijg ik een error dat hij de Drivers niet kan laden
\o/
Is in deze thread al gesproken over force-aspi?
Verwijderd
Verwijderd
Als een van die bestanden defekt is, kun je problemen krijgen.
Let er wel op dat als je ze simpelweg delete, dat Windows die bestanden van zijn drivers-backup kan terugzetten.
Wasda?zetje01 schreef op 21 augustus 2002 @ 23:52:
Is in deze thread al gesproken over force-aspi?
\o/
Die 3 files weggehaald, gereboot [ze waren NOG STEEDS wegVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:58:
Heb je gekeken of je drivers nog in orde zijn cdrom.sys, redbook.sys en storprop.dll
Als een van die bestanden defekt is, kun je problemen krijgen.
Let er wel op dat als je ze simpelweg delete, dat Windows die bestanden van zijn drivers-backup kan terugzetten.

*** Z U C H T ***
* StarLite pakt Windows 2000 Pro cd en legt hem klaar om morgen fijn windows opnieuw te installen...
Had ik NET alle goeie drivers/software/games/patches erop, kan ik weer HELEMAAL opnieuw beginnen
\o/
Ben nu bezig met verse win2K reinstall [Geen XP voor mij, heb er tot nu ALLEEN nog maar slechte ervaringen mee gehad]
Ben zoals gewoonlijk weer vergeten backup ta maken , ach jah, is me windows in ieder geval weer HELEMAAL schoon
Windows gereinstalled en alles doet het weer, typisch windows
\o/
Verwijderd
In eerste instantie kreeg ik xp draaiende, maar tijdens de installatie gaf hij al aan geen CDROM drivers te kunnen vinden terwijl hij van diezelfde dvd drive aan het lezen was, na paar keer ok te klikken ging hij verder. Nog meer errors en kon xp niet opstarten.
win2k geprobeerd, weer gaf hij aan geen CDROM drivers te kunnen vinden tijdens het installeren maar nu draait hij toch en bij het opstarten krijg ik weer dezelfde melding. Overigens doet de dvd speler het gewoon.
Maar ook andere drivers zijn moeilijk aan het doen (terratec aureon 5.1 fun drivers altijd gewerkt nu opeens niet). Ook mijn quicklaunch bar en systemtray zijn leeg.
Ook wil hij elke keer bij het opstarten drive F: checken op errors. De laatste keer dat ik het toe liet kreeg ik matrix achtige taferelen van tekst/cijfers, uiteindelijk repareert hij blijkbaar van alles en is de check met succes afgelopen, alleen na netjes afsluiten en rebooten begint ie weer overnieuw.
ik heb een beetje hoofdpijn ondertussen
sorry niet op datum gelet
Dit topic is gesloten.
![]()