Toon posts:

beetje corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een leuk verhaaltje voor het slapen gaan..

Over een week begint campzone, dus het leek me een goed idee om een nieuwe hdd te bestellen, SATA deze keer maar en daar windows op gooien.
Eerst maar eens kijken of sata werkt op mijn pc, nee ok, drivers gezocht, bios flash niks.
Ik kom er na 2 dagen achter dat de SATA jumper niet op zijn defaulte positie stond maar op SATA disabled. :*(

Mooi windows 2k installeren, alleen nou was mijn installatie cd corrupt. Dus nieuwe d/l en branden.
SATA drivers voor win2k installatie op diskette gezet, alleen ik kreeg errors, corrupte diskette blijkbaar. andere diskette werkte wel.
Maar nou was de win2k installatie niet compitable met de NTFS partities op mijn SATAhdd. Vreemd.
Via mijn oude installatie opstarten dan maar en de schijf goed partitioneren met partition magic.
Maar toen crashde de computer bij het opstarten, missende bestanden.
FIXMBR gedaan, hielp niks
Met de win2k installatie cd gerepareerd, maar nu kon hij meerdere bestanden niet kopieren. De schijven lijken nogal inaccesible geworden.

IDE schijf er helemaal afgehaald, met win98 bootdisk de partitie op de sata schijf geformat, fixmbr gedaan en opnieuw geprobeerd win2k te installeren, maar weer was hij niet compitable met de partitie. via win2k installatie de partitie gedelete en opnieuw gemaakt ook zonder succes.

legale winxp cd geeft dezelfde fout.
Toen maar winxp op de win2k partitie (IDE schijf, eerst geformat) geprobeerd te installeren, een paar bestanden kan hij pas na 3x kopieren, of hij slaat ze over?
Installatie wel voltooid bij bij het rebooten stopt hij voor het zwarte schermen met de witte laadblak en reboot opnieuw.

En toen raakte de win98 bootdisk ook corrupt

Nu heb ik een oude 80 gb schijf gevonden met nog blijkbaar werkende win2k installatie zodat ik nog iets kan.
Heeft iemand tips voordat deze schijf ook dood gaat?

[edit] Oh ja, ik weet al waarom ik deze schijf niet meer gebruik, de D: partitie is corrupt en niet toegankelijk, partition magic en swissknife kunnen hierdoor niet eens opstarten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 02:46 ]

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:57

bazzard

Bas

Heb je al een keer geprobeerd om de sata schijf in een andere pc te hangen. Als hij hem dan wel herkent, kan je de schijg vanuit windows een keer formateren. Misschien dat hij dan wel werkt :?

Heb ooit ook zo iets gehad, en het probleem was toen opgelost.