[Internet Explorer] Vensters springen naar voren

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:28
Als ik aan het surfen ben en heb meerdere vensters van Internet Explorer geopend dan springen die vensters iedere keer als er een frame is geladen naar voren.

Op dit moment zit ik bijvoorbeeld op GoT te tikken en op de achtergrond staat ook nog de Frontpage van Tweakers. Iedere keer als die een nieuwe advertentie laadt dan komt die naar voren en moet ik weer het GoT venster naar voren halen voor ik verder kan typen. :( (iritant!)

Bij een vriend van mij precies hetzelfde. Ook sinds korte tijd. Gesynchroniseerde updateaanval van M$? :) Wie heeft nog meer dit probleem?

Heb in de instellingen gezocht, misschien kijk ik er overheen. Ik gebruikte 5.0 heb net geupdate naar 5.5, heeft niet geholpen.
Heb even geen tijd om te formatteren. Ik gebruik Win2K Pro.

Verwijderd

Ik snap je niet! Omschrijf nog us! Maar dan duidelijker!

• Timer
Alle vensters van Internet Explorer die zijn geopend. Bijvoorbeeld na het openen van een hyperlink in een nieuw venster. Blijven normaal gesproken op bepaalde 'lagen' op elkaar liggen.

Sinds kort is het zo dat wanneer één zo'n venster 'gereed' is of een nieuwe advertentie laadt zichzelf naar de voorgrond duwt.

Dat is heel irritant als je net een tekst aan het doorlezen bent in het ene Explorer venster en oppeens komt een andere voor je neus.

Vooral irritant als je net op een hyperlink wil klikken en er komt oppeens een ander venster met een andere pagina in beeld en dan klik je net weer Dáár op een hyperlink.. etc.

Maar zo te zien zijn er maar 2 personen die hier last van hebben. En nee we hebben geen digitaal contact gehad, dus geen virus. Bovendien draaien we allebei Norton Antivirus Corporate Edition met LiveUpdate.

• Timer
Ja, er zijn nu nog 3 mensen die het hebben uit mijn vriendenkring. Verder niemand?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Heel irritant,
Ik heb in een ander topic gelezen dat je via TweakUI [ general - focus - prevent applications from stealing focus; aanvinken] en vanaf komt, maar helaas bij mij werkt 't niet. :'(

Iemand nog een idee?

zie ook:
[rml][ iexplorer] Springt over bij laden[/rml]
[rml][ XP] IE is opdringerig[/rml]

But I thought YOU did the backups...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan bij kaazaalite een hostfile downloadne waar je al een stuk minder reclame krijgt

draai een popup killer die bepaalde sleutelworden gewoon afschiet

Iperf

• Timer
Hier nog 2 gasten met hetzelfde probleem. Gevonden op een forum van Microsoft. Geen oplossingen though... :( en het blijft heel irritant.
My IE jumps on top of all other applications as soon as it
starts to load a page and when it's completed loading a
page or frame.

It's extremely annoying at times when surfing with more
then one window.

I'm running win2k and I have seen solutions for XP which
but not w2k.

Thanks for any help,
Tom
en
I am running 98SE and have been having this problem too.
It only started in the last week or so, but IE6 was never
reinstalled or anything so I don't know why it started
soing it. I have tried installing TWEAKUI as suggested in
previous posts, but it makes no difference whether
the 'prevent applications from stealing focus' box is
ticked or not. They still do it.
Any help and other suggestions would be very much
appreciated.
James

• Insanergy
fish schreef op 20 augustus 2002 @ 22:35:
je kan bij kaazaalite een hostfile downloadne waar je al een stuk minder reclame krijgt

draai een popup killer die bepaalde sleutelworden gewoon afschiet
LEES!

Het gaat dus niet om reclame! Maar elke keer als er een frame/plaatje is geladen in een (achtergrond)venster van IE springt deze naar voren. Met als gevolg dat je je helemaal gek klikt als je bv een pagina zit te lezen Je moet die dus steeds naar voren halen.

• Insanergy
TheTimer, wat voor'n software draai jij naast je browser? firewall software oid?
Draaien die vrienden dat ook?

• Timer
Insanergy schreef op 20 augustus 2002 @ 22:54:
TheTimer, wat voor'n software draai jij naast je browser? firewall software oid?
Draaien die vrienden dat ook?
Nee, alleen Norton AntiVirus Corporate Edition en MSN Messenger. Die draai ik heel lang.

Eerst nog een tijdje gedacht dat het IMesh was, maar na een uninstall blijft Explorer zo irritant doen. (IMesh kan natuurlijk nog steeds verantwoordelijk zijn)
Volgende week heb ik tijd (heb nu genoeg backups gedraaid) om te formatteren. Dan moét het probleem wel weg zijn. Maar toch... suggesties welkom natuurlijk.

Verwijderd

zelfde probleem hier. wordt er krankjorem van! zit ik bijvoorbeeld deze tekst te typen, floept een ander interner explorer-venster ervoor

• Timer
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 14:20:
zelfde probleem hier. wordt er krankjorem van! zit ik bijvoorbeeld deze tekst te typen, floept een ander interner explorer-venster ervoor
Heb jij toevallig ooit wel eens IMesh gebruikt. Zo nee, kunnen we die als veroorzaker uitsluiten.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

heb het ook...errug irri, ook al eens een topic hier geopend, maar er komt niets uit behalve dat van tweakUI en dat hielp bij mij niet :( vind het vooral irritant als je in hotmail een mail zit te typen, en dat dan ineens bv de freerecordshop-site klaar is met laden, staat die ineens voor je :(

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Insanergy
TheTimer schreef op 21 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

Heb jij toevallig ooit wel eens IMesh gebruikt. Zo nee, kunnen we die als veroorzaker uitsluiten.
Yep, Ik gebruik ook Imesh.... Hij was bij mij al verdacht....
Nog meer mensen die dit gebruiken?

Verwijderd

Door Insanergy - Wednesday 21 August 2002 17:38

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
TheTimer schreef op 21 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Yep, Ik gebruik ook Imesh.... Hij was bij mij al verdacht....
Nog meer mensen die dit gebruiken?
ik heb sinds 2 week I-Mesh en ook sindsdien hetzelfde probleem. Very Irritant, want Pop-upkiller pakt ze niet >Omdat het dus geen Pop-ups zijn maar gewone pagina's<
Heeft iemand een oplossing?

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

mjah... ik gebruik geen imesh (ken het niet eens ;)) en heb er ook last van...:(

Verwijderd

TheTimer schreef op 07 augustus 2002 @ 12:47:
Alle vensters van Internet Explorer die zijn geopend. Bijvoorbeeld na het openen van een hyperlink in een nieuw venster. Blijven normaal gesproken op bepaalde 'lagen' op elkaar liggen.

Sinds kort is het zo dat wanneer één zo'n venster 'gereed' is of een nieuwe advertentie laadt zichzelf naar de voorgrond duwt.

Dat is heel irritant als je net een tekst aan het doorlezen bent in het ene Explorer venster en oppeens komt een andere voor je neus.

Vooral irritant als je net op een hyperlink wil klikken en er komt oppeens een ander venster met een andere pagina in beeld en dan klik je net weer Dáár op een hyperlink.. etc.

Maar zo te zien zijn er maar 2 personen die hier last van hebben. En nee we hebben geen digitaal contact gehad, dus geen virus. Bovendien draaien we allebei Norton Antivirus Corporate Edition met LiveUpdate.
Ah zo, staat er niet Always on top aan? Zo niet dan ligt het volgens mij niet aan jou, want dan draait er op die website gewoon een bepaald script die de pagina naar voren haalt. Heb ik ook weleens! Maar niet altijd! :9

• Timer
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 08:14:
[...]

Ah zo, staat er niet Always on top aan? Zo niet dan ligt het volgens mij niet aan jou, want dan draait er op die website gewoon een bepaald script die de pagina naar voren haalt. Heb ik ook weleens! Maar niet altijd! :9
Dus Tweakers en GoT draaien zo'n script ook...? Lijkt me sterk :)

En waar vindt ik een 'Always on Top' feature in Iexplore?

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:18
Al een oplossing voor dit probleem? Is echt f#cking irritant.

Verwijderd

Hier ook hetzelfde probleem zinds een paar week heb wel i-mesh gedraaid maar die is al wel weer uninstalled. Het is echt superirri en ik ben ook al een tijd naar een solution aan het zoeken.

(Draai verder Norton Antvirus 2002, MSN , DAP , Grokster)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 07:50
de functie focus uit internet explorer slopen?

• Timer
Ik heb een week geleden dus geformateerd (zoals ik al in mijn vorige post had besproken) en daarna was het probleem dus "opgelost".

Toen een neef van mij vroeg of ik een bepaalde film voor 'm wilde downloaden moest ik echter weer wat Peer-2-Peer progjes installeren. Ik heb IMesh en KaZaA geinstalleerd en ra ra... het is weer terug :(. Ik heb op dit moment alleen KaZaA Lite geinstalleerd staan, maar dat irritante probleem is al weer getriggerd natuurlijk. Wachten op de volgende Format :(.
Gully schreef op 22 augustus 2002 @ 00:11:
mjah... ik gebruik geen imesh (ken het niet eens ;)) en heb er ook last van...:(
en als we deze erbij nemen, lijkt het er nu op dat KaZaA dus hoofdverdachte is.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

TheTimer schreef op 04 september 2002 @ 19:44:

[...]

en als we deze erbij nemen, lijkt het er nu op dat KaZaA dus hoofdverdachte is.
nopes... ik heb nog nooit kazaa geinstalleerd gehad. Laatst ook een format gedaan en zelfs toen had ik het weer. Ik heb het overigens niet bij alle sites.
Voorbeeld:

Zit ik een mail te tikken in Hotmail... *spring* zit ik diezelfde mail vrolijk verder te tikken in het serachfield van de freerecordshop.nl (die ik zelf heb laten laden in een nieuw IE scherm).

Of

Voer ik bij GoT mn wachtwoord in *sping* komt Hotmail vrolijk voor en zit ik het wachtwoord fijn door te typen in het loginname-veld (omdat ik dus ff Hotmail alvast heb laten laden in een nieuw IE scherm)

Hoop dat het voor de mensen die dit topic pas lezen een beetje duidelijk is :) Ik heb btw win98 en IE 5.5 SP2

• Timer
De oplossing:
1. Download Ad-aware
2. Run Ad-aware

Simpel hè? Ik ben er zo vanaf gekomen. Het is dus weer irritante ad-troep die voor dat irritante venster-gejumpt zorgt.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

TheTimer schreef op 22 september 2002 @ 12:12:
De oplossing:
1. Download Ad-aware
2. Run Ad-aware

Simpel hè? Ik ben er zo vanaf gekomen. Het is dus weer irritante ad-troep die voor dat irritante venster-gejumpt zorgt.
dat snap ik niet, want ook op een kale pc had ik het probleem hoor (zie een eerdere post). dus?

• Timer
Gully schreef op 23 september 2002 @ 09:08:
[...]

dat snap ik niet, want ook op een kale pc had ik het probleem hoor (zie een eerdere post). dus?
Maar Ad-Aware lost het probleem bij jou wel op?
Ad-software kan natuurlijk ook op andere manieren tijdens het surfen naar binnen sluipen.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

ik ben niet de beroerdste, dus ik draai gewoon ff ad-aware :) als het helpt...dan ben ik ben een gelukkig mens :) O-)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

geprobeerd:
- Alexa door ad-aware laten verwijderen
- In tweakui aangezet: "prevent programs to steal focus"

resultaat:
- hotmail laten laden, GoT op de voorgrond en zodra hotmail klaar is met laden > flits > Hotmail staat voor :(

• Timer
Gully schreef op 23 september 2002 @ 20:31:
geprobeerd:

resultaat:
- hotmail laten laden, GoT op de voorgrond en zodra hotmail klaar is met laden > flits > Hotmail staat voor :(
Rot voor je :(. Ik ben er dus echt helemaal vanaf gekomen door Ad-Aware. Had Ad-Aware gedraaid, die kon een paar bestandjes niet verwijderen, maar na een reboot wel (zei die). Dus na een reboot nog een keer Ad-Aware gedraaid en het was helemaal weg :) Ik ben o zo heppie!

edit: ad-aware 5.83 b.t.w.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Gully schreef op 23 september 2002 @ 20:31:
geprobeerd:

resultaat:
Heb je IE6 al geprobeerd te installeren?

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

SiHiDa schreef op 24 september 2002 @ 08:59:
[...]

Heb je IE6 al geprobeerd te installeren?
nee, want ik vraag me af of het probleem daar niet precies hetzelfde is (volgens mij heb ik ook mensen met 6.0 gelezen die hetzelfde probleem hebben) en sja, mn ie 5.5 is net helemaal geupdate en al ;)

maar wat is het wezenlijke verschil met 5.5 eigenlijk? en dan met name of het wat uitmaakt voor mn system-prestaties, want ik ben nou eenmaal niet gezegend met een nieuwe pc, hoewel mijn p-166 mmx, 96 mb edo 't nog wel ffies (een paar maanden) uithoudt :)

Verwijderd

Ik had er ook last van, maar ben er nu gelukkig van af:
1) Mijn oude versie van ad aware geuninstalled
2) Ad aware gedownload, geinstaleerd, maar nog niet gescanned of zo
3) Windowblinds afzetten
4) Norton Antivirus afzetten.

Hij doet het weer,..

Maar weet dus nog niet waar het precies aan gelegen heeft.
Pagina: 1