Toon posts:

[pc] versterker en boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey. ik heb nu een pc met van die 4 point surround boxen, maar daar wordt ik zo ziek als een gek van. ik zat te denken om een keer gewoon een echte normale versterker te nemen met 4 normale boxen, alleen ik vroeg mij nu af, is dit echt beter als een gewone four-point-surround of een 5.1 set? mij gaan het niet om het surround-shit, want ik wil er vooral gewoon op winampen enzo en wat mixen in wat audioshit. ik wil ook niet echt een marantz ofzow, maar wat is nou echt de van het onder de budget-kopers? want ik ben nog maar een beginner op het echte hi-fi.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Mixen hoeft niet echt op 4 speakers, da's meer voor gewoon stereo (tenzij je surround wilmixen maar die indruk krijg ik niet). Zelf heb ik dat m'n mixprogramma niet eens de achterspeakers kan aansturen... (creative soundcard ja ;) )

Wat is je budget?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
1. cool logo btw, wolfenstein toch?
2. mij gaat het ook niet om het surround mixen maar gewoon om vanuit alle richtingen geluid te hebben, dus 2x links en 2x rechts is ook gewoon goed, als de versterker 4point surround zou ondersteunen, mooi zo, maar geen must.
3. Klinkt stom, maar ik weet niet wat mijn budget is, want ik ben nog zo'n beginner op geluidsshit, ik weet wel dat ik mijn 4point surround setje voor 179,- (gulden) heb gekocht, maar ik wil nu echt iets hebben wat geen 2 jaar maar 10 jaar of meer mee kan. Ik zou wel graag wat voor over hebben (500-800 euro) of misschien nog wat er boven, maar als het ook genoeg is om een Seat Leon Cupra R voor te kopen, neem ik liever die :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:16:
1. cool logo btw, wolfenstein toch?
2. mij gaat het ook niet om het surround mixen maar gewoon om vanuit alle richtingen geluid te hebben, dus 2x links en 2x rechts is ook gewoon goed, als de versterker 4point surround zou ondersteunen, mooi zo, maar geen must.
3. Klinkt stom, maar dat weet ik niet, want ik ben nog zo'n beginner op geluidsshit, ik weet wel dat ik mijn 4point surround setje voor 179,- (gulden) heb gekocht, maar ik wil nu echt iets hebben wat geen 2 jaar maar 10 jaar of meer mee kan.
Les 1:
Het simpelste Sony/Phillips/Aiwa setje is al beter dan :r PC speakers :r
Echt, je KAN er alleen maar op vooruit gaan. :)

Je moet gewoon een beetje gaan luisteren in de winkel. Wat is je budget eigenlijk? Ik krijg de indruk dat je max 500 euro te besteden hebt ongeveer. Dan zou IK geen losse componenten kopen maar een GOED sony/phillips/whatever setje. Gewoon luisteren. Vaak heb je dan voor 400 euro een stereo setje wat behoorlijk aardig klinkt, die 4/5.1 is voorbereid. Koop dan nog 2 surround speakertjes die je waarschijnlijk los kan bijbestellen. Dan heb je een setje wat een STUK beter klinkt dan welke PC speaker dan ook. (Op Klipsch na, maar daar betaal je voor ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wil noujuist losse componenten, want ik wil nu alleen nog maar een versterker kopen en ik vind altijd het nadeel van een complete set dat als er bijvoorbeeld 1 speakertje of iets of wat dan ook kapot is, dat dan in veel gevallen de hele set door de plee kan. Owja, waar ik ook knetter van wordt, van van die standaard boxjes, is als je bijvoorbeeld een kabel bust van je boxen, dat je allemaal moet gaan pielen om het goed te krijgen, daarom is mijn FPS-setje nu ook al klaar voor de prullenbak.

Verwijderd

koop een Dolby amp met 6ch ingang, en 2 boxen, spaar verder en koop er nog 2 + center.

¤500,- is te weinig voor fatsoenlijke set...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje krenterig, maar het enige wat ik zoek is gewoon een merkje voor een 4tal boxen die ik gewoon in mijn hok aan de muur kan schroeven en een versterker, hoeft niet perse FPS, maar helemaal geen 5.1 en 7.1. Gewoon een ouderwetse 'versterker' en 'boxen', zoals als het goed is bij jullie ouders, of anders opa/oma in de kast staan.

Verwijderd

Is het dan niet verstandiger om naar een tweedehands versterkertje te kijken ???

• Plague
  • Niet online
Zeg maar wat ik laatst gekocht heb voor op mijn kamer:
Sony STR-DE 485 S Receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/428242.jpg
Dolby Digital AV receiver, RDS
Vermogen 5 X 80 Watt
30 voorkeurzenders, Cinema studio
Dolby Digital/DTS decoder
Subwoofer aansluiting
Incl. afstandsbediening

en als speakers de:
Jamo E-430
Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0418.jpg
System 3 Way Bassreflex

Woofer (inch/mm) 6½ / 165
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 70/120
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 91
Frequency range (Hz) 55 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4000 / 8000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 40.200000
Weight (kg/lb) 7.10 / 15.65
Dimensions HxWxD (mm/in) 800.00x197.00x255.00 / 31.50x7.76x10.04

Subwoofer had ik al.... Ik ga nu sparen voor surround + centre :)

Das dus wat ik heb gedaan...
Geintje kostte 500 euro... :/

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik zou zeggen, begin met 2 goeie speakers. Geef liever wat teveel uit dan te weinig, speakers verouderen niet qua geluid, en gaan (bij wijze van) een leven mee. En ze houden ook nog redelijk hun waarde (beetje afhankelijk van het merk). Speakers moet je horen voor je ze koopt, ze moeten bij je smaak passen. Een beetje winkel heeft een luisterruimte waar je speakers kunt beluisteren.

Deel je budget in tweeen en besteed de helft aan speakers is een grove regel die nog redelijk klopt...

Als je voorlopig geen plannen met surround hebt zou ik voor een kwalitatief goede tweedehands stereoversterker gaan, b.v. een wat oudere Harman Kardon PM635 of PM640, nu te krijgen voor onder de ¤100,=. Qua geluidskwaliteit streven die de meeste surroundversterkers van onder de ¤500,= toch wel voorbij!

Lore! Lore! Lore!

• Plague
  • Niet online
Morelore schreef op 06 augustus 2002 @ 23:55:
Ik zou zeggen, begin met 2 goeie speakers. Geef liever wat teveel uit dan te weinig, speakers verouderen niet qua geluid, en gaan (bij wijze van) een leven mee. En ze houden ook nog redelijk hun waarde (beetje afhankelijk van het merk). Speakers moet je horen voor je ze koopt, ze moeten bij je smaak passen. Een beetje winkel heeft een luisterruimte waar je speakers kunt beluisteren.

Deel je budget in tweeen en besteed de helft aan speakers is een grove regel die nog redelijk klopt...
------------tot aan hier is het waar wat je zegt-------------
Als je voorlopig geen plannen met surround hebt zou ik voor een kwalitatief goede tweedehands stereoversterker gaan, b.v. een wat oudere Harman Kardon PM635 of PM640, nu te krijgen voor onder de ¤100,=. Qua geluidskwaliteit streven die de meeste surroundversterkers van onder de ¤500,= toch wel voorbij!
Een 2dehandsje van 100 euro gaat echt een 500 euro versterker niet voorbij hoor |:(

enneh, die regel gaat dus alleen op voor STEREO!!

Voor surround geld ONGEVEER:
4.0 dan ;)
if_receiver=1000 then_speakerfront=350-500/s and_speakerrear=150/s :) Om het zo maar ff uit te drukken :P
Centres zijn gewoon best duur... neem de Dali Suite serie: Dali Suite 2.5 = ~500-650 euro, afhankelijk van de winkel. Dali Suite Rear = 275-350 voor 2 d8 ik Dali Suite centre = 350-450....
Das zeg maar de set die we laatst hebben aangeschaft ;) (alleen dan nog een sub erbij)

• Morelore
Ik had het ook over stereo... :)

En ik vergeleek stereo tweedehands ¤100 tegen surround nieuw ¤500, en dan blijf ik bij mijn standpunt...

Wat dat betreft ben ik misschien ouderwets...maar een mens heeft maar 2 oren en niet 5.1 oren 8)

Daarbij, de OP gaf aan "het gaat me niet om de surround-shit", lijkt me duidelijk. En als je zijn budget van 500-800 euro meeneemt, lijkt me mijn advies nog niet zo slecht.

Verder weet ik niet hoe groot zijn kamer is, maar mijn ervaring is dat extra speakers het stereobeeld alleen maar verstoren. Een paar goed opgestelde zuiltjes moeten de kamer toch wel kunnen vullen.

Volgens mij heb ik trouwens pas die Jamo's gehoord, in het luisterkasteel van Stassen in Tegelen, maar ik weet het niet zeker. Het was niet voor mezelf, maar we zijn uiteindelijk naar buiten gegaan met een set Phonar P200UK's... :9~

Lore! Lore! Lore!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
idd ga voor een receiver (dd, dts, als het kan prologic2). en neem boxen van het merkt tannoy ofzo. koop er eerst 2 en breid ze later uit. ik hoor alleen maar goeie verhalen van deze boxen. zelfs van echte audiokenners.

www.tannoy.com mercury serie :9~

• Morelore
Tannoy heeft inderdaad een aantal mooie speakers. Maar misschien houdt hij helemaal niet van de Engelse "sound" en kan hij b.v. beter voor een set Quadral's gaan. Speakers moet je "passen", net als schoenen.

Verder blijf ik erbij dat hij beter nu een goede 2e hands stereoversterker kan kopen (8> . Hij wil nu toch geen surround. Dan kun je beter pas over 1 of twee jaar als hij surround wil gaan doen voor een surroundreceiver gaan. Die koop je dan óf goedkoper, óf van een betere kwaliteit voor dezelfde prijs.

Die stereoversterker verkoop je dan nagenoeg zonder verlies, want die houdt zijn waarde wel. :)

Lore! Lore! Lore!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
ik heb hier gewoon een eind jaren 80 versterker met een paar pro. disco boxen eraan hangen. Totale kosten ong. 400 gulden (gulden niet euro)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Morelore
Ik heb zelf 2 HECO Interior Reflex staan, en nog 2 Philips MFB545's op zolder, maar die laatste 2 mogen van mijn eega helaas niet in de huiskamer, wegens te lomp (yep, het zijn de grootste...)
Dat samen met een 1991'er Technics receiver doet het nog steeds prima...

Lore! Lore! Lore!

Pagina: 1