Internet (kabel) en netwerk tegelijk software router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met een nieuwe Pc voor een vriend van me.
Ik zit met één ding, hij heeft @home kabel en ik moet dit nu configureren, ik heb zelf geen kabel een nog nooit gedaan. Nu heeft hij een 8p 3com switch en ik heb in poort 8 (dus de laatste poort) de kabel van de kabel modem gedaan. Ik kan ook direct op Internet, gewoon door de automatische de settings te zoeken.

Nu is het probleem dat ik geen netwerk heb als ik op Internet zit, als ik het anders instel heb ik wel netwerk maar geen Internet.
Hij heeft één 3com netwerkkaart en nu wil ik eigenlijk een software matige router installeren.
Nu heb ik eerst de search gezoch maar die werk niet 100%, ik vind maar een paar dingen waar ik niet verder mee kan. Ik heb wel deze mooie link gevonden maar kan daar ook niet mee verder.
Hij heeft een P4 2.2Ghz
WinXP
@home kabel
3com switch
Één (3com) netwerkkaart per PC + benodigde UTP kabels

Nu zijn mijn vragen:

1. Welke software matige router kan ik het beste gebruiken onder WinXP dat @home niet kan zien dat hij meerdere Pc op het netwerk heeft. (hij gebruikt eigenlijk maar een Pc voor Internet maar het is misschien makkelijker dat ze allemaal op internet kunnen, als we een keer een online game doen ofzo)

2. Hoe moet ik het instellen?
Graag info of een link.

3. En waar moet ik op letten.

PS, ik kom er net achter dat ht niet eens uitmaakt in welke poort de kabel modem stekker komt :? Hij heeft dus deze switch en ik doe nu de steker in een andere poort en kan gewoon blijven interneten. Raar toch? Bij mijn switch heb ik een knopje en dan zou de kabel modem (als ik die had) in de laatste poort dan dus poort8. In het boekje kan ik ook niets vinden maar hoe kan dit, alle poorten zijn toch niet uplink poorten :?

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen, ben er nu namelijk mee bezig. Ben zelf natuurlijk ook aan het zoeken op Google

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
:) die had niet eens gezien.
Ik zal eens kijken of ik er uit kom.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pimpimmers20 schreef op 06 augustus 2002 @ 13:49:
[...]

Geregistreerd op Thursday 08 February 2001 20:35
Als je hier al zo lang rond loopt, moet je toch wel weten waar die sticky's voor zijn?
Het is zelfs het eerste wat je ziet als je naar /19 gaat :/

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Pimpimmers20 schreef op 06 augustus 2002 @ 13:49:
[...]

:?
Niet bekend met het 3 stappen plan ?
Lees het maar eens in m'n sig

Vraag1:
Dat maakt allemaal weinig uit

Vraag2:
Zie de internet delen faq

Vraag3:
Lees de poortmapping faq ook maar eens -> Het Grote Poortmappingsverhaal
en FAQ Network Troubleshooting
en
Die switch zal waarschijnlijk automatisch cross/straight selecteren.
Ff kijken in de specs...

Yep ->
Q: What is Auto-Sensing MDI/MDIX?
A: Auto-Sensing MDI/MDIX means that every port on the switch will automatically detect the Ethernet cable type being used (straight-through or crossover) and adjust to make a link over that cable. This means that the days of having to figure out which cable to use are gone. This is a massive improvement over previous hubs and switches where this functionality was only available on one hub/switch port through the manual operation of a mechanical switch (MDI/MDIX switch or Uplink switch).
Letterlijk uit jouw link

Had je dus allemaal zelf kunnen vinden...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.