Toon posts:

[dvd]Beeldkwaliteit. standalone vs PC discussie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel eens jullie mening hierover willen weten ikzelf vind dat mijn Onkyo dv-s555 een stuk betere prestaties levert tov bv. powerdvd. Waar ik met powerdvd en onze marantz 3100 dvd speler met name last van heb zijn kleurvlekken. Kijk maar eens HEELL goed naar de achtergronden in de muren, je ziet met powerdvd een beetje balkjes lopen ipv netjes overlopende kleuren.

Met name als ik me Onkyo aan onze 83cm breedbeeld hang beneden(een philips matchline) via RGB dan trekt de standalone powerdvd er met gemak uit.....ook al heb je met de pc een non-interlaced beeld.

Mijn mening dus: standalone! :)

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
http://tvtool.info/index_e.htm

Archive #2, daar staat ook een stukje over geschreven.

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37
PowerDVD is ook niet de beste DVD player die er is. Sterker nog, je hoort 'm regelmatig vallen als beroerdste player. De videofilters zijn beroerd. Beter kun je een speler nemen gebaseerd op de Ravisent filters, bijvoorbeeld theatertek. Andere optie (tip namens tbusquet die met zijn aars in het turkse zand rolt op het moment :) ) is om de Ravisent filters los te kopen (want theatertek kost geld en losse filters zijn goedkoper) en deze te gebruiken in het veelgeprezen zoomplayer. Neem daarbij nog eens een leuke radeon kaart en je plaatje is zeer prima! Weinig te onderscheiden van een goeie standalone met progressive (psm-1) upgrade.

Uiteindelijk is het dus ook een beetje welke standalone je met welke pc vergelijkt. Ik heb standalone's gezien die met donkere beelden gewoon vrij duidelijk lelijk zijn, echter dezelfde scene op een ander systeem is weer een stuk beter. Maar zoals PCDVD over het algemeen hier op het forum gebruikt wordt i.c.m. een tv zal de standalone het wel winnen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik vind de output van mijn RealTek Hollywood+ toch nog beter dan die ik gezien heb van Sony/Philips/Pioneer/Cyberhome/Lenco. Maar toegegeven, ik heb niet in de hand welke kabels die personen aan hun TV's hangen...

Ravisent en WinDVD vindt ik persoonlijk beter als Power/AsusDVD.

• ShittyOldMan
Komop mensen, dit is een topic van het interessante soort. Mensen met ervaringen? Vergelijkingen? High end HT mag best wel eens hier.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik denk niet dat je standalone tegenover pc_met_tv-out moet zetten.

De pc maakt een vertaalslag van 720x576 beeldpunten op DVD naar 800x600 punten op het scherm, naar tv-out, en de tv probeert 't overgebleven signaal zo goed mogelijk neer te zetten.

Een standalone geeft 720x576 bijna rechtstreeks aan de tv, en klaar.

Nu heb ik een beamer met TV-in, VGA-in en DVI-in. Wat denk je nu dat het mooiste beeld geeft? Juist: de PC. De standalone decodeert het digitale beeld naar een analoog signaal, stuurt het naar buiten. De beamer vang't 't op, maakt het weer digitaal, en zet 't op het scherm in 1024x768 puntjes.

De PC leest het digitale signaal van DVD, gebruikt de hardware van de videokaart om te resizen, en stuurt een 1024x768 beeld naar buiten, de beamer zet dat zonder verlies om in beeldpuntjes.

De kwaliteit van een standalone of PC heeft dus veel te maken met de mogelijkheden van je afspeelapparaat. In het ene geval wint standalone, in het andere geval de PC.

Siditamentis astuentis pactum.

• ShittyOldMan
True, maar het probleem ligt dan aan de scaler van je beamer. Op een lcd gaat dat eigenlijk nooit goed. Wat je dan zou moeten doen is een losse scaler op een standalone aansluiten en vergelijken met een pc. Maar ik denk dat het verschil dan nog minimaal is met eventueel een voordeel voor de pc. En dan komt de prijsverhouding er ook nog eens bovenop (mits je een non-dedicated pc gebruikt is dit voordelig voor de pc dus).

(m'n pc is trouwens ook binnen met spelert, dus binnenkort heb ik ook voor het eerst eens een dvd speler :) )

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:56
Volgens mij zie je de verschillen ook minder op dure televisie's die allemaal digitale technieken hebben om het beeld te verbeteren. Maar zou je dat uitzetten, dan ben ik van mening dat een standalone dvd speler een iets "smoother" (minder geblokt) beeld geeft.
Pagina: 1