Toon posts:

[win2k AS] router

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien niemand in het network forum reageert wil ik hier plaatsen.
Ik kom er niet uit en kan geen goede uitleg vinden over het configureren van een router, leek me ff een makkie om het in te stellen, maar valt vies tegen.

Ik heb een PC als server voor DHCP en NAT-router, maar ik krijg netwerk niet aan de gang, ik werk via inbelverbinding. Ik heb alles ingesteld volgens microsoft windows 2000 online documentatie. Bij pingen het internet op, wordt wel de URL omgezet door de DNS-server van de ISP, krijg namelijk IP-adres te zien, maar geen packetjes komen terug. Bij pingen op server zelf is alles wel ok.

Op verbinding met ISP heb ik ingesteld op; Public interface connected to internet, adrespool 213.x.x.x to 213.x.x.x, geen special ports ingesteld( weet niet welke range de ISP uitdeelt)

interne netwerkaarten op private interface connection to private network.

1 statische route er ingezet dest. 0.0.0.0, networkmask 0.0.0.0, interface to ISP

wat betekent die loopback en internal bij General menu, want;

Loopback= 127.0.0.1 (logisch), up, operational
Internal= not available, unknown, non-operational.

kan iemand me of uitleggen wat ik fout heb gedaan, of na een site verwijzen die dat ff haarfijn uitlegd, want via google wordt ik ook niet veel wijzer!

Ik heb via DHCP:
een internal interface( 192.168.0.1) range 192.168.0.1/25, op andere (192.168.1.1) zit 192.168.1.1/25 en externe interface is ISDN-netwerkadapter( wordt later breedband).

Grth,

Raymond

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met MXStream. Ik kreeg die USB modem niet eens in mijn Demand-Dial lijstje. Inmiddels (thanks predator) heb ik gevonden hoe ik een 'Virtuele' port naar inbelverbinding gooi.

Das gelukt.

Ik heb nu in mijn NAT lijstje de 2 netwerkkaarten en de MXStream verbinding staan.
Als ik ping van client naar server werk alles. Maar bij een tracert van client via server naar www.tweakers.net kom ik tot aan de server.

Ik weet nu niet of het er aan licht dat die twee netwerkkaarten in het zelfde subnet zitten of iets anders. Ik heb alles (behalve dat waarom het niet werkt) goed ingesteld volgens de beschrijvingen van M$.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

PS: mijn post kan je vinden op de netwerk troubles. (is verplaatst van PNS => NT)
incl. die link

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Crossposten is niet toegestaan.
Hou het bij 1 topic aub:
[rml][ win2k AS] NAT router instellingen[/rml]

VisionMaster schreef op 05 augustus 2002 @ 19:35:
PS: mijn post kan je vinden op de netwerk troubles. (is verplaatst van PNS => NT)
incl. die link

Kijk nog even je topic.
Ik heb daar nog wat gezet :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.