Toon posts:

[win2k AS] NAT router instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met als server voor DHCP en NAT-router, maar ik kreeg netwerk niet aan de gang, ik werk via inbelverbinding. Ik heb alles ingesteld volgens, microsoftwindows 2000 online documentatie. Bij pingen het internet op, wordt wel de URL omgezet door de DNS-server van de ISP, krijg namelijk IP-adres te zien, maar geen packetjes komen terug. Bij pingen op server zelf is alles wel ok.

Op verbinding met ISP heb ik ingesteld op; Public interface connected to internet, adrespool 213.x.x.x to 213.x.x.x, geen special ports ingesteld.

interne netwerkaarten op private inerface coon. to private network.

1 statische route er ingezet dest. 0.0.0.0, networkmask 0.0.0.0, interface to ISP

wat betekent die loopback en internal bij General menu, want;

Loopback= 127.0.0.1 (logisch), up, operational
Internal= not available, unknown, non-operational.

kan iemand me of uitleggen wat ik fout heb gedaan, of na een site verwijzen die dat ff haarfijn uitlegd, want via google wordt ik ook niet veel wijzer!

Grth,

Raymond

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoeveel IP-adressen heb jij, dat je een address pool moet instellen?
Ik zou die address pool gewoon weghalen want die heb je niet nodig, tenzij je inderdaad een hele range van je ISP hebt gekregen. Wat er nu gebeurt is dat uitgaande pakketjes als from address het eerste adres in die range krijgen en als dat niet jouw IP-adres is, krijg je dus nooit een antwoord terug.

Waarschijnlijk zit er nu elders iemand zich vertwijfeld af te vragen wat al die binnenkomende pakketjes betekenen ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, Ik dacht dat je hier de Ip-range moest invoeren, die je van de DHCP-server van de ISP kon krijgen!!

Maar he ook probleem met DEMAND-DIAL interface geeft melding: "an error occurred during connection of the interface. the PPP link control protocol was terminated. Goh, weer een vage melding erbij."

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ADSL zeker? Properties | Security | Advanced | Settings:
- Data Encryption: No encryption allowed
- Allow these protocols: Unencrypted password (PAP)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 20:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat als ik dit goed gelezen heb, ik begrijp dat je een publiek ip range hebt gebruikt. Deze worden standaard niet gerouteerd. Dus je instelling van je routering op je netwerkkaart (met internetconn.) staat niet goed. Probeer een statische route naar de default gateway van je ISP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eindelijk aan de gang. Het was die schijterige PAP authentication protocol moest geenabled staan in je Demand-on dial interface!!!!!
Pagina: 1