Toon posts:

MSI 8816/8817 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft deze kaart en bevalt ie? En is ie ver over te klokken ? Ik had em eerst ook besteld maar omdat het leveren zolang duurde heb ik em geannuleerd.Kep nu een Herc MX Retail en bevalt zeer goed,maar wat zijn jullie bevindingen met de MSI ?

Verwijderd

Topicstarter
dus niemand heeft em of iedereen heeft er prolemenen mee begrijp ik ? >:)

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Mijn ervaringen.
Veel installatieprobs, maar ik hoop dat hij nu eindelijk gaat werken.

2D is niet denderend, maar dat is zo met alle GF2MXen behalve de Hercules. Als je het niet vlak ervoor iets beters hebt gezien valt het niet zo op.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik mag blij wezen met m'n Herc...
2D is inderdaad fraai op deze kaart.

Verwijderd

Ik heb een 8817..en die draait als een trein..
Er zit ook bijna geen verschil tussen de MX-en..

Verwijderd

ik had ook die Msi bestelt (tv-out model) maar heb maar een Asus v7100/T gekocht...
2d is prima, 3d is snel en mooi..tv-out werkt prima nu...

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38
En kent iemand toevallig de starforce MX?
heeft 6ns geheugen en is niet duur.
hoe is het met de kwaliteit van deze kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Starforce is toch hetzelfde als de 8816/8817...:?

Verwijderd

Ik heb de 8816, zeer tevreden met TV-OUT en TwinView.
Zit zelfs een S-Video-kabel voor TV-Out bijgeleverd.

Het verschil tussen de 8817 is dat die geen TV-OUT heeft.

Ik gebruik wel de laatste 635 ref. driver.

En alle Asus/MSI/etc. zijn technisch gelijk aan het NvIDIA ref. ontwerp, 6ns memory, alleen de Retail van Hercules heeft 4,5 ns, en de OEM van Hercules heeft 7ns memory.

http://dit.is/HardwareXpo

Verwijderd

bedoel je dat je op die kaart 2 monitoren kan aansluietn (crt) en een tv? op die 816? want die kaart zoek ik eik. waarschijnlijk heb ik dan wel een dvi->crt converter nodig maar die zijn denkik ook wel te krijgen

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Heb er inmiddels iets meer mee gespeeld. Het is best een leuk kaartje alleen is het geheugen echt een bottleneck, zelfs bij mijn Duron 650. In Q3 kun je op 1024x768x32 duidelijk zien dat het opklokken van je processor geen nut heeft, en ook de GPU opklokken helpt niet. Zet je echter het geheugen omhoog dat springen de prestaties vooruit. Maar gelukkig is 1024x768x32 wel degelijk speelbaar, alleen niet zo vloeiend als hardcore gamers zouden willen.
Ik krijg het geheugen zonder koeling gewoon op 191 MHz (nog niet hoger geprobeerd) dus dat is wel mooi.
Tipje als je toch meer fps wilt in Q3: textures wel op 32 bits laten staan, maar scherm op 16-bits.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 04:13 schreef harry het volgende:
En alle Asus/MSI/etc. zijn technisch gelijk aan het NvIDIA ref. ontwerp, 6ns memory, alleen de Retail van Hercules heeft 4,5 ns, en de OEM van Hercules heeft 7ns memory.[/quote]Was dat maar waar....4,5 ns
Maar m'n Herc heeft toch echt 5,5 ;)

btw Ik speel Counterstrike in 1024x768x32 met max FSAA in OpenGL en haal nog gemiddeld 55 fps (CellyII566@800/HercMXRetail),dus das niet verkeerd toch...

Verwijderd

ik heb een msi 8817 zonder tv-out en zonder cooler ( hij was ook niet zo duur ) en die bevalt me wel
ik ben alleen benieuwt hoever je hem kunt tweaken...

Verwijderd

Ik heb ook een 8817 en heb hem zonder koeler op 195/195 draaien.. Geen probleem..Dit kan nog wel hoger..alleen is de vraag of dit wel een noodzaak is..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 04:13 schreef harry het volgende:
En alle Asus/MSI/etc. zijn technisch gelijk aan het NvIDIA ref. ontwerp, 6ns memory, alleen de Retail van Hercules heeft 4,5 ns, en de OEM van Hercules heeft 7ns memory.[/quote]de Asus met TV-out heeft een ander TV-out chipje dan de andere MX'en..werkt daarom k*t met de ref. drivers van Nvidia

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb er toch eens een 486 koeler opgezet en dat is een enorm verschil. Eerst gloeiend heet, nu nauwelijks boven kamertemp. Wel wat gezonder.
196 MHz haalt mijn geheugen iig niet. Wordt na een tijdje instabiel. 200 geeft direct vernaggelde textures. 191 is wel stabiel. Ga tussenliggende nog testen.

Verwijderd

ik heb dus een MSI 8816 (met tv-out)
en ben er heel erg teverden over,
oc'en gaat wel draai nu op 200/205 (default 175/166), kan wel op 220/210 maar krijg dan op den duur artifacts.
op 200/205 super kwaliteit, de tv-out heb ik nog niet kunnen testen, ik moet nog ff op m'n breedbeeld wachten.
lekker divx movies kijken. :)
Weet iemand soms of het zou helpen om een cooler op m'n MX te doen als op 220/210 draait zodat ie dan geen artifacts vertoont?
Hij wordt zonder cooler niet warm, blijf koud zelfs (zelfs na een heel weekend gamen),
m'n oude voodoo verbrande ik m'n vingers aan ook al was ie maar 5 minuten daarvoor opgestart :(

Verwijderd

hey speedhaste kan jije contact met mij opnemene ajb op icq:7685848
alvast tnx

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Heb hier ook een 8816, bevalt goed.
gelijk vanaf het begin max geklokt 220/200, later naar 200/200 die laatste 20 cpu doen toch niets.
TV uit vind ik goed (windows beeld is niet erg best)mpeg jes van standaard postzegel formaat zien er al redelijk uit, heb aleen nog een zwarte rand rondom het beeld van 2 centimeter (moet ik nog uitvogelen), moet later nog met een dvd speler testen.
jan

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een GeForce 8817 en ik vind het OK.

Nu alleen wat probleempjes met Direct3D maar dat is wel op te lossen. Wat ook z'n voordeel is dat het een klein kaartje is, dus weinig de luchtweg tegenhoud :). Ik heb er nu een 486 koeler opgeschroefd en dat is een stuk beter. Met overklokken heb ik probs met mijn geheugen, want als ik het te hoog zet, dan is mijn beeld verkloot :(.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
heb er ook een p1 koeler opzitten, die heatsink er eerst afgehaald, smurrie er onder uit (er zit te veel/ te weinig onder)nieuwe koelpasta eronder, beter verdeeld, goed aangedrukt en geschoven.
Klink een beetje warrig maar dat spul was echt slecht verdeeld, een te kleine dikke puist onder de sink.
jan
Pagina: 1