Eindelijk wat verder gekomen en wat geleerd waar meer mensen iets aan kunnen hebben.
leerzaam deel 1: BIOS
Gisteren dus naar de technische dienst geweest en daar had ik het geluk iemand te treffen die wel verstand van zaken had. In een paar minuten had hij beeld.
Hij heeft in het BIOS 3 dingen veranderd:
- 4x AGP
aangezet. Ik had dat uit staan, in de winkel en de technische dienst zeiden ze na mijn telefoontjes dat ik geen beeld kreeg juist dat het
uit moest, maar het moet dus
aan 
- AGP Aperture Size heeft hij op 128 MB gezet. Ik had gehoord dat de helft van je RAM een goede leidraad was, dus in mijn geval 64 MB, maar staat nu dus op 128.
- Hij zei dat hij iets van disabled op enabled had gezet, maar wist niet meer wat. Het enige verschil dat ik kon vinden was dat AGP Driving Force (of zoiets) niet meer op Auto stond, maar op Manual, met waarde DA (hex), wat de standaardwaarde is.
Ten minste 1 van deze dingen heeft er dus voor gezorgd dat ik beeld kreeg.
(Heeft me wel weer een hoop tijd en bezine gekost

)
leerzaam deel 2: drivers installeren
Ik was zo netjes eerst in veilige modus het beeld op standaard VGA te zetten. Opnieuw opgestart. Nieuwe hardware gevonden. Ik annuleerde, want wilde gewoon de CD starten in Windows. Hij wilde echter niet installeren, en gaf de melding Device not found. In Apparaatbeheer zag ik dat Beeldschermadapter verdwenen was. Opnieuw instellen van standaard VGA hielp niet, hij startte ook niet opnieuw op en als je dat zelf deed was het probleem er nog steeds. Nieuwe Hardware werkte ook niet.
De wizard nieuwe hardware gebruiken die bij het opstarten verschijnt kon ook niet.
Ik heb ontdekt dat het annuleren van die wizard juist de
oorzaak ervan is dat Beeldschermadapter verdwijnt. (Oude videokaart eerst terug geplaatst, toen werkte het wel weer) Wat je moet doen is
in die wizard standaard VGA kiezen en daarna in Windows vanaf de driver CD de drivers installeren!
[/einde leerzaam]
Bij mij werkt het nog steeds niet, want ik had toch geprobeerd vanuit de wizard iets van de CD erop te zetten, dus ik denk dat dat problemen geeft. Ga Windows eraf gooien en opnieuw opzetten. Ik kan nu namelijk alleen op 640x480x4 draaien op 60 Hz, al staat er wel "NVidia GeForce 2 MX" ipv standaard VGA.
Ik heb nog meer problemen gehad, waarbij ik even dacht dat ik mijn voeding of nog meer opgeblazen had, maar dat zal ik jullie besparen.
Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan.