MSI GF2MX + MSI K7T Pro = 0 ;(

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Update vanaf post van donderdag.
Update 2 vanaf zaterdag.
Laatste Update <font size=5>Probleem opgelost!</font>

Het is vast al eerder aan de orde geweest, en ik zal zometeen gaan zoeken ( >:) slim he), maar mijn pas gekochte MSI GeForce 2 MX doet dus helemaal niets op mijn MSI K7T Pro (Duron) mobo. Ik krijg helemaal geen beeld.
Mijn oude videokaart (Viper V330 AGP 4 MB) doet het wel op dit mobo en deze GF2MX doet het wel op mijn oude Intel P2 LX mobo.

Ik al op t.net gelezen dat je problemen kon verwachten, maar de winkel verzekerde me dat het zou moeten werken. Dus niet. :(

AGP 4x staat uit. Iemand nog andere ideeen wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nog even wat frustratie van me afschrijven. Je hoeft dit verder niet te lezen.

MSI afzeiken:
Ik baal ondertussen nogal van dit mobo. Mijn goede oude vertrouwde Voodoo 2 doet het er ook al niet op. Zijn geen officiele drivers voor. De onofficiele had ik maar niet geprobeerd omdat ik toch al van plan was een nieuwe videokaart te kopen, maar die doet het dus ook niet :( Wat moet je nou met een mobo waar je alleen een 4 MB Viper V330 in kan pluggen? En dan zijn het nog wel een MSI mobo en een MSI GF2MX. Werkt lekker samen. Goed getest daar zeker bij MSI. Op de doos van de GF2MX staat dat hij gewoon AGP 4x ondersteunt en Fast Writes (dat laatste zie ik trouwens niet in mijn BIOS).

MEMO afzeiken:
Zeggen ze dus eerst dat het zonder problemen moet werken. Bel je op wanneer het niet werkt, zeggen ze dat de kaart wel stuk zal zijn en dat ik een andere moet proberen (uiteraard niet op voorraad). Wat een verstand van zaken weer.
Bel je met de technische dienst, zeggen ze dat je met een jumpertje AGP 4x uit moet zetten. Ik zoeken in het boekje en op het mobo zelf kijken, maar geen jumpertje. Bel je nog een keer, zeggen ze dat je het in het BIOS uit moet zetten. Ook handig, want moet eerst de oude kaart er weer in om uberhaupt in het BIOS te kunnen komen. Staat AGP 4x al uit dus dat werk was ook voor niets.

* irrelevant baalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nog even voor de duidelijkheid: in WIndows kom ik al helemaal niet. Meteen bij het aanzetten klaagt mijn monitor al dat hij geen input signaal heeft en loopt de PC te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 04:39
hoeveel watt voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Hmm...Je hebt geen beeld, wel het gevoel dat je PC iets doet en de PC geeft geen piepjes?

Dat had ik een paar dagen terug ook met een oude Riva TNT...ik weet niet wat het was maar opeens deed ie het niet meer :(

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee, mn broer heeft sinds kort ook een msi k7tpro en een msi gf2mx, en totaal geen problemen! Je zou eens kunnen proberen de nieuwste bios down te loaden voor je mobo (en natuurlijk installeren :)

succes ermee

---------------------------------------------
hij gebruikt de nieuwste bios versie 1.6 (op de site www.msi.com.tw (hij is namelijk nog niet down te loaden op de nederlandse mirror)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Als het goed is ( ;) ) heb ik een 300 Watt voeding. (Al was het maar een miditower van f95, op de beurs gekocht) Maar dat zou sowieso niet het probleem moeten zijn, want ik had de kabel van mijn HD zelfs eruit gehaald, en je bent bij het opstarten ook nog niet meteen een CD aan het bakken :D. Alleen proc+GF2MX+RAM mag toch voor geen enkele voeding een probleem zijn. De GF2MX verbruikt ook minder dan een GF1 of GF2.

Knakker: hij geeft dus wel piepjes.

--------
BIOS update zou kunnen werken, al zou ik dat wel raar vinden. Welke BIOS versie heeft je broer, Cruijf? Zal morgen iig mijn zipdrive weer mee naar mijn werk nemen, want daar kan ik snel downloaden.
------
reactie op hieronder: die piepjes betekenen dat het fout gaat bij de videokaart :D
( 0101 op de LEDs voor de kenners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 04:39
aan die piepjes moet je de fout kunnen herkennen
ik weet niet zo 123 waar een overzicht staat
van wat die piepjes betekenen
moet je maar ff opzoeken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
-Dikke van Dale onder piepjes:

-Of je videokaart/slot doet het niet / zit niet goed aangedrukt of je geheugen is kapot.

Oplossing: ze je oude/ andere v kaart erin en kijk of het aan je kaart ligt dus...zo ook met het geheugen (kan door statische electriciteit beschadigt zijn) Haal er een ram chip uit of plaats die in andere geheugen slot.

-Ga zo alle mogelijke combinaties systematisch af.

-Dit was bij mij de oorzaak...een ram slot bleek defect...na dit te hebben overgeplaatst naar ander slot werkte alles prima.

Oppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

op je K7T pro zitten ook message leds.
hieraan kun je ook het een en ander afzien waar ie precies op hangt...
Die kaart moet geen problemen opleveren in dat board. Heb je die MX al in ander systeem getest >?

-Think Progressive-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige mobo's hebben bij voorbaat problemen met geforce 2 .... komt door nvidia die te snel wilde geloof ik .... dus sommige merken gf2 (mx) kaarten lopen prima op bepaalde mobo's en anderen weer niet wat ik hier dan wel heel erg vreemd vind is dat ze beiden van zelfde merk zijn .... ik heb a7v met v7100 van asus en dat werkt als een gek ...
suc6 ! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik ga er vanmiddag maar eens mee naar de technische dienst. Ik had gehoopt dat dit een bekend probleem zou zijn wat op te lossen is met een BIOS instellinkje, maar helaas dus.

Het rare is dus dat mijn oude videokaart het wel doet op dit MSI mobo, en de MSI GF2MX doet het ook gewoon op een ander mobo. Ze gaan alleen niet samen.
Laat de technische dienst maar even aankloten. Maar bedankt voor de tips die ik ook nog kan proberen als de technische dienst er niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Eindelijk wat verder gekomen en wat geleerd waar meer mensen iets aan kunnen hebben.

leerzaam deel 1: BIOS
Gisteren dus naar de technische dienst geweest en daar had ik het geluk iemand te treffen die wel verstand van zaken had. In een paar minuten had hij beeld.
Hij heeft in het BIOS 3 dingen veranderd:
- 4x AGP aangezet. Ik had dat uit staan, in de winkel en de technische dienst zeiden ze na mijn telefoontjes dat ik geen beeld kreeg juist dat het uit moest, maar het moet dus aan :(
- AGP Aperture Size heeft hij op 128 MB gezet. Ik had gehoord dat de helft van je RAM een goede leidraad was, dus in mijn geval 64 MB, maar staat nu dus op 128.
- Hij zei dat hij iets van disabled op enabled had gezet, maar wist niet meer wat. Het enige verschil dat ik kon vinden was dat AGP Driving Force (of zoiets) niet meer op Auto stond, maar op Manual, met waarde DA (hex), wat de standaardwaarde is.

Ten minste 1 van deze dingen heeft er dus voor gezorgd dat ik beeld kreeg.

(Heeft me wel weer een hoop tijd en bezine gekost :()

leerzaam deel 2: drivers installeren
Ik was zo netjes eerst in veilige modus het beeld op standaard VGA te zetten. Opnieuw opgestart. Nieuwe hardware gevonden. Ik annuleerde, want wilde gewoon de CD starten in Windows. Hij wilde echter niet installeren, en gaf de melding Device not found. In Apparaatbeheer zag ik dat Beeldschermadapter verdwenen was. Opnieuw instellen van standaard VGA hielp niet, hij startte ook niet opnieuw op en als je dat zelf deed was het probleem er nog steeds. Nieuwe Hardware werkte ook niet.
De wizard nieuwe hardware gebruiken die bij het opstarten verschijnt kon ook niet.

Ik heb ontdekt dat het annuleren van die wizard juist de oorzaak ervan is dat Beeldschermadapter verdwijnt. (Oude videokaart eerst terug geplaatst, toen werkte het wel weer) Wat je moet doen is in die wizard standaard VGA kiezen en daarna in Windows vanaf de driver CD de drivers installeren!

[/einde leerzaam]

Bij mij werkt het nog steeds niet, want ik had toch geprobeerd vanuit de wizard iets van de CD erop te zetten, dus ik denk dat dat problemen geeft. Ga Windows eraf gooien en opnieuw opzetten. Ik kan nu namelijk alleen op 640x480x4 draaien op 60 Hz, al staat er wel "NVidia GeForce 2 MX" ipv standaard VGA.

Ik heb nog meer problemen gehad, waarbij ik even dacht dat ik mijn voeding of nog meer opgeblazen had, maar dat zal ik jullie besparen.

Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Het werkt! :) (ongeveer)

Ik heb echter pas 1 spel geprobeerd (Expendable), maar dat liep vast. Heeft iemand nog wat tips voor alle Beeldscherm Instellingen, want daar zijn flink wat opties. Zit daar wat tussen wat juist aan of uit moet om vastlopers te voorkomen? Of ben ik weer de enige die daar last van heeft? Ik zal vanavond iig meer spellen proberen.

Voor de rest ga ik in deze post nog wat zeuren over de beeldkwaliteit van de GF2MX, dus dat kun je overslaan.

Die beeldkwaliteit is dus echt ruk. 3x nixxx. Ik dacht dat ik niet veel gewend was met mijn 4 MB Diamond Viper V330 en Monster 3D II (dus met doorlus!). En hier op mijn werk met een 2MB S3 kaartje. Ik ben zeker geen Matrox gewend.
Maar 1152x864x32 is op de GF2MX net alsof je kijkt naar 640x480x4 op standaard VGA maar dan met wat meer ruimte op je desktop. Zowel de kleuren als de scherpte zijn ruk. :r
Waren de 3D prestaties van de Voodoo 4 nou maar wat beter geweest, dan had ik die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Alle spellen lopen dus vast. :'(
De handleiding maar eens doorgekeken op de driver CD van de videokaart, blijkt dat die alleen voor Intel systemen is! :(
Terug naar standaard VGA. Drivers ge-uninstalled. nVidia display drivers vanaf de CD die bij het mobo zat erop gegooid. Ik kwam iets verder (Quake 3 liep niet meteen vast, maar pas in het menu ;().

Ik word er erg moe van. Er heeft toch vast wel iemand deze zelfde mobo/videokaart combo die even uit kan leggen hoe je alles werkend geinstalleerd krijgt. Pleaze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de driver alleen voor intel systemen of de kaart zelf? Ik heb er net 1 besteld en zit hier met een abit kt7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ok, zoek de overeenkomsten.

Een jaar geleden heb ik een mobo gekocht (MSI) met daarbij een MSI TNT2. Wanneer ik de kaart inplug: PC start niet op. Na veel pielen in de bios, eindelijk beeld. Wanneer ik een game speel, crasht het systeem ongeveer naar 30 / 40 seconden (als ik geluk had, gebeurde het pas na 2 min). Allerlei testen gedaan, kaarten eruit gehaald etc. Conclusie: De versie van mobo die ik had (rev2) was niet helemaal goed. Op versie 1.0 deed hij het perfect (bij iemand anders getest) alleen met mijn versie deed hij het gewoon niet. Ik heb toen maar een andere videokaart gekocht en die deed het wel....

Bas

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Het enige wat ik je kan vertellen is gewoon je mobo omruilen...

Ik heb al vaker problemen met Athlon mobo's gehad nu
eerst een Asus K7M waar me Geforce DDR niet mee op wilde starten.. eigenlijk zelfde probleem als jou alleen nog iets erger.
Geforce deed het wel in andere pc en TNT2 deed het weer WEL in de K7M... er was dus nix stuk, alleen combinatie Geforce - K7M ging niet samen.
Wat ook opviel is dat de Geforce ventilator niet ging draaien! (misschien lopen daarom je spellen vast??)

Ik heb hem alleen met geen mogelijkheid aan de praat weten te krijgen!, heb de K7M omgeruild bij Comptechworld en alles werkte gelijk goed!

Nou had ik laatst een Abit KT7 waar mijn Geforce DDR wel in draaide, maar nadat het systeem 5 minuten draaide viel het beeld uit!
maakt niet uit wat ik deed, elke keer als me pc opstartte viel na ongeveer 5 minuten het beeld uit.
Heb de volgende dag gelijk mobo omgeruild,(weer bij comptechworld -> ze zien me al aankomen ;) )
en alles werkte prima!
Soms moet je er gewoon even van uit gaan dat het om een productiefout gaat en dat je het _niet_ op kunt lossen. Gewoon ruilen en je bent van alle problemen verlost.

Met al die ruildaden van mij heb ik dus wel bevestigt dat het wel degelijk om productiefouten gaat aangezien het na ruil ineens allemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Daar werd ik onderhand al bang voor. Het probleem is dat ik lekker aan zelfbouw doe en alle componenten in andere winkels koop, en het meeste ook nog eens op de beurs.
Het mobo heb ik bij Computerland op de beurs gekocht, de videokaart bij Memo in de winkel.

Eerste probleem: wat zal ik omruilen?
Tweede probleem: ik zal natuurlijk bij moeten gaan betalen als ik iets anders wil kopen. (Eerst ruilen tegen zelfde mobo/videokaart natuurlijk, maar als dat ook niet werkt...)

Boehoehoe... ;(

Eerst maar het mobo dus Brutalyst?
Ik heb trouwens geen fan, alleen een heatsink op m'n GF2MX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
JohanCruijff had gelijk. Het was een kwestie van een nieuwe BIOS versie installeren.
Ik had het nog niet geprobeerd omdat hij de enige was die dat zei en ook niet uit eigen ervaring kon zeggen dat dat bij hem een probleem had opgelost. Dom van me.
Misschien ook een idee voor BruT@LysT.

Eindelijk Q3 in 1024x768x32 terwijl op mijn oude P2-233 met 8 MB Voodoo 2 512x384x16 niet eens speelbaar was.
Na ruim 3 weken prutsen waarvan een week met deze videokaart eindelijk werkende spellen! :)

Ik vind het wel ongelofelijk slecht van MSI dat ze de koper zo aan zijn lot overlaten met brakke driversupport. Ze hebben mij gewoon een ondeugdelijk product verkocht, want je zou toch mogen verwachten dat iets wat je koopt direct werkt. Dat een BIOS update nog wat extra features toevoegt of wat kleine bugfixes levert okee, maar dit...
Pagina: 1