w00ps... ik heb zojuist mijn FS verneukt (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
oi!

ik zat net ff wat op mijn fileserver/router te kloten met hdparm en toen heb ik denk ik iets verkeerds gedaan...
al mijn data is nu denk ik corrupt ofzo :P
elk mp3 bestand dat ik er van probeer af te spelen klinkt alsof ik een kernel door /dev/dsp heen gooi en films hebben ook geen zin meer.
nu vraag ik me af of het weer goed gaat als ik mijn hdparm settings weer terugzet maar dat kan ik niet testen...
code:
1
2
dinges@Server:/$ su
Segmentation fault

dus dat is lastig ;)
rebooten durf ik ook niet meer omdat ik denk dat ik er dan niet meer in kom enzo. gebeurt nu ook met ssh
code:
1
2
3
login as: dinges
password:
Access denied

en ik weet zeker dat het het goeie wachtwoord is.

dus... wat denken jullie? ben ik genaaid of is het nog te herstellen?

PSN: Houtvlot

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:19

Lancer

What the......

Booten vanaf een linux bootcd/bootflop....... en dan alles opnieuw instellen

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
yup, dan maar hard rebooten en hopen dat fsck er nog wat mee kan :P

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Flupzor: heb je niks nuttigs te doen?
dinges: enig idee wat je verkeerd hebt gedaan?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
_JGC_ schreef op 05 augustus 2002 @ 13:17:
yup, dan maar hard rebooten en hopen dat fsck er nog wat mee kan :P
fsck kon er wat mee ;)
alles ist weer goed :P

PSN: Houtvlot

Verwijderd

De kernel reset na een boot je hdparm parameters, dus aangezien je nog geen nieuwe data had geschreven was rebooten inderdaad de goede oplossing.

Ohja... DiNGeS.... PRUTSER!!!!!!!!!!!!!!!!! :P. Dat overkomt mij nou nooit. O-).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:44:
De kernel reset na een boot je hdparm parameters, dus aangezien je nog geen nieuwe data had geschreven was rebooten inderdaad de goede oplossing.

Ohja... DiNGeS.... PRUTSER!!!!!!!!!!!!!!!!! :P. Dat overkomt mij nou nooit. O-).
oeps, partitie verkloot :D
})

Verwijderd

Wilt u voortaan gaan spelen in de speeltuin die u kunt vinden in uw woonwijk :?

Wij danken u :/

Verwijderd

Heh. Leuk speelgoed heh, dat Linux! :P ;)
Rebooten hoeft ook niet. init 1. Read-only mount. En fscken die zooi.

Ik heb zelf ooit precies hetzelfde gehad als jou. Toen liep er iets vast dat constant 100% CPU gebruikte en ik kon het niet killen want ik kon geen root worden. Su segfaulte, te weinig memory. Een 2de bash werkte niet en kon niet inloggen, te weinig memory maar dat was allemaal als user en had dus lagere prioriteit. Ehh.. ik had het toen opgelost door m'n root wachtwoord ergens op te zoeken (dat was nog het meeste werk van alles) en als root in te loggen via SSH en te rebooten. Had op zich ook de processen kunnen killen, dat deed ik ook maar dat duurde me te lang dus toen maar een reboot gedaan. Maar goed. Niks is hopeloos. Zegt ps aux nog iets geks?

HDparm KAN je partities niet verkloten. Het KAN hoogstens je harddisk verkloten. Dat is net iets anders, en da's ook het vreemde aan dit verhaal. En als je dat doet is dat wel heel knap. Dus. Wat heb je gedaan. Wat voor HDD heb je. Wat zegt/zei hdparm -i /dev/hdx en wat voor settings heb je enabled. Ik hoop iig voor je dat je niet -k1 hebt gebruikt.
Pagina: 1