Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een ministatief voor mijn pas verworven Canon A40 (ja, ik heb hem eindelijk :9~ :9~ ).

Zo´n statief lijkt mij wel erg handig, vooral als je werkt met lange sluitertijden.

Ik heb hier op GOT al eerder een thread over gelezen, maar aangezien de search niet werkt hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ministatief - Kosten ± 15 EURO
- Lengte (ingeklapt) ± 20 cm (ideaal voor op vakantie)

Bedankt voor de hulp!! ;)

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 09:07

Gorefest

serial killer.

Wat wil je nu precies weten dan?
Als je er een wilt zou ik gewoon eens bij de plaatselijke fotoboer gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de plaatselijke fotoboer ben ik al geweest , die hadden alleen grote lompe exemplaren.
Dus niet echt handig om mee te nemen op vakantie..
Bij Dixons en Kijkshop ben ik ook langs geweest, maar ook zonder succes.

Graag zou ik willen weten welke fabrikanten deze statieven maken (dit zoekt wat makkelijker) en waar deze eventueel te verkrijgen zijn.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gorefest
  • Laatst online: 05-03 09:07

Gorefest

serial killer.

Of kijk eens bij Conrad die heeft ze ook wel, voor 6 Euro dacht ik.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
op zich wel leuk een mini statief maar het is wel erg laaaaag bij de grond, hou daar rekening mee. Op zich zijn er best wel leuke middelgrote statiefjes te vinden voor ~20 euro. Veel beter gebalanceerd, hoger, en veelal inklapbaar tot 30 cm.
Ik heb al mijn mini statiefjes mooi weggeven, doe der niks mee.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik denk dat ik die een na laatste ga kopen :) echt niet duur :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 11:45:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb bij Conrad enkele statieven gevonden:

<knip>
Je kan dus wel zelf zoeken?

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik kan helaas niet zien waar je woont...

Maar wat een waardeloze fotoboer....

Hier in Zwolle heeft 'mijn' fotoboer zelfs 3 verschillende mini-statiefjes

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 20:09

Skinny

DIRECT!

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/350/M1/350067M1.JPG

Naast zo'n standaard "groter" statief heb ik iets soortgelijks pas ook gekocht. Persoonlijk vind ik hem echt superhandig. Hij past gewoon in het tasje van mijn cam erbij. Heb je toch een statief(je) bij je als je geen zin/mogelijkheid hebt om de grote versie mee te slepen.

Je moet dan vaak wel iets hebben om hem op te zetten, maar hij staat in ieder geval stabiel..

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:52
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 08:48:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een ministatief voor mijn pas verworven Canon A40 (ja, ik heb hem eindelijk :9~ :9~ ).

Zo´n statief lijkt mij wel erg handig, vooral als je werkt met lange sluitertijden.

Bedankt voor de hulp!! ;)
Volgens mij heeft het meer zin als je werkt met korte sluitertijden, immers als je de camera heel kleine beetje trilt is het al heel snel wijzig, bij lange sluitertijden kan het zich nog enigsins corigeren. Een statief word pas hellemaal nodig als je met optische zoom gaat werken, elke trilling komt dan namelijk hellemaal hard aan.

Ik zelf zou hem gewoon bij de lokale foto winkel kopen als je de camera al hebt, dingen zijn niet zo duur, en om het bij een online-winkel tekopen is onzin, dus gewoon even de stad in.

Verwijderd

Die kleine trilling van op het knopje drukken kun je oplossen door met zelfontspanner te werken.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
HermeS schreef op 05 augustus 2002 @ 15:20:
[...]
Volgens mij heeft het meer zin als je werkt met korte sluitertijden, immers als je de camera heel kleine beetje trilt is het al heel snel wijzig, bij lange sluitertijden kan het zich nog enigsins corigeren.
Leuk bedacht maar zo is het niet... lange sluitertijden dus 1sec+ is statief handig, of je moet je hand 1sec stil kunnen houden, en anders krijg je een blurry pic.

Bij sluitertijden van 1/100 ofzo heb je hier geen last van aangezien je makkelijk je hand 1/100 stil kan houden.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59
ja die ministatiefjes zijn handig!
alleen ik gebruik ehm bijna nooit... ik zet gewoon mn camera op een muurtje of ergens anders

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• HermeS
  • Laatst online: 02-03 15:52
redje: weer wat geleerd. :) , ik heb nog geen ervaring namelijk ;) .

Statif is ook erg handig voor panorama foto's!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

combi-foto, foto quelle, mega max, echt bijna elke zichzelf respecterende fotoboer heeft wel wat ministatiefjes.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Suffie schreef op 05 augustus 2002 @ 17:36:
alleen ik gebruik ehm bijna nooit... ik zet gewoon mn camera op een muurtje of ergens anders
Als dat muurtje niet waterpas staat, heb je aan een mini-statieftje veel.

No production networks were harmed during this posting

• Mystikal
  • Laatst online: 12:37

Mystikal

It never hurts to help!

En om nou een waterpas mee te gaan nemen is ook zo wat :) Dus ik zou maar een beter statiefje kopen... Je weet wat je moeder zijn.... Goedkoop is ..... :)

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Mystikal schreef op 06 augustus 2002 @ 15:10:
En om nou een waterpas mee te gaan nemen is ook zo wat :) Dus ik zou maar een beter statiefje kopen... Je weet wat je moeder zijn.... Goedkoop is ..... :)
En toen was de grond niet waterpas ;)

ken een fotograaf die heeft er een met ingebouwde waterpas (4 cm lang) maar dies iets van 2 meter hoog en ontiegelijk groot.... niet iets voor op vakantie :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:12:
[...]

ken een fotograaf die heeft er een met ingebouwde waterpas (4 cm lang) maar dies iets van 2 meter hoog en ontiegelijk groot.... niet iets voor op vakantie :P
Ik heb drie statieven :7
- grote van 80 - 180 cm met twee waterpassen en gradenaanduiding
- kleinere van 30 - 90 cm
- mini van 15 cm

Gebruik vooral de grote vaak, de mini regelmatig en de kleine maar heel af en toe.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Het statief dat ik gebruik is weliswaar geen mini-statief maar wel betrekkelijk licht. Licht genoeg om mee op vakantie te nemen (tenzij je met 1 rugzakje gaat)
Het is een Luxon Tripod 1417X. Uitgeklapt 1m34 en ingeklapt (slechts) 52 cm. Hij weegt iets minder dan een kilo. Ik weet dat je liever eentje hebt van 20 cm maar misschien is deze veelzijdiger; je kunt er immers hetzelfde meer als een 20 cm statief maar ook voor grotere projecten issie dan heel geschikt. :P :P

Ik heb wel eens van die hele kleine gezien van 10 cm of zo met flexibele pootjes maar volgens mij zijn die niet zo handig

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik heb denk ik de mooiste van allemaal (:D)

Een Piccolo van Cullman.

code:
1
2
3
118 gram
95*40*25 mm ingeklapt
etc. etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.cullmann.de/pict/media/AAFD226F-1DEC-11D5-9596-0040C799A3F2.jpg

Prijs iets van 15 euro d8 ik

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 20:36

Twhomp

Stayin' Alive

Suffie schreef op 05 augustus 2002 @ 17:36:
Zijn die mini-statiefjes nou WEL óf NIET handig :+ >:) :?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Lijkt mij vooral handig voor Macro fotos

• Redje
jonggoud.nl schreef op 06 augustus 2002 @ 21:24:

Een Piccolo van Cullman.

code:
1
2
3
118 gram
95*40*25 mm ingeklapt
etc. etc.

afbeelding

Die is vet stoer :D

Waar heb je die gekocht?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Redje schreef op 06 augustus 2002 @ 22:15:
[...]

Die is vet stoer :D

Waar heb je die gekocht?
Bij de RAF in A'dam. Het was de laatste maar ik denk dat ze je na een belletje wel kunnen vertellen hoe en wat

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• -Stef-
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

jonggoud.nl schreef op 06 augustus 2002 @ 21:24:

Een Piccolo van Cullman.

code:
1
2
3
118 gram
95*40*25 mm ingeklapt
etc. etc.

afbeelding

He die heb ik ook (naast mijn Manfrotto 055C met 168 CR balhoofd :) ). Wel een verschil tussen die twee. Trouwens vanmiddag die Cullmann-dwerg gekocht voor 22 euro bij de Staffhorst in Utrecht. Het was wel de laatste uit het rek maar wellicht nog op voorraad.

Is trouwens wel grappig een stief dat kleiner is dan mijn digi-camera (Fuji FinePix F-601Z).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Redje
Net de Hama Star 5 gekocht bij MediaMarkt, was maar 13 Eurotjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/tweakers/hama_minipod_star5.jpg

Met balhoofd die je vast kan zetten, ze hadden ook een hele kleine zoals boven maar dan ook van Hama, die was maar 7 Euro.

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52

hey, cool!!

Ik heb die middelste (ipod).
Voordeel: je kan het balhoofd in veel standen vastzetten.
Nadeel: de poten kunnen maar in 1 stand

Ik heb ook die rooie rechtsonder
voordeel: verstelbare pootjes.
Nadeel: de kop kan alleen op bepaalde standen vastgezet worden.

En geen van beide zijn eigenlijk wat ik zoek :(
En nu was ik twee weekjes terug bij een andere fotograaf en die heeft precies wat ik zocht (ik had op dat moment geen geld bij me, maar ik heb wel ff een mental note gemaakt :P )

Verstelbare pootjes
balhoofd
iets groter dan die andere minidingen
steviger.

En voor een prikkie: 15 euro ofzo.

Edit: Het lijkt erop dat dat die ball pod is. Nou, ook maar ff kopen dan, dan heb ik de hele selectie compleet.

Grr, geldverspilling, ik had gewoon meteen die goeie moeten kopen. Maar die hadden ze niet bij die eerste winkel.

BTW: Op die van mij staat hama, dus die giottos zal wel een oem supplier zijn.

Als je een statiefje koopt, neem dan ff je cam mee. Als het statiefje niet stevig genoeg is, is dat erg frustrerend. Vraag ff of je dat mag uitproberen.

Het zou jammer zijn als je een ightshot maakt van 30 seconden en in die 30 seconden zakt heel langzaam je statief in elkaar :P

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben toch maar naar een andere fotoboer in de buurt geweest.
Hij had wel enkele statieven en heb daaruit de volgende keus gemaakt:

http://www.jessops.com/se...OW=1&SUBS=&WORD_SEARCH=N&

Hij kostte 9,50 EURO en werkt voor mijn doeleinden prima :*)

Allemaal bedankt voor de reacties en hulp ;)

PS. Als ik terug ben van vakantie (ga naar Kroatie) zal ik wel een paar mooie pics posten :7 :7

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:12:
[...]
Het leuke van statiefjes is dat je de poten apart kan verstellen. ;)

No production networks were harmed during this posting

• -Stef-
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Ik wil even 1 ding zeggen voor diegenen die er interesse in hebben: een statief voor je spiegelreflex-uitrusting moet gewoon degelijk zijn en tegen een stootje kunnen. Koop voor je SLR uitrusting dan ook geen goedkope meuk want je krijgt er alleen maar spijt van.

Een stevig statief dat in veel landschappen tot zijn recht komt en niet bij het eerste de beste briesje beweegt is echt zijn geld waard.

Voor digi-cams geld in principe hetzelfde alleen zijn de cameras zo veel kleiner/lichter dan hun SLR-broers meer voor erbij gebruikt worden (zo ook bij mij vandaar dat mini-statiefje). Volgende maand zowel met EOS + o.a. een 650 gram wegend IS-objectief als mijn mini Fuji FinePix F-601Z voor erbij naar Midden-Amerika.:) Statiefje is voor onderweg.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Redje schreef op 08 augustus 2002 @ 22:02:
Net de Hama Star 5 gekocht bij MediaMarkt, was maar 13 Eurotjes:
[afbeelding]

Met balhoofd die je vast kan zetten, ze hadden ook een hele kleine zoals boven maar dan ook van Hama, die was maar 7 Euro.
Die heb ik zien liggen maar die was 2x zo duur bi jde mediamarkt. Voor 13 euro hadden ze wel een andere driepoot, maar die was simpeler qua constructie en ook van een vaag merk...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Redje
Captain Pervert schreef op 13 augustus 2002 @ 20:01:
[...]

Die heb ik zien liggen maar die was 2x zo duur bi jde mediamarkt. Voor 13 euro hadden ze wel een andere driepoot, maar die was simpeler qua constructie en ook van een vaag merk...
Bij de Hama kan je de pootjes uitschuiven, wel handig voor extra stabilitiet.

• kamerplant
  • Niet online
:X
shit, dit moest een reply zijn in een ander topic |:(

🌞🍃

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Redje schreef op 13 augustus 2002 @ 20:32:
[...]

Bij de Hama kan je de pootjes uitschuiven, wel handig voor extra stabilitiet.
Die van 13 euro die ik zag, was een soort staaf waar twee kleinere dunnere pootjes uit konden klappen... Maar die van jou was minstens 25 pleuro ofzo... Dus dat klopt niet helemaal.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Redje
Captain Pervert schreef op 13 augustus 2002 @ 21:20:
[...]

Die van 13 euro die ik zag, was een soort staaf waar twee kleinere dunnere pootjes uit konden klappen... Maar die van jou was minstens 25 pleuro ofzo... Dus dat klopt niet helemaal.
Vaag heb er toch echt 13 euro voor betaald :)

http://www.vanpuffelen.nl/prodgroup.asp?ID=STAT

HAMA STAR MINI STATIEFJE 2 SECTION 2 Section met balkop. Voor: fotocamera's, videocamera's, LCD moni-tors, microfoons, minispeakers. Schroefdraad 1/4". Hoogte 160mm.
Pagina: 1