Promise Ultra 133 TX2 (tm) Veroorzaakt schokken

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb er alleen Maxtor 60GB schijf aan gehangen.

Win2k net opnieuw geinstalleerd.

Zodra ik in windows zit schokt het zaakje random.. m'n muis schokt ff voor 1 sec en daarna gaat hij weer gewoon op normale snelheid verder. :/

Ik heb het nieuwste bios gelfasht en de nieuwste beta drivers.

Pleaze help ;(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Nog iets:

M'n hddledje werkt in windows ook niet meer :?

Plus dat m'n C partitie (NTFS-5GB) met benchmarken maar 28MB/s haalt en m'n D Partitie (FAT32-55GB) 38MB/s haalt.. het lijkt me nogal sterk dat FAT32 veel sneller is oid.

Ik vind het allemaal maar erg vreemd en bovenal frusterend.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34
DeathKnight schreef op 05 augustus 2002 @ 02:10:
Nog iets:

M'n hddledje werkt in windows ook niet meer :?

Plus dat m'n C partitie (NTFS-5GB) met benchmarken maar 28MB/s haalt en m'n D Partitie (FAT32-55GB) 38MB/s haalt.. het lijkt me nogal sterk dat FAT32 veel sneller is oid.

Ik vind het allemaal maar erg vreemd en bovenal frusterend.
FAT32 is ook sneller dan NTFS en vaak zie je dat je meer snelheid haalt op grotere partitie's, misschien dat je je C schijf nog ef moet defragmenteren?
Dat andere probleem zou ik niet weten... Misschien dat een clean install werkt?

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Het gekke is dat het een volledige clean install is.. Ik heb wel altijd begrepen dat FAT32 sneller was maar niet 33% ofzo..

Defragmenteren hoeft niet aangezien de C partitie net opnieuw aangemaakt is.

Ik heb ondertussen ook nog fail safe defaults geladen in het bios maar dat richt ook nix uit.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
NIEMAND?

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Muis schokt? Dat had ik ooit toen een NIC geen IRQsharing had (en wel in een geshared slot zat).

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Wallie
  • Laatst online: 05-03 15:39

Wallie

Herr

Moet je de vorige versie drivers eens gebruiken (zullen wel op het floppy staan die erbij zaten), daar heb ik geen problemen mee. Met de nieuwste drivers heb ik het ook wat jij zegt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien overbodig om te zeggen dat dit draadje al meer dan 2 maanden oud is.. Maar omdat hier nog geen sluitend antwoord op is gegeven laat ik hem maar open ;)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 15:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Me heeft hetzelfde!! :'(

specs: zie sig.

controller: Promise ATA100 TX2

Hierop heb ik een Maxtor D740X van 40 Gig 7200rpm UDMA5 op IDE1 en een Seagate Barracude ATAIII 40 Gig 7200rpm op IDE2

Resultaat precies hetzelfde als hierboven beschreven en met de search kom je uit op wat antwoorden als IRQ-conflicten want IRQ 9 wordt wel 6x gebruikt .. maar verderop zegt men dat dat zo hoort bij een ACPI-systeem a la Win2000. :?

Alleen wil ik nog opmerken dat mijn systeem wel RAZENDSNEL is .. alleen om de minuut schokt de muis en hapert MP3 weergave (o.a. Winamp) ontzettend !! :'(

Inmiddels al iemand met wat meer kennis hiervan !? ;(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Heb ik ook gehad met die Promise ATA100 TX2. Bij mij kwam het doordat ik WIndows SP1 geinstalleerd had. ALsmaar haperen en het werd alleen maar erger (inderdaad dat van die muis). Wat heb ik gedaan???

Heel simpel, gewoon Windows XP opnieuw geinstalleerd zonder SP1. Ik heb het later nog ee keer geprobeerd maar toen deed hij weer hetzelfde. Dus nu zonder SP1 (totaal geen ramp)

Dus ik denk voor Windows 2000 dat je 1 van die 3 SP's moet installeren of er geeneen installeren, of degene installeren die de foutmelding geeft (nog te volgen???) Nou succes ermee, ik lees het wel als het niet lukt? :Y)

Oja, ik had geen IRQ sharing, ik had het zelfs nog handmatig ingesteld.

Nog een edit voor sysspecs:

Voor zover pc1 -> Promise Raid ATA100 TX2 @ 38FSB, 2x IBM 120GXP Liquid Bearings 40gb @ RAID0. 54000 SiSoft punten

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah ... maar ik had dus een draaiend Win2000 systeem met SP3 waar het begon toen ik die Promise erbij stak :?

... uiteindelijk half gefrustreerd na een middag kloten een re-install en toen bij de eerste X booten met geluid hoorde ik hem alweer haperen en zag ik de muis schokken!! :'(

Toen SP2 maar eens geïnstalleerd .. maar het probleem is er nu nog!! :'(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Shit ... Dat is echt balen. Ik heb het dus ook gehad, gelukkig alleen toen ik SP1 ging installeren. Daarvoor was het weg...Je andere besturingssystemen doen het wel goed???

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Me Win98-SE draait als nooit tevoren!!!!!!! :9~

je zou bijna weer teruggaan op Win98 ... BIJNA! ;)

... check ook ff dit draadje

Verwijderd

Heb vaak dergelijke probs gezien... Vaak helpt het om "kaartje-wissel" te spelen op je PCI bus zodat sommige IRQ's elkaar niet meer pesten. Vaak ook om een ander OS te installen... Ik heb b.v. een PC die HOPELOOS schokt onder W98 en W98SE, nu loopt hij onder XP als een zonnetje !

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Het kan ook helpen om je ps2 muis weg te gooien en een goeie USB muis te kopen... liefst optisch natuurlijk... ik heb een Logitech Dual Optical en die gaat vloeiend, i.t.t. mijn ps2 genius muis die ik daarvoor had.

FireFox - neem het web in eigen hand

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Misschien net andersom in mijn geval althans ... ik heb al een USB muis én scanner!! .. ik kan er niet zonder eig. ;(

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 20:13

Valkyre

Kitesurf FTW!

er wordt telkens gezegd dat de kaart erbij is gezet, want als het kaartje er al in zit en dan de setup van win2k of winxp draait moet je op F6 rammen omdat ding te installeren, weet niet zeker of dat het probleem is maar ut zou kunne.

en de IRQ's dat zou een 2de oplossing zijn als de muis enzo op hetzlefde IRQ zit dan werkt ut ook niet helemaal flex geloof ik!

offtopic:
BIJ MIJ DRAAIT DIT KAARTJE ECHT SUPER! waar benchmarken jullie jullie HDD"s eigenlijk mee?
ik heb wel HDDtach

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 21-11-2002 20:17 . Reden: typo ]

iRacing Profiel

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 19:11

MaxPoweR

-=StopTech=-

Mijn Promise Ultra 133TX2 hapert alleen bij MP3 als ik driver V2.00.0.39 gebruik, met driver V2.00.0.29 heb ik er geen last van. Het schokken komt bij mij niet voor.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb beide geprobeerd .. eerst de kaart erbij steken, onder Win2000 installeren en dan reboot met de HD's op de controller .. resultaat: :'(
Vervolgens (uit pure wanhoop :+) Win2000 opnieuw geïnstalleerd en idd bij de 2e diskette op F6 gedrukt en de drivers van mijn diskette geïnstalleerd ..

Hmmz .. volgens de readme.txt is het "Microsoft Windows2000 miniport driver V2.0.0.34"

'k Zal eens kijken wat promise nog meer aanbiedt op de site .. ;(

'k Heb wel een demo van HDTach, maar die werkt alleen onder Win98, maar dat gaat dus ook prima .. en dan heb je van haperen juist helemaal geen last!!

't Hang trouwens ook zéér sterk samen met de hoeveelheid verkeer over de Promisekaart .. als ik bijvoorbeeld Office installeer is het behoorlijk heavy!! :D
Maar nu ik gewoon zit te internetten en nog wat frut merk ik helemaal nix en de dingen vliegen over 't scherm!! :9~

Verwijderd

nogmaals.... PCI bus hutselen... Kaartjes omwisselen van slot... Kijk ook eens naar de BIOS post op welk IRQ je Ultra zit, en vooral met wie hij delen moet.

• Wallie
  • Laatst online: 05-03 15:39

Wallie

Herr

MaxPoweR schreef op 21 november 2002 @ 20:19:
Mijn Promise Ultra 133TX2 hapert alleen bij MP3 als ik driver V2.00.0.39 gebruik, met driver V2.00.0.29 heb ik er geen last van. Het schokken komt bij mij niet voor.
Had ik ook... met de .29 drivers werkte hij prima (ook onder XP-sp1), en met de .39 schokte hij. Anders pci slot haalde niks uit. Lekker bij .29 blijven :)

Als meneer de topicstarter .29 wil hebben, moet hij maar ff via icq gillen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Wallie op 22-11-2002 10:56 . Reden: Topicstarter is 1 woord... ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1