Toon posts:

[MB] MSI K7TPro vreemd probleem ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al tijdje op mn moederplankje: MSI K7TPro,.. op zich nooit problemen mee gehad maar laatste tijd (denk aan paar maanden :P) heeft hij iets vreemds:

Gewoon tijdens goed functioneren; games, actieve programmas in windows (dus niet idle) schiet hij plots in een soort 'slaapstand' ---> De 4 DIAGNOSTIC leds springen op ROOD, alle 4 en mn systeem springt op standby. Nu denk je ATX power eraf en maar weer werken, maar nix, dan moet ik hem een dag uitlaten en dan na een tijdje als ik em weer aanzet start het mobo weer op :S!? Ik heb alle kaarten eruit gehaald en dan telkens proberen te starten.. maar helaas geen suc6.

De manual van mn MB zegt het volgende over de 4 Diag leds op rood:

- Processor, beschadigd of niet goed gemonteerd

- lithium battery low

Nu kan de provessor niet stuk zijn, omdat hij gewoon goed funcioneert, met GOEDE kooling, hij komt nooit boven de 35-40 graden stressed uit..

de batterij heb ik doorgemeten, waar 3.0 V erop staat geeft hij dit nagenoeg bijna exact... dus hier ligt het ook niet.

Het vreemde is dat hij na die bepaalde tijd ineens weer tot leven komt en dat als hij in die pauze stand schiet er ook echt niet meer uit wakker te krijgen is,... alle kabels losgehad ed... ik heb radeloos, ik weet heeel aardig wat van mobos maar heb dit nog nooit meegemaakt, zou ie dan gewoon stuk zijn? maar waarom funcioneert ie gewoon goed na die bepaalde tijd ?? :?

Wie mijn probleem kan oplossen is werkelijk een Profi in de Mobo business :)

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:59
Heb je misschien de slaaptimer aan in de bios?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je wel zo zeker dat het aan je moederbord ligt? Zou ook aan een bijna overleden voeding kunnen liggen.. test eens met een andere :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Standaard probleem met dit bordje... --> garantie... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Moartn schreef op 05 augustus 2002 @ 01:35:
Standaard probleem met dit bordje... --> garantie... :)
??? vertel

garantie d8 ut niet :) is ie te oud voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Tjeetah schreef op 05 augustus 2002 @ 01:27:
Heb je misschien de slaaptimer aan in de bios?
nee, bios is nagechecked

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02
probleem komt inderdaad vrij vaak voor met msi borden. Ik heb ook zoiets gehad wat erop lijkt, maar bij mij kwam het doordat er stof achter het mobo zat. Nadat ik de achterkant had doorgeblazen was er niks aan de hand.

Denk dat er hier op GOT aardig wat gevallen langs zijn gekomen van msi borden die af entoe uitviellen voor een dag. Mischien dat er iemand is die ontdekt heeft wat de oorzaak is.

Verwijderd

oplossing: stofzuiger in je kast bouwen...???

Verwijderd

Topicstarter
marsian schreef op 05 augustus 2002 @ 09:40:
probleem komt inderdaad vrij vaak voor met msi borden. Ik heb ook zoiets gehad wat erop lijkt, maar bij mij kwam het doordat er stof achter het mobo zat. Nadat ik de achterkant had doorgeblazen was er niks aan de hand.

Denk dat er hier op GOT aardig wat gevallen langs zijn gekomen van msi borden die af entoe uitviellen voor een dag. Mischien dat er iemand is die ontdekt heeft wat de oorzaak is.
ik heb nu hier en daar het een ander geinfomeerd en er werd mij vertelt dat het deels met de hitte te maken heeft, de chipster is nl niet gekoeld, enkel een koelblokje +- 1/3 cm :P das dus nie best.

Ook heb ik iets gehoord over statische geheugen, dat je bij een MSI NIET!!! de grootste in 1 moet doen, MAAR de degene van het beste merk (kingston ed)

ik ga nog het een en ander uitproberen :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:42:
[...]

??? vertel

garantie d8 ut niet :) is ie te oud voor :)
Het is een standaard probleem bij de k7t serie... Crashen, en dan niet meer willen booten met 4 rode ledjes... Dit lijkt er wel verdacht veel op...

En btw: er zit 3 jaar garantie op die krengen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb dit bordje 2 maanden geleden afgedankt, met EXCACT hetzelfde probleem.. Was inderdaad heel raar, sommige spellen gebeurde dit, dan moest ik hem 1,5uur GEEN stroom geven en ploep hij doet het weer 1maand (zonder uit te zetten, anders eigenlijk nooit geprobeerd).

Nahja, ik werd er zo spuugzat van dat ik al mijn centjes bij elkaar hebt geschraapt om een nieuw systeem te kopen en nu heb ik een BIG smile :D op mijn face.. Maar wel een boel centjes armer..

Ik zou er niet te lang achter gaan zitten om het te proberen op te lossen, ik ben zelf ook zon persoon die eeuwig doorgaat maar als ik al die uren bij elkaar op ga tellen schrik ik me te pleuris. Hij is niet goed meer, probeer het op garantie nog wat te spelen en als je centen hebt een nieuwe kopen..

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
tjee das toevallig, ik heb ok vergelijkbare problemen met mijn msi k7t.

af en toe valt hij uit, ben dan meestal wel idle echter soms ook bij actief....
vervolgens kan ik niet resetten ook power eraf helpt niet.
idd 4 rode ledjes.. Mijn proc wordt overigens wel warm maar prime runt hij prima..

monitor wordt gewoon ook niet actief dan..
als ik hem +_4minuten zonder kabel heb laten staan doet ie het wel weer.
tjeemoie ik dacht eerst dat het mijn geheugen was ofzo...
was toevallig net ook met progje geheugen aan het testen, zit nu ook lappie133 te tikken. geheigen lijkt tot nu toe prima o errors

maar ja ik kan eigenlijk ook niet mijn pc missen voor een paar weekjes...
nou mijn volgende bordje wordt dus niet een MSI...

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
trouwens, ik heb de bon opgezocht en ding is dus net 1 maand over tijd.. hmm
garantie via msi? iemand ervaring mee?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 11:59

robbydw

live your life

Check deze topic maar even....nogmaals MoBo probleem K7T
Bij mij was het MoBo gaar wat heel vaak woorkomt bij deze serie. 9 op 10 dat dit ook bij jullie het probleem is.

Vandaag omgeruild voor een ander bord.

Geen commentaar

Verwijderd

MSI doet niet moeilijk over 1 maandje overtijd

gewoon 0402676671 bellen *MSI NEDERLAND* verhaaltje vertellen en hupsake

Ken ze daar heel goed namelijk

leuk werkplaatsje en genoeg bordjes op voorraad ;)

MvG

MSI Freak *ja werk altijd met MSI zonder probs*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:29:

MvG

wheheh ur my savor ik ga ze bellen....

maareh op wat voor wijze word het vergoed??

ik wil best geld bijleggen en een 333 bordje kopuh,zon Ultra :)

EDIT!!!!! Ik heb ze gebld NO PROBLEMO, moet ff naar de dealer: Alternate, ennuh daar ken ik mijn garantie ophalen

WOOHOOO :D

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59

Verwijderd

MvG

Dàt noem je nou service. En het spreekt voor zich dat je geen problemen hebt met MSI. MSI is het beste merk.

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 11:59

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:51:
[...]

Dàt noem je nou service. En het spreekt voor zich dat je geen problemen hebt met MSI. MSI is het beste merk.
Hehe MSI beste merk. 8)7 Dat heb ik ook ooit eens gedacht. Maar iig niet qua Moederborden. Heb die van mij vandaag na een hoop ellende omgeruild voor een ASUS. Lees de diverse Forums maar eens. Onder andere op de site van MSI zelf.

Geen commentaar

Verwijderd

Topicstarter

MvG

erhm kon net terug van alternate en heb daar tot mijn grote spijt werkelijk EEN KLOTE T*RING SERVICE aangetroffen, wat n stelletje klootm*ngolen daar zeg :'(

iig: na veel moeite te hebben gedaan, is het mainboard nu ingenomen, hij is 14 maanden oud en valt prima binnen de fabrieksgarantie, helaas niet meer onder de garantie van alternate, vandaar dat ik ook op het pctjuh van mn ouwe zit :P.

ok, ze schatten dat ie na 4 weken terug is, en ze konden me niet vertellen wat ermee gedaan zou worden, hoe word de garantie verleend? krijg ik gewoon hetzelfde mainboard terug alleeen dan gerepareerd?

Of krijf ik dit mainboard terug, alleen een nwe versie ervan ofzow :S?! Of krijg ik cash terug :Y)? :?

Ze vertelden me bij alternate dat zij een mainboard terugontvangen,... nu hoop ik op een MSI Kt333 uiteraard }) hehe

Kan jij me misschien meer vertellen? Je schijnt ze daar goed te kennen :? :D

edit: Ik heb je gemeeld, wil het best wel graag weten :D:D:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:18:
[...]

erhm kon net terug van alternate en heb daar tot mijn grote spijt werkelijk EEN KLOTE T*RING SERVICE aangetroffen, wat n stelletje klootm*ngolen daar zeg :'(
Dat is geen nieuws, drie jaar geleden wilden ze nieteens mijn CD-Writer omruilen die na 8 maanden kapot was gegaan.

Verwijderd

robbydw schreef op 05 augustus 2002 @ 20:05:
[...]

Hehe MSI beste merk. 8)7 Dat heb ik ook ooit eens gedacht. Maar iig niet qua Moederborden. Heb die van mij vandaag na een hoop ellende omgeruild voor een ASUS. Lees de diverse Forums maar eens. Onder andere op de site van MSI zelf.
Voor elke MSI gebruiker met problemen zijn er duizend zonder. Voor elke Epox gebruiker zonder problemen zijn er duizend met.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 13:29:
[...]

Voor elke MSI gebruiker met problemen zijn er duizend zonder. Voor elke Epox gebruiker zonder problemen zijn er duizend met.
hehehehe, leuke signature ook :)

Verwijderd

Topicstarter
robbydw schreef op 05 augustus 2002 @ 20:05:
[...]

welk type had je :D?
Pagina: 1