Toon posts:

PC Valt uit en start niet meer (laatste keer)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al 2 keer hier wat over gepost....
Ik heb een Msik7t mainboard, Athlon TB 800, 512 MB RAM, Gf2mx (MSI).
Nou valt hij dus soms gewoon plotseling uit, en start hij vervolgens een tijdje niet meer, ik heb niet het idee dat er iets te heet is, en mijn processor fan draait ook gwoon op 5000 toeren, nu was 1 van de mogelijke oplossingen een nieuwe voeding proberen, dit heb ik dus vandaag gedaan, een 300 watt voeding, maar hij viel na 15 min unreal spelen alweer uit... ik heb het nog nooit tijdens windows zelf gehad, alleen bij spellen (bij 2 spellen geprobeerd)
Het is dus niet mijn voeding, wat ik ook veel hoorde was dat het een bekend probleem was bij deze serie moederborden met dit chipset, alleen nu vraag ik me af, waarom dan opeens, terwijl hij het al 1 1/2 jaar zonder problemen deed? dan moet er toch iets "kapot" zijn gegaan? :)
Geheugen heb ik al getest (ander geheugen erin gedaan) videokaart lijkt me sterk, dat is volgens mij niet een reden om niet op te starten? voeding is het dus niet..... is het ook nog een mogelijkheid dat de processor kapot is? al lijkt me dat sterk, want hij draaide laatst weer een week zonder problemen.... :|
Nog andere suggesties? of moet het echt het moederbord zijn?
thnx

Verwijderd

Ik heb het ook meegemaakt van kennus in shop.
eerst een turbo met xp1800 na 15 min vast daarna een gigabyte gepakt niks aan de hand lijkt me dus aan dat prul msi ding te liggen >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zo wordt 't wel een herhaling van adviezen ben ik bang. Zet op z'n minst de desbetreffende topics in deze topic: [topic=480581] . Maakt 't wat duidelijker zo'n voorgeschiedenis ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
dank u :P

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier nog wat op te melden? :P

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

het kan ook aan je voeding liggen 300watt is niet erg veel voor een hoogwaardig systeem?! waarom probeer je niet een sterkere voeding,want als je een spelletje speelt vraagt je processor meer stroom en kan het zijn dat de voeding dit niet trekt!

wisdom is rarely common

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op woensdag 29 mei 2002 20:40 schreef Alphafox het volgende:
het kan ook aan je voeding liggen 300watt is niet erg veel voor een hoogwaardig systeem?! waarom probeer je niet een sterkere voeding,want als je een spelletje speelt vraagt je processor meer stroom en kan het zijn dat de voeding dit niet trekt!
hij heeft er juist 300 watt in gedaan

ik zelf denk dat het je video kaart misschien brak is
probeer is een andere video kaart... (anders een ouwe kaart alleen maar ff testen)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op woensdag 29 mei 2002 21:59 schreef Bass64 het volgende:

[..]

hij heeft er juist 300 watt in gedaan

ik zelf denk dat het je video kaart misschien brak is
probeer is een andere video kaart... (anders een ouwe kaart alleen maar ff testen)
Hetzelfde probleem gezien bij iemand. Het treedt (voorlopig?) niet meer op sinds het verplaatsen van de geluidskaart naar een ander PCI slot (andere PCI bus?) en het iets verlagen van de vCore. Niet echt voor de hand liggende zaken, maar het hielp in dat geval wel. Volgens mij ligt het wel aan het moederbord, wellicht gaat er ergens iets mis met timing als ie warm wordt.

• Alphafox
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

ja dit kan ook het geval zijn gewoon een i/o conflict

wisdom is rarely common

• mboy
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb dit probleem ook gehad, met zo ongeveer hetzelfde systeem. Ik had in plaats van een Atlon er een Duron op zitten.

Volgens mij ligt het probleem gewoon bij je moederbord. Ik heb destijds me voeding en proc vervangen maar het probleem bleef. Nadat ik een Asus bordje heb aangeschaft (A7V-133) heb ik geen last meer van dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
thnx :)
Ja nu draait ie opeens weer een week zonder probleem, echt vaag ;/
heb alleen maar een netwerk kaart op pci slot zitten, verder helemaal geen kaarten, behalve videokaart op agp slot :p
en netwerkkaart heb ik op verschillende plaatsen gehad, dus das het probleem vast niet :)
en ik had 230 watt ofzo? nu had ik 300 gehaald....
en het gaat niet om warmte volgensn mij
als ie uit is gevallen, en ik doe hem 2 dagen later weer aan, doet het vaak nog niet meteen, na wat op dat ding slaan, en rebooten doet ie het na een tijdje :p
maar dat ligt meer aan het rebooten dan aan het slaan denk ik :)
maar het zal vast wel aan meoderbord liggen ja, maar toch gek
hij deed het 2 jaar zonder problemen, en nu opeens zonder nieuwe apparaten of wat dan ook, begon dit opeens :/

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
En een bios update?? al aan gedacht??

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Dit is je moederbord, dit geintje gebeurt altijd bij dit moederbord.

Verwijderd

Is mobo-probleem blijkt bij dit type bord een mis-productie te zijn geweest.
Levensduurbord ca. 9 tot 18 maanden.
Kijk via [url="http://www.msi.com.tw"]www.msi.com.tw[/url] en dan forum.
Mogelijkerwijs kan je melding doen bij MSI en kan je je bord opsturen en krijg je een nieuwe terug gestuurd.
- Indien het bord uit de foutieve productie komt.

• dvdhoek
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op woensdag 29 mei 2002 22:19 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Hetzelfde probleem gezien bij iemand. Het treedt (voorlopig?) niet meer op sinds het verplaatsen van de geluidskaart naar een ander PCI slot (andere PCI bus?) en het iets verlagen van de vCore. Niet echt voor de hand liggende zaken, maar het hielp in dat geval wel. Volgens mij ligt het wel aan het moederbord, wellicht gaat er ergens iets mis met timing als ie warm wordt.
En inmiddels heeft doet ie helemaal niks meer. Moederbord is nu vervangen want een echte oplossing lijkt er niet te zijn en er blijken steeds meer mensen te zijn met problemen met dezelfde mainboard serie.

• Consiglieri
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb ook datzelfde Kl*te moederbord 4 keer omgeruild....totdat ik het zat was en besloot een epox 8k3a te kopen...

Geen problemen meer gehad..
Pagina: 1