Kleuren komen raar over in IE

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik ben net een klein weekje aan het oefenen met html en css maw a complete n00b op webdesigne gebied en nu zit ik dus met een probleem waar ik zosnel niet uitkom.
Mijn vriendin en ik zijn nl bezig met een website en hebben alvast een preview online gezet. Nu heb ik daar een achtergrondplaatje ingebracht (gemaakt mbv Gimp) die zwart is met een paar fototoestellen erop.
Als ik de pagina bekijk onder mozilla of opera ziet het plaatje er qua kleur goed uit, maar op het moment dat ik hem in IE open is er op veel plaatsen een paarse gloed zichtbaar (op origineelplaatje ook niet zichtbaar)
Is dat op een of andere manier op te lossen, zodat de pagina onder alle browsers de zelfde kleurstelling heeft (plaatje wil ik wel houden) of is dit probleem niet op te lossen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Is dit een .png plaatje? Dacht dat IE daar problemen mee had (transparantie in png). Staat er een testversie online?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 04 augustus 2002 @ 03:07:
Is dit een .png plaatje? Dacht dat IE daar problemen mee had (transparantie in png). Staat er een testversie online?
Plaatje is .jpg weggeschreven een behoorlijkestandaard afaik, maar heb het ook al met .gif en .png geprobeerd iedere keer die paarsegloed en alleen in IE.
En ja er staat een test/preview versie online (huisje :? )

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ik zie geen achtergrond met fototoestellen hoor :?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Timpie schreef op 04 augustus 2002 @ 12:06:
ik zie geen achtergrond met fototoestellen hoor :?
Is de pagina achtergrond bij jou helemaal zwart dan :?
In het rechterframe heb ik nl het plaatje toegevoegd als achtergrond en getest hoe hij overkomt in verschillende resoluties en in alle resoluties (800x600-1280x1024) komt hij bij mij goed over (mozilla & opera).
Alleen als hij dus in IE geopend word ontstaan er problemen ;(

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 12:48

MWP

Slaiter schreef op 04 augustus 2002 @ 12:27:
[...]
Is de pagina achtergrond bij jou helemaal zwart dan :?
In het rechterframe heb ik nl het plaatje toegevoegd als achtergrond en getest hoe hij overkomt in verschillende resoluties en in alle resoluties (800x600-1280x1024) komt hij bij mij goed over (mozilla & opera).
BIj mij is die achtergrond ook zwart (1280x1024) maar als ik heel goed kijk zie ik een fototoestel, maar dan wel héél vaag, het fototoestel wordt door de zwarte achtergrond een beetje weggedrukt en is nu niet goed te zien.(watermerk gebruikt?)

Ik zou zeggen geef het fototoestel meer wit ipv zwart :)
Alleen als hij dus in IE geopend word ontstaan er problemen ;(
Zo blijkt ;)
Pagina: 1