Toon posts:

ervaringen met wireless AV??

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een wireless AV transmitter te kopen. Mijn PC staat lekker te razen in een klein kamertje en af en toe is het toch wel fijn om lekker een filmpje te kijken op de breedbeeld. En ik heb geen zin in losse kabels in mijn huis of de hele vloer er weer uit te breken. Dus dan maar wireless.
Iemand ervaringen met deze dingen? Ik heb de review gelezen op tweakers reviews: Wireless A/V transmitter review
maar het meeste wat ik zie zijn die dingen van Trust (Kijkshop, Conrad enz).
Wat moet ik nemen?
:?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ja, het werkt. Kwaliteit is heel behoorlijk, zeker vergelijkbaar met een composietkabel. Echter, deze dingen zijn nogal gevoelig voor storingen. Een magnetron bijvoorbeeld, kan het signaal helemaal op gat krijgen. Ook wanneer er organische stoffen (lees: lichaamsdelen) bewegen tussen zender en ontvanger, zie je en hoor je storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Welke gebruik jij? En wat is de afstand tussen de zender en ontvanger?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Of is hier al eerder een thread van geweest?

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
toevallig heb ik sinds kort het apparaat uit de review van de tweakers.net-frontpage....

prima setje, geluid is alleen niet heel hard of je moet er een versterker tussengooien, als je het volume vol zet hoor je alleen een irritante bromtoon, maar misschien komt dit omdat één of ander apparaat storing veroorzaakt, je kunt gelukkig wel wat klooien met kanalen (4 verschillende) om de storing te verminderen.

beeldkwaliteit is zeer acceptabel, ik denk dat het niet onderdoet voor gewone composiet.

check voor meer info het topic dat ik startte voordat ik het apparaat aanschafte:

Target Wireless AV Transmitter......kopen of niet?

• mjax
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 02:46:
Welke gebruik jij? En wat is de afstand tussen de zender en ontvanger?
Ik gebruik de Trust huppeldepup 100AV of zoiets. Ziet er ook nog esthetisch verantwoord uit! ;) Ik heb nu 2 paar in gebruik: 1 voor computer naar TV beneden/slaapkamer en 1 van DVD/video naar TV beneden/slaapkamer. Aan de TV's hangt dus elk 1 ontvanger. Werkt als een trein.

Afstanden die overbrugt worden zijn verschillend, maar de "verste" is ongeveer 6 meter, met een gewapend betonnen vloer ertussen.

Verwijderd

ik krijg geen beeld bij wmv's en avi's als ik de trust 100/av gebruik...
wel bij mpeg en rm!
(beeldscherm staat in kloon-modus met tv als tweede beeldscherm)
weet iemand wat ik hieraan kan doen? }:O

• mjax
Heeft waarschijnlijk met overlay te maken. Ik gok dat WMV's en AVI's als overlay draaien en daardoor niet goed op je TV out komen (of andersom). Heb je dit probleem ook als je NIET in kloon-modus, draait, maar bijvoorbeeld alleen je TV-out activeert?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 19:56:
ik krijg geen beeld bij wmv's en avi's als ik de trust 100/av gebruik...
wel bij mpeg en rm!
(beeldscherm staat in kloon-modus met tv als tweede beeldscherm)
weet iemand wat ik hieraan kan doen? }:O
Heeft niks met je Wireless-AV kit te maken;
het enige wat die doet is het signaal wat ie binnenkrijgt door de lucht sturen.

Hij zal niet opeens die sjit gaan decoderen, bedenken - "oh, een wmv-signaal! dat filter ik eruit !" :)

Meestal is 't gewoon videocard-settings.
Overlay in 90% van de gevallen,
anders eens proberen om je hw-acceleratie wat lager / uit te zetten als je zoiets gaat kijken, wil soms ook helpen.
Pagina: 1