[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
hehe
[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
uiteraardBurning_Tyre schreef op 03 augustus 2002 @ 20:52:
Doet ie het nog steeds?
Pak volgende keer ff een aquariumbak, dat werkt makkelijker.
Met nieuwjaar kom ik bij jou oliebollen eten
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
de gemeente (in de vorm van kliko-ophalers)
Wat is eigenlijk de reden achter dit projectje?
stille pc/jongenskwalenNotehouteladekast schreef op 03 augustus 2002 @ 21:25:
Ik zou er zelf ook geen zin in hebben
Wat is eigenlijk de reden achter dit projectje?
Heb je tenminste iets gewonnen vanavond
moeten nog ff proggie installeren, maar ja tis zaterdagavond heNotehouteladekast schreef op 03 augustus 2002 @ 21:32:
Houd het ook je proc een beetje koel?
Heb je tenminste iets gewonnen vanavond
das de woonkamerVerwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 21:35:
wat een bende in je kamer btw
Ik weet anders nog heel veel dingen die je met sla-olie kan doen
dat wil ik graag wetenNotehouteladekast schreef op 03 augustus 2002 @ 21:39:
Is wel te merken
Ik weet anders nog heel veel dingen die je met sla-olie kan doen
'T is toch zaterdagavond zei je
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
haha niet?? steek je hand maar es in een pan met sla olie die op et vuurstaatDevil schreef op 03 augustus 2002 @ 22:30:
Wordt die proc niet heel erg heetZo goed geleid sla olie nou ook weer geen warmte dacht ik.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Goed genoeg hoorDevil schreef op 03 augustus 2002 @ 22:30:
Wordt die proc niet heel erg heetZo goed geleid sla olie nou ook weer geen warmte dacht ik.
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
wat zijn de temps?
[open deur]
Die PC is goed in de olie
[/open deur]
En heb je nu ook een vriendin met waterkoeling?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Kan nog leuk worden als het gaat geleiden door stof ed
Je moet maar wat te doen hebben als je je verveeld in de vakantie he
Omdat er na een tijdje kleine ijzer deeltjes van je mobo en dergelijke op zullen gaan lossen in het water, waardoor het als nog gaat geleiden. Je kan natuurlijk wel elke dag je water gaan vervangen, maar dat lijkt me ook niet echt praktischiCe01 schreef op 04 augustus 2002 @ 14:53:
* Morty is ook wel benieuwd naar de temps....
Je moet maar wat te doen hebben als je je verveeld in de vakantie hewaarom is er eigenlijk nog niemand op het idee gekomen een vloeistof te maken die niet geleid maar wel erg goed warmte afvoert? In principe zou je je PC toch ook in gedestilleerd water moeten kunnen laten draaien? Of bestaat dit al (tijd voor de search..
)? Alleen dan inderdaad even de bak dicht maken tegen stof en een paar kleine gaatjes met filters voor kabels + drukverschillen. Maar dat laat ik dan maar over aan andere idioten, is m'n bakkie me net iets te prijzig voor.
Verwijderd
r8ality heb jij niet bij de konmar gewerkt in winkel centrum woensel?
[ontopic]
Leuk gedaan
en nu nog wat tomaat komkommer en sla er bij he
D'r moet toch een vloeistof te maken zijn waar niets in oplost? Kwestie van een beetje scheikundig nadenken lijkt me zo (nu was dat nooit m'n sterkste kant, maar goed...)Morty schreef op 04 augustus 2002 @ 15:21:
[...]
Omdat er na een tijdje kleine ijzer deeltjes van je mobo en dergelijke op zullen gaan lossen in het water, waardoor het als nog gaat geleiden. Je kan natuurlijk wel elke dag je water gaan vervangen, maar dat lijkt me ook niet echt praktisch
de comp+voeding draait nog steeds, alleen de harde schijf is er mee opgehouden (weet iemand wat een constant knipperende LED betekent
op 233 werd ie net wat te heet (maar volgens mij lag het crashen eerder aan de nic) maar op 200 blijft ie goed lopen...(burnk6 geen probleem)
temps niet echt bekend gezien oud moederbord zonder sensors..
en Beastlock, dat is m'n huisgenoot die op de foto staat, en die heeft idd bij de Konmar gewerkt, maar mij ken je ook van de LaserQuest
Verwijderd
......niet geleidende niet oplossende vloeistof bestaat, is van M3 kost 3000 $ per 5 galon ofzo.......ff doorsparen dus, veel plezier ermeeiCe01 schreef op 04 augustus 2002 @ 14:53:
/me is ook wel benieuwd naar de temps....
Je moet maar wat te doen hebben als je je verveeld in de vakantie hewaarom is er eigenlijk nog niemand op het idee gekomen een vloeistof te maken die niet geleid maar wel erg goed warmte afvoert? In principe zou je je PC toch ook in gedestilleerd water moeten kunnen laten draaien? Of bestaat dit al (tijd voor de search..
)? Alleen dan inderdaad even de bak dicht maken tegen stof en een paar kleine gaatjes met filters voor kabels + drukverschillen. Maar dat laat ik dan maar over aan andere idioten, is m'n bakkie me net iets te prijzig voor.
en btw kooleance had al eens zo'n opstelling gemaakt (met die niet geleidende niet oplossende vloeistof) gewoon een plexiglas kast met pc volgegoten
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Effe Wat anders is het niet een mogelijkheid om een bak met slaolie (of iets dergelijks) in een vriezer te zetten en hier je systeem in te plaatsen? Volgens mij heb je dan geen last van condens??
Alles is terug te redeneren naar 4
Zout?? Jij wil een zout oplossing (zuur) in je koelsysteem doen????
quote]
Kut, ik dacht dat dit de HK was
in ieder geval veel beter dan water. water heeft een warmtegeleidingscoëfficiënt van 0.0055 W/cm-K, olie ongeveer (loopt uiteen voor verschillende soorten) 0.3 W/cm-KDevil schreef op 03 augustus 2002 @ 22:30:
water heeft wel een veel hogere soortelijke warmte dan olie. dit maakt het zeer geschikt voor tijdelijke opslag in een warmteverplaatsingssysteem, maar het moet dan wel rondgepompt worden, omdat het de warmte slecht geleid.
Verwijderd
maaruh gaat dat niet heel erg beroerd ruiken op den duur?
Tis organische spul...........
Dit spul heb ik ooit meegenomen om een beamer te maken:
De tft moest goed gekoeld worden (zou een 225 W halogeen achterkomen uit een overhead projector) daarom zou het scherm en de printplaat tussen 2 glasplaten gezet worden waardoor de olie gepompt werd (reservoir-pomp-TFT-radiator->reservoir).
Is helaas niet doorgegaan: De candidaat voor het scherm was kapot voorda ie in mijn handen kwam, en TFT's met een goede resolutie en met aansturing waren (en zijn nog steeds) peperduur, dus heb ik geen nieuwe aangeschaft.
't is nu wachten op een gesloopte laptop met een TFTscherm die wel nog werkt..
Verwijderd
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
olie bevriesd volgens mij idd niet, en dat houd de olie goed koel
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
draaide 3 dagen zonder problemen, maar toen was ik hem zat. Als e je mobo uit de olie vist heb je een gygantische meuk aan olie overal. Waarom heb je trouwens nog je fan op je cpu zitten? en misschien heeft het nut als je een beetje olieverplatsing in je bak veroorzaakt door bv een pomp oid. Ziet er wel weer loik uit
Verwijderd
Voor de rest: OPRUIMEN DIE ROMMEL !

Verwijderd
condens---->water-----> poefanswer_man schreef op 08 augustus 2002 @ 03:41:
ik las net ergens de reply van iemand die zei dat je et misschien ook in de vriezer kon gooien et hele zutje.
olie bevriesd volgens mij idd niet, en dat houd de olie goed koel, opzich niet slecht bedacht, maar gaat het ook werken? lijkt me wel leuk id idd

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Ik heb dan een computer, aquarium, veel (sla)olie en een vriezer nodig.
Heeft (sla)olie een vriespunt? iig bij het absolute nul punt, maar misschien ook ergens eerder ?
Mijn binas heb ik motten inleveren
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Lezen jullie mensen eigenlijk uberhaupt watanswer_man schreef op 08 augustus 2002 @ 03:41:
ik las net ergens de reply van iemand die zei dat je et misschien ook in de vriezer kon gooien et hele zutje.
olie bevriesd volgens mij idd niet, en dat houd de olie goed koel, opzich niet slecht bedacht, maar gaat het ook werken? lijkt me wel leuk id idd
Verwijderd
Verwijderd
Omdat je best wel problemen krijgt met plaatselijk erg hete olie. Olie heeft een relatief hoge viscositeit en is niet zo makkelijk rond te pompen.Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:45:
wat ik me afvraag: waarom doen niet meer mensen dit, dit is toch de ideale koeling, 100% stil, en waarschijnlijk ook nog goed ook!
Ook als je olie verontreinigd raakt heb je een probleem, want dan gaat de olie geleiden dmv de verontreinigingen
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Nee daarom gebruiken ze het voor de frituur.Devil schreef op 03 augustus 2002 @ 22:30:
Verwijderd
De warme olie word lichter per cm3, dus stijgt het op, daarvoor komt koude sla-olie in de plaats, dus zo krijg je stroming
(Havo 2e klas natuurkunde)
Verwijderd
lees de draad voordat je blaat !! .In een onafgesloten systeem krijg je andere troep erdoorheen zoals stof.Stof geleid weer (net als andere stoffen die erin kunnen komen en wat krijg je dan?.......PFOEF!!Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:45:
wat ik me afvraag: waarom doen niet meer mensen dit, dit is toch de ideale koeling, 100% stil, en waarschijnlijk ook nog goed ook!
Daarnaast ook nog eens de reden van het moeilijke rondpompen plus het feit dat olie minder snel dan water afkoelt volgens mij.Is heel leuk dat er een stroming optreed enzo maar de stroming is niet snel genoeg.Waarom doen mensen anders een pomp in hun Watercooling setup als het toch vanzelf snel genoeg zou stromen?
is slaolie trouwens niet organisch?*sniff , sniff* ruik ik daar wat rotten , bijvoorbeeld de sla olie die al drie tot 6 weken in die bak "automatisch" loopt rond te stromen?
omdat het kan!
Verwijderd
Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Mag ik vragen hoe je aan die waarde voor olie komt? Want mijn BiNaS zegt hele andere dingen, meer in de trend van 0.003 en lageraatos schreef op 07 augustus 2002 @ 08:11:
[...]
in ieder geval veel beter dan water. water heeft een warmtegeleidingscoëfficiënt van 0.0055 W/cm-K, olie ongeveer (loopt uiteen voor verschillende soorten) 0.3 W/cm-K
Zie ook mn reply in dit topic
Maar eh, drijft olie niet op water? Dus als je nou zorg dat er wat afstand is tussen de bodem van de vriezer en je MB....
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd
Verwijderd
1. Je kunt er je sla mee bereiden
2. Je kunt ze gebruiken als hulpmiddel bij bepaalde soorten films
3. je kunt er je hond mee pesten.
4. je kunt er friet in maken ( ik zeg niet dat ie lekker wordt)
5. Je kunt er mee gooien
6. je kunt er speciale kaarsen op laten drijven bovenop water in een vaas of schaal
7. Je kunt het geven als gift aan de zwervers en zeggen dat het vloeibaar goud is
8. Je kunt het in de schappen van de Edah laten staan in plaats van het voor 1 van de ideen te gebruiken
tot zover de Überflauw modus
Een soort lavalamp van je pc makenSchiksie schreef op 22 augustus 2002 @ 23:39:
Neem anders eens frituurvet, lijkt me leuk om te zien hoe dat stolt als je je pc uitzeten weer vloeibaar wordt als je em aanzet