Progressive scan dvd players

Pagina: 1
Acties:

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 21:44

pling

Lekker Kepjoeteren

Topicstarter
Ik wil graag een Progressive scan player kopen voor aan mijn Beamer.

Nu sta ik op het punt om een speler uit hong-kong weg te halen:
http://www.hivizone.com

Maar ik vraag me nog steeds af of het niet dichter bij huis kan...

Eisen:
Component video out
Progressive scan (NTSC/PAL)
Regio vrij

Heeft iemand wellicht een goede tip ?

(Tis overigens triest gesteld met deze ontwikkelingen in Nederland (Europa), zelfs in die dvd blaadjes is er amper iets over te vinden)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
De Skyworth is dacht ik in Duitsland beschikbaar, echter schijnt deze problemen te hebben met progressive PAL. Dan kun je beter voor de Nintaus gaan, die moet echt prima werken.

Heb zelf ook met dit dilemma gezeten, uiteindelijk ga ik voorlopig voor een HTPC gezien ik toch al een nieuwe pc moet kopen, oude wordt dan omgetoverd.

Het is overigens niet triest gesteld met deze ontwikkeling. Het is extreeem triest gesteld :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Quinny
  • Laatst online: 17-01 23:07
Kijk eens naar de DVD25 van Harman/Kardon, ik weet niet of hij aan al je eisen voldoet, regio vrij is hij niet als je hem krijgt tenminste... maar hij is volgens mij wel regio vrij te maken....

Progressive Scan heeft hij wel, alleen component video out weet ik niet zeker...

Ik heb hem zelf, ik zit nu alleen op mijn werk...
Ik vind de beeldkwaliteit in ieder geval een stuk mooier dan van de sony dvd speler van mijn ouders...

• ShittyOldMan
Wat voor beamer is het eigenlijk? En wat voor ingangen moet je hebben?

• pling

pling

Lekker Kepjoeteren

Topicstarter
Philips beamer, aansluitingen vga, component, composite en super-vhs.

• Quinny
  • Laatst online: 17-01 23:07
Ik heb net even gekeken, de DVD25 heeft ook component video out...

Zou je alleen het regiovrij maken even op moeten zoeken... Dat is voor mij eigenlijk helemaal niet belangrijk, ik heb daar dus ook niet naar gekeken...

Verwijderd

Wist niet dat Philips crt projectoren in hun productensegment hadden.
(Tis overigens triest gesteld met deze ontwikkelingen in Nederland (Europa), zelfs in die dvd blaadjes is er amper iets over te vinden)
Wie zoekt zal vinden, sla de HVT dan eens open. Dvd blaadjes = software. Surf een beetje op het internet / areadvd.com

• pling

pling

Lekker Kepjoeteren

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Philips 963SA gekocht. Heel mooi beeld. Maar nu komt het ook het geluid is fantastisch. MP3 klinkt geweldig. CD's worden geupsampled naar 192Khz. CD's klinken zeer goed. En SACD (ik kan allen in stereo luisteren) klinken ook goed, maar ik hoor geen significant verschil met een normale CD. (Dat schijnt in 5.1 wel anders te zijn.). Deze speler wordt in verschillende hifi forums reeds geroemd.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Overigens is vanaf kort PAL progressive ook legaal. Dit mocht voorheen niet van het DVDForum, maar nu wel. Zie Audiovision van januari.
Een aantal merken verzorgen updates voor hun spelers die nu ntsc progressive kunnen, Denon en Pioneer bijvoorbeeld.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Arcam is nu de enige die standaard PAL PS levert, gaat hopelijk snel veranderen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pling

pling

Lekker Kepjoeteren

Topicstarter
De Philips 963SA heeft ook PAL PS, na een hack. Dit zijn de hacks die te gebruiken zijn met de 963SA, uit te voeren in deze volgorde eerst pal ps en dan regio vrij:

1) PAL p-scan hack: press "play", "159 222 023 00", then press play again. The player is now region 2 only but has PAL p-scan enabled.
2) input RC6 code (from Palm, for example) and enter "222 222 005 255" with original remote.

• pling

pling

Lekker Kepjoeteren

Topicstarter
Ik heb eigenlijk nog een andere vraag: In de philips zit al een AC-3 en DTS decoder ingebouwd. Wat dat betreft heb ik alleen nog maar versterker (5 kanaals) en een volume knop nodig. Heeft iemand hier aanbevelingen voor ? Zoiets als bijvoorbeeld http://www.vanmedevoort.com/ --> CA560 + PA555, alleen dan liever voor de prijs van een receiver zoals de NAD T752. Omdat ik al een decoder heb zou ik eigenlijk liever goedkoper uit zijn dan juist duurder dan een totaal oplossing.

• Dr. Strangelove
Ik haal hem even omhoog, want ik heb vandaag eindelijk voor het eerst praktijkervaring opgedaan.

Vanmiddag bij Hifi Center Video langsgeweest, ben ik bijzonder goed geholpen. Ze hadden een JVC HV32D25 staan, en daar op mijn verzoek de DV4300 van Marantz op aangesloten. Ik wil eigenlijk de Philips 963SA hebben, maar die stond in bestelling.

De 4300 was niet regiovrij, en ik wist de hack niet uit mijn hoofd, dus ik heb alleen PAL PS kunnen testen. Progressive scan is op de Marantz eenvoudig via de setup aan te zetten, geen hack of iets nodig. Ik had mijn eigen SCART meegenomen, een redelijk goede IXOS. Helaas had men geen component kabel liggen, dus hebben we drie IXOS digitale interconnects gebruikt voor de componentaansluiting (niet ideaal). Gebruikte DVD: Titanic R2 (vanwege de vele problemen met de weergave van horizontale lijnen, belangrijkste reden voor mij om voor PS te gaan).

Het resultaat via component met PAL PS was, in één woord: subliem.

Iedereen die zegt dat je op een 32 inch scherm de voordelen van PS niet ziet... ga zelf kijken. Het beeld was scherper, rustiger, en, eindelijk, horizontale lijnen blijven rustig, geen gedans of kartels. Er was nog wel iets van flikkering waar te nemen op punten waar veel horizontale lijnen bij elkaar zitten (op de long shots de railing van het schip), maar dit was miniem. Algehele indruk: veruit het beste beeld dat ik ooit op een TV gezien heb.

Vergelijking met RGB bracht de bevestiging. Minder rust en scherpte, moire effecten, en ja hoor, kartels op de horizontale lijnen.

Ik ga zeker de JVC aanschaffen. Als de Philips binnen is, zal ik hem eens uitgebreid vergelijken met de Marantz, maar gezien de problemen die ik hoor over de Marantz denk ik dat het de 963 wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-02-2003 17:43 ]

• ShittyOldMan
Volgende keer ook even een anamorphic DVD meenemen voor wat betere kwaliteit :) (althans zover ik weet bestaat er alleen een letterboxed versie van titanic)
Wat zijn de prijzen van dit alles?

• Scarp
  • Niet online
Aha, goede info :)

Op de website van JVC staat trouwens niets over progressive scan ... alleen component ingang.

Wordt een mooie setje van je zo :)

Waar ga je die tv kopen? bij www.bobshop.nl staat ie voor €1,715.00 :)

• Dr. Strangelove
Volgende keer ook even een anamorphic DVD meenemen voor wat betere kwaliteit (althans zover ik weet bestaat er alleen een letterboxed versie van titanic)
Wat zijn de prijzen van dit alles?
Helemaal gelijk, ik had ff snel iets uit de kast getrokken. Beeldkwaliteit van die DVD is ook niet alles. Ik had ook Gladiator R1 mee, maar de speler was niet code free, dus...

Prijzen:
JVC HV32D25 via www.kieskeurig.nl voor 1600 euro thuisbezorgd.
Marantz DV4300 kost 499 euro.
Philips 963SA ook 499 euro. Op kieskeurig.nl is hij voor 420 thuisbezorgd te krijgen, maar ik koop de speler bij de winkel, ze hebben veel moeite voor me gedaan en die wil ik ook belonen.

Ik moet de financiering van de TV nog rond krijgen, dus voor alles in zijn progressive glorie staat te spelen thuis moet er nog wat gespaard worden 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-02-2003 17:57 ]

• Scarp
  • Niet online
Ow... die philips speler was te koop bij de eigen winkel van Philips voor 399 euro :)
Je moet alleen bij philips werken dan :)

Verwijderd

Ik heb hem voor 414,36 euro inclusief 5 jaar garantie, bij een normale winkel :7
Maar klinkt goed die tv, die moet ik ook zeker zien :)

• Dr. Strangelove
Ow... die philips speler was te koop bij de eigen winkel van Philips voor 399 euro
Je moet alleen bij philips werken dan
Ik heb hem voor 414,36 euro inclusief 5 jaar garantie, bij een normale winkel
Ik weet dat ik hem goedkoper kan krijgen. Maar zoals ik zei, deze mensen hebben moeite voor me gedaan en ik vind het aso om dan dank je wel te zeggen en lekker de goedkoopste prijs te gaan najagen. Ik ben heel wat winkels af geweest om er een te vinden waar ik deze TV met deze speler gedemonstreerd kon krijgen, en dat is mij wel wat waard, zeker gezien de vele problemen die ik over het gebruik van PS op CRTs gehoord had. Maar deze discussie is ook al meerdere malen gevoerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-02-2003 18:25 ]

• Scarp
  • Niet online
s_roubos, ik vind dat je gelijk hebt. Goede service is ook wel wat geld waard. Ik zou het ook niet kunnen om bijvoorbeeld te gaan luisteren naar apparatuur in een winkel en dan vervolgens bij een ander bedrijf te kopen.

Maar goed, we wachten wel wat foto's van je af als je alles hebt :)

• Dr. Strangelove
Maar goed, we wachten wel wat foto's van je af als je alles hebt
Spreekt vanzelf ;)

Pagina: 1