Toon posts:

XP En TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!
Ik wil dvd en films van mijn (laptop-)pc (xp home) op tv kijken!

Alles werkt alleen als ik een film start krijg ik een zwart scherm en verder niets. wil krijg ik het bureau blad en alles op tv.
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen en mijn films kan bekijken???

Ontcapst, denk daar in het vervolg zelf aan gaerne

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 03-08-2002 12:10 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Niet zo schreeuwen!

Download my music on SoundCloud

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop eerst maar eens een nieuw toetsenbord.

/te laat.

Verwijderd

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je kaartje wel op twinview gezet? welke kaart heb je? ... etc... :X

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat voor laptop heb je inderdaad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:51:
Help
Alles werkt alleen als ik een film start krijg ik een zwart scherm en verder niets. Wil krijg ik het bureau blad en alles op tv.
Je moet waarschijlijk bij de instellingen van je beeldscherm ff TV op primary zetten. (heb ik ook op mijn Dell inspiron met een Ati kaartje)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 12:26 . Reden: ook ff volume zachter gezet in de quote dan :Y) ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Jaymz

Keep on moving !

Volumeknop wat linksom gedraaid :P

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Hehe, Ik heb ook een Delletje met Ati kaart (M3 mobility) en ik had dus een probleem dat ik de TVout niet op kleur kon krijgen. Nu was die topic lekker geclosed omdat het in de FAQ zou staan...wat dus niet zo is want ik had alle instellingen al geprobeerd en er was geen ' enable composite' instelling te vinden :(

Maar goed, gelukkig kwam ik laatst een topic tegen over composite - versus SVHS. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/561574. Beetje klooien met een scart en het gaat wel lukken :)

Maar goed : Antwoord op dit probleem is al gegeven : zet je TV als primary en je monitor als secondary. In je advanced settings zie je onder het plaatje van monitor en van de TV twee knopjes zitten waarmee je dit kunt doen. Ik denk dat de Ati video kaart maar naar 1 bron de video informatie stuurd omdat een gedeelte via hardware decoding in de chip gaat. Binnen de window is het dus een ander signaal en dat kan ie klaarblijkelijk niet clonen :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

[quote]Spam schreef op 03 augustus 2002 @ 12:27:
een juist verhaal ;)quote]

Tsja enne met een geforce2 mx werkt het bijna het zelfde, in ieder geval dezelfde settings nemen...

• Spam
Nou, ik heb een Elsa Gladiac511 Geforce2 MX400 en de driver (versie 4.13.1.1200) die daarbij zitten hebben TwinView : beeld op monitor EN TV. Ietswat ik vreemd vind want die functionaliteit kan ik -nergens- terug vinden in de nieuwe detonator drivers, waar je alleen maar Device Selection. Maar goed, als ik deze aanzet heb ik gewoon DivX en DVD films op monitor EN TV

Weet iemand waarom die nieuwe detonators alleen maar een 'device selection' tab hebben en geen TwinView meer ? Ik kwam wel een Nview manager in de control panel tegen maar daar kun je ook niets instellen. Het probleem van die Device Selection is dat ik alleen OF monitor OF TV kan hebben. Tenminste, ik heb alle soorten instellingen geprobeerd maar krijg niet hetzelfde als TwinView.

Vreemd :? Heeft iemand hier dat ook ?

Verwijderd

Topicstarter
Prozessor & Chipsatz
• Intel(R) Pentium(R) III
• Prozessor bis 1.2GHz
• Chipsatz: VIA 694X-T

Ausstattung & Features
• Speicher: bis zu 512MB SD-RAM
• Festplatte: bis 40GB, 2.5"
• 1 GPRS SIM Card Socket
• Digital Drive: Combo Drive
• (All In One: CD,DVD,CD-R/RW)
• Graphik: ATI Radeon M6P 32MB !
• Audio: DJ Modul -16bit Stereo
• PCMCIA: 2xTyp1/2 oder 1xTyp3
• Modem: 56kV90 Fax Data intern
• Netzwerk: 10/100MBit LAN intern
• Interface: IEEE1394 & TV-Out
• Akku: Smart Lithium Ionen
• Abm.: 39x 308x 268mm,3kg
• Zubehör: Netzgerät
• Betriebssystem: MS(R) Windows
• Gewährlstng.: 2Jahre incl. PickUp

Verwijderd

Topicstarter
dit zit dus in mijn laptop (gericom 1st supersonic)
Graphik: ATI Radeon M6P 32MB

Verwijderd

Topicstarter
en verder dus win xp home.
Wat moet ik nu doen?

• Spam
Dat staat er toch ?! (lees de draad eens voor de grap ;) ) : ga naar advanced properties van ati en onder de tab waar je de TV hebt ge-enabled kun je de TV op primary display zetten.

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
WWww schreef op 03 augustus 2002 @ 11:51:
Help
Alles werkt alleen als ik een film start krijg ik een zwart scherm en verder niets. Wil krijg ik het bureau blad en alles op tv.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had precies hetzelfde probleem met een toshiba 6100 met Geforce4. Ik heb niet echt een structurele oplossing maar hierdoor kon ik wel weer divx films ook op mijn televisie kijken. Het zit zo:
Als ik gewoon een Divx film opende dan kreeg ik ook een zwart scherm. Als je echter eerst de film laat spelen in het preview schermpje dat linksboven in het scherm onder de file-naam zet en dan de file opent, krijg je (tenminste ik) wel gewoon het beeld goed op je televisiescherm. Je kunt het nu ook met een ander programma openen als windows media player, voor als je bijvoorbeeld ondertiteling wilt voor je divx.
Een andere wat simpelere oplossing die ook werkte bij mij was om bij het bestand met de rechtermuisklik 'openen met' te kiezen en dan in plaats van 'Microsoft (r) windows media player' de andere player met de naam 'windows media player' te kiezen.

Ik heb echter ook nog geen oplossing voor de DVD's, aangezien je daar geen preview schermpje van hebt en ze zijn ook niet met windows media player te openen. Ik hoop dat deze oplossingen voor divx in ieder geval ook bij jou werken.
Pagina: 1