laptop kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hummelske
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 16:20
Hallo
Ik zit met een dilema.
Ik wil een laptop kopen, moet niet al te duur zijn en moet zoveel mogelijk
fuctionaliteit hebben.
Ik heb de keuze gemaakt uit twee modelen alleen weet ik niet of het goedkoopste ook een goede keus is.

Ik heb de keuze uit de volgende laptops gemaakt

Keuze 1)
ASUS laptop
ASUS L3 800S
P4 1,8 256MB 30GB DVD/CDRW 15TFT

Keuze 2)
Tochiba laptop
Toshiba Satelite Pro 6100
P4 1,6 256MB 20GB DVD 14,1TFT

Deze twee laptops heb ik de keuze uit.

Keuze 1 kost rond de 2000 Euro en Keuze 2 is 150 a 200 euro duurder.

Ik weet dat merken zoals ACER gammel zijn.. niet al te stevig dus..
en dat is nu net wat ik wil hebben... een stevige betrouwbare laptop.

Ik hoor het wel als jullie reacties hebben.

MvG Stephan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik het zo zie is de Asus op alle punten beter en nog goedkoper ook.. waarom vraag je dan welke van deze 2 je moet hebben (maw.. wat zijn de voordelen van de toshiba waardoor je er toch over denkt om hem te kopen?).

Verwijderd

ga voor de Asus , in alle opzichten beter en goedkoper :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zéééér belangrijk bij een laptop is de batterij-tijd... volgens mij wint Toshiba op dat gebied en persoonlijk zou ik dan voor de Toshiba kiezen.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Duncan schreef op 02 augustus 2002 @ 20:50:
Zéééér belangrijk bij een laptop is de batterij-tijd... volgens mij wint Toshiba op dat gebied en persoonlijk zou ik dan voor de Toshiba kiezen.
maar die is wel duurder is de specs liggen wel een stuk lager
en hoeveel zou dat schelen dan ?
vast niet zo ontzettend veel

• hummelske
Pollewob schreef op 02 augustus 2002 @ 20:03:
Als ik het zo zie is de Asus op alle punten beter en nog goedkoper ook.. waarom vraag je dan welke van deze 2 je moet hebben (maw.. wat zijn de voordelen van de toshiba waardoor je er toch over denkt om hem te kopen?).
Voor ik een laptop koop wil ik weten of ze goed zijn.
Zoals je bij de laptops van ACER hebt...
Die laptops.. als je die vast hebt voelt het al niet stevig aan.
Ik weet van de toshiba's dat het degelijke laptops zijn...
Maar van de ASUS weet ik eigenlijk nog niets..

• hummelske
Duncan schreef op 02 augustus 2002 @ 20:50:
De ASUS laptop heeft een tijd van 2 uur met een Li-ion batt 8 Cell Battery pack

De Satelite heeft een tijd van 4 uur met een additional optional Slim SelectBay Battery.

Dus Eigenlijk hebben ze allebij dezelfde batterij-tijd..
Om en nabij dan ...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

Smarron

The bend

Met die specs ?? Definately ASUS !!

Die Asus laptop heeft een groter scherm, een brander en een snellere CPU. En dat voor € 200,- minder ???

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• hummelske
MysteryTweaker schreef op 02 augustus 2002 @ 20:53:
[...]
maar die is wel duurder is de specs liggen wel een stuk lager
en hoeveel zou dat schelen dan ?
vast niet zo ontzettend veel
De Asus

L3800S P4 1,8 30GB DVD/CDRW 15TFT

Intel® P4 1,8 GHz
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR
256MB; Two SODIMM for expansion up to 1024 MB total
PC 266 DDRAM
15.1"SXGA TFT LCD
ATI M7-P/M7-D
PCMCIA 2.1, one Type III or two Type II/I
2.5" 9.5mm IDE HDD with Ultra DMA 100 supported ; 30GB
Built-in 3.5" 1.44MB floppy disk drive
Built-in 8x DVD & 8X/8X/24X CD-RW Combo Drive
Built-in LAN and Modem/Fax Module
One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, Two USB Ports, One Infrared port supports IrDA V1.1, 2 Audio jacks: SPDIF optical out combo w/ Speaker out/ Mic-in, One RJ11 Modem jack for phone line and one RJ45 LAN jack for LAN insert., One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin* One PS/2 port , One 16550 UART compatible Serial port/D-sub 9-pin* TWO IEEE 1394 ports, One PortBarII Port, One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, AC 97 software audio & SPDIF, Built-in mic. and stereo speakers, Audio DJ supports playing audio CD while sysptem off.(For AMD model only), 4 Instant launch keys, E-Mail, Internet, pergrammable App1. And App2., Full feature ACPI power management, supports Stand-by, Suspend to Disk, Suspend to RAM.
Li-ion 8 Cells Battery Pack, Run-down life, 2 hrs (Approx.), Charging time, 4 hrs/2.5hrs to 95% (system on/off)
Output : 19V DC, 3.64A,65W or 19V DC, 3.16A,60W, Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
Built-in Touch Pad, 2 click buttons and 2 scroll bottons (up/down)
326 x 267 x 37-42 mm (W x D x H, typical)
Built-in IEEE802.11b Wireless LAN (Optional!)
IEEE802.11b Wireless LAN (PC Card) (Optional!)
inclusief gratis luxe draagtas
2 jaar garantie

Kopen Euro 1698.00 exclusief BTW

en de Toshiba

P4 1,6 20GB 256MB DVD XW2

Intel Pentium 4 - 1.6 GHz - M
512 KB cache, 400 MHz Front Side Bus256
256 MB DDR RAM
20.0 GB HDD - 5400 rpm
8xDVD Slim SelectBay drive (black)
14,1" TFT colour screen (1024 x 768)
nVidia GeForce4 420 Go with 16 MB DDR video RAM 4x AGPBundled
USB Floppy Drive
Integrated 10/100 ethernet (RJ45)
4:00 hr with additional optional Slim SelectBay battery
Accupoint II with scroll, Eurokey, 2 x PC Card (CB), TV-out, Stereo SoundSecure Digital (SD) slot
56 kbps (V.90) modem, Fast IR, 2*USB, PS/2, serial, parallel
330 x 289 x 35/37 mm, 2.8 - 3.1 kg
Windows XP Professional (UK, NL, FR) / Windows 2000 (UK, NL, FR) selectable installDrag'n Drop CD, Intervideo WinDVD, Utilities
1 yr warranty

Kopen Euro 1818.00 exclusief BTW

Dus het scheelt een goede 100 EURO maar dan heb je wel betere specs van de ASUS..

Verwijderd

Ik heb zelf die Asus L3800s..maar dan met 2Ghz en vind het een perfect bakkie.
Nog nikz geen rotzooi mee gehad en prestaties zijn erg goed..ook met gamen
Moet alleen mijn draadloos netwerk nog goed aan de gang zien te krijgen..zie deze topic : Client verliest steeds ip-adres..

• hummelske
Smarron schreef op 02 augustus 2002 @ 20:59:
Met die specs ?? Definately ASUS !!

Die Asus laptop heeft een groter scherm, een brander en een snellere CPU. En dat voor € 200,- minder ???
Ik heb Zo geen idee wat de kwaliteit van de ASUS laptop is.
Ik weet dat de Toshiba laptops goed zijn. maar.. de ASUS laptop??? geen idee??

• hummelske
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:02:
Ik heb zelf die Asus L3800s..maar dan met 2Ghz en vind het een perfect bakkie.
Nog nikz geen rotzooi mee gehad en prestaties zijn erg goed..ook met gamen
Moet alleen mijn draadloos netwerk nog goed aan de gang zien te krijgen..zie deze topic : Client verliest steeds ip-adres..
Stevig bakkie dus...
Niet gammel zoals de laptops van ASUS??
Misschien koop ik ook wel de 2Ghz versie .. die kost 1795 €

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
ik heb een oude asus.. P6300, een P266mhz en die voelt niet gammel aan ofzo en de batterij gaat nog steeds 3 uren mee :)

heb em dit jaar 2de hands gekocht :)

• hummelske
Vrieskist schreef op 02 augustus 2002 @ 21:08:
ik heb een oude asus.. P6300, een P266mhz en die voelt niet gammel aan ofzo en de batterij gaat nog steeds 3 uren mee :)

heb em dit jaar 2de hands gekocht :)
Heb je geluk gehad..
Ik ben zelf niet zo happig op 2de hans spul

Verwijderd

Ja...voor zover ik het zo kan zien is tie lekker degelijk gemaakt en die touchpad is wel erg wennen...maar erg handig. beter dan zo'n kittelaar op je toetsenbord. Ik heb er een met 512 mb en 40 Gig Hdd en combo erin...echt super handig..zo'n laptop. En ja....zo'n groot scherm is ook wel mooi..ik draai hier nu met 1400 x 1050

• hummelske
Mag ik jullie hartelijk danken voor jullie reactie?!?!
Ik denk dat ik als ik naar de winkel ga wel een keuze kan maken.
Ik denk alleen wel dat het een ASUS wordt.
Toshiba spreekt mij zelf wel meer aan als het over laptops gaat.
Ik heb zelf op een Acer gewerkt en dat is me slecht bevallen.
Daarnaast heb ik ook ff op een Toshiba gewerkt wat me uitstekend is bevallen.
Toshiba heeft daarnaast in mijn ogen ook een mooi disign maar of ik daar echt op moet lette??

Hartelijk dank..
MvG
Stephan

• hummelske
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:11:
Ja...voor zover ik het zo kan zien is tie lekker degelijk gemaakt en die touchpad is wel erg wennen...maar erg handig. beter dan zo'n kittelaar op je toetsenbord. Ik heb er een met 512 mb en 40 Gig Hdd en combo erin...echt super handig..zo'n laptop. En ja....zo'n groot scherm is ook wel mooi..ik draai hier nu met 1400 x 1050
Dat is idd ook iets om aan te denken.
Ik heb zelf veel met zo'n kittelaar gewerkt en vond het wel fijn werken..
Ik ben daarom ook een beetje skeptisch tegenover die touchpad.

• pietah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 20:07
zou voor de ASUS gaan...
qua systeem eigenschappen het best en voor een langere batterij-tijd,
als die je niet aanstaat neem je toch 2 battery-packs?
ben je waarschijnlijk nog steeds het goedkoopste uit

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Shunt

Boe

ik zou ook voor de asus gaan ik heb dus zelf een acer ge had was voor school foor lisdectie en dischrafie ;) nou die was echt gammel om de 2 weken er mee trug

heb ook nog een Tochiba gehad maar die had een prob met de proc dus die moest weer vervangen worden zit nu nog steeds te wachten op vervanging ben beniewd wat dit voor eentje wordt

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• jost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 16:51

jost

I'm on the motherfucker

Ik zit met een zelfde probleem alleen bij mij weegt het gewicht nogal zwaar mee en is de Asus wat zwaarder dan de Toshiba (gebruik voor school)
en maakt de koeling meer geluid van de Asus

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Die 2 uur die je eerder noemt ga je niet halen, heb zelf een L3400S en die accu is binnen 2 uur wel leeg. Dus mocht batterij tijd echt belangrijk zijn ga dan voor een L3800C of die Toshiba.

Voor de rest kan ik je die ASUS echt aanraden, hij zit degelijk in elkaar en werkt erg prettig. Buiten dat zijn de specs natuurlijk top. Sja de reden die dan voor Toshiba overblijft is de naam en misschien die batterij tijd.
De koeler is wel wat luidruchtig bij de S serie door de desktop CPU die er aardig wat warmte uitgooid, echter vooral bij zware applicaties (games) is dit goed merkbaar, anders springt hij af en toe even aan.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik ben ook van plan een laptop aan te schaffen, waarschijnlijk L3800C van Asus. Gebruiken jullie 'm als desktopvervanger, of als extra (mobiele) PC?

• Speedy
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 13:25:
Ik ben ook van plan een laptop aan te schaffen, waarschijnlijk L3800C van Asus. Gebruiken jullie 'm als desktopvervanger, of als extra (mobiele) PC?
Ik als extra (mobiele) PC, echter hij is net zo snel als mijn snelste desktop, maar zuiver omdat die een groter scherm, CD-RW en veel meer hdd ruimte heeft werk ik daar liever op. Die L3 is imho een prima desktop vervanger mits je niet de snelheid van een GF4 Ti kaartje wil en met een kleine harde schijf toekunt.

Flickr | Lego collectie

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 22:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb zelf een Toshiba Sattelite voor op de uni, maar die heeft echt een brakke batterij. De mijne is dan ook al wel bijna 3 jaar oud, maar de nieuwere hebben nog steeds niet zulke denderende batterijen. De schermen zijn gelukkig wel een stuk beter geworden.
Ik heb zelf ook al even zitten kijken naar een nieuwe, en ik zou in dit geval voor de Asus gaan (mede door mijn ervaringen met de ouwe Tosh)

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 20 november 2002 @ 14:03:
[...]
Ik als extra (mobiele) PC, echter hij is net zo snel als mijn snelste desktop, maar zuiver omdat die een groter scherm, CD-RW en veel meer hdd ruimte heeft werk ik daar liever op. Die L3 is imho een prima desktop vervanger mits je niet de snelheid van een GF4 Ti kaartje wil en met een kleine harde schijf toekunt.
Ik ben wel benieuwd wat de toegevoegde waarde van een laptop voor je is.. Waar/wanneer gebruik je 'm zo al ?

• cornelisprul
  • Laatst online: 10-08 17:43
IK heb een paar keer gehoord dat Asus laptops nogal eens crashen. Weet iemand hier meer van of is het een broodje aap verhaal.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Speedy
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 15:02:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de toegevoegde waarde van een laptop voor je is.. Waar/wanneer gebruik je 'm zo al ?
Gebruik hem op school, was daar de brakke/bezette pc's wel een beetje zat, verder gebruik ik hem als divx/svcd/dvd player en gewoon als 2e pc (voor van alles en nog wat waarvoor men een 2e pc gebruikt).
En ook gekocht om van het zomer lekker in de tuin te internetten.

En dat vastloop verhaal ... broodje aap, heb dan nu die L3400S en die is super stabiel, hiervoor een tijd een L8400 gehad en ook een prima apparaat. Zal wel aan de brakke windows installatie kunsten liggen van de persoon van wie je dat hoorde.

Flickr | Lego collectie

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ga zelf binnenkort een L3800C halen. Doorslaggevend is voor mij het grote scherm, mobile proc, wireless lan, en cdrw/dvd combo :)
De grootte van de harddisk maakt voor mij niet echt uit, keb een servertje waar een 80gb schijf in komt.

Ik ga die laptop overigens als desktopvervanger gebruiken :)

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Timmert schreef op 20 November 2002 @ 15:35:
Ik ga zelf binnenkort een L3800C halen. Doorslaggevend is voor mij het grote scherm, mobile proc, wireless lan, en cdrw/dvd combo :)
De grootte van de harddisk maakt voor mij niet echt uit, keb een servertje waar een 80gb schijf in komt.

Ik ga die laptop overigens als desktopvervanger gebruiken :)
Goede keus... heb sinds een anderhalve week nu die L3800C (mobile P4 2Ghz), maar ben er uiterst tevreden over. Build-in wireless netwerk, dus gelijk een Asus wireless access point bijgekocht en draaien maar. Laptop is stil, snel en stabiel!!! _/-\o_

Verwijderd

Idem hier, echt een superding!!!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31

TwoR

Gekleurde stippen

Dus echt wel die ASUS !! Betere specs en goedkoper en daarbij ben ik ASUS fan.

Verwijderd

zeker weten voor toshiba, heb nu zelf een satelitte pro 2100 met alles erop en eraan, ding is echt super !! Ook de service etc bij toshiba is uit de kunst kan ik uit het verleden vertellen.
Collega van mij heeft een 3800 asus en die loopt vast op de sneltoetsen van het energie besparings progje :( maar is verder ook een hele mooie laptop

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 01:34
Zomaar even om te melden, maar ik zag onlangs dat panasonic ook laps maakte :D
en niet te zuinig ook:
Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/col88_1720_25631732
Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/col88_1720_21013480
Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/col88_1720_20723071
Helaas niet de goedkoopste, maar dan heb je ook wat.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Ik heb sinds gister een Asus L3800C 2.0 ghz. Erg leuk dingetje! Redelijk stil, erg snel en alles zit er op en er aan. Binnenkort nog even WLAN kaartje bijkopen dan is ie helemaal compleet :).
Pagina: 1