Toon posts:

Client verliest steeds ip-adres..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Desktop draait Xp-Pro en heeft een Wireless pci-adapter 2011b van Intel. Laptop ook Xp-pro en een Wireless 2011b Lan Pc-card van Intel. SSID van allebei is correct en ook subnet mask is niks mee aan de hand. Zooitje is met elkaar 'verbonden' met Winroute Lite. Desktop met 192.168.1.1 en laptop met 192.168.1.2 , en handmatig ingesteld.
Nou is het probleem dat dus de laptop steeds z'n ip verliest..dus die gaat naar 0.0.0.0..en das niet echt de bedoeling. dan draait ie een uur en dan is het na 2 minuten al bekeken. Dit gebeurt ook als de laptop via DHCP z'n adres krijgt..
Begin er een beetje moedeloos van te worden :'(
Wie o wie weet hier een oplossing voor ???

Verwijderd

Dit lijkt mij een SOFTWARE Matig probleem.

Reinstall XP anders eens op je lappie

mocht je dat nog niet hebben gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Al 2 keer gedaan,maar probleem blijft zich voordoen..
ik ben dus echt effe de weg kwijt..heb al van alles geprobeerd,maar niks helpt

Verwijderd

moo als je het ZELF insteld moet die het toch onthouwen dunkt mij he

Verwijderd

Topicstarter
Tja...dat lijkt mij dus ook. Als ik verbinding heb is er ook niks aan de hand..dan werkt het als een tierelier.
Maar dan gaat ip weer naar nul en dan moet ik meestal weer resetten om de zooi weer aan de gang te krijgen. En das nou niet echt de bedoeling.

Verwijderd

staat de client aan als de server uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee...alles staat aan.
denk dat er maar een oplossing is en das een format van mijn server...hopelijk is dan het probleem opgelost

Verwijderd

tis te proberen, laat ff horen hoe en wat :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

laptop he ?! kijk eens naar je power management e.d.....

Deze plek is te koop.

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op zondag 28 juli 2002 17:42 schreef KeeZ het volgende:
laptop he ?! kijk eens naar je power management e.d.....
Yup, ik denk dat de nic uitgeschakeld wordt als je compu in suspend mode springt.

Kijk hier maar eens naar!

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
Xp er opnieuw opgezet en....dat helpt ook niet
Nog steeds verliest de laptop z'n ip-adres. Energieschema staat op alles altijd aan.
Schiet mij maar lek..ik weet het effe niet meer
Kratje bier voor diegene met de perfecte oplossing ! :)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoor ik daar bier ? ;)

Als je die ipnummers handmatig invoert, staat de DHCP server dan wel uit ? Misschien dat die dan het ip van je laptop gebruikt waardoor je er uit wordt gegooid.

Mijn YouTube kanaal

• Harm
  • Niet online
Bevat Winroute Lite een DHCP server, zoals zijn grote broertje wel heeft? Zo ja, kijk dan eens naar de Lease-tijden van het IP.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 28 juli 2002 20:14 schreef ramH het volgende:
Bevat Winroute Lite een DHCP server, zoals zijn grote broertje wel heeft? Zo ja, kijk dan eens naar de Lease-tijden van het IP.
volgens mij niet allee de grote broer dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Jawel..ook Lite heb een DHCP-servertje.
Ik heb dus de zooi handmatig ingesteld en als ik in de laptop kijk zie ik niks met lease verschijnen
Lease verschijnt wel zo gauw alles via DHCP gaat..maar zelfd dan verliest ie z'n ip-adres.
Hij valt ook steeds op de meest maffe momenten uit..dan na 2 minuten en de volgende keer houdt ie 't een uur uit.

• Harm
  • Niet online
Verwijder je TCP/IP protocol eens en herinstalleer het dan weer eens. Soms wil dit ook wel eens vage problemen oplossen namelijk.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb precies dat probleem gehad, heb sygate geprobeerd, winroute, en wingate.

Sygate had ik nog het meest succes mee, ware het niet dat het de ene keer wel en de andere keer niet werkt.

Wat ik je kan aanraden is de internet connection sharing van windows zelf gebruiken. Sindsdien werkt alles perfect (winXP). Zelf na in en uitpluggen op andere poort (wel instellingen 1x goed doen).

Wat je moet doen is je internet adapter op delen zetten, je wireless op de desktop krijgt dan automatisch ip adres 192.0.0.1 ofzo.

Je latop wireless instellingen ip en dns op automatisch verkrijgen zetten, en als het goed is moet het gelijk werken.

Suc6, voor mij is die ics toch de beste oplossing (had wel even geduurd voordat ik precies wist hoe het aan de praat kon krijgen).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

HEb je de leasetime (DHCP server) een beetje laag staan ?

Iperf

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet op XP de Wireless Zero Configuration Service eens uit en daarna op Disabled

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1