[winXP] Applicaties crashen na tikken van 10 tal tekens.

Pagina: 1
Acties:

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 23:46
Hoi
als ik in trillian een message tik dan crashed ie na het tikken van een aantal tekens in het begin komen de tekens ook nog goed op het beeld maar op het eind worden het vierkantjes (zie pic) en als je dan door tikt crash de applicatie.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/o.j.swinkels/crash.jpg

Eerst dacht ik dat het aan trillian zelf lag, en toen ik een andere IM pakte werkte het ook weer.
Maar wil nu net een meeltje gaan tikken in eudora (normaal gesproken een ZEER stabiel programma) en krijg ik exact het zelfde. ( hier staat de errorlog)

Iemand een idee wat dit kan zijn?

P.S. Heb volgens norton geen virus dus dat zou het ook niet mogen zijn.

Verwijderd

instabiel systeem en/of klote windows xp.

• Horus
nah systeem blijft stabiel.. en dat is ook logisch.. wat staat niet echt ranzige zooi op..(ok trillian is op het randje :) maar die staat nu dus uit.

Maar zoek dus meer mensen met ervaringen of suggesties ;-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Brak mem?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Horus
Nope, is duidelijk een softwarematig probleem ben het momenteel alleen nog bij eudora en trillian tegen gekomen...

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dus exact hetzelfde probleem, met trillian, na een clean reinstall kom ik niet verder dan de wizard. Ook trillian 0.74 met patch D loopt daar vast.

Dit dus plotseling, nadat ik er al zeer geruime tijd mee werk, met veel plezier.

Heel raar allemaal.

Ik zit achter een Win[XP] SP1 AMD 1000 bak.

Iemand een ideetje?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je het geheugen getest zoals BackSlash32 aangaf? Want ondanks dat Horus denkt dat het software-matig is, zou het daar best een mee te maken kunnen hebben. Zie www.memtest86.com voor een programmaatje om het te testen.

Echter is het wel opvallend dat jullie hetzelfde probleem hebben. Normaal zou zoiets kunnen komen doordat een bepaald geheugenadres wordt aangesproken waar het geheugen niet helemaal meer 100% in orde is, alleen dat bij jullie allebei precies op dezelfde manier deze error ontstaat is heel erg toevallig. Maar toch het testen waard.

Verder een virusscan gedaan? Bij Trendmicro kun je een online scan doen :).

Verwijderd

bigone schreef op 25 maart 2003 @ 16:58:
Ik heb dus exact hetzelfde probleem, met trillian, na een clean reinstall kom ik niet verder dan de wizard. Ook trillian 0.74 met patch D loopt daar vast.
Je had het probleem, en toen heb je Trillian opnieuw geïnstalleerd, en nu loopt hij vast bij het installeren? Begrijp ik dat goed?
Dit dus plotseling, nadat ik er al zeer geruime tijd mee werk, met veel plezier.

Heel raar allemaal.

Iemand een ideetje?
Met andere programma's heb je geen problemen? Heb je het geheugen al een keer getest op fouten met Memtest? En wat staat erover in de Event Viewer?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bigone schreef op 25 maart 2003 @ 16:58:

Heel raar allemaal.

Iemand een ideetje?
ik krijg trillian dus niet werkend op xp + sp1. eerst werkte alleen 0.74 met of zonder patch D niet. nu krijg ik 0.73 ook niet meer aan de praat. onder win2k in vmware op hetzelfde systeem wil 0.74 ook niet... alleen ik krijg wel een andere fout dan jullie. bij mij crasht ie als ik inlog op msn.

problemen met typen heb ik wel gehad... in word en notepad. dit bleek te komen door de hp 3420 driver.

• big_one
  • Niet online
Ik kick niet graag een topic, maargoed ik wilde hierboven aangeven dat ik hetzelfde probleem had.
Nadat trillian 20x was vastgelopen bij te lange berichten (12 tekens) ben ik maar met een clean install van 1.0 pro en 0.74 gaat experimenteren. Het installeren gaat dan wel goed, maar bij de "first run" kapt hij bij beide de wizard af, ook na weer 3x opnieuw installeren.
Hoewel het misschien mem kan zijn lijkt mij dit niet erg waarschijnlijk, ik heb verder (bijna) geen crashes.

Ik heb even vluchtig door de event log gebladerd, maar daar ben ik niet echt in thuis, waar zou ik precies moeten kijken?

Alvast bedankt

Ps Ik heb NSW 2003 fulltime runnen

[ Voor 7% gewijzigd door big_one op 25-03-2003 17:30 . Reden: verduidelijking ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

bigone schreef op 25 March 2003 @ 17:27:
Ik heb even vluchtig door de event log gebladerd, maar daar ben ik niet echt in thuis, waar zou ik precies moeten kijken?
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Hier staat wat uitgelegd over Event-id's
Ps Ik heb NSW 2003 fulltime runnen
Dat zou het probleem kunnen zijn, NAV heeft een ingebouwde IM-scanner, wellicht dat die problemen veroorzaakt. Kun je testen wanneer hij vastloopt? Of is het gewoon echt willekeurig? Anders zou je even Norton kunnen uitschakelen, kijken of het helpt :). En geheugen testen is, zoals ik al zei, niet erg logisch, maar je sluit het daarmee wel uit.

• big_one
  • Niet online
Het maakte allemaal niets uit, hij bleef weigeren... :(

Nadat het netwerk, zip en de printer ook structureel bleven irriteren, heb ik maar een image teruggezet, en ziehier, alles werkt weer perfect. :*)

Thnx voor de suggesties!
Pagina: 1