nogmaals MoBo probleem K7T

Pagina: 1
Acties:
  • 1.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 19:48

robbydw

live your life

Topicstarter
Mijn PC start totaal niet meer op. Normaal gesproken hoor je tijdens de opstartcyclus van het systeem dat een Fan of hardisk :? zn rotatiesnelheid verhoogd, dit merk je door de hogere toon die je dan zou moeten horen.

Mijn systeem schakelt op het moment deat die rotatiesnelheid omhoog zou moeten gaan zichzelf uit. Dat wil zeggen. fans in de kast (zowel van processor als van voeding) blijven draaien maar monitor ontvangt geen signaal en ook muis en toetsenbord werken niet. Opstartcyclus wordt dus afgebroken.

Enige wijze om systeem uit te schakelen is door schakelaar op voeding om te zetten.

Wat wel opvalt: wanneer systeem enkele uren uit heeft gestaan wordt de opstartcyclus pas op een later moment afgebroken. (=wanneer eerste Windows XP scherm verschijnt) Het lijkt erop dat de omgevingstemp. van de computer mede van invloed is op het probleem. (zomerse temperaturen doen geheel geen goed)

wie heeft raad?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Hij begint dus wel met opstarten? Maar het punt waarop hij ermee stopt varieert dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41518

Een veel voorkomend probleem bij vooral de K7t2-pro versie, hier heeft MSI nieuwe (dikke) condensatoren gebruikt, vaak gaan deze lekken en verschijnen bovenstaande problemen.
MSI geeft drie jaar garantie,

Succes met het bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

had ik ook,... opgelost met nieuw geheugen.

maar heel soms [zomerse temperatuur] valt ie nog wel eens uit als mijn proc te warm wordt,
dan duurt het inderdaad weer een halve dag voordat ik hem aan de praat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
ludo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:04:
Hij begint dus wel met opstarten? Maar het punt waarop hij ermee stopt varieert dus?
Dat varieert idd. hoe langer systeem uitstaat hoe verder in opstartprocedure. Lijkt dus haast hoe meer het systeem afgekoeld is des te verder hij komt

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 49158 schreef op 01 augustus 2002 @ 16:32:
had ik ook,... opgelost met nieuw geheugen.

maar heel soms [zomerse temperatuur] valt ie nog wel eens uit als mijn proc te warm wordt,
dan duurt het inderdaad weer een halve dag voordat ik hem aan de praat heb.
Wanneer je CPU te warm wordt heeft dat toch te maken met je cpu fan die het niet trekt. Dat is volgens mij in dit geval niet het probleem. Of heeft het MoBo daar ook onvloed op?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
msi moederbord....
Die serie heb ik ook gehad en ben al 4 keer naar winkel geweest om ze om te ruilen.
Uit ergernis ben ik naar epox overgestapt...

m.a.w. Terugbrengen dat moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Wanneer je CPU te warm wordt heeft dat toch te maken met je cpu fan die het niet trekt. Dat is volgens mij in dit geval niet het probleem. Of heeft het MoBo daar ook onvloed op?
ja klopt,. die is ook vervangen. Het zijn geen fijne bordjes, erg veel last mee gehad.
Na een bezoekje aan de PCshop waar ik hem heb gekocht hebben ze het gefixed.
wat ik meteen gedaan heb is Win2K geinstalleerd en het liep allemaal een stuk beter. Mijn fan van mijn voeding stopt er soms mee en dat veroorzaakt vlgns mij nu nog af en toe een "meltdown", die ga ik dus ook nog vervangen,.. en als mijn bord echt dood gaat koop ik pas een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 20:51

Kortfragje

......

Ik heb op dit moment daar ook een probleem mee lopen, naar de winkel gebracht en die flikk0r wou het op mij afschuiven , maar heeft toch mobo vervangen , dus ik die inbouwen , ook d00d , nou hij zag me al aankomen toen ik gister het board WEER terugbracht .... Hij is het nu zelf aan het onderzoekn , :P veel suc6 voor hem :D

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Gerrit83 schreef op 02 augustus 2002 @ 10:19:
Ik heb op dit moment daar ook een probleem mee lopen, naar de winkel gebracht en die flikk0r wou het op mij afschuiven , maar heeft toch mobo vervangen , dus ik die inbouwen , ook d00d , nou hij zag me al aankomen toen ik gister het board WEER terugbracht .... Hij is het nu zelf aan het onderzoekn , :P veel suc6 voor hem :D
Maandag ga ik zelf ten tweede male terug met mn systeem. Is zelfbouw dus moet zowiezo weer onderzoekskosten gaan betalen :'( maar goed. Vorige keer konden ze niks vinden en deed het systeem het op ene gegeven moment weer.
Ga nu gewoon nieuw MoBo eisen.

Jij heb het hier toch over een MSI K7T Pro 2A of heb je een andere variant?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 11:24

Tusk

Sticky Bomb likes you!

poepje bepje....dit heb ik dus ook...
trug dat ding?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ik heb zelfs de K7T-Pro , de 1e versie dus .... ! En die is net zo gaar .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Ben ik dan de enige die geen probleem heeft met zijn k7t pro2a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

zo ongeveer , iedereen , maar dan ook iedereen die ik ken die k7t-pro , pro2 of pro2a had heeft em nu niet meer omdat ie d00d ging , en allemaal (behalve ik dan) zijn ze gemer switcht , ik wil een gratis nieuwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
robbydw schreef op 02 augustus 2002 @ 10:52:
[...]

Maandag ga ik zelf ten tweede male terug met mn systeem. Is zelfbouw dus moet zowiezo weer onderzoekskosten gaan betalen :'(
Haal eerst eens je processor er uit en doe die er vervolgens weer in, dat wil soms wel eens helpen. En kijk ook even of er geen condensatoren lekken, is dit wel het geval kun je gewoon het mobo er uit halen en ermee naar de winkel gaan, die zorgen dan gewoon voor een nieuwe (er zit 3 jaar garantie op) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36442

Anoniem: 46060 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:05:
Nee hoor die van mij draait als een trein, zeker sinds ik WinXP heb draaien.

Probeer eens wat te gaan stoeien met je geheugen reepjes (een eruit andere bank). Is vaak het allergrootste probleem. Zorg er ook voor dat je de laatste biosversie draait. Met een dosflop kan je waarschijnlijk nog gewoon in je bios komen zelfs als er problemen met het geheugen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:26:
[...]
Haal eerst eens je processor er uit en doe die er vervolgens weer in, dat wil soms wel eens helpen. En kijk ook even of er geen condensatoren lekken, is dit wel het geval kun je gewoon het mobo er uit halen en ermee naar de winkel gaan, die zorgen dan gewoon voor een nieuwe (er zit 3 jaar garantie op) :)
Kan processor er in principe uithalen en er weer inzetten maar als dat al werkt, is dat waarschijnlijk ook maar weer voor een bepaalde tijd. Iets is heel of iets is kapot. En in dit geval dus waarschijnlijk gewoon kapot. Vorige keer is ook alles eruit gehaald en er weer ingezet. Alles werkte toen dus weer TIJDELIJK.

Van condensatoren heb ik niet zoveel verstand. Hoe kan ik zien dat ze lekken? Sporen op MoBo ofzo of :?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Anoniem: 36442 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:31:
[...]

Probeer eens wat te gaan stoeien met je geheugen reepjes (een eruit andere bank). Is vaak het allergrootste probleem. Zorg er ook voor dat je de laatste biosversie draait. Met een dosflop kan je waarschijnlijk nog gewoon in je bios komen zelfs als er problemen met het geheugen zijn.
Toch nog iemand waarbij die ook goed werkt, een vriend van mij heeft btw ook een pro2a en die heeft er ook nog nooit geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 36442 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:31:
[...]

Heb dus ook XP draaien. Geheugen is ook al getest en is allemaal goed. Kan zelfs met dosflop nergens in want PC start totaal niet op. Lampje op systeemkast brandt en de FANS draaien. verder nix. geen piep of iets. En daarnaast ook geen beeld. Monitor krijgt geen signaal door.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik altijd deed:

- pc aanzetten >> niks
- alle stekkesr eruit >> half uur w88
- pc nog eens aan >> lampjes op mb checken, die verspringt dan met eentje op groen

dit herhalen tot je dat hoge geluid hoort dan ben je er bijna, nog een keer of 3 en dan moet ie aangaan...

veel geduld dus en uiteindelijk deed ie het weer na een half dagje, i
s niet leuk maar je kunt iig alles backuppen en dan naar de shop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
robbydw schreef op 02 augustus 2002 @ 11:34:
Van condensatoren heb ik niet zoveel verstand. Hoe kan ik zien dat ze lekken? Sporen op MoBo ofzo of :?
Condensatoren zitten meestal dicht bij de proc. socket en zorgen voor stabiliteit. Het zijn een soort cylinders met een plastic omhulsel en een metalen bovenkant, Als aan de bovenkant allemaal zooi komt uitlopen of aan de onderkant op de pcb is er iets mis, kan kijken of ik een foto kan vinden ervan :)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://hardware.qgl.org/images/misc/hrmmm_bad.jpg
1: Bovenkant losgescheurd
2 en 3: Bruine zooi die er onder aan uit loopt

Dit zijn dus condensatoren, en de kenmerken waneer ze lek zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881

Ik heb een tijdje geleden ook al gepost over hetzelfde probleem..

Na een tijdje was ik het echt goed zat en ben ik terug gegaan naar mijn computerzaak met wat materiaal (posts van forum..hier en MSI, plus nog wat links) ...

Hebben ze dat ding een burn-in test gegeven... 5 dagen stabiel (tuurlijk :()... weer mee naar huis genomen en binnen een dag was ie weer 20 keer gecrasht.

[Condensatoren waren trouwens in orde]

Toen las ik iets over dat de chipset na een bepaalde tijd niet meer tegen een temperatuur van rond de 29-32C kon (beetje speling hier ivm meetfouten)

Ik kwam er achter dat dit bij mijn machine ook het geval was:

Het ging namelijk mis als de temperatuur van de chipset rond de 30C kwam.. (wat natuulijk makkelijk lukt als het zomer is!)

Weer terug gegaan naar de computerzaak met dit verhaal... toen waren ze ook van mening dat het gewoon aan het moederbord moest liggen (ze gaan natuurlijk niet altijd direct klakkeloos alles vervangen)

Minder dan een uur later kon ik mijn computer weer ophalen met een compleet nieuw moederbord geinstalleerd!!! Gratis en voor niets *D

Nu draait alles weer als een trein! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:47:
[...]
Condensatoren zitten meestal dicht bij de proc. socket en zorgen voor stabiliteit. Het zijn een soort cylinders met een plastic omhulsel en een metalen bovenkant, Als aan de bovenkant allemaal zooi komt uitlopen of aan de onderkant op de pcb is er iets mis, kan kijken of ik een foto kan vinden ervan :)

Dit zijn dus condensatoren, en de kenmerken waneer ze lek zijn :p
Hartelijk dank voor je hulp en je foto. Ga vanavond op zoek naar bruine smurrie. Ik maak een uitdraai van dit hele topic en neem ik mee naar de winkel. Als ik dan nog geen ander bordje krijg weet ik het ook niet meer 8)7

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 27881 schreef op 02 augustus 2002 @ 12:05:

Toen las ik iets over dat de chipset na een bepaalde tijd niet meer tegen een temperatuur van rond de 29-32C kon (beetje speling hier ivm meetfouten)

Ik kwam er achter dat dit bij mijn machine ook het geval was:

Het ging namelijk mis als de temperatuur van de chipset rond de 30C kwam.. (wat natuulijk makkelijk lukt als het zomer is!)

Weer terug gegaan naar de computerzaak met dit verhaal... toen waren ze ook van mening dat het gewoon aan het moederbord moest liggen (ze gaan natuurlijk niet altijd direct klakkeloos alles vervangen)
Daar lijkt het bij mij dus ook. Dit is nu de tweede keer en net als de vorige keer bij een buitentemperatuur van zo'n 25 graden. :(

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbydw schreef op 02 augustus 2002 @ 13:23:
[...]

Daar lijkt het bij mij dus ook. Dit is nu de tweede keer en net als de vorige keer bij een buitentemperatuur van zo'n 25 graden. :(
Maar een goed chipset hoort wel 30C aan te kunnen! En de betreffende machine was vorig jaar zomer ook al zonder problemen aan het werk...

Zo vaag eigenlijk...maar ja; ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden met dank aan m'n computerzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 27881 schreef op 02 augustus 2002 @ 13:58:
[...]

Maar een goed chipset hoort wel 30C aan te kunnen! En de betreffende machine was vorig jaar zomer ook al zonder problemen aan het werk...

Zo vaag eigenlijk...maar ja; ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden met dank aan m'n computerzaak :)
Vorig jaar draaide het bij mij ook als een trein. Je zou haast zeggen ouderdom (anderhalf jaar :? )
Maar goed. Heb je er een andere K7T Pro2A voor terug gehad of een ander Moderbord. Vraag me namelijk af of die borden nog wel ergens te krijgen zijn. :D

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ander moederbord voor terug gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 27881 schreef op 02 augustus 2002 @ 20:25:
Ander moederbord voor terug gekregen
Heb zojuist telefonisch contact gehad met mijn leverancier en die vertelde me dat de symptomen idd wijzen op een probleem op het MoBO en dat die dan gratis vervangen kan worden maar dat wel geconstateerd moet worden dat dat daadwerkelijk zo is.

Wat hebben ze bij jou op je MoBo voor probleem gevonden? lekkende condensatoren of was het een ander probleem?

Wil eigenlijk niet hetzelfde type MoBo er terug in. Desnoods wat bijbetalen om ander mobo te krijgen. weet alleen niet wat ik beste voor mobo kan nemen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
Gelukkig, ik ben er weer, ook me hele pc in de stress, ook msi6330, ik heb alles wat van het bord afkon, erafgehaald, schoongemaakt, in elkaar gezet, en hij doet het weer, de problemen waren, dat ie zelfs na 8 uur van de stekker, maar 10 minuten aan kon, blauw scherm in XP gaf, en ook helemaar nix meer wilde, alleen in met een dos bootflop kon ik wat rommelen, verder helemaal nix.
Nu is het of er niets gebeurt is.
Verklaring? Ikke niet.
Maar hier staan ook een hoop klachten op beschreven.
http://www.msi.com.tw/pro...39309baf8f98fb9698dbb6915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Gem1e schreef op 03 augustus 2002 @ 13:45:
Gelukkig, ik ben er weer, ook me hele pc in de stress, ook msi6330, ik heb alles wat van het bord afkon, erafgehaald, schoongemaakt, in elkaar gezet, en hij doet het weer, de problemen waren, dat ie zelfs na 8 uur van de stekker, maar 10 minuten aan kon, blauw scherm in XP gaf, en ook helemaar nix meer wilde, alleen in met een dos bootflop kon ik wat rommelen, verder helemaal nix.
Nu is het of er niets gebeurt is.
Verklaring? Ikke niet.
Maar hier staan ook een hoop klachten op beschreven.
http://www.msi.com.tw/pro...39309baf8f98fb9698dbb6915
Leverancier heeft mijn hele systeem dus ook helemaal uit elkaar gehaald de vorige keer en werkte toen ook weer. Dit is echter naar nu blijkt maar een tijdelijke oplossing. Dus wil ik graag nieuw bordje. Iets is namelijk heel of kapot, kan niet er tussenin.

succes ermee en ik hoop voor je dat ie blijft draaien :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
Heb zelf ook een ander bord in bestelling,
een Asus raid met een duron 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 10:39
Nee hoor , die van mij ligt alweer een jaartje op de schroothoop bij de winkel waar ik hem gehaald had.
Ik had toen nog garantie en kreeg toen een K7T Turbo voor in deplaats terug. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
makkie schreef op 03 augustus 2002 @ 13:54:
[...]
Nee hoor , die van mij ligt alweer een jaartje op de schroothoop bij de winkel waar ik hem gehaald had.
Ik had toen nog garantie en kreeg toen een K7T Turbo voor in deplaats terug. _/-\o_
en die werkt wel naar behoren? Want dit bord heeft ook een jaar goed gewerkt. het vertrouwen in MSI is een beetje weg. Vraag me af of mijn bordje nog wel geleverd kan worden?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ikzelf heb een MSI K7TM Pro en nagenoeg dezelfde problemen als hier wordt beschreven. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan het mobo lag, maar lijkt wel veel op oververhitting. Het is echt om wanhopig van te worden als je pc eruit klapt en niet meer wil opstarten en soms zelfs als ie helemaal is afgekoeld niet meer wil opstarten. Hij staat nu in de winkel om te worden doorgemeten, dus ik hoop dat zij uitsluitsel kunnen geven. Als het inderdaad het mobo is koop ik gelijk maar een ander merk. MSI hoef ik niet meer. Misschien wel een ECS K7S5A. Schijnt wel goed te zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 10:39
robbydw schreef op 03 augustus 2002 @ 13:56:
[...]

en die werkt wel naar behoren? Want dit bord heeft ook een jaar goed gewerkt. het vertrouwen in MSI is een beetje weg. Vraag me af of mijn bordje nog wel geleverd kan worden?
Die K7t turbo heb ik nu inmiddels alweer een jaar aan het lopen, en nergens problemen meegehad, alleen ik denk dat ze moeilijk te krijgen zijn .
Je hebt dan al een K7T-TURBO2 als opvolger gehad en nu is er al de KT3 serie.
Net ff snel bij alternate.nl gekeken en daar is de K7T Pro 2A duurder dan de KT3 Ultra2, de turbo serie hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 11-07 22:40
Nou ik kan je zeggen dat allemaal van die rare trucjes misschien tijdig helpen maar uiteindelijk gaat ie weer kaput.

Ik had namelijk een k7t Pro2(-a)? en zelfde probleem, na lang wachten kreeg ik me pc terug met een gereviseerd moederbord. Normaal zie je bij het opstarten 6330 staan, nu 6330VSH of VSM :p

Liep prima tot vandaag. Gewoon na 1 maand zelfde crash! Ben nu nogal pissig, kwil nu gewoon een ander moederbord van MSI ze weten dondersgoed wat het probleem is.

Oh en koelen heeft niet veel nut, heb de pc naast een Airco geplaatst, cpu werd was 18 graden en moederbord 12 toen ie gewoon weer in de bios vastliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17160

De foto van die Condensatoren, van welk moederbord is dat?
In ieder geval niet van een k7tpro2a.
En als ie er dan mee ophoud, bord dood, neemt ie dan ook nog
andere spullen mee richting walhalla, CPU, memory, grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
makkie schreef op 03 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

Die K7t turbo heb ik nu inmiddels alweer een jaar aan het lopen, en nergens problemen meegehad, alleen ik denk dat ze moeilijk te krijgen zijn .
Je hebt dan al een K7T-TURBO2 als opvolger gehad en nu is er al de KT3 serie.
Net ff snel bij alternate.nl gekeken en daar is de K7T Pro 2A duurder dan de KT3 Ultra2, de turbo serie hebben ze niet.
Dan ben ik benieuwd wat ze mij gaan leveren :) een gereviseerd bord hoef ik sowieso niet. Nieuw anders niets ;) Zoals ik al zei, liever betaal ik bij voor een ander bordje, ASUS A7V333 schijnt heel goed te zijn...

Kan niet wachten tot maandagochtend.:D

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mcDaedalus schreef op 03 augustus 2002 @ 14:07:
Ikzelf heb een MSI K7TM Pro en nagenoeg dezelfde problemen als hier wordt beschreven. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan het mobo lag, maar lijkt wel veel op oververhitting. Het is echt om wanhopig van te worden als je pc eruit klapt en niet meer wil opstarten en soms zelfs als ie helemaal is afgekoeld niet meer wil opstarten. Hij staat nu in de winkel om te worden doorgemeten, dus ik hoop dat zij uitsluitsel kunnen geven. Als het inderdaad het mobo is koop ik gelijk maar een ander merk. MSI hoef ik niet meer. Misschien wel een ECS K7S5A. Schijnt wel goed te zijn.
Aangezien jou ssteem de zelfde symptonen vertoond als mijn systeem durf ik te wedden dat ook jouw mobo aan vervanging toe is... Klote MSI. Heb net dat forum op MSI site bekeken en overal zie je dezelfd problemen met deze borden. Echt hopeloos. :(

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 17160 schreef op 03 augustus 2002 @ 16:08:
De foto van die Condensatoren, van welk moederbord is dat?
In ieder geval niet van een k7tpro2a.
En als ie er dan mee ophoud, bord dood, neemt ie dan ook nog
andere spullen mee richting walhalla, CPU, memory, grafische kaart.
Foto is idd in ieder geval niet van de K7Tpro2A
Voor zover ik weet vernaggeld het obo geen andere onderdelen als geheugen en PCi/AGP kaarten. Ben wel beetje bang voor mn processor maar na de vorige keer deed die het ook nog dus blijf positief :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

robbydw schreef op 03 augustus 2002 @ 16:20:
[...]

Aangezien jou ssteem de zelfde symptonen vertoond als mijn systeem durf ik te wedden dat ook jouw mobo aan vervanging toe is... Klote MSI. Heb net dat forum op MSI site bekeken en overal zie je dezelfd problemen met deze borden. Echt hopeloos. :(
En ik heb ook nog een probleem dat er een bug in de Southbridge zit (de welbekende 686B bug. Inclusief datacorruptie, random lockups en krakend geluid. :+)

Dan maar een nieuw moederbord, ben gelijk van al dat gezeik af (of krijg je er weer nieuw gezeik voor in de plaats :/)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mcDaedalus schreef op 03 augustus 2002 @ 18:57:
[...]

En ik heb ook nog een probleem dat er een bug in de Southbridge zit (de welbekende 686B bug. Inclusief datacorruptie, random lockups en krakend geluid. :+)

Dan maar een nieuw moederbord, ben gelijk van al dat gezeik af (of krijg je er weer nieuw gezeik voor in de plaats :/)
bug in de southbidge?? zoekfunctie van het forum werkt bij mij niet (op dit moment) so tell me about it. Vooral dat krakend geluid ben ik benieuwd naar...

Als je een nieuw mobo neemt ben je van het gezeik af, tenminste als je niet weer dezelfde neemt. :D

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17160

F**k, sh*t ik weet niet wat ik moet doen, mijn mobo functioneert goed, alleen
is mijn agp kaart doorgefikt. (niet overgeklokt of zo) Zomaar tijdens het opstarten.
Raar luchje, en dat was het, gauw uitgezet.
Kan ook geen sporen van lekkage ( Condensatoren) vinden op mobo.
Nieuwe agp kaart erin loopt weer prima.
Maar ja wat nu, toch elke keer rot gevoel bij het opstarten.
(K7T Pro2-A(ms-6330))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:50
Mijn msi bord doet het fantastisch... Hmm check my sign, en heb ook nog een kt7 turbo in een pc :)

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44502

Ik heb hier een vergelijkbaar probleem,als ik de comp.een nacht uitzet dan wil die niet opstarten,de harddisk led gaat wel branden maar het aan en uit ledje doet niks,tevens blijven alle ledjes op mijn keyboard branden.
Als ik dan op reset druk,doet die het wel.
Het rare is,dat als ik de comp. bijv. een half uur uit heb staan,dat die het dan wel doet.
Wat ik ook gedaan heb,is de koeler van mijn chipset eraf halen,er bleek nog koelpasta eronder te zitten maar het vreemde was dat er vocht ertussen zat.
Ik heb het weg gehaald en nieuwe pasta er tussen gedaan,dit heeft ook niet geholpen.
Het betreft hier een K7T Turbo 6330 ver.3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

robbydw schreef op 03 augustus 2002 @ 19:18:
[...]

bug in de southbidge?? zoekfunctie van het forum werkt bij mij niet (op dit moment) so tell me about it. Vooral dat krakend geluid ben ik benieuwd naar...
Het gaat om moederborden met een KT133, KT133A of KT133E chipset. De southbridge (het was geloof ik de southbridge, anders is het de northbridge :)) van deze chipsets bevat een bug die o.a. datacorruptie veroorzaakt. Om te kijken of jou moederbord deze chipset heeft moet je opzoek gaan naar een chip met het typenummer: VIA VT82C686B. Deze chip vind je meestal in de buurt van de PCI sloten.

Deze bug wordt verergerd door de Soundblaster Live! kaarten en kan dus ook krakend geluid geven. Sommige fabrikanten hebben een patch in hun BIOS update gebouwd, maar er zit ook een patch in de VIA 4-in-1 drivers vanaf versie 4.31. Deze oplossingen lijken bij veel mensen niet te werken. Wat wel vaak helpt is George’s Latency Fix.

iig, krakend geluid is geen kenmerk van deze bug, dus het kan gewoon aan je geluidskaart liggen. :/

Kijk voor meer informatie op http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Geweldig. Ben vanmorgen teruggeweest met mn MSI bord en het probleem zat hem daar idd in. Heb nu een ASUS A7V333 en deze werkt echt als ene trein. Ook gelijk geen problemen meer met USB devices.

Kortom ik ben weer tevreden.

Nu nog even mijn sign veranderen :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Heeft iemand ook een link waar het staat dat MSI 3 jaar garantie geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De winkel waar ik 'm had gebracht om door te laten meten belde net op. Ze denken dat het aan m'n voeding ligt (250 Watt vinden ze wat weinig). Ze kunnen het morgen pas controleren omdat ze dan nieuwe voedingen binnen krijgen. Ik heb ze verteld dat het inderdaad aan de voeding ligt, maar dan die van het moederbord zelf. Dat wilde ze niet geloven :(.

Naja, ik hoor het wel als ze er morgen achter zijn dat het wel zo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 05 augustus 2002 @ 14:10:
Heeft iemand ook een link waar het staat dat MSI 3 jaar garantie geeft?
Is standaard voor MSI. Staat dat niet op een aankoopbewijsje? Meestal wel namelijk.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mcDaedalus schreef op 05 augustus 2002 @ 14:19:
De winkel waar ik 'm had gebracht om door te laten meten belde net op. Ze denken dat het aan m'n voeding ligt (250 Watt vinden ze wat weinig). Ze kunnen het morgen pas controleren omdat ze dan nieuwe voedingen binnen krijgen. Ik heb ze verteld dat het inderdaad aan de voeding ligt, maar dan die van het moederbord zelf. Dat wilde ze niet geloven :(.

Naja, ik hoor het wel als ze er morgen achter zijn dat het wel zo is :P
Hmmm....lijkt me heel waarschijnlijk dat het aan de voeding ligt. 300Watt is idd aan te raden maar 250 moet in principe ook kunnen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

robbydw schreef op 05 augustus 2002 @ 17:18:
[...]

Is standaard voor MSI. Staat dat niet op een aankoopbewijsje? Meestal wel namelijk.
Op mijn aankoopbewijs staat gewoon 1 jaar garantie, en voor de monitor 3 jaar. :(
Dus moet ik die url hebben om ff te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 05 augustus 2002 @ 17:29:
[...]
Op mijn aankoopbewijs staat gewoon 1 jaar garantie, en voor de monitor 3 jaar. :(
Dus moet ik die url hebben om ff te bewijzen.
Daz vreemd. ik weet niet beter dan dat er standaard 3 jaar garantie op zit. Anders moet je MSI eens bellen of zoeken op hun site.

Kan zo gauw helaas nix vinden op de site van MSI...zodra ik wat heb laat ik het je weten.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2360

Neej hoor, ik heb d'r ook geen last mee.
Heb nog nooit troubles met msi-borden gehad,
-msi k7pro
-msi k7tpro2
-msi kt266pro2

nou ja, alleen die laatste doet een beetje raar als ik dimm1 gevuld heb. kost me 256mb. mja, daar kan ik wel mee leven...

M'n volgende systeem bevat met 90% zekerheid weer een msi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbydw schreef op 03 augustus 2002 @ 13:38:
[...]

Heb zojuist telefonisch contact gehad met mijn leverancier en die vertelde me dat de symptomen idd wijzen op een probleem op het MoBO en dat die dan gratis vervangen kan worden maar dat wel geconstateerd moet worden dat dat daadwerkelijk zo is.

Wat hebben ze bij jou op je MoBo voor probleem gevonden? lekkende condensatoren of was het een ander probleem?

Wil eigenlijk niet hetzelfde type MoBo er terug in. Desnoods wat bijbetalen om ander mobo te krijgen. weet alleen niet wat ik beste voor mobo kan nemen.
Ze (computerzaak) hebben zelf eigenlijk niets kunnen ontdekken, maar toen ik de volgende dag weer met een computer voor de deur stond die 20 keer gecrasht was met bijkomend een goed verhaal (a4-tje met o.a. GoT links ;)) geloofden ze me op mijn woord. _/-\o_

Enige wat een probleem was, was dat ik er 512MB aan SDRAM in had zitten...zoveel SDRAM bordjes vind je niet meer en naar de leverancier ging een maand duren of zo..

Toen boden ze ter vervanging een JetWay moederbord aan die zowel SDR als DDR aankon... eerst was ik wat huiverig, maar ze gaven me een 'niet goed terug' garantie .. plus directe inbouw (was minder dan een uur later weer in bezit van werkende pc!) en ik heb nu een moederbord waar ik later altijd nog DDR in kan steken. :P

Aangezien ik ook met videobewerking bezig wil en dat niet altijd zo goed schijnt te werken met VIA chipsets' i.v.m. latency problemen was dit naar mijn idee wel een nette oplossing...meteen een chipset waar de kans dat videobewerking goed zou werken een stuk hoger zou zijn...

Heeft me verder niets gekost behalve twee retourtjes naar die zaak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 27881 schreef op 05 augustus 2002 @ 21:39:
[...]

Toen boden ze ter vervanging een JetWay moederbord aan die zowel SDR als DDR aankon... eerst was ik wat huiverig, maar ze gaven me een 'niet goed terug' garantie .. plus directe inbouw (was minder dan een uur later weer in bezit van werkende pc!) en ik heb nu een moederbord waar ik later altijd nog DDR in kan steken. :P

Aangezien ik ook met videobewerking bezig wil en dat niet altijd zo goed schijnt te werken met VIA chipsets' i.v.m. latency problemen was dit naar mijn idee wel een nette oplossing...meteen een chipset waar de kans dat videobewerking goed zou werken een stuk hoger zou zijn...

Heeft me verder niets gekost behalve twee retourtjes naar die zaak :Y)
Heb idd gewoon dit hele topic afgedrukt en meegenomen. Vroegen ze uiteindelijk niet eens om.

Wat voor chipset zit er op die JetWay?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Mijn MSi K7T Pro is vorige week zondag ook weer dood gegaan alleen dit keer krijg ik hem niet weer terug tot leven. Ga na de zaak leg het uit krijg een Jetway bordje mee met een KT266A chipset. Eerst gedonder met het opnieuw installeren van OS waarna blijkt dat mijn Marvel G400 niet samen met dit moederbord/chipset wil werken.
Aangezien mijn Marvel duurder is dan een Jetway bordje ga ik nu eerst op zoek naar een KT133 bordje. Of toch over op een i845 bordje..

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Hmmm heb zo'n bordje dat 2 jaar oud is bij MyCom gekocht. Weet iemand of ik daar nog iets kan regelen? Ik hoor zo hier en daar "3 jaar garantie" vallen.
Mobo is dus waarschijnlijk (K7T Pro) ook dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 55387 schreef op 15 oktober 2002 @ 23:23:
Hmmm heb zo'n bordje dat 2 jaar oud is bij MyCom gekocht. Weet iemand of ik daar nog iets kan regelen? Ik hoor zo hier en daar "3 jaar garantie" vallen.
Mobo is dus waarschijnlijk (K7T Pro) ook dood :(
is garantiewerk als je het mij vraagt.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het probleem is onderhand wel bekend, dicht dus. Het heeft imo namelijk niet veel zin om op het onderwerp voort te borduren, aangezien het eea reeds in de FAQ is opgenomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.