Toon posts:

nogmaals MoBo probleem K7T

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views sinds 30-01-2008

• robbydw
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-11 11:27

robbydw

live your life

Topicstarter
Mijn PC start totaal niet meer op. Normaal gesproken hoor je tijdens de opstartcyclus van het systeem dat een Fan of hardisk :? zn rotatiesnelheid verhoogd, dit merk je door de hogere toon die je dan zou moeten horen.

Mijn systeem schakelt op het moment deat die rotatiesnelheid omhoog zou moeten gaan zichzelf uit. Dat wil zeggen. fans in de kast (zowel van processor als van voeding) blijven draaien maar monitor ontvangt geen signaal en ook muis en toetsenbord werken niet. Opstartcyclus wordt dus afgebroken.

Enige wijze om systeem uit te schakelen is door schakelaar op voeding om te zetten.

Wat wel opvalt: wanneer systeem enkele uren uit heeft gestaan wordt de opstartcyclus pas op een later moment afgebroken. (=wanneer eerste Windows XP scherm verschijnt) Het lijkt erop dat de omgevingstemp. van de computer mede van invloed is op het probleem. (zomerse temperaturen doen geheel geen goed)

wie heeft raad?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
ludo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:04:
Hij begint dus wel met opstarten? Maar het punt waarop hij ermee stopt varieert dus?
Dat varieert idd. hoe langer systeem uitstaat hoe verder in opstartprocedure. Lijkt dus haast hoe meer het systeem afgekoeld is des te verder hij komt

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
zkywalker schreef op 01 augustus 2002 @ 16:32:
had ik ook,... opgelost met nieuw geheugen.

maar heel soms [zomerse temperatuur] valt ie nog wel eens uit als mijn proc te warm wordt,
dan duurt het inderdaad weer een halve dag voordat ik hem aan de praat heb.
Wanneer je CPU te warm wordt heeft dat toch te maken met je cpu fan die het niet trekt. Dat is volgens mij in dit geval niet het probleem. Of heeft het MoBo daar ook onvloed op?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Gerrit83 schreef op 02 augustus 2002 @ 10:19:
Ik heb op dit moment daar ook een probleem mee lopen, naar de winkel gebracht en die flikk0r wou het op mij afschuiven , maar heeft toch mobo vervangen , dus ik die inbouwen , ook d00d , nou hij zag me al aankomen toen ik gister het board WEER terugbracht .... Hij is het nu zelf aan het onderzoekn , :P veel suc6 voor hem :D
Maandag ga ik zelf ten tweede male terug met mn systeem. Is zelfbouw dus moet zowiezo weer onderzoekskosten gaan betalen :'( maar goed. Vorige keer konden ze niks vinden en deed het systeem het op ene gegeven moment weer.
Ga nu gewoon nieuw MoBo eisen.

Jij heb het hier toch over een MSI K7T Pro 2A of heb je een andere variant?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:26:
[...]
Haal eerst eens je processor er uit en doe die er vervolgens weer in, dat wil soms wel eens helpen. En kijk ook even of er geen condensatoren lekken, is dit wel het geval kun je gewoon het mobo er uit halen en ermee naar de winkel gaan, die zorgen dan gewoon voor een nieuwe (er zit 3 jaar garantie op) :)
Kan processor er in principe uithalen en er weer inzetten maar als dat al werkt, is dat waarschijnlijk ook maar weer voor een bepaalde tijd. Iets is heel of iets is kapot. En in dit geval dus waarschijnlijk gewoon kapot. Vorige keer is ook alles eruit gehaald en er weer ingezet. Alles werkte toen dus weer TIJDELIJK.

Van condensatoren heb ik niet zoveel verstand. Hoe kan ik zien dat ze lekken? Sporen op MoBo ofzo of :?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Herculus schreef op 02 augustus 2002 @ 11:31:
[...]
Nee hoor die van mij draait als een trein, zeker sinds ik WinXP heb draaien.

Probeer eens wat te gaan stoeien met je geheugen reepjes (een eruit andere bank). Is vaak het allergrootste probleem. Zorg er ook voor dat je de laatste biosversie draait. Met een dosflop kan je waarschijnlijk nog gewoon in je bios komen zelfs als er problemen met het geheugen zijn.
Heb dus ook XP draaien. Geheugen is ook al getest en is allemaal goed. Kan zelfs met dosflop nergens in want PC start totaal niet op. Lampje op systeemkast brandt en de FANS draaien. verder nix. geen piep of iets. En daarnaast ook geen beeld. Monitor krijgt geen signaal door.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Erik1 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:47:
[...]
Condensatoren zitten meestal dicht bij de proc. socket en zorgen voor stabiliteit. Het zijn een soort cylinders met een plastic omhulsel en een metalen bovenkant, Als aan de bovenkant allemaal zooi komt uitlopen of aan de onderkant op de pcb is er iets mis, kan kijken of ik een foto kan vinden ervan :)

Dit zijn dus condensatoren, en de kenmerken waneer ze lek zijn :p
Hartelijk dank voor je hulp en je foto. Ga vanavond op zoek naar bruine smurrie. Ik maak een uitdraai van dit hele topic en neem ik mee naar de winkel. Als ik dan nog geen ander bordje krijg weet ik het ook niet meer 8)7

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Glorfindel schreef op 02 augustus 2002 @ 12:05:

Toen las ik iets over dat de chipset na een bepaalde tijd niet meer tegen een temperatuur van rond de 29-32C kon (beetje speling hier ivm meetfouten)

Ik kwam er achter dat dit bij mijn machine ook het geval was:

Het ging namelijk mis als de temperatuur van de chipset rond de 30C kwam.. (wat natuulijk makkelijk lukt als het zomer is!)

Weer terug gegaan naar de computerzaak met dit verhaal... toen waren ze ook van mening dat het gewoon aan het moederbord moest liggen (ze gaan natuurlijk niet altijd direct klakkeloos alles vervangen)
Daar lijkt het bij mij dus ook. Dit is nu de tweede keer en net als de vorige keer bij een buitentemperatuur van zo'n 25 graden. :(

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Glorfindel schreef op 02 augustus 2002 @ 13:58:
[...]

Maar een goed chipset hoort wel 30C aan te kunnen! En de betreffende machine was vorig jaar zomer ook al zonder problemen aan het werk...

Zo vaag eigenlijk...maar ja; ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden met dank aan m'n computerzaak :)
Vorig jaar draaide het bij mij ook als een trein. Je zou haast zeggen ouderdom (anderhalf jaar :? )
Maar goed. Heb je er een andere K7T Pro2A voor terug gehad of een ander Moderbord. Vraag me namelijk af of die borden nog wel ergens te krijgen zijn. :D

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Glorfindel schreef op 02 augustus 2002 @ 20:25:
Ander moederbord voor terug gekregen
Heb zojuist telefonisch contact gehad met mijn leverancier en die vertelde me dat de symptomen idd wijzen op een probleem op het MoBO en dat die dan gratis vervangen kan worden maar dat wel geconstateerd moet worden dat dat daadwerkelijk zo is.

Wat hebben ze bij jou op je MoBo voor probleem gevonden? lekkende condensatoren of was het een ander probleem?

Wil eigenlijk niet hetzelfde type MoBo er terug in. Desnoods wat bijbetalen om ander mobo te krijgen. weet alleen niet wat ik beste voor mobo kan nemen.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Gem1e schreef op 03 augustus 2002 @ 13:45:
Gelukkig, ik ben er weer, ook me hele pc in de stress, ook msi6330, ik heb alles wat van het bord afkon, erafgehaald, schoongemaakt, in elkaar gezet, en hij doet het weer, de problemen waren, dat ie zelfs na 8 uur van de stekker, maar 10 minuten aan kon, blauw scherm in XP gaf, en ook helemaar nix meer wilde, alleen in met een dos bootflop kon ik wat rommelen, verder helemaal nix.
Nu is het of er niets gebeurt is.
Verklaring? Ikke niet.
Maar hier staan ook een hoop klachten op beschreven.
http://www.msi.com.tw/pro...39309baf8f98fb9698dbb6915
Leverancier heeft mijn hele systeem dus ook helemaal uit elkaar gehaald de vorige keer en werkte toen ook weer. Dit is echter naar nu blijkt maar een tijdelijke oplossing. Dus wil ik graag nieuw bordje. Iets is namelijk heel of kapot, kan niet er tussenin.

succes ermee en ik hoop voor je dat ie blijft draaien :)

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
makkie schreef op 03 augustus 2002 @ 13:54:
[...]
Nee hoor , die van mij ligt alweer een jaartje op de schroothoop bij de winkel waar ik hem gehaald had.
Ik had toen nog garantie en kreeg toen een K7T Turbo voor in deplaats terug. _/-\o_
en die werkt wel naar behoren? Want dit bord heeft ook een jaar goed gewerkt. het vertrouwen in MSI is een beetje weg. Vraag me af of mijn bordje nog wel geleverd kan worden?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
makkie schreef op 03 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

Die K7t turbo heb ik nu inmiddels alweer een jaar aan het lopen, en nergens problemen meegehad, alleen ik denk dat ze moeilijk te krijgen zijn .
Je hebt dan al een K7T-TURBO2 als opvolger gehad en nu is er al de KT3 serie.
Net ff snel bij alternate.nl gekeken en daar is de K7T Pro 2A duurder dan de KT3 Ultra2, de turbo serie hebben ze niet.
Dan ben ik benieuwd wat ze mij gaan leveren :) een gereviseerd bord hoef ik sowieso niet. Nieuw anders niets ;) Zoals ik al zei, liever betaal ik bij voor een ander bordje, ASUS A7V333 schijnt heel goed te zijn...

Kan niet wachten tot maandagochtend.:D

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mcDaedalus schreef op 03 augustus 2002 @ 14:07:
Ikzelf heb een MSI K7TM Pro en nagenoeg dezelfde problemen als hier wordt beschreven. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan het mobo lag, maar lijkt wel veel op oververhitting. Het is echt om wanhopig van te worden als je pc eruit klapt en niet meer wil opstarten en soms zelfs als ie helemaal is afgekoeld niet meer wil opstarten. Hij staat nu in de winkel om te worden doorgemeten, dus ik hoop dat zij uitsluitsel kunnen geven. Als het inderdaad het mobo is koop ik gelijk maar een ander merk. MSI hoef ik niet meer. Misschien wel een ECS K7S5A. Schijnt wel goed te zijn.
Aangezien jou ssteem de zelfde symptonen vertoond als mijn systeem durf ik te wedden dat ook jouw mobo aan vervanging toe is... Klote MSI. Heb net dat forum op MSI site bekeken en overal zie je dezelfd problemen met deze borden. Echt hopeloos. :(

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Saico schreef op 03 augustus 2002 @ 16:08:
De foto van die Condensatoren, van welk moederbord is dat?
In ieder geval niet van een k7tpro2a.
En als ie er dan mee ophoud, bord dood, neemt ie dan ook nog
andere spullen mee richting walhalla, CPU, memory, grafische kaart.
Foto is idd in ieder geval niet van de K7Tpro2A
Voor zover ik weet vernaggeld het obo geen andere onderdelen als geheugen en PCi/AGP kaarten. Ben wel beetje bang voor mn processor maar na de vorige keer deed die het ook nog dus blijf positief :)

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mcDaedalus schreef op 03 augustus 2002 @ 18:57:
[...]

En ik heb ook nog een probleem dat er een bug in de Southbridge zit (de welbekende 686B bug. Inclusief datacorruptie, random lockups en krakend geluid. :+)

Dan maar een nieuw moederbord, ben gelijk van al dat gezeik af (of krijg je er weer nieuw gezeik voor in de plaats :/)
bug in de southbidge?? zoekfunctie van het forum werkt bij mij niet (op dit moment) so tell me about it. Vooral dat krakend geluid ben ik benieuwd naar...

Als je een nieuw mobo neemt ben je van het gezeik af, tenminste als je niet weer dezelfde neemt. :D

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Geweldig. Ben vanmorgen teruggeweest met mn MSI bord en het probleem zat hem daar idd in. Heb nu een ASUS A7V333 en deze werkt echt als ene trein. Ook gelijk geen problemen meer met USB devices.

Kortom ik ben weer tevreden.

Nu nog even mijn sign veranderen :)

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 05 augustus 2002 @ 14:10:
Heeft iemand ook een link waar het staat dat MSI 3 jaar garantie geeft?
Is standaard voor MSI. Staat dat niet op een aankoopbewijsje? Meestal wel namelijk.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
mcDaedalus schreef op 05 augustus 2002 @ 14:19:
De winkel waar ik 'm had gebracht om door te laten meten belde net op. Ze denken dat het aan m'n voeding ligt (250 Watt vinden ze wat weinig). Ze kunnen het morgen pas controleren omdat ze dan nieuwe voedingen binnen krijgen. Ik heb ze verteld dat het inderdaad aan de voeding ligt, maar dan die van het moederbord zelf. Dat wilde ze niet geloven :(.

Naja, ik hoor het wel als ze er morgen achter zijn dat het wel zo is :P
Hmmm....lijkt me heel waarschijnlijk dat het aan de voeding ligt. 300Watt is idd aan te raden maar 250 moet in principe ook kunnen.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 05 augustus 2002 @ 17:29:
[...]
Op mijn aankoopbewijs staat gewoon 1 jaar garantie, en voor de monitor 3 jaar. :(
Dus moet ik die url hebben om ff te bewijzen.
Daz vreemd. ik weet niet beter dan dat er standaard 3 jaar garantie op zit. Anders moet je MSI eens bellen of zoeken op hun site.

Kan zo gauw helaas nix vinden op de site van MSI...zodra ik wat heb laat ik het je weten.

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Glorfindel schreef op 05 augustus 2002 @ 21:39:
[...]

Toen boden ze ter vervanging een JetWay moederbord aan die zowel SDR als DDR aankon... eerst was ik wat huiverig, maar ze gaven me een 'niet goed terug' garantie .. plus directe inbouw (was minder dan een uur later weer in bezit van werkende pc!) en ik heb nu een moederbord waar ik later altijd nog DDR in kan steken. :P

Aangezien ik ook met videobewerking bezig wil en dat niet altijd zo goed schijnt te werken met VIA chipsets' i.v.m. latency problemen was dit naar mijn idee wel een nette oplossing...meteen een chipset waar de kans dat videobewerking goed zou werken een stuk hoger zou zijn...

Heeft me verder niets gekost behalve twee retourtjes naar die zaak :Y)
Heb idd gewoon dit hele topic afgedrukt en meegenomen. Vroegen ze uiteindelijk niet eens om.

Wat voor chipset zit er op die JetWay?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Fly High schreef op 15 oktober 2002 @ 23:23:
Hmmm heb zo'n bordje dat 2 jaar oud is bij MyCom gekocht. Weet iemand of ik daar nog iets kan regelen? Ik hoor zo hier en daar "3 jaar garantie" vallen.
Mobo is dus waarschijnlijk (K7T Pro) ook dood :(
is garantiewerk als je het mij vraagt.

Geen commentaar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee