run > cmdVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:30:
Probleempje is dat ik het IP nog nie weet
ben Win98/WinME gewend en daar doe je gwoon winipcfg dan krijg je de gateway.
Hoe werkt dat ik Win2000??
ipconfig /all
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Erm.. Nee..Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:31:
[...]
Beetje omslachtig nietRetina al geprobeerd? www.eeye.com
Was dat ?
k ga ff kijken
Verwijderd
Poortscanner die meteen ook (indien mogelijk) het operating system van de host weergeeft.
Hier intern is winnt 4.2 samba
Btw als het echt alleen een file-server is, dan wordt het nog moeilijk, want ik dacht dat samba zo'n beetje alles wel kon faken. en als de bak voor de rest alle poort dicht heeft staan. Kijk anders eens op de samba website naar onvolkomenheden in het samba protocol. Hier moet je dan uit kunnen halen wat de verschillen zijn.
Verwijderd
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
edit: ja dus:
ISDN-Access-Router für professionelle Internet-Kommunikation und mehr
--Roy Goodman
Elsa
Elsa Lancom 800/1000/1100/2000 Office Lantools
Version v1.69 für Win95/98/Windows ME/WinNT 4/Windows 2000/Windows XP (Upload: 19.11.01)
-- http://www.zdnet.de/treib...sa/OFFICE1000LANTOOLS.EXE
windows dus
of moet je bewijs hebben??
het "zou" linux kunnen zijn natuurlijk
hoe weet je btw dat het NTFS is?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
srvinfo van de win2k resource kit, als het een samba-bak is krijg je
anders een keurige output:Z:\>srvinfo -ns \\terok-nor
Server Name: TEROK-NOR
Security: Users
NT Type: NT Member Server - ServerNT
Domain: Error -1073741790
PDC: Error -1073741790
Z:\>srvinfo -ns \\deepspace-9
Server Name: deepspace-9
Security: Users
NT Type: NT Advanced Server - Terminal Server
Version: 5.0
Build: 2195, Service Pack 2
Current Type: Uniprocessor Free
Product Name: Microsoft Windows 2000
[...]
Original Install Date: Sun Feb 17 16:34:12 2002
Domain: BACKSLASH32
PDC: \\DEEPSPACE-9
IP Address: 192.168.0.6
CPU[0]: x86 Family 6 Model 5 Stepping 2: 348 MHz
Hotfixes:
[...waslijst]
Drive: [FileSys] [ Size ] [ Free ] [ Used ]
C$ NTFS 4997 3103 1894
D$ NTFS 4997 3517 1480
E$ NTFS 9092 2674 6418
G$ NTFS 9602 2448 7154
H$ NTFS 9602 906 8696
I$ NTFS 9602 1843 7759
J$ NTFS 9327 1571 7756
Network Card [0]:
Network Card [1]:
System Up Time: 45 Days, 11 Hr, 0 Min, 51 Sec
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
1
| ping servernaam |
Eh, omslachtig... Download gewoon superscan en vul de naam van de server in. Superscan doet de rest
ik heb geen srvinfo op me bak staan volgens mij moet je dat windows 2k AS hebben?BackSlash32 schreef op 01 augustus 2002 @ 10:47:
Zeker van een share properties opgevraagd?
srvinfo van de win2k resource kit, als het een samba-bak is krijg je[...]
anders een keurige output:
[...]
Zou ik ook wel willen weten. Begint een beetje vaag te woren allemaal.Jazzy schreef op 01 augustus 2002 @ 10:48:
Vraagje: hoe weet je dat het filesystem NTFS is als je het ip-adres nog moet uitzoeken?
NTFS weet ik doordat er een netwerkverbinding is te zien bij deze computer en dan met rechtermuis>eigenschappen... Of ben ik dan heel dom bezig
Z'n baas heeft toch zelf die weddenschap afgesloten???Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:37:
Ik denk dat je baas het bij nader insziens leuker gaat vinden als je je terug bezig houdt met je werk ipv naar os' te speuren op het netwerk
3e keer dat ik dit zeg nog maar.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
over het netwerk zie je dus wel die file-server.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:50:
srvinfo doet het hiero ook nie.
NTFS weet ik doordat er een netwerkverbinding is te zien bij deze computer en dan met rechtermuis>eigenschappen... Of ben ik dan heel dom bezig
dus als je bv. //file-server doet ziet je op de file server en kan je bestanden en mappen zien?
"kan"Gomez12 schreef op 01 augustus 2002 @ 10:52:
NTFS op deze manier gevonden kan trouwens nog steeds samba zijn. Net ff gecheckt.
Verwijderd
Nope de resource kit van win2k pro is genoeg (was m'n win2k Server die je daar zagZyMoTiC schreef op 01 augustus 2002 @ 10:48:
ik heb geen srvinfo op me bak staan volgens mij moet je dat windows 2k AS hebben?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Filesystem opvragen lost niks op, ook linux geeft NTFS
klik op "ok" of "scan" ofzoVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:55:
OK, ik heb het IP en ingevoerd bij dat superpoortscan
En nu
beetje zelf nadenken mag ook wel hoor...
--Roy Goodman
Als dit zo is, dan kan je er redelijk vanuit gaan dat er windows opdraait.
Maar wat ik nog steeds niet weet is of die baas het moeilijker heeft gemaakt of niet. Als de baas het moeilijker heeft gemaakt is het bijna niet te zien.
* Gomez12 heeft ook eens een keer zo'n weddenschap afgesloten met iemand en toen gewoon in een linux bak een extra hdd met winnt erop gezet en via vmware gewoon die winnt versie opgestart zodat alle programma's die naar buiten gingen exchange etc waren en de file-sharingen liepen gewoon via samba. Met stiekem ook nog een aantal filesharingen als c$, d$, e$ etc aangemaakt die allemaal naar de winnt hdd liepen.
Degene die de weddenschap had verloren zei uiteindelijk toch dat ik vals had gespeeld
Ik geloofde niet dat het linux kon zijn (is een zwaar onder-geautomatiseerd bedrijfje, ik d8 dat ze dan wel WinNT zouden draaien..) en deze uren (vanaf de koffiepauze tot de lunchbreak) krijg ik geen salaris, want ben aan het zoeken wat voor OS het is.
Om 12:30 moet ik zeggen of ik de weddenschap wil doen of nie.
Dus of ik zeker weet dat het GEEN linux is.
Als we wedden, en ik verlies verlies ik een dag salaris. Anders krijg ik er 2 extra
wel relaxed ja
Maja, wat moet ik nou doen?
INFO die ik heb:
-Het IP
-de hostname (fileserver)
-de functie (wrschlk alleen fileserver)
-aantal netwerkverbindingen met dat ding in 'Deze computer'
Bij mij hier intern is dat toch zo. Omdat het een samba share van een nfs share is die van een produktie machine afkomstig is waar dus geen samba op mag. En dan zegt windows gewoon lekker dat het ntfs is.
verbind met telnet naar die poorten en check de info die je krijgt
telnet
open ip# poort
etc.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
ooeh, ja okeGomez12 schreef op 01 augustus 2002 @ 11:06:
[...]
Bij mij hier intern is dat toch zo. Omdat het een samba share van een nfs share is die van een produktie machine afkomstig is waar dus geen samba op mag. En dan zegt windows gewoon lekker dat het ntfs is.
http://www.gnusec.com/res...ukes_Windows/portscan.exeVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:04:
[...]
wel relaxed ja
Maja, wat moet ik nou doen?
INFO die ik heb:
-Het IP
-de hostname (fileserver)
-de functie (wrschlk alleen fileserver)
-aantal netwerkverbindingen met dat ding in 'Deze computer'
ff snel gezocht voor je.
open dat bestand gelijk is 26 k ofzo dan vul je ip of hostname in en dan scanne die hap en gooi de output hier maar neer
k, hold on...ZyMoTiC schreef op 01 augustus 2002 @ 11:08:
[...]
http://www.gnusec.com/res...ukes_Windows/portscan.exe
ff snel gezocht voor je.
open dat bestand gelijk is 26 k ofzo dan vul je ip of hostname in en dan scanne die hap en gooi de output hier maar neer
Dat doe je zo:

Als het goed is kun jij mij nu vertellen welk OS de server draait die ik hier gescand heb. Kom maar op met die 25 euro
ohnee, je moet ALL LIST PORTS FROM aanzetten en dan alleen 1 ip aangeven en dan kan je al die porten scanne denk ik
Ding is dus een dedicated router... en met een beetje pech draait het een custom OS.. sterkte
Met een beetje mazzel draait het een linux variant..... maar wat het precies draait mag je zelf nog ff uitzoeken..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
lpd linux
ssh linux
apche linux (red Hat kan het nog duidelijker)
sendmail linux
Linux Red Hat draait op die bak
Verwijderd
LindowsVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:17:
nou hij draait apache, en hij draait sendmail en ssh, nou waar denk je dan aan?
LINUX
maar 't hoeft natuurlijk per perse zo te zijn
kan je niet via SSH inloggen ofzo?
--Roy Goodman
maja, weddenschap verloren dus
damnit..
Hoezo verloren het OS is linux!Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:22:
krijg wel verbinding op poort 223, maar moet user en pass ingeven..
damnit..
kans is klein dat 't gebeurt, maar je weet maar nooit hè
--Roy Goodman
Okay, maar dan is het wel een naaistreek hoorFlat© schreef op 01 augustus 2002 @ 11:23:
ik kan de apache op mijn windows-bak toch zo configgen dat 'ie dat wel zegt...
het is toch nog geen 12.30??Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:22:
krijg wel verbinding op poort 223, maar moet user en pass ingeven..
damnit..
zeg dat er Linux Red Hat op draait als je ssh ff probeert in te loggen met jouw account die je op de fileserver hebt (mischien hebben ze het inloggen voor je niet uigezet
tx allemaal voor deze supersnelle hulp naar mijn speurtocht
toch jammer dat ik de weddenschap heb verloren...
ja ze baas heeft het snel ff veranderdFlat© schreef op 01 augustus 2002 @ 11:23:
ik kan de apache op mijn windows-bak toch zo configgen dat 'ie dat wel zegt...
als 't echt 'n linux-bak is, dan vzou ik 't dom vinden van z'n baas om er 'n weddenschap over af ste sluiten...
--Roy Goodman
je wilt gewoon mij die 25,- niet geven screepy assVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:24:
mja, dan maar weer door met me normale werk...
tx allemaal voor deze supersnelle hulp naar mijn speurtocht
afbeelding
toch jammer dat ik de weddenschap heb verloren...
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:59:
owja, om nog ff wat duidelijk te maken..
Ik geloofde niet dat het linux kon zijn (is een zwaar onder-geautomatiseerd bedrijfje, ik d8 dat ze dan wel WinNT zouden draaien..) en deze uren (vanaf de koffiepauze tot de lunchbreak) krijg ik geen salaris, want ben aan het zoeken wat voor OS het is.
Om 12:30 moet ik zeggen of ik de weddenschap wil doen of nie.
Dus of ik zeker weet dat het GEEN linux is.
Als we wedden, en ik verlies verlies ik een dag salaris. Anders krijg ik er 2 extra
Ik zou em juist heeel graag willlen geven!!ZyMoTiC schreef op 01 augustus 2002 @ 11:25:
[...]
je wilt gewoon mij die 25,- niet geven screepy assweheheh
Dat zou namelijk btekenen dat ik 2 dagen extra salaris krijg!!
Ja, dat d8 ik wel iig.Duncan schreef op 01 augustus 2002 @ 11:28:
hmm op de een of andere manier denk ik dat die baas wist dat er linux op draait![]()
Wel slim van die baas, dagje salaris hoeft ie niet uit te betalen
Maarja, ik gloofde dat niet ntuurlijk...
Maja, nix verloren
moet wel lukken in 'n uur toch
--Roy Goodman
Verwijderd
hoezo verloren?, je weet toch nu dat het OS waarschijnlijk redhat linux is?
of euh, heb ik iets gemist ofzo?
Flat© schreef op 01 augustus 2002 @ 11:30:
ren vlug naar die server toe met 'n win2k install-CDtje
moet wel lukken in 'n uur toch
Hij liep direct naar het serverhok om de deur op slot te doen.
Hij d8 dat ik naar die PC moest om er8er te komen...
Maareh, ik zal het nog ff uitleggen..
Tijdens de koffiepauze hadden we een discussie over de hele automatisering hiero.
Toen kwamen ook de appleserver en de pcserver aan bod.
Ik gloofde nooit dat die PC-server een linuxbak was, gzien de situatie hiero (veel brakke comps, netwerk draait niet bpaald goed).
Dus hij zegt, wedden voor 2 weken salaris (2 weken ja
Ik durfde het aan de ene kant wel aan. Hij bluft heel vaak en weet weinig van computers.
Aan de andere kant... 2 weken von ik wel veel.
Ik zei dus, w8 tot de lunchbreak. Ga ik ff 'nadenken' en dan hoor je dan of ik de weddenschap afsluit of nie. Hij zei, 'is goed. maar dan brengen we het terug tot 2 dagen.'
dat het verhaal.
jullie nu snappe allemaal?
markvt schreef op 01 augustus 2002 @ 11:37:
ow maar nu je weet dat het linux is, kan j zeggen welke linux exact tegen hem toch :s/
Ja, maar ik denk niet dat dat hem echt boeit
Nee, zeker niet: oude sendmail 8.9.3 (--> 8.12 nu), oude apache 1.3.12 ( --> 1.3.26)
Is dat RH7 soms?
Trouwens ik ging er zowiezo al vanuit dat je baas wist wat voor server het was als hij hem zelf aangeschaft heeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Gomez12 op 01-08-2002 12:04 . Reden: Tikfout verbeterd ]
Verwijderd
Verwijderd
Voor 4 dagen extra salaris zet je de server weer goed.
Ok, ok wel erg evil. Maar wel leuk.