Toon posts:

materiaal processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het topic al genoeg zegt.
Maar vroeg me af waar een de buitenkant van een processor van gemaakt word en dan vooral een intel 386.
Probeerde er namelijk een gat in te boren om er een sleutelhanger van te maken maar kom er niet door heen :( Iemand tips ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Keramiek.. tot kort geleden dan. Denk dat die 386 ook daarvan gemaakt is. En dat spul is idd heel erg hard :)

Verwijderd

Topicstarter
100% zeker ???
is het geen legering van keramiek en nog iets ofzo ?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
haha, echt zoveel mislukte pogingen worden er gedaan, maar meestal kom je er wel doorheen, maar breekt hij door midden of brokkelt hij af ...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een Intel 486SX-33 aan mijn sleutelbos gemaakt door eerst de achterkant een beejte te schuren, pinnetjes eraf te slopen en dan er een ringetje van 2,5mm2 koper erop te solderen met een soldeer pistool.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Volgens mij zitten in die oude geheugenbanken al standaard een gat, breek die doormidden, scheelt een boel werk :)

Maar een proc is natuurlijk ook wel weer iets speciaals (mits pinloos :o)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
386 is keramiek :)... Dat weet ik denk ik voor 99 % zeker :P. Maar ik zou zeggen, huur een diamant boor, en try it }) .

Verwijderd

Topicstarter
hoorde van iemand anders dat het de 386 tot de 33 mhz van keramiek is en daar boven van cilicium is .. Iemand die dat kan bevestigen ? Of juist niet :)

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Lees dit artikel getiteld 'The Evolution of Microprocessor Packaging' er eens op na!

• DjGeRo
  • Laatst online: 20:18
Door mijn cytrix kwam ik wel heen >:)

• Leon O.
  • Niet online

Leon O.

Of als je het ECHT allemaal precies wilt weten, dan vind je hier het 'Intel® Packaging Databook'. Overigens betwijfel ik of erin vermeld staat op welke manier je sleutelhangergaten moet maken. :)

• Leon O.
  • Niet online

Leon O.

Als je goed bevriend bent met je tandarts, kun je aan hem vragen of je een oud boortje mag hebben. Die dingen zijn prima geschikt om dit soort dingen te doen. Ook handig als je ooit zelf wilt tandartsen :)

Verwijderd

zoek een kolomboormachine, neem een koper of ander zacht metalen staafje als boor, beetje grof slijppoeder en een beetje water en boren maar, kep ooit zo allemaal gaatjes in glas staan boren (op een freessbank dan wel, maar kolomboor moet ook wel lukken denk)

Het idee is dat de slijpkorrels zich vastzetten in het koper enzo dus een gaatje slijpen, dit gaat nog best wel snel ook

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

djgero schreef op 01 augustus 2002 @ 10:44:
Door mijn cytrix kwam ik wel heen >:)
Cytrix? das een soort van PC Anywhere systeem hoor.
Ik denk dat je een IBM/Cyrix (zonder de "T" dus) bedoelt

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 01 augustus 2002 @ 22:54:
[...]

Cytrix? das een soort van PC Anywhere systeem hoor.
Ik denk dat je een IBM/Cyrix (zonder de "T" dus) bedoelt
dat is ook de rede dat die er zo makkelijk door heen kon boren...
een cd is van plastic gemaakt en is niet zo hard :)
Pagina: 1