een film reindexeren

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
ik weet dat het met divfix kan maar nadat ik dat gedaan heb mist de laatste 10 min van de flim. terwijl die er wel zijn (kan de film namelijk wle met virtuedub bekijken) weet iemand een ander progje waarmee ik die film kan reindexeren?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Uhm, nou, met virtualdub? Dan bij openen de popup opties aanvinken en dan kun je daar re-indexen. Vervolgens doe je video en audio beide direct stream copy, en dat was het wel volgens mij...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
welke dingen moet ik dan precies allemaal aan of uit vinken?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Als je file -> open doet, je avi selecteren en daaronder 'Popup extended open options' aanvinken. Dan op OK
Dan kom je bij 'Import options' (die popup dus), daar staat bovenaan 'Re-derive keyframe flags'. Ik zou die eens proberen. De rest staat standaard uit en interlaced staat op normal. Dan weer op OK

Dan in virtualdub zelf ga je naar video en selecteer je direct stream copy. Vervolgens bij audio kies je hetzelfde. En dan file -> save as avi

Moet ik wel zeggen dat ik geen vcd/divx/avi expert ben. Maargoed, ik had eens een avi (x-files: x-cops) die niet wou afspelen. Na bovenstaande handeling deed ie het wel.
--
Bij nader inzien had ik die re-index niet eens aangevinkt, gewoon openen en opnieuw opslaan...

Mijn Home Cinema in aanbouw