DVD intern of losse DVD speler?

Pagina: 1
Acties:

• Thabone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2021
ok groot dvd probleem. Ik wil graag een dvd speler kopen en wil daar mooi geluid bij hebben. ik moet allereerst kiezen tussen een intene dvd speler die ik vervolgens aansluit op mijn tv via mijn videokaart, of dus een gewone dvd speler(een losse). Maar als ik een interne koop en die via mijn tv out van mijn videokaart op mijn tv aansluit, gaat er dan ook kwaliteit verloren??? Een interne dvd speler is goedkoper, ook als ik er daarna nog een geluidsset bij moet kopen omdat ik bij de losse dvd speler ook een geluidsset moet kopen.

Ik heb een creative 5.1 waarbij ik dan de megaworks 510D bij ga kopen. Dus daar kan het niet aan liggen.

Nou ja ik hoop dat er iemand wat verstand van heeft.

Thanks

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Wat voor TV heb je ? Als je een super-de-luxe breedbeeld TV hebt zou ik een stand-alone DVD speler kopen.

Hoe ziet DivX eruit op je TV? als je daarover tevreden bent is de keuze simpel.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37
De GF2 mx400 heeft nou niet echt denderende tv-out kwaliteit. Dan zou je een mpeg kaartje moeten kopen (of die ene mpeg1,2,4,divx kaart die laatst voorbij kwam).

Een standalone is gewoon veel makkelijker. Koop dan zo'n el cheapo met mp3 en svcd enzo. Maar met een interne kun je weer rippen...

Hoe ziet de kijkruimte enzo er uit? En de andere apparatuur e.d. ?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

MaxxMark

HT is Tof!

Externe DVD spelers leveren in bijna alle gevallen een betere beeldkwaliteit. Uitzonderingen zijn Externe DVD spelers die gebruik maken van "PC-DVD" drives.

Zelf heb ik om deze rede een Pioneer DVD speler gekocht (de DV444) en daar ben ik zeer tevreden mee.

Als ik een DVD op die player vergelijk met een PC met DVD speler en een degelijke TV out (svideo) en dat vergelijk met de RGB output van mijn pioneer, dan kan ik je zeker zeggen dat de Externe DVD speler VEEL beter is qua kwaliteit! Echt aan te raden.

Wat betreft de audio word wat lastiger. De meeste externe DVD spelers hebben een Digital Output, wat dus betekend dat het Dolby Digital signaal doorgegeven kan worden. Je hebt dus nog een extra DolbyDigital receiver nodig als je je boxen aan wilt sluiten en wilt genieten van 5.1 dolby digital geluid. ER zijn wel DVD spelers die het audio kunnen decoden en waar je direct speakers op aan kunt sluiten maar deze zijn veelal weer wat duurder.

Of je Megaworks set op een externe dolby digital receiver (of direct op een DVD speler met decoder) aangesloten kan worden weet ik niet ...
Een standalone is gewoon veel makkelijker. Koop dan zo'n el cheapo met mp3 en svcd enzo. Maar met een interne kun je weer rippen...
Bij een El Cheapo DVD speler is de kans vele malen groter dat het een kwalitatief slechtere dvd speler is en dus de beeldkwaliteit niet veel (of helemaal niet) beter is dan als je het via de PC ->tvkaart->tv doet.. Is je budget zo laag dat dat de enige optie word dan zou ik voor een interne dvd speler gaan omdat je dan waarschijnlijk gebruik kunt maken van je (sb live/audigy) geluidskaart om 5.1 surround sound te genereren.

Is het budget niet zo extreem laag dat het ietsje duurder mag worden, ga dan voor een externe dvd speler van een goed merk :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Thabone
Ik ben blij dat ik hier wat antwoord op heb kunnen krijgen. Wat betreft mijn systeeminfo, ik heb geen mx 400 meer en geen amd 700 maar ik heb nu een 2100xp+ met de hercules 8500 LE, dus dat moet wel lukken. :*)

Ik zit met een low budget, dus liever een interne dvd speler dan een stand alone. Als ik nu een divx film zou afdraaien op mijn tv via mijn tv out vind ik persoonlijk dat ik mooi beeld heb!! Dus als ik dan een dvd zou bekijken op mijn tv met die zelfde kwalitiet dan zou ik daar wel tevreden mee kunnen zijn. Ik denk dat dat wel aardig opgelost is met die dvd speler, het word dus een interne. Zelfde mogelijkheden zover ik weet, bijna de zelfde top kwaliteit op mijn tv(is trouwens een LG flatron), en ik ben veel minder geld kwijt. Wat ik dan nog belangrijk vind is het geluid! Mijn geluidskaart is opzich wel ok d8 ik zo en als ik dan die megaworks 510D erbij koop dan heb ik volgens mij een heel mooi setje op mijn dvd films mee te kijken. En zoals shittyoldman al zei, "maar met een interne kun je weer rippen...", dat is inderdaad ook wel leuk.

Nou ja,... ik denk dat ik er uit ben maar als iemand het niet met me eens is moet ie het nog even zeggen dan kan ik daar nog even over nadenken. :)

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 15:21

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb een Cyberhome dvd speler op mijn Philips Matchline breedbeeld televisie, en ik ben heeeel erg tevreden.
Eerst deed ik het met een interne dvdspeler maar daar ben ik snel vanaf gestapt.Zodra je een driver edit deed kon je alles weer instellen op de machine.
Heb ook een tijdje een Hollywood + mpeg kaart in mijn pc gehad, maar daar had ik aldoor het probleem mee dat ik het beeld en geluid niet synchroon kon krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door CoolHead621 op 01-08-2002 00:18 . Reden: Had geen reden bij een interne dvdspeler gezet, Mwoa denk ook niet zo helder meer! :) ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Ik zou alijd een Losse kopen , ivm latere upgrades. Dit alleen al is reden genoeg ikzelf wil ook graag dat het er mooi uitziet , mijn hele entertainment rack :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Thabone
Ik wil nog even kwijt dat ik een dvd speler + versterker heb gekocht van j v c en een boxen set van magnat. Deze set is zo rond de 850 euro maar heb wel waar voor mijn geld!! Als er iemand is die geen keus kan maken dan is dit redelijk goedkoop voor een complete set en je heb mooi, hard geluid met pro logic 2, dts en dolby. Computer er op aangesloten, tv en dvd!

DAT JE HET EVEN WEET!!!!!!

Pagina: 1