Toon posts:

Kunnen we nu aantekeningen aanvragen over onze users?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou mag ik nu die aantekeingen hebben met de nieuwe regels, en rekining houden met de nederlandse wet?
Zo niet, hoe lang moeten we dan nog wachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Bedoel je niet gewoon dit: http://gathering.tweakers.net/forum/faq . :?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

nope, hier worden de zogenaamde notes bedoeld....

mmm erg goede vraag. :)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee hij bedoelt de aantekeningen bij een user door modjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Idd goede vraag. :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij stond dat los van de nieuwe software. In ieder geval in zoverre dat het volgens mij niet zo is dat met de oplevering van de nieuwe software de notes dan ook opvraagbaar zouden zijn.

Maar dan moet je bij het MT oid. zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
En toch dacht ik te lezen van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die kon je toch voor € 2.27 opgestuurd krijgen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Is dat dusdadig hard gezegd, door iemand die dat ook hard kàn zeggen (MT) ?

Dat vraag ik me namelijk hard af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Wat maakt iedereen zich nou toch altijd zorgen om die notes?? Het zal me jeuken wat ze bij me neerzetten...

Het is HUN forum waar jij als GAST komt, dus mogen ze volgens mij best aantekeningen zetten bij users.. Lijkt me ook logisch, zou ik ook doen. Ik kan er niet wakker van liggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is HUN forum waar jij als GAST komt, dus mogen ze volgens mij best aantekeningen zetten bij users..
Nope, daar is al eens een hele lange discussie over geweest. Dat mag niet zomaar, het had iets te maken met de Wet Berscherming Persoonsgegevens, waardoor je recht op inzage had. De details zou je in die thread ff moeten opzoeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik las ergens in een ander draadje dat het er wel aan zit te komen, maar dat het nog ff kan duren... De boel draait ook nog niet helemaal optimaal enzo...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
wildhagen schreef op 31 juli 2002 @ 14:43:
[...]

Nope, daar is al eens een hele lange discussie over geweest. Dat mag niet zomaar, het had iets te maken met de Wet Berscherming Persoonsgegevens, waardoor je recht op inzage had. De details zou je in die thread ff moeten opzoeken.
Mja.. zou kunnen.. maar als je het in je algemen overeenkomst zet dat ze er mee akkoord gaan als je je inschrijft, kunnen nieuwe users je iig nix meer maken..

Maar zoals al eerder gezegd.. Ik heb geen behoeft om te weten wat ze over me schrijven.. ze doen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Migratie-faq staat bij de algemene voorwaarden:
Verder geldt de nederlandse wet, waar van toepasing, ook op Gathering of Tweakers.net.
In de Wet Bescherming Persoonsgegevens staat dat ik de bij GoT over mij (persoonlijk) geregistreerde gegevens mag inzien.

Lees hier:
Recht op inzage
Elke geregistreerde kan om een volledig overzicht vragen van "hem betreffende persoonsgegevens". Aan zo'n verzoek moet binnen een maand door de beheerder van de desbetreffende administratie voldaan worden. Met opgave van een (gegronde) reden kan ook mondelinge informatie aan de geregistreerde worden gegeven. Weigering van een verzoek om inzage is alleen mogelijk op grond van "gewichtige belangen van anderen dan de verzoeker (De gebruiker), de houder (GoT) daaronder begrepen."
Afgeleid van een stukje over een studenten-administratie, die ook met de wet te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Volgens mij zijn ze nu alle 'vieze' dingen aan't filteren ;) (Dit is maar een geintje hoor, voor de moraalridders onder ons ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Volgens mij refereren jullie naar GoT, de gebruikersgegevens en de wet. als ik me niet vergis :)

RedHat, daar lees ik overigens niet dat het gelijk zou lopen met invoering van de nieuwe software :)

[ Voor 0% gewijzigd door Renegade op 31-07-2002 14:57 . Reden: React parsed een slash teveel in de urrel :{ ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Renegade schreef op 31 juli 2002 @ 14:56:
Volgens mij refereren jullie naar GoT, de gebruikersgegevens en de wet. als ik me niet vergis :)
Inderdaad, die thread bedoelde ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan zijn maar er staat nu in de FAQ dat dit forum zich houd aan de nederlandse wet, dus heb ik cru gezien nu het recht om die persoonsgegevens in te zien. En heeft GoT de plicht om mij die te laten inzien. En dan nog wel Kosteloos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:07:
En dan nog wel Kosteloos ook.
Hoe kom je tot die conclusie dan? Dat staat namelijk nergens in de wet.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Aeacos schreef op 31 juli 2002 @ 15:07:
Ja dat kan zijn maar er staat nu in de FAQ dat dit forum zich houd aan de nederlandse wet, dus heb ik cru gezien nu het recht om die persoonsgegevens in te zien. En heeft GoT de plicht om mij die te laten inzien. En dan nog wel Kosteloos ook.
Oh, dan moet jij je huiswerk nog eens eventjes dunnetjes overdoen (WPB eens nalezen):)

Die zin waar je aan refereert had ik er eigenlijk uit willen halen, maar dat ben ik vergeten / vond ik niet zo geweldig belangrijk. En het staat volgens mij in de "eisen" die we aan de gebruikers 'stellen'.

Maar zoals wel vaker gezegd; Er wordt aan gewerkt, be patient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Renegade schreef op 31 juli 2002 @ 15:25:
[...]

Hoe kom je tot die conclusie dan? Dat staat namelijk nergens in de wet.
Wat is hun nut om er duizenden euro's voor te vragen?
Want er staat ook niet in hoeveel max, dus ze mogen zeggen:
999999999999999999999999999999999999 euro bij wijze van spreke.
Dus Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AECOS: het zou zo zijn, ware het niet dat het geen officiele persoonsgegevens zijn aangezien er geen officiele -wettelijke- personeelsgegevens door jou zijn ingevuld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de wet Bescherming Persoonsgegevens staat onder Artikel 39 dat er een bedrag van hoogstens 4,74 euro gevraagd mag worden voor het verschaffen. Rekening houdend met het feit dat het bedrag alvorens vastgesteld moet worden en dit nog niet gedaan is, mag ik er van uit gaan dat het kosteloos zal geschiede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:31:
AECOS: het zou zo zijn, ware het niet dat het geen officiele persoonsgegevens zijn aangezien er geen officiele -wettelijke- personeelsgegevens door jou zijn ingevuld....
Lees jij eerst het oorspronkelijke artikel nog maar eens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nu krijgen we weer zo'n welles/nietes discussie, maar hoe staat de crew hier tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:31:
Goh,

In de Wet Bescherming Persoonsgegevens staat in artikel 1 het volgende:
Artikel 1
In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

a. persoonsgegeven: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;
Hmmm, ik vraag me af ofdat mijn naam+geboortedatum daar onder zouden vallen :? |:( ja tuurlijk!
Dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat is er nou eigenlijk zo boeiend wat er in die notes staat :?.

En er is in het andere topic al uitgebreid over gediscussierd, daar is als ik mij niet vergis uitgekomen dat het misschien in het najaar mogelijk zou zijn.

Ik heb nooit in dat topic ergens gelezen dat het gelijk zou komen met de nieuwe forum software, dus dit is een eindeloze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

zeg deze discussie is al gevoerd
wacht gewoon af en lees in de tussentijd de eerste thread. dit heeft echt geen zin

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Inderdaad.

En zover ik weet is het nog steeds de bedoeling dat de Notes opvraagbaar worden... Alleen niet nu :)

Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.