Oscar28 schreef op 06 augustus 2002 @ 13:06:
Ik kick hem ff voor mijn laatste vraag:
"Ik lees hier vooral mensen die zeggen dat ik mustek of cyberhome, of hiteker moet nemen. Zijn die spelers beter dan de merk spelers van philips/kenwood/sony enz... van die prijzen?"
Beter? Nee, dat niet. Overigens wil ik daarmee niet direct zeggen dat ze slechter zijn. Hou er echter wel rekening mee dat kwaliteit betaald moet worden. Een Cyberhome van 200 euro die meer kan dan een Pioneer van 500 euro? Tja, dat moet je ergens in terugvinden. En dat vindt je ook meestal terug in bijvoorbeeld de afwerking en hoe solide de apparaten aanvoelen. Soms ook in de beeldkwaliteit, maar voor alles geld: you get what you pay for.
Nadeel van de goedkopere merken zou de garantieafhandeling kunnen zijn. Bij een Philips breng je het ding gewoon langs bij een servicecenter. Een Cyberhome moet wellicht eerst naar de importeur worden gestuurd, die hem misschien wel weer doorstuurt naar Duitsland (or where ever).
Ik moet zeggen dat ik (na twee jaar) nog steeds geen spijt heb van de aanschaf van m'n Yamakawa (ook zo'n merk). Werkt nog steeds, geeft goed beeld en geluid (goed genoeg voor mij, iig) en kan bijna alles (zelfs macrovision uitschakelen...). Dat ding kostte toen nog wel veel, als je het vergelijkt met de prijzen van nu...
Maar als je in Elst woont is het toch ook geen probleem om even naar Duitsland te rijden, zoals Killer_ace dat al aangeeft.