Toon posts:

Internet verbinding delen deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb sygate 3.1 gedownload omdat deze onder win 2000 werkt. Nu doet de server het wel zonder problemen maar de client niet. Wat ik ook doe hij doet het niet!

Wie oh wie helpt mij verder ??

MVG.
MARKO

SERVER:
win 2000

CLIENT:
Win 98 2e versie

Verwijderd

je hoeft eigenlijk nie eens sygate te gebruiken.. win2k heeft een eigen Inet router die moe je eens probere

Verwijderd

Topicstarter
Maar deze krijg ik ook niet aan de praat helaas........................

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb sygate verwijderd en ben begonnen via win. 2000 mijn internet verbinding te delen. Maar helaas lukt het nog niet helemaal!

Ik heb verbinding delen aangevinkt en ben naar de andere computer gegaan ingevult verbinding oppakken via proxyserver en ip ingevult van server en poort 80 en nope het werkt niet wie ohh wie kan mij verder helpen ??

Marko.

Verwijderd

ga eens naar de helpfile en zoek alles over ICS uit .. daar staat hoe je je client moet configgen. je hoeft op je clients niets met proxy-instellingen te kutten. zet alles op automatic detection ..

latur

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zoek onder ics vind win 2000 niets!!!

MARKO.

Verwijderd

Waarom zou het niet werken? Ik heb een kabelmodem en mij lukt gewoon met standaard internet delen van Win 98 SE. Daar heb ik wel de gateway en dns ingevuld, maar dat schijnt in Win 2000 niet te hoeven.

Verwijderd

Topicstarter
Jep nou hier heb ik ingevult dat ik mijn internet verbinding wil delen maar wat moet ik invullen bij die andere server ?? iemand schreef: Je kan de proxy beter uitschakelen....werkt niet goed bij de meeste
providers.
Als je een firewall draait moet je poort 8080 invullen.
Geef in de firewall wel aan dat je client gebruik mag maken van......
Dus trust adress en voeg je IP (192.168.0.x) toe.
Maar waar moet ik dit in vredens naam invullen ????

Verwijderd

Topicstarter
PLZ JULLIE ZIJN MIJN ALLE LAATSTE REDDING!!!!

Verwijderd

zoewke! .. ICS = INTERNET CONNECTION SHARING ..

zoek eens verder dan je neus lang is .. :(

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 15:11 schreef C[e]rial het volgende:
zoewke! .. ICS = INTERNET CONNECTION SHARING ..

zoek eens verder dan je neus lang is .. :([/quote]Ik heb win 98 nl; en ken geen engels duzz voor jou misschien een domme vraag maar wat betekend dat in het nl ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet meer uit kan iemand het mij stap voor stap uitleggen ?? En zo dat ik het snap ?? Thanks!!!!!

Verwijderd

Simpel gezegd:

1. server insteller met ics (had je al) met ip adres 192.168.0.1

2. client instellen met als default gateway 192.168.0.1 en als ip-adres bijv. 192.168.0.2

dns weet ik niet helemaal zeker meer of je die moet invullen, maar mag je invullen zelfde als op de server.

werkgroep uiteraard zelfde houden bij beide !!!

nu herstarten en draaien maar......zo niet...icq me maar vanavond....

icq nr. 4952087

Verwijderd

Topicstarter
Nou het staat zo ingesteld als jij aangeeft maar nee hoor het werkt nog niet helaas!

Verwijderd

R.T.F.M (Read The F*ckin' Manual) >:)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:58

Dark

who tweaked the light?

Ik heb 't in een oude draad ook al eens gepost, dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.schouwenweb.com/dark/net.png
Misschien heb je er wat aan...
[edit]dat was trouwens in deze draad http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/47992 , die gaat ook over Internet Verbinding Delen (ICS=IVD?) Bij mij werkt het prima... 2000 als server, diverse (nt&9x) clients, alles werkt fijn!

Verwijderd

Ok,ik zal het heeel makkelijk uitleggen.

Als je er niet uitkomt, download winroute (weet ik een niet zo heel goed proggy, maar doet niet onder voor ICS), want ics suckt bigtime, ik gebruik zelf een linux router.
Je installeert winroute, je zet op de EERSTE netwerk kaart NAT routing aan. Je geeft de tweede netwerkkaart het ip 10.0.0.1 subnetmask 255.255.255.0 bij gateway en dns NIETS.
dan ga je naar de clients to, geeft het ip 10.0.0.2 subnetmask 255.255.255.0 gateway 10.0.0.1 dns --> de dns server van je provider of 10.0.0.1 bij winroute is het d8 ik gewoon 10.0.0.1.
nu zou het moeten werken.

in winroute staat een goede handleiding hoe je nat aanmoet zetten is heeeel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles uitgeschakeld; dns; gatway alles; en nee hoor het werkt nog niet!

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij geen screenshots kunnen toestuuren ??

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb ook win 2k als server draaien bij me kablemodem en er hangen bij mij 2 win 98 pc's aan, ik heb alleen mijn kabel verbinding geshared en de andere 2 win 98 dingetjes krijgen een ip adres van mijn server en voor de rst heb ik geen gateway hoeven in te stellen, het werkt hier allemaal perfect...

Willem

Verwijderd

stuur me ff screendumps van jouw instellingen, zeg ik wel wat je moet verbeteren.

wilco@engelsman.org

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp maar het werkt!!!!! Zonealarm was de boosdoender ik had alle instellingen namelijk wel ok!!!!!!!!
Pagina: 1